تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
10

واکنش آیت‌الله هاشمی درباره نظر شورای نگهبان

  • کد خبر : 24877
  • 31 اردیبهشت 1392 - 20:43

    “میرملاس نیوز ” آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با تعدادی از فعالان سیاسی و رسانه ای در واکنش به طرح مباحثی درباره رد صلاحیتش در شورای نگهبان و یا احتمال انصراف از نامزدی در انتخابات گفت : من به تکلیف خود عمل کرده ام و در راستای صیانت و حفاظت از نقطه […]

 

2013-05-13-19-44-20_p01

 

“میرملاس نیوز ” آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با تعدادی از فعالان سیاسی و رسانه ای در واکنش به طرح مباحثی درباره رد صلاحیتش در شورای نگهبان و یا احتمال انصراف از نامزدی در انتخابات گفت : من به تکلیف خود عمل کرده ام و در راستای صیانت و حفاظت از نقطه ثقل نظام که رهبری و ولی امر می باشند اقدام خواهم کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد هرگونه طغیان در برابر رهبری تصریح کرد : نباید اجازه داد مقابل رهبری طغیانی صورت پذیرد و همه باید به قانون تمکین کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=24877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. زنده باد هاشمی
    ما تشنه عقلانیت هستیم
    هیجان پدر ایران را درآورده

  2. نمی دانم چرا هم خوشحالم و هم متاسف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. درعبور از روزهای سخت این مردان سختند که می مانند ” نه روزهای سخت.

  4. درودبرتو

  5. گهی زین برپشت گهی پشت برزین

  6. واقعیت این است در”روزهای واقعه” سره از ناسره شناخته میشود ،بنده خطبه های نماز جمعه آقای هاشمی را در روزهای فتنه و در مسیر جمکران از رادیو شنیدم به اسماء حسنی سوگند برای لحظاتی خون در رگهایم منجمد شد ،در آن خطبه ها آقای هاشمی به جای دفاع از انقلاب و رهبری نقش مدعی العموم را ایفا میکرد،او به محاکمه نظام و تبری فتنه گران اهتمام کرد، جفای تاریخی او رابه نظام اسلامی،رهبری و ملت هرگر قابل اغماض نمیدانم ،انتظار دارم که همه عزیزان به حافظه تاریخی خود مراجعه کنند و مرور کنند مظلومیت آقا را وانصاف دهند که عدم احراز ایشان بر مدار حق و عدالت بوده است ،شورای نگهبان ،شورای اندیشه،فقه،انصاف و عدالت است و تمکین به نظر آن شورای محترم حجت شرعی و قانونی است.

    • جناب پرویز پور عزیز. با سلام
      ۱- امروز دیگر همه مردم فهمیده اند که فتنه گر واقعی چه کسی است و چه کسانی به راحتی فریب فتنه را خوردند. کسانی که تصور می شد بهتر از همه بفهمند، زودتر از همه فریب خوردند و ای کاش انقدر انصاف و شجاعت داشتیم که از مردم عذرخواهی کنیم.
      ۲- چرا تصور می کنید در مقامی هستید که سره را از ناسره تعیین کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من و شما و هر کس دیگر نظر شخصی خودمان را داریم که محترم است و برای آن نیز دلیل داریم اما هیچ فردی به تنهایی نمی تواند برای مردم تعیین تکلیف بکند.
      ۳- آیا بهتر نیست مردم فهیم، مومن، انقلابی و همیشه در صحنه کشورمان را برای تصمیم گرفتن در این زمینه لایق بدانیم و به خودشان اختیار انتخاب بدهیم؟؟؟؟؟؟؟
      ۴- حرف هاشمی در آن روز “بازگشت به قانون” بود. و هنوز بر مواضع خود ایستاده است. اکنون بسیاری از چهره های برجسته اصولگرایی به این نتیجه رسیده اند که راهکار خروج از بحران همان راهکار پیشنهادی هاشمی است به همین خاطر است که با وجود فشارها و تخریب های گوناگون از آمدن او حمایت کردند. نه من شما را می شناسم و نه شما مرا و احتمالا همدیگر را نخواهیم دید، امیدوارم هردوی ما انقدر زنده باشیم که ببینیم تاریخ درباره آن مواضع هاشمی چگونه قضاوت خواهد کرد.

  7. با رد صلاحیت آ؟قای هاشمی بطور صد در صد موافقم

  8. جناب آقای حاتم زاده
    باسلام
    در پاسخ به برداشت حضرتعالی ذکر نکات ذیل را لازم میدانم انشاالله همگی ما در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی گامهای برجسته ای برداریم :

    ۱-فتنه گران واقعی کسانی هستند که آشوب ،شورش و طغیان ،نقطه پایان هدف گذاری آنهاست،آنانکه مرز قانون را باور ندارند ،فصل الخطاب را نمی شناسند،مولا و زعیم خود را نافرمانی میکنند و حادثه ۸۸را رقم زده و بیش از ۱۸بیانیه غیر مستند بنام “نافرمانی از قانون”و “اردو کشی خیابانی”صادر کرده ،آرمانهای انقلاب را نفی میکنند و جمهوری ایرانی را سر میدهند.

    ۲-فارغ از شان حقیقی و حقوقی افراد،یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ،”نقد منصفانه” است ،چنانچه حضرتعالی به”فعل”جمله سره از ناسره توجه فرمایید،درمی یابید که منظور شناخت در مقام عام است و اینکه “اظهار شناخت” ،شخصی و فردی نبوده است ،هر چند قید تخصیصی نیز منافاتی با مقام افراد ندارد.

    ۳-در جمهوری اسلامی،انتخابات، آزاد است و هیچکس نائب اختیار و تصمیم و تشخیص دیگران نیست وتاکنون نیز آراء القایی در این حوزه نداشته ایم ،سند این ادعا فرمایش مقام معظم رهبری”زید عزه”است :”من هم مانند دیگر مردم ،یک رای دارم و کسی هم از رای من خبر ندارد.”

    ۴ـدر واقعه ۸۸عده ای فتنه گر و آشوبگر در مقابل” قانون “،گردن کشی کردند،اردو کشی خیابانی به راه انداخته و از خطوط قرمز انقلاب عبور کردند که فتنه سیاه آنان با سپیدی حضور ملت شرافتمند ایران در ۹ دی خنثی شد لذااینجانب برخلاف عقیده حضرتعالی خطبه های آقای هاشمی را در آن روزهای سیاه،عبور از قانون و جفای به رهبری و ملت میدانم ،سخنانی که دل دشمنان انقلاب را شاد و دلسوزان انقلاب را اندوهگین کرد
    یقین میدانم راهکارهای مورد خطاب جنابعالی راهکاری ژله ای و بی محتوا مانند طرح شوم “انتخابات آزاد”است که آن نیز نتیجه اتاق فکر و محصول جریان نفاق و فتنه است.
    والسلام

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.