- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پاتوق هنری میرملاس ونمایشگاه مجازی ۱۹/ پوستر و طرح روی جلدهای / بهروز شریفی، طراح گرافیک / کوهدشت

 

 

 01

——————————-

بهروز شریفی/ متولد  ۱۳۶۰/ کوهدشت

کاردانی هنرهای تجسمی/ تربیت معلم شهید باهنر/ اصفهان ۱۳۸۰

کارشناسی گرافیک/ دانشکده هنرهای زیبا / دانشگاه تهران ۱۳۸۷    

دانش آموخته دوره یکساله طراحی گرافیک / مدرسه گرافیک ویژه / تهران ۱۳۸۷ 

دانشجوی ارشد تصویرسازی/ دانشگاه هنرتهران۱۳۹۱

معلم هنر از سال ۸۱

——————————-

شرکت در

نمایشگاه پوستر ورشو / لهستان/ بخش دانشجویی  ۲۰۰۸

نمایشگاه پوستر شومون / فرانسه / بخش دانشجویی  ۲۰۰۹

نمایشگاه پوستر سه سالانه تویاما / ژاپن / بخش دانشجویی  ۲۰۰۹ 

نمایشگاه پوستر”یک نفر همیشه استثناست” / بزرگداشت ششمین سالگرد مرتضی ممیز/ خانه هنرمندان/ تهران ۱۳۹۰

—————————————–

 

IMG_2867

—————————————–

اهمیت ساختار فرم و گرید در آثار بهروز شریفی

علیآقا حسین پور

—————————————–

اهمیت فرم و محاسبه ی فنی گرید بندی، در آثارگرافیک بهروز شریفی به همان اندازه مهم است که “کانسپت” یا ایده مهم هست . گاهی درآثارش اهمیت  فرم و گرید بندی دقیق در اجرای عناصر بصری اش به حدی قوت می گیرد که  تبدیل به ویژگی های منحصر به فرد آثارش می شود. دقت و نظم اجراهای فنی بالای او دردیزاین ورسامی آثارش و نگاه متفاوتش  نسبت به مسئله  فرم  نشان از خلاقیت ذهنی او در این عرصه سفارشی و مخاطب پذیری را دارد. که بخشی از این رویکرد  حاصل آموزش های “رضا عابدینی” درمدرسه ویژه بوده است. رشته ی طراحی گرافیک یا “گرافیک دیزاین” برخلاف دیگر رشته های هنری مانند: “نقاشی، مجسمه و … ” و به خاطر ویژگی  مخاطب پذیر بودنش باعث می گردد که خیلی از طراحان را از خلاقیت ذهنی باز دارد چون به ناچار باید به سلایق فردی گروهی و… سفارش دهنده بهاء داد.

سئوالی که اینجا مطرح می شود اینست؟

 آیا یک طراح چقدر می تواند با ذهنیت و تفکر شخصی  خودش کار سفارش دهنده را انجام دهد؟ 

البته این مسئله برای جامعه ی طراحان گرافیک نا آشنا نیست  و هر کسی به نوعی طعم این بحث ها را با کنتراست های متفاوتی تجربه می کند، اما یک نکته این جا که بیشتر از هر چیزی خودنمایی می کند. که  چند  درصد از طراحان گرافیک  این توانایی را دارند که در کنار ارائه یک گرافیک موفق به سفارش دهنده، خلاقیت های  ذهنی  خود را در آثارشان عینیت ببخشند و کار مخاطب را هم انجام داده باشد، و این امر واقعا کار راحتی نیست، مخصوصا زمانیکه سطح فکری طراح گرافیک وسفارش دهنده به هم نزدیک نباشد.

بهروز شریفی یکی از طراحانی است که با توجه به شخصیت کاری اش و با طی کردن  “دوره یکساله طراحی گرافیک / مدرسه گرافیک ویژه ” ۱۳۸۷ تبدیل به یک طراحی شده است که همیشه سعی کرده که از موضع خود به عنوان یک طراح گرافیک  در مقابل سفارش دهند عقب نشینی نکند و یک کار حرفه ای  به سفارش دهنده تحویل دهد. او امروزه یکی از به روز ترین طراحانی است که در استان لرستان می شناسم و با توجه به شناختی که از او دارم مداوم در حال کنکاش و مطالعه در مورد رویکردهای جدید در حوزه گرافیک است، و به داشته های قبلی خود اکتفاء نمی کند و مدام در حال کشف و درک هرچه بیشتر مفهوم دقیق گرافیک مشغول است.  

—————————————-

 

 

 01

 

 

بیست سالگی-شومون فرانسه-۱۳۸۷

————————————–

 

02

 

 

پوستر پیشنهادی-هفته فرهنگی لرستان -۱۳۹۰

——————————————

 

03

 

جشنواره منطقه ای تصویر سازی-۱۳۹۰

———————————————

 

04

 

جواهر -ششتمین سالگرد مرتضی ممیز-۱۳۹۰

————————————————-

 

06

 

دوره طراحی اتومبیل-۱۳۹۱

———————————————-

 

07

 

رونمایی از کتاب عکس دانشجویی -۱۳۹۲

————————————————-

 

08

 

کنسرت تک نوازی تار-۱۳۸۶

—————————————————-

 

09

 

کنفرانس خط و طراحی حروف فارسی-۱۳۸۶

————————————————–

 

010

 

نمایشگاه پوستر و نشانه-علیآقا حسین پور-۱۳۹۱

——————————————————-

 

011

 

نمایشگاه مجسمه-۱۳۸۹

—————————————————

 

05

 

 

دوره تخصصی مد و لباس- ۱۳۹۱

—————————————————

طرح روی جلد مجله چشمک شماره ۲ / ۳ / ۴ 

—————————————————

 

020

 

—————————————————

 

021

 

———————————————–

 

022

 

————————————————