- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تاسفی عمیق برای هیئت کشتی کوهدشت و لرستان

 

IMG_2867

————————–

تأسفی عمیق برای هیئت کشتی کوهدشت و لرستان

علیآقا حسین پور/ میرملاس نیوز :

————————-

صفر / این یادداشت دردناک، تنها مختص سعید حسین پور نیست. این درد بسیاری از زجر کشیده های این دیار است که به خاطر مرکز استانی نبودن، نداشتن رابطه و شهرستانی بودن، بارها و بارها حقشان پایمال و فرصت هایشان در کوره ی بی توجهی سوخت و دودش به چشم فرهنگ و مردم شهر رفت و خاکسترش را باد روی سر نسل های بعدی پاشید تا آنها هم در آینده از این همه نعمت نداشتن ها بی نصیب نمانند. این درد “سعید” های بسیاری ست.

 

————————

یک / تأسفی عمیق برای هیئت کشتی کوهدشت و لرستان؛ تاسفی عمیق برای مسئولین کشتی شهرستان کوهدشت و لرستان که حق کشی و پایمال کردن حقوق جوانان در این حوزه به حدی بدیهی شده است که حتی وقتی جوانان این شهرستان ”یعنی کوهدشت” پس از یک سال تمرین و مشقت در مسابقات بزرگ سالان استان اول می شوند، از ورزشکاران خود نمی توانند دفاع کنند تا حقشان پایمال نشود. شهرستان کوهدشت با توجه به سابقه ی نسبتا خوب کشتی در گذشته، همچنان نسلی از جوانان این شهر در رشته های ورزشی ”مانند کشتی” تمرکز کرده اند که شاید آینده خود را محک بزنند (البته چشم و گوش شیطان کر و کور) شاید به آرزوهایشان برسند. چون وقتی عملکرد مسئولین هیئت کشتی کوهدشت را خوب بررسی می کنیم به جز ضربه زدن به این نسل تاکنون هیچ کاری را انجام نداده اند. وقتی که یک هیئت کشتی نتواند از حق کشتی گیر خود آن هم در رده بزرگسالان در استان خود “وقتی که اول شده است” دفاع کند چه عنوانی را برایش می توان انتخاب کرد بجز تاسف خوردن به حال وضع هیئت کشتی کوهدشت؟ کوچک ترین برادر بنده (سعید حسین پور متولد ۱۳۶۸) خواسته یا ناخواسته چندین سال است تمام وقت و انرژی خود را صرف ورزش کشتی فرنگی نموده و هر روز با آرزوی گرفتن نتیجه ی زحمات خود با تلاشی شبانه روزی وقت خود را صرف مسابقات پی در پی نموده تا که شاید نتیجه ی زحمتش را ببیند. در بهمن ماه ۹۱ با تلاش فراوان توانست از حربه ی نا داوری های استان لرستان ”خرم آباد” جان سالم به در ببرد و در وزن ۸۴ کیلو گرم مسابقات استانی کشتی فرنگی در خرم آباد مقام اول را کسب کند و بالاخره از سد این هفت خوان کشتی فرنگی استان لرستان مخوصا خرم آباد عبور کرد. اما زهی خیال باطل. انگار مسئولین محترم هیئت کشتی استان لرستان برای جبران این ناکامی سنگین و برای فتح قله های عجیب و غریب مسابقات “ قهرمانی کشوری که ۱۹و۲۰ اسفند ۹۱ در سالن کشتی هفت تیر تهران برگزار شد” یک کشتی گیر دیگر را به نام آقای ” میلاد خسروی از خرم آباد ” که حتی در مسابقات استانی حاضر نشده بود به جای او به مسابقات قهرمانی کشوری فرستاده بودند، که مثلا آبروداری کنند. متاسفانه هیئت کشتی لرستان با تمام افتخار مدعی بودند که کارشان درست بوده و اشتباهی مرتکب نشده اند. خوب اگر قرار باشد هر کسی به بهانه این که در گذشته مقامی کسب کرده و امروز باعث حق کشی شود پس چرا هیئت کشتی استان لرستان مسابقات انتخابی را برگزار می کند؟ مسابقات انتصابات کشتی برگزار کند سنگین تر هستند و تکلیف این جوانان سر در گم هم مشخص می شود.

 

————————–

دو / خدا جای حق نشسته؛ اما چون خدا جای حق نشسته بود و چوب خدا صدا ندارد، همان کشتی گیر که به نا حق به جای سعید حسین پور در سالن “مسابقات قهرمانی کشوری” حاضر شده بود، توسط یک تماشاگر با چاقو مورد ضرب و شتم قرار می گیرد (البته متأسفانه) به طوری که صورتش از داخل و بیرون ۳۰ بخیه می خورد، که حتی شبکه سراسری این وضع اسفناک را چندین بار منتشر کرد. در کنار این حق کشی مسلم و پس از کلی تلفن بازی که حسابی هزینه بردار هم بود، تازه با کلی منت رئیس هیت کشتی استان آقای عبدالله عزیزپور به خود بنده قول شرف دادن و گفتن “پشت قرآن را امضاء می کنم” و برای جبران این عمل ناجوانمردانه که خود ایشان باعث اش بودند برای مسابقات تیم ملی که بعد ازعید ۹۲ برگزار خواهد شد حتما یک سهمیه تیم ملی برای “سعید” در نظر خواهند گرفت تا جبران مافات گردد ( البته با هزار منت ). به هر حال ما که از میدان مافیایی آقایان ضربه فنی بیرون آمده بودیم خوشحال از این که لااقل قول سهمیه ی تیم ملی را گرفته ایم لبخندی هر چند با ترس بر لبانمان نشست. و از طرفی به ناچار به انتظار نشستیم تا کاروان مبارک مسابقات تیم ملی هم برگزار شود و هیئت کشتی استان لرستان به وعده شان عمل کنند اما متاسفانه نه آقای رئیس به قولشان عمل کردند نه دیگر مسئولین این ورزش. از طرفی باعث تمسخر برادر بنده نیز شدند. چون یک هفته قبل از برگزاری مسابقات تیم ملی هیئت کشتی کوهدشت به او گفته بودند سهمیه تیم ملی شما آمده است و برای مسابقات ۱۶ و ۱۷ اریبهشت ۹۲ هر چه زودتر برای مسابقات تیم ملی در تهران آماده شوید. ما که هنوز باورمان نشده بود اما سعید با وجود آن خاطره تلخ بی عدالتی قبل از عید، خود را برای شرکت در مسابقات آماده کردند و با کلی ذوق و شوق عازم تهران شدند. اما متاسفانه در روز وزن کشی در تهران به او اعلام می کنند که هیئت کشتی استان لرستان اصلا اسم شان را اعلام نکرده است. ایشان سهمیه ای ندارند و الکی تا تهران رفته اند. سعید، پس از شنیدن این صحبت ها سریعا با آقای عزیزپور تماس می گیرند که متاسفانه ایشان در جواب وی می گویند ”مگر بنده نوکر پدر شما هستم” که زنگ زده اید؟

 

—————————-

سه / خوب چند سئوال اینجا ایجاد می شود.

۱- جناب آقای عبدالله عزیزپور! اگرهئیت کشتی استان لرستان فقط انحصارا در اختیار خرم آباد و افراد خاص است، خوب لطفا رسما اعلام بفرمائید و مسابقات انتخابی برگزار نکنید.

۲- جناب آقای عبدالله عزیزپور! اگر شما اعتقادی به قرآن دارید پس چرا به بنده می گوئید “پشت قرآن را امضاء می کنم” و سهمیه انتخابی تیم ملی به برادر بنده خواهید داد و بعدا به ورزشکار مظلوم و بهت زده می فرمائید “بنده که نوکر پدر شما نیستم”؟

جناب مسئول! ما حق مان را خواستیم نه نوکر

۳- آقایان و مسئولین محترم هیئت کشتی شهرستان کوهدشت! وقتی نمی توانید از کشتی گیر خود که در سطح استان بی هیچ شکی اول شده دفاع کنید، چطور می خواهید برای رشد کشتی این شهرستان مفید باشید؟ زمانی که شما عزیزان توان دفاع از زحمات یک جوان در این عرصه در سطح استان خودتان را ندارید چطور می شود به عنوان الگو به شما نگاه کرد؟

۴- در پایان، چه کسی پاسخ گوی پایمال شدن و حق کشی های این جوانان خواهد بود؟ البته ما سال هاست داریم تاوان نداشتن پاسخ این سوال آخر و وضعیت موجود را می دهیم. سعید هم مثل بسیاری از کشتی گیران شایسته ی این دیار، تاوان بی کسی و نبود پشتوانه را پس داد و این ماجرا ادامه خواهد داشت.

جهان پهلوان تختی، اگر جهان پهلوان تختی شد، بخاطر مدال هایش نبود بلکه بخاطر مرام پهلوانی و انسانیتش بود که ماندگار شد هیچ کسی با حق کشی نه به مرام پهلوانی میرسد نه به جایگاه اجتماعی.

——————————-