تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
7

ملکشاهی: قانون هتک حرمت به شورای نگهبان را برنمی‌تابد

  • کد خبر : 25039
  • 02 خرداد 1392 - 4:01

  رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با تأکید بر لزوم تبعیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از رأی شورای نگهبان، افزود: قانون هتک حرمت به شورای نگهبان را برنمی‌تابد. به گزارش میرملاس ، الهیارملکشاهی افزود: پایبندی به قانون بویژه قانون اساسی که میثاق ملی محسوب می شود٬ برای همه افرادی که معتقدند توانایی قرارگرفتن در رأس […]

ImageThumb21-399x300

 

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با تأکید بر لزوم تبعیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از رأی شورای نگهبان، افزود: قانون هتک حرمت به شورای نگهبان را برنمی‌تابد. 
به گزارش میرملاس ، الهیارملکشاهی افزود: پایبندی به قانون بویژه قانون اساسی که میثاق ملی محسوب می شود٬ برای همه افرادی که معتقدند توانایی قرارگرفتن در رأس امور اجرایی کشور را دارند، امری واجب است.
نماینده مردم  کوهدشت در مجلس شورای اسلامی٬ تصریح کرد: طبق نص صریح قانون اساسی، شورای نگهبان مسئول احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری است و در این میان هر کس به نظر این مرجع حکومتی احترام نگذارد در مقابل خون شهدا ایستاده است.
ملکشاهی با تأکید بر فرمایش امام خمینی(ره) درباره مفسد بودن افرادی که در مقابل رأی شورای نگهبان ایستادگی می‌کنند٬ ادامه داد: همه آنانی که خود را ملزم به رعایت قانون اساسی٬ تبعیت از فرمایشات معمار کبیر جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب می‌دانند٬ باید نظر شورای نگهبان را پذیرفته و از چارچوب‌های قانونی عبور نکنند.
وی در مقایسه تطبیقی میان تأیید صلاحیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی و سایر نظام‌های حکومتداری جهان٬ افزود: درهمه دنیا نهاد‌های ناظر همچون شورای نگهبان وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ افزود: اگر کسی به نظر شورای نگهبان احترام نگذارد٬ با امری عقلایی مبارزه کرده و به طور طبیعی در میان مردم و عقلای قوم هیچ‌گونه جایگاهی نخواهند داشت.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: اگر درمقابله با نظر شورای نگهبان افرادی بخواهند به‌صورت غیر قانونی و خارج ازعرف اقدامی انجام دهند٬ قانون تمام قد در برابر آن‌ها خواهد ایستاد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=25039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. آفرین بر حاجی عزیز

  2. اگه رای خلاف قانون واز روی کینه وساختگی وغیر قانونی داد چی ؟

  3. اقای ملکشاهی جهت اطلاع جنابعالی این نکته را یاد اورم میشوم که:
    حضرت امام خمینی فرموده اند نظامیان حق دخالت در سیاست را ندارند.
    رهبر معظم نیز فرموده اند که شورای نگهبان بر اساس قانون تصمیم بگیرد حال سوال از شما که مدعی قانونگرایی هستید اینست که شورای نگهبان چگونه به این نتیجه رسیده که اقای سعید جلیلی رجل سیاسی و مدیر و مدبر است به توجه به سوابق ایشان که همگی اطلاع دارند؟؟؟؟؟؟؟
    ایا جلیلی که چند بار با خانم کاتریت اشتون در باره موضوع هسته ای ایران مذاکره کرده و در این مدت ۷ قطعنامه کمر شکن علیه ایران صادر شده، جزء رجل سیاسی و فردی مدیر و مدبر است؟؟؟؟ اگر یه ادم معمولی هم به جای اقای جلیلی میرفت مذاکره میکرد مطمئنم نتیجه ای بهتر از اقای جلیلی میگرفت. در دوران مذاکرات جلیلی با خانم اشتون همه مردم ایران منتظر بودند خبری خوش از اقای جلیلی بشنوند که متاسفانه در تمام این مذاکرات اقای جلیلی گفته اند مذاکرات خوبی داشتیم و قرار شده مذاکره بعدی در تاریخ دیگری انجام شود!!!! حال چگونه شورای محترم نگهبان این فرد را جزء رجل سیاسی و فردی مدیر و مدبر شناخته خدا میداند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. آقا اشکان به رای من و تو نیست که. اگه به رای ما باشه که هاشمی برندست و باید تایید صلاحیت میشد. افسوس که جلیلی این دور میشه رییس جمهور

  5. اقای ملکشاهی شما منتظر بودید که ببینم تکلیف هاشمی چی میشه ..شما زرنگ بودید و زودتر فهمیدید که هاشمی رد میشه وسریعا نامه حمایت از جنتی رو امضا کردید….

  6. راستش ما که نفهمیدیم آخرش این آقای ملکشاهی چی کارست اونجا می شینه شده بلندگو البته بردش مرز های کوهدشت رو رد نمی کنه
    ما تو کوهدشت مشکل نداریم ایشون افتادن تو مسیر رستگاری ایران

  7. ما خیلی بدبختیم که فکر میکردیم ملکشاهی ناجی ماست -از ماست که بر ماست

  8. علاوه بر بدبختی خیلی هم ساده بودیم ……………….

  9. حالا خوبه آقای ملکشاهی اقلا حرفی میزنه مگه بقیه چه گلی بسرمون زدن که همه برا اقای ملکشاهی زبون درآوردیم آقای جعفری شما که با قبادی بودی چرا جو میدی دانشجو تو هم مثلا روشنفکری باس شرایطو درک کنی بعدم جلیلی یا هرکس دیگه باشه به مردم کمک کنه چه فرقی برا شما میکنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.