تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

دلاوران کوهدشتی و عملیات بیت المقدس آزادسازی خرمشهر

  • کد خبر : 25078
  • 02 خرداد 1392 - 22:29

عملیات خرمشهردر سال ۱۳۶۱ از ۱۱ اردیبهشت شروع شد که اولین تشکل در لرستان به فرماندهی آقای سوری ساماندهی شد که روز ۱۴ اردیبهشت وارد خوزستان شدیم . نیروهای لرستان بعد از نیروهای لشگر ۲۲ بدر قم وارد منطقه شد که نیروهای کوهدشت سه گروهان مستعد …

 

                               شهدای شهرستان کوهدشت در عملیات فتح خرمشهر

 

tttt2

 

بسم الله الرحمن الرحیم

عملیات خرمشهردر سال ۱۳۶۱ از ۱۱ اردیبهشت شروع شد که اولین تشکل در لرستان به فرماندهی آقای سوری ساماندهی شد که روز ۱۴ اردیبهشت وارد خوزستان شدیم . نیروهای لرستان بعد از نیروهای لشگر ۲۲ بدر قم وارد منطقه شد که نیروهای کوهدشت سه گروهان مستعد بودند.

زمانی که به منطقه رسیدیم پاسداران سپاه خرمشهرکه آشنا به راه های منطقه بودند تقسیم شدند، هر گروهان دو پاسدار بومی خرمشهر، که راهنمایان گروهان ما به شهادت رسیدند و ما از طریق سیل بند که در منطقه برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل شهر حفر شده بود مسیر را پیدا کردیم.

حاج شرف آزادی

 

 

حجت الاسلام احمد مبلغی-حاج شرف آزادی- شاپورسوری

 

خاطره ی حاج شرف آزادی از شهید تاج الدین دلوجی

در عملیات بیت المقدس، سه شبانه روز هیچ استراحتی نداشتیم و خستگی به نیروها غالب شده بود طوری که کوچک ترین توقفی خواب آلودگی رو بدنبال داشت و تهدید دشمن پاتک بود و ما تغییر موضع دادیم. من بیرون سنگر و شهید دلوجی در سنگر بود ، فکر کردم خوابیده صدایش زدم گفتم دلوجی زود بیا که اسیر می شوی چندبار تکرار کردم که دیدم هیچ جوابی نداد، داخل سنگر رفتم دیدم که از پیشانیش خون اومده و متوجه شدم به شهادت رسیدن.

شهید دلوجی جوانی خوش اخلاق،مهربان،و خوش برخورد بود

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=25078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. یاد و خاطره آن عزیزان به خیر که عزت و سربلندی امروز ما مدیون خون این عزیزان است

  2. هنوز هم مبهوتیم در ارتفاع ایمان آن نسلی که شهیدشان میخوانیم مردانی که لذتها را و برقهای پر زرق دنیا را با تمام آرزوهایش در پای آرمانهایشان ذبح کردند نمیدانم با چه کلامی آنان را به تصویر کشم ،شاید نقطه ای کمرنگ از دائره بزرگ وپررنگ وجودشان را توصیف کنم ،یاد جمله ساده و زیبای امام می افتم که فرمود:”از شهدا که نمی شود چیزی گفت. … ”
    یاد شهیدان بخیر
    التماس دعا

  3. بادرود به ارواح طیبه شهدای فتح خرمشهر

    وبا تشکر از شما و سرور ارجمندم حاج شرف آزادی

    عملیات روز ۱۰ اردیبهشت آغاز شد . نیروهای کوهدشت به فرماندهی عزیزمان سردار علی محمد سوری ساعت ۲ بامداد ۹ اردیبهشت وارد پایگاه نمونه اهواز شدند ( نه ۱۴ اردیبهشت) روز ۱۱ اردیبهشت این نیروها پدافند بخشی از مواضعی که شب قبلش فتح شده بود را عهده دار شدند که در خاطرات آن زمان بنده آمده است :

    ساعت ۱۰ صبح (۱۱ اردیبهشت) به خط مقدم رسیدیم هنوز از ماشین پایین نیامده بودیم که خمپاره زد و تعدادی از ما را زخمی و یک تن ( نبی الله ابراهیمی ) را شهید کرد .

    در ضمن اگر تصویر دیگری کار شود بهتراست ( شاید برخی از نسل امروز برادرمان شاپور سوری را با سردار علی محمد سوری اشتباه بگیرند )

    اگر مجالی دست داد بخشی از خاطرات این عملیات را در وبلاگ ” یاد نیکان ” خواهم آورد .

  4. خدا همه ى شما رو بیامرزه

  5. خدا روحتان را قرین رحمت سازد.
    .
    برای ما دعا کنید.
    .
    بی ادبی نباشه: هر کی میاد اینجا برای این گلهای عزیز یه فاتحه بخواند.

  6. با سلام
    روحشان شاد .چقدر فاصله بین نسل ۳۰سال پیش با آدمای امروزی زیاد شده !

    کاش یه کم از معرفت اونا تو وجود ما هم پیدا میشد ای کاش….

    خدا رحمتشون کنه.

  7. شهید دارابی به همراه عده ای از بچه های سپاه از جمله آقای دوستی نماینده سابق برای افتتاح سپاه چغلوندی خرم آباد رفته بودند که بعد از پایان ماموریت در برگشت به کوهدشت بودن که به آقای سوری و نیروهای کوهدشتی که در حال اعزام به خرمشهر بودند برخورد می کنند شهید یحیی دارابی با آنان همراه در حالی که بر روی تکه کاغذی وصیت خود را می نویسد که امام را تنها نگذارید و … با گروه اعزامی همراه می شود جنازه این شهید همزمان با وصیت نامه به شهر رسید روحش شاد

    • شهید دارابی و شهید دلوجی و آقای روشنی و آقای خزایی با یک گلوله توپ فرانسوی شهید و مجروح شدند

  8. روحشان شاد ویادشان گرامی باد .ایشان قهرمانان واقعی وبهترینهای این کشور می باشند .امیدوارم که نگه داشتن یاد ایشان تنها مربوط به این عکسها وروز خاص نباشد بلکه مسئولین با تلاش وتزکیه نفس در اخلاق سیاسی از آنها یاد شود

  9. قهرمان واقعی آنها هستند که بی منت و بی ادعا بهترین سرمایه شان در راه خدا تقدیم کردند و به فیض عظمای شهادت رسیدند . خوشا به حال آنها . امیدوارم انفاس قدسی آن عزیزان جامعه ما را از شر حیله و نیرنگ تخلف و تقلب پاک گرداند و روحیه ایثارگری و جهاد و شهادت دوباره در جامعه ما جاری شود .

  10. برای نسل جوان عرض می کنم؛ الآن آیت الله احمد مبلغی از مفاخر حوزه علمیه قم و مورد احترام و عنایت ویژه علما طراز اول هستند. خداوند روح پدر عالیقدر ایشان حضرت آیت الله حاج شیخ ماشاءالله مروجی(ره) را با اولیاء دینش محشور و ایشان را روز به روز ارتقاء معنوی و علمی عطا بفرماید. آمین یا رب العالمین

  11. بسم رب الشهدا
    یادشان همیشه جاویدان
    تقدیم به پاسدار دلسوز و فرمانده هشت سال دفاع مقدس دایی عزیزم شاپور سوری.جدا یادش خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را در دلها زنده کرد دورود خدا بر شهدا و شما بازماندگان شهدا

  12. با سلام مهظر مقدس تمام شهدا
    من توصیه میکنم به خانمهای بی حجاب و بی بندو بار چند لحظه به این عکسها با تأمل نگاه کنن

  13. پس الان باید دیگه همه بدونند که اقای علی محمد سوری یکی از فرماندهان استان لرستان بوده ولی وقتی ایشان واسه انتخابات کاندیدا شدند بعضی از کسانی که ایشان را نمی شناختند او را مسخره می کردند …درود بر شرف اقای علی محمد سوری چقدر افتاده و بی ادعا بود

  14. خداوند رحمتشان کند…..

  15. …………. با تشکر از مطالب قشنگتان هرکاری کردم نتونستم در موردشون بنویسم ، واقعاً زیباست آنقدر که توصیف ندارد

  16. درود بر حاج شرف آزادی و حاج آقا مبلغی

  17. با سلام
    از کار ارزشمند شما متشکریم
    امیدوارم به این کارها وعکسهای قشنگ دامن بدهید تا همچنان روح شان زنده باشد

  18. خوش به سعادتشان. درود به روان پاکشان.

  19. خسته نباشید لطفاً اگر برایتان امکان دارد بیوگرافی کامل شهدا را در سایت قرار دهید چون من مقیم قم و دوست دارم بیشتر آنها را بشناسم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.