کد خبر : 25148
تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 819 بازدید

غزل – مرتضا خدایگان

… هزاران  بار دل بردی، ولی پس دادی از این دست کسی  جز تو ندارد هوش و  استعدادی از این دست … لبت  آبستـن بـوســه سـت ، بـگشایش  وَ دنیــا را به حیرت وابِدار از خلقِ رستم زادی* از این دست … فرو می ریزم از عشقت ، به پا می خیزم از شوقت فقط  […]

مرتضا خدایگان

هزاران  بار دل بردی، ولی پس دادی از این دست

کسی  جز تو ندارد هوش و  استعدادی از این دست

لبت  آبستـن بـوســه سـت ، بـگشایش  وَ دنیــا را

به حیرت وابِدار از خلقِ رستم زادی* از این دست

فرو می ریزم از عشقت ، به پا می خیزم از شوقت

فقط  حافظ  به  خود دیده خراب آبادی از این دست

گدا  و  شاه  و  سرباز  و  وزیر و  صوفی و شاعر

هزاران  کشتـه  داری  در  حدِ افرادی از این دست

بـدون عقـد ،  آغوشم  حلالـت ، شیـــر  مــادر  وار

فقط  در عشق  پیدا می کنی دامادی از این دست

پـــریشـان  کرده  بادِ  دامنت  گیســوی  گیتــی  را

به  ندرت  می وزد در دارِ دنیا بادی از ایـن دست

* رستم زاد یا رستمینه : سزارین 

 

 مرتضا خدایگان

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

بهروز پیری در گفته :

عمارت دار لیلی را که مهره ماه در حکم است
خدا را در دل اندازش که بر مجنون گذر اید
عالی بود مرتضی جان
لذت بردم

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۵:۴۳:

بهروز پیری نازنین . سپاس و دست هایم برای تو

[پاسخ]

سعید طرهانی در گفته :

مرتضی جان زیبا بود

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۵:۴۴:

درود بر سعید طرهانی با خنده های نمکینش که همیشه در خاطرم می مانند

[پاسخ]

مرتضا قادری در گفته :

فرو می ریزم از عشقت ، به پا می خیزم از شوقت-مرتضا جان عالی و نو بود مثل همیشه.

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۵:۴۵:

مرتضای با الف قادری. فرو می ریزم از عشقت … دستم را لبخند تو می گیرد …

[پاسخ]

راضیه همتی در گفته :

…خراب آبادی از این دست..!!

قشنگ بود.

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۵:۴۸:

سرکار خانم همتی !
قشنگ، فکر شماست که خیلی بیشتر از زیاد وارسته است و من خوب می دانم.

[پاسخ]

تنيا در گفته :

شعرتون واقعأ قشنگه ؛مثل بقيه شعرهاتون …موفق باشين

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۵:۵۱:

تنیا خوب ! تنیای همراه !
سپاس از شما که نه تنیا تنیا نیستید، بلکه بی نهایتید

[پاسخ]

یاری بخش حاتمی در گفته :

از وقتی که با رنگ قالی خانه شعر مرتضی ،پا به پای باد تا نمی دانم کجای احساس ،پیش می رفتیم ،سالیانی بس گذشته است ،آنجا که قرار هایمان همه بر بلندای بی مزاحمت پرواز بود و خستگی ها را کنار دو چشم بادام در می کردیم . واکنون که “به ندرت می وزد در دار دنیا بادی از ایـن دست “درود بر صبای سبز آور مرتضی .

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۵:۵۴:

همیشه دوست داشتم یا یاریبخش باشم ، یا آثار یاریبخش از آن من باشند…
بی تعارف می گویم ، اسمت که اینجا ، زیر شعر من حکمرانی می کند ، شادمانم می کند ، شبیه هر وقتی یادم می افتد که ؛
خاک
شهر
چنگی
به دل
نمی زند …

[پاسخ]

ساناز وفایی در گفته :

سلام دوستان دیرینه
دلتنگ لحظه هاتان شده ام
پیداست که دوستی های جدیدی دارید
خوش به حالتان
اخرش من هم روزی پرواز خواهم کرد

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۵:۵۷:

بانو ساناز ! بانو وفایی ! دوست و همفکر سال های دور و روزهای نزدیک!
لحظه های اینجا هم دلتنگ حضور حضرت شما هستند…
درودی ویژه خدمت شما از طرف دوستانتان در انجمن ادبی…
تندرست باشید و شورانگیز

[پاسخ]

آموزشگاه آزاد هنری میرعماد،صمد زال پور در گفته :

…اوه دینم

بـدون عقـد ، آغوشم حلالـت ، شیـــر مــادر وار

فقط در عشق پیدا می کنی دامادی از این دست

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۵:۵۹:

صمد جان ! استاد صمد !
تو بزرگی مث اون لحظه که بارون می زنه …

[پاسخ]

محمد اسدیان در گفته :

سلام بر مرتضا
به ندرت میبینیم غزل هایی از این دست که اتفاقا تو دست و بال مرتضی زیاد پیدا میشه !

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۶:۰۰:

درود به محمد اسدیان و اندیشه ی پرشورش. سپاس از تو دوست دست های دلم. تازه شدم از بارانی که تویی

[پاسخ]

یه دوست قدیمی در گفته :

مثل همیشه متفاوت و اینکه بی اختیار لبخند درک رسیدن به عمق معنایی شعرت رو روی لبهای خواننده میاری

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۶:۰۲:

یه دوست قدیمی می تونه یه کوه باشه با کلی صلابت و پرنده و پرواز و چشمه …
سپاس دوست قدیمی بارانی

[پاسخ]

اراد غضنفري در گفته :

بي محتوا و بسيار ضعيف با سوژه اي بسيار تكراري
اگر ناراحت نميشيد بيشتر روي ذوقتان كار كنيد

[پاسخ]

مرتضا خدایگان پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۸ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۶:۰۵:

دوست نازنین و فرزانه، جناب غضنفری!
سپاس از دیدگاه ارزنده تان. گرچه بسیار کلی ست و مفهوم “کار کردن روی ذوق” برایم گنگ و مبهم است، اما دستتان مریزاد و با نشاط باشید .

[پاسخ]

مهدي طرهاني در گفته :

مرتضي جان دستت درد نكنه
بسيار عالي بود

[پاسخ]

مهساازادبخت در گفته :

بسیارزیبا بودآقای خدایگان.دست مریزاد

[پاسخ]

صمد مرادیانی در گفته :

سلام مرتضا جان غزلت مثل همیشه عالیه. چه خبر از پرسپولیست من دلم براتون میسوزه

[پاسخ]

مهدي طرهاني پاسخ در تاريخ یکشنبه ۲ تیر , ۱۳۹۲ ۱۲:۱۸:

سلام صمد جان
دلت به حال خودتون بسوزه
خوش شانس تر از شما پيدا نميشه
خوردين به نماينده تايلند

[پاسخ]

saye در گفته :

مرتضاجان درودبرشما!شعرهاتون مثل هميشه عالي وسرشاراز احساس اند.كاش چندتا از رباعي هاي قشنگتون رو مي ذاشتيد تاماهم استفاده كنيم.باسپاس!ارادتمند هميشگي!

[پاسخ]

رستمی در گفته :

فقط در عشق پیدا می کنی شاعری از این دست.

[پاسخ]

دله شر در گفته :

سلام شعر وش…خوب نيس عاليييييييييييييه/درووووووووووووووووووووووووووووووووود

[پاسخ]

غعلی دوست رضایی در گفته :

سلام
دست نیژی آبرا و علی

[پاسخ]

طریون در گفته :

خدا یگانه کند تو را خدایگان،جا داره براتون ازاین دست قشنگا بزنم……….

[پاسخ]

ترنم باران در گفته :

منم شیدا منم مجنون منم لولی وش این شهر
کجا دیدی در این محمل خراب آبادی از این دست؟
درود بر شما…

[پاسخ]

سینادوستی در گفته :

درود بی شمار برشاعرمست/خوشا آنکس به ایشان میدهد دست!

[پاسخ]