- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

حامیان سابق احمدی‌نژاد در همایش جلیلی

Dokuhe-13
 
 
 
به گزارش میرملاس ؛ اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز با حضور هواداران وی در سالن شهید افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار شد.
 
در این مراسم برخی شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند که می‌توان به علی‌احمدی وزیر اسبق آموزش و پرورش، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسایی و کوچک‌زاده از نمایندگان مجلس، حسین الله‌کرم، برخی از اعضای جبهه پایداری، وحید جلیلی برادر سعید جلیلی و همچنین برخی از ورزشکاران و تعدادی از جانبازان دفاع مقدس اشاره کرد.
 
 ایسنا: سعید جلیلی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر، گفت: امام علی (ع) شاخص مهم پیشرفت را بیان می‌کنند و تاکید دارند که سعادت و پیشرفت حاصل نمی‌شود مگر با پیروی از فرائض الهی و سنن الهی و بر پایه این گفتمان است که پیشرفت حاصل می‌شود. در نقطه مقابل نیز تاکید می‌کند که اگر بر اساس چنین گفتمانی حرکت نکنیم، نه تنها پیشرفتی حاصل نمی‌شود بلکه دچار پسرفت و شقاوت می‌شویم.
 
وی با بیان اینکه “در این گفتار امام علی(ع) شاهد دو شاخص بزرگ هستیم؛ اول اینکه پیشرفت در سایه پیروی از گفتمان اسلام ناب حاصل می‌شود و حرکت نکردن در این مسیر موجب پسرفت و عقب‌ماندگی خواهد بود”، افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز بر پایه پذیرش همین باور بود. در واقع انقلاب اسلامی لبیک به امام علی (ع) در پذیرش این گفتمان است و امروز مردم ۳۴ سال آنچه را که باور داشتند و پذیرفتند، با تمام وجود تجربه کردند.
 
جلیلی با اشاره به اهمیت هوشیاری و توجه به شاخص‌هایی که امام علی (ع) به مالک‌اشتر در مورد پیشرفت بیان کرده‌اند، گفت: مسیر پیشرفت انقلاب وقتی مورد تهدید قرار می‌گیرد که اندیشه علوی و اسلام ناب که در واقع گفتمان انقلاب اسلامی است، انکار شود. اندیشه اسلام ناب محمدی که امام عظیم‌الشأن در این کشور احیا کرد و مقام معظم رهبری با صلابت و حکمت آن را دنبال کرد، تنها اندیشه‌ای است که می‌تواند مسیر پیشرفت و تعالی کشور ما را رقم بزند.
 
وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی تمام سعی‌شان را از ابتدای انقلاب انجام دادند که نگذارند این گفتمان ریشه بدواند و بتواند به عنوان شجره طیبه سایه خود را بر کشور ما بگستراند و در این راستا به مقابله نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پرداختند و تمام فشارهایی که می‌توانستند، اعمال کردند که چنین گفتمانی پا نگیرد. آنها تلاش کردند این تصور را بوجود آورند که پیشرفت در سایه این گفتمان ایجاد نمی‌شود.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به گفتار امام (ره) در این زمینه گفت: حضرت امام (ره) به صراحت بیان می‌کردند که فرزندان عزیز جهادی من، به تنها چیزی که باید فکر کنید استواری پایه‌های اندیشه ناب محمدی است و هر میزان این اندیشه‌ها استوارتر باشد، کارآمدی و پیشرفت بیشتر خواهد شد.
 
وی در ادامه، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد یکی از مصادیق تبلور این گفتمان بود. ما در واقع در این روز شاهد جاری شدن اندیشه دینی و اسلام ناب در جامعه بودیم و در واقع این روز لبیکی بود به گفتمان اسلام ناب که این پیروزی را نیز به دنبال داشت. در سوم خرداد یاعلی گفتیم و خرمشهر آزاد شد ولی این یاعلی فقط رمز یک عملیات نبود، بلکه یک رمز و نماد برای مقاومت و پیشرفت این گفتمان بود و بر اساس حرکت در راستای این گفتمان، خرمشهر آزاد شد و در واقع این نماد گفتمانی است که با تکیه بر آن می‌توان بسیاری از ظرفیت‌های کشور را آزاد کرد.
 
جلیلی اضافه کرد: با تکیه بر این گفتمان و آن یاعلی، شاهد بودیم که برای اولین‌بار جنوب لبنان از سرزمین‌های اشغالی آزاد شد و شاهد پیروزی‌های دیگری در برابر رژیم صهیونیستی بودیم.
 
وی با بیان اینکه “اگر ما شاهد این هستیم که اقتدار نظام ارتقا پیدا می‌کند، به خاطر همین گفتمان است”، افزود: اکنون در سطح هماوردی در برابر قدرت‌های جهان قرار داریم. اینها همه حاصل این گفتمان است و این گفتمان است که ظرفیتی را برای کشور ما ایجاد کرده است. این گفتمان حضرت امام است که نه تنها ژاندارمی برای منطقه نمی‌پذیرد، بلکه اصولا نظام سلطه را نقض می‌کند و این حضرت امام است که به صراحت بیان می‌کند این واقعیت دارد که ما اعلام کرده‌ایم درصدد گسترش نفوذ اسلام و نفی سلطه هستیم و بعد به صراحت بیان می‌کنند که ما درصدد خشکاندن رژیم‌های فاسد صهیونیست، سرمایه‌گذاری و کمونیسم هستیم.
 
جلیلی با طرح این پرسش که “چرا چنین گفتمانی می‌تواند چنین ظرفیت‌هایی تولید کند در حالیکه استکبار در برابر ما ایستاده و ما با تکیه بر این گفتمان هر روز بر اقتدارمان افزوده شده است؟” پاسخ داد: دو دلیل عمده وجود دارد؛ اول غنا و قوت این اندیشه و گفتمان و همچنین مردمی که حامی این گفتمان هستند.
 
وی با بیان اینکه “اگر می‌خواهیم چنین گفتمانی پیشرفت کند باید بر توده‌های مردم مومن تکیه کنیم و گوش شنوای سخنان آنها باشیم”، گفت: در واقع این گفتمان زمانی پیشرفت می‌کند که مستظهر به مردمی باشد که آن را باور دارند و برای باور خود حاضرند از هر چه دارند بگذرند. ما امروز بر این باور هستیم که اگر بر این گفتمان تکیه کنیم و ظرفیت مردم در همه عرصه‌ها آزاد شود و برای آن برنامه‌ریزی شود، همان‌گونه که در دفاع مقدس این اندیشه و ظرفیت تجمیع شد و توانست پیروزی‌های مهمی را برای ما به ارمغان آورد، اکنون نیز می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و … برای ما ایجاد پیروزی کند و پیروزی‌های بزرگی را به ارمغان آورد.
 
جلیلی با اشاره به اهمیت مدیریت خوب اظهار کرد: امروز کسی که سکان‌دار قوه مجریه می‌شود مهم‌ترین وظیفه‌اش این است که بتواند با برنامه‌ریزی صحیح و باور دقیق به این گفتمان عرصه را به گونه‌ای فراهم کند که تمام ظرفیت‌های کشور به بهترین شکل در جهت تعمیق این گفتمان قرار بگیرد.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که در این جهت گام برداریم و نتیجه، فرع بر وظیفه است. در چند روز انتخابات باید تلاش کنیم گفتمان اسلام ناب را مطرح و اقناع کنیم که این گفتمان می‌تواند موجب پیشرفت کشور شود و رویکرد به گفتمانی غیر از این جز تباهی نتیجه‌ای دیگر نخواهد داشت. باید تمام ظرفیت‌های کشور بویژه آحاد مردم آزاد شوند تا ما بتوانیم مخاطبان خوبی برای امام علی(ع)، حضرت امام (ره) و حضرت آقا در این زمینه باشیم.
 
به گزارش ایسنا، در این برنامه علی باقری رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت روز سوم خرداد و تولد حضرت علی (ع)، گفت: ‌همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم و دشمنان سودای تقابل با ملت ایران را دارند اما پیشرفت و توسعه ما در همه عرصه‌ها آنها را درمانده کرده است. امروز ما یک برگ برنده داریم و برگ برنده ما یکی از هم‌رزمان شهیدان باکری و همت است، یکی از هم‌رزمان شهید خرازی است. امروز برگ برنده ما در مصاف با دشمنان در عرصه‌های مختلف سعید جلیلی است.
 
وی با بیان اینکه “با ریاست‌جمهوری جلیلی دشمنان از همه امیدهای خود ناامید می‌شوند”، اظهار کرد: جلیلی یکی است و رای همه ما فقط جلیلی است. رای به جلیلی رای به یک فرد نیست، رای به یک جانباز و یک فرمانده دریادل و یک مذاکره‌کننده قوی و هوشیار نیست، بلکه رای به جلیلی، رای به ایران مستقل، پیشرفته، اسلامی و نمونه و ایران، پیش‌رو در تمدن اسلامی در دهه آینده خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: امروز همه ما در روز سوم خرداد و در چنین روز عزیزی با جلیلی بیعت می‌کنیم که هریک از ما به عنوان یک رسانه برای جلیلی عمل کنیم و پیام آقای جلیلی را به تمام مردم ایران برسانیم و در طی چند روز آینده که تا انتخابات باقی است برای معرفی این درّ گران‌بها از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم.
 
باقری افزود:‌ جلیلی مردی است که صرفا بر اساس تکلیف به میدان آمده و هیچ بار و بنه‌ای در اختیار ندارد. او برای انجام رسالتی سنگین به میدان آمده و ما وظیفه داریم که او را یاری کنیم و هریک از شما می‌تواند به عنوان رسانه‌ای گویا در این زمینه قدم بردارد.
 
به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین علیرضا غزوه یکی از شاعران دفاع مقدس به ایراد اشعاری در این همایش پرداخت.
 
همچنین سیدناصر حسینی نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
در این مراسم برخی شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند که می‌توان به علی‌احمدی وزیر اسبق آموزش و پرورش، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسایی و کوچک‌زاده از نمایندگان مجلس، حسین الله‌کرم، برخی از اعضای جبهه پایداری، وحید جلیلی برادر سعید جلیلی و همچنین برخی از ورزشکاران و تعدادی از جانبازان دفاع مقدس اشاره کرد.
 
در این مراسم، طرفداران جلیلی شعارهایی همچون “نه سازش نه تسلیم، یار جلیلی هستیم”، “خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست”، “برگ برنده ما، شهید زنده ما”، “خامنه‌ای زنده باد، جلیلی پاینده باد”، الله اکبر”، “صل علی محمد، یاور رهبر آمد”، “درود بر باقری، سلام بر جلیلی”، “بسیجی واقعی، جلیلی و باقری” و … سردادند.
 
در سالن برگزاری این مراسم، پرچم حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شد و عکس برخی از شهدای هسته‌یی در دست حاضران بود و همچنین در پارچه‌نوشته‌هایی در حمایت از جلیلی نوشته شده بود: “مالک‌اشتر پیرو خط رهبری تو انتخاب اصلحی”، “مذاکره با شیطان خیانت است به قرآن”، “تا آخر ایستاده‌ایم، مقاومت رمز پیشرفت”.
 
در این مراسم همچنین مجری برنامه با اشاره به مصاحبه چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس در ارتباط با جلیلی، این جوابیه را قرائت کرد: نیازی نیست کاندیدای مورد حمایت شما با جانبازی که خمینی کبیر ذخیره اسلام می‌داند مسابقه دو بگذارد، یا با استاد عادل و فرهیخته‌ای که تنها کارنامه‌اش در فتنه ۸۸ برای فیتیله‌پیچ کردن کل تیم سازشکار و مرعوب کافی است کشتی بگیرد، همین که از خطای برخی نزدیکان ناخلفش برائت بجوید هم از او می‌پذیریم که این مورد تلاشش واقعا در راستای ائتلاف و عزت ایران اسلامی بوده است. به هر حال جلیلی آن روزی که لازم بود یک پایش را در کنار دوستان شهیدش به امانت گذاشت تا امثال شما با خیال راحت دکتر شوید و کیلومترها راهی که دولت‌های سازشکار قبلی عقب‌نشینی کرده بودند را با یک پا برگشت و پیروز میدان بود. همین الان هم جلیلی با همین یک پا کیلومترها از شما و آقازاده‌ها جلوتر است. جلیلی امروز برای حرکت در راه آرمان‌های امام و شهدا نه دو پا بلکه ان‌شاءالله با دعای امت انقلابی بال‌های تیز پرواز الهی را با خود دارد.