- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

عسگراولادی : یار زندان و ایوان هاشمی بوده‌ام

images
 
 
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اتخاذ موضع هوشمندانه از سوی نامزدهای رد صلاحیت شده، گفت: موضع‌گیری هوشمندانه نامزدها طمع گرگهای جهانی به انتخابات ریاست جمهوری را قطع کرد.
به گزارش میرملاس ؛حبیب‌الله عسگراولادی که در دیدار با جمعی از جوانان حزب موتلفه اسلامی به مناسبت میلاد امام علی(ع) و روز پدر سخن می‌گفت، با تجلیل از موضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که گفته بود “همه تلاش کنند حماسه سیاسی مدنظر رهبری بوجود آید”، اظهار کرد: موضع‌گیری خوب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم تولی به ولایت بود و هم تبری از نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب و اسلام و از این جهت باید از ایشان تقدیر کنیم.

عسگراولادی با اشاره به نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تصریح کرد: بررسی‌های شورای نگهبان ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید اما دقت‌های خوبی در آن صورت گرفته است و می‌توان آن را یک اقدام شجاعانه دانست. اعلام آن و واکنش‌های معقول در قبال آن، چه از نظر مردم و نخبگان و چه از نظر نامزدها نشان داد که ما یک نظام محکم و مستقر داریم و همه به داوری نهاد فصل‌الخطاب شورای نگهبان احترام می‌گذارند و همه می‌خواهند به قانون عمل کنند.

وی تاکید کرد: تلاش‌های رسانه های غرب در خلق یک آشوب دیگر در ایران با سد هوشیاری و وفاداری همه سلیقه‌های درگیر در انتخابات برخورد کرده است و از این بابت باید از همه سپاسگذار بود.

دیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی در درون خود پنج نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری داشت که به آقای دکتر آل‌اسحاق رسید و در قالب جبهه پیروان خط امام و رهبری و نظر آیت‌الله مهدوی‌کنی به یک نفر رسید.

عسگراولادی تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی در امتحان وحدت اصولگرایان، امتحان خوبی داد و اولین نفری که به تصمیم آیت‌الله مهدوی‌کنی تمکین کرد موتلفه اسلامی و آقای دکتر آل‌اسحاق بود که این نظر را پذیرفتند. امروز حزب موتلفه اسلامی در میان متدینین، مراجع، علما و شخصیت‌های دلسوز نظام جایگاه بسیار خوبی دارد که این حزب را تشکیلاتی ریشه‌دار، ثابت و پر استقامت می‌دانند.

وی با اشاره به با تاکید بر پوسته‌شکنی و استفاده از نیروهای جوان تصریح کرد: سالها پیش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که ملاقاتی داشتیم، گفت حزب موتلفه اسلامی در آغاز فعالیتش موفق بود زیرا کارها را جوانها انجام می‌دادند و باید امروز به جوان‌ها میدان داد. امروز نسل جوان با تکیه بر تجربه پیشکسوتان و تجربه‌مندان باید مسئولیت‌ها را بر عهده گیرد. باید در واگذاری مسئولیت به جوانان و یا استفاده از کسانی که تجربه دارند اعتدال داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان در این دوره بسیار زیاد بود در حالی که برای جایگاه ریاست جمهوری یک نفر لازم است. بسیاری از جوانان مخالف این تعداد ثبت‌نام کننده بودند اما به نظر بنده در صحنه بین‌المللی بسیار مثبت بود زیرا دشمنان به خاطر مسائل فتنه سال ۸۸ فکر می‌کردند کسی در انتخابات حضور پیدا نمی‌کند.

عسگراولادی ادامه داد: شورای نگهبان در این دوره از انتخابات با چند شرط بیشتر و دقت بالا و شجاعت نامزدها را به هشت نفر رساند. شرط سن، داشتن برنامه برای اداره کشور و اصالت خانوادگی و اقدامات و مواضع گذشته افراد مورد توجه شورای نگهبان قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی گفت: در چند روز گذشته با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردم. ایشان در آن دیدار گفت من قصد نامزد شدن در انتخابات را نداشتم زیرا هم از نظر سنی و هم کارهای زیاد و مسئولیت نمی‌خواستم وارد شوم. اشخاص بسیاری اصرار کردند و احساس مسئولیت کردم که ثبت‌نام کنم.

عسگراولادی ادامه داد: من یار زندان و ایوان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده‌ام. هم در زندان با اشان بودم و هم در ایوان خدمت و در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار ایشان فعالیت کرده‌ام. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سابقه خوبی در تولی به ولایت در شرایط ظلمانی و زمان انقلاب داشته است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من به آقای هاشمی گفتم در تولی به ولایت ممتاز بوده‌اید.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خود تشخیص داده بود که سنش مناسب ریاست جمهوری نیست و در آن دیدار بعد از اطلاع از عدم احراز صلاحیت به بنده گفت که از شورای نگهبان سپاسگزارم که این بار سنگین را از روی دوش من برداشت. احساس مسئولیت، بار سنگینی بود که شورای نگهبان آن را برداشته و من از شورای نگهبان تشکر می‌کنم. آقای هاشمی گفت همانگونه که من در انتخابات شرکت می‌کنم همه آحاد جامعه نیز برای تحقق حماسه سیاسی باید در انتخابات شرکت کنند و به پای صندوق‌های رای بیایند.

عسگراولادی در پایان، با تشکر از شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان شجاعت به خرج داد و باید از شجاعت آنها تقدیر کرد زیرا هیچ عاملی در تصمیم‌گیری این نهاد اثر نداشت.