تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
11

آغاز عملیات ساخت سد معشوره کوهدشت با حضور احمدی نژاد

  • کد خبر : 25277
  • 04 خرداد 1392 - 11:30

    به گزارش میرملاس ؛ دکتر محمود احمدی نژاد دقایقی قبل در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد معشوره در لرستان در سخنانی کوتاه اظهار داشت: برای من یک افتخار است که در بین مردم سلحشور لرستان حضور پیدا کرده ام و باز هم خدا را شاکرم که این حضور مقارن با شروع یک سد […]

IMAGE635051494969017500

 

 

به گزارش میرملاس ؛ دکتر محمود احمدی نژاد دقایقی قبل در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد معشوره در لرستان در سخنانی کوتاه اظهار داشت: برای من یک افتخار است که در بین مردم سلحشور لرستان حضور پیدا کرده ام و باز هم خدا را شاکرم که این حضور مقارن با شروع یک سد بسیار بزرگ بوده است.

وی ادامه داد: سد معشوره از جمله پروژه هایی است که آثار عمرانی و اقتصادی فراوانی برای مردم این استان به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به قرارگیری در ایام ماه مبارک رجب بیان داشت: رجب ماه ولایت است، ماه خداست و امام ما یعنی امام عصر(عج) حاضر و ناظر برتمام اعمال ما بوده و واسطه فیض خدا برای هدایت همه بشریت است.

احمدی نژاد یادآور شد: همه کارهای ما به نام امام عصر، به یاد او، برای او و در راستای حاکمیت ایشان است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد معشوره عنوان کرد: امیدواریم آغاز عملیات اجرایی این سد جلوه ای باشد برای ملت ایران برای رسیدن به عدالت و سرافرازی و انشاء الله همه با هم با ذکر نام امام عصر(عج) آغاز عملیات اجرایی سد را داریم.

بنابراین گزارش عملیات اجرایی سد معشوره به عنوان سدی با قابلیت ذخیره یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب امروز با حضور رئیس جمهوری در شهرستان دلفان و حل تنگه گاوشمار آغاز شد.

سد بتنی دو قوسی تنگ معشوره بر روی رودخانه کشکان در استان لرستان واقع شده و موقعیت ساختگاه این سد در حدود یک کیلومتر پایین تر از محل تلاقی دو شاخه تشکیل دهنده کشکان یعنی کاکارضا و چم زکریا است.

موقعیت جغرافیایی این محل برابر ۴۷ درجه و ۵۰ دقیقه طول شرقی و ۳۳ درجه و ۴۸ دقیقه عرض شمالی است. این ساختگاه در ۹۰ کیلومتری غرب شهر خرم آباد، ۴۰ کیلومتری جنوب شهر نورآباد و در ۴۵ کیلومتری شمال شهر کوهدشت واقع شده است.

سد و نیروگاه تنگ معشوره با هدف تولید انرژی برق آبی، کنترل و جمع آوری سیلابها و روان آبهای سطحی رودخانه و تامین آب کشاورزی مورد نیاز دشت های اراضی منطقه احداث خواهد شد.

این سد به ارتفاع ۱۱۴ متر از پی و با طول تاج ۳۵۰ متر در لرستان احداث خواهد شد. تراز تاج سد یک هزار و ۳۸۴ متر از سطح دریا و تراز نرمال آب مخزن یک هزار و ۳۷۶ متر از سطح دریا است.

مطابق پیش بینی های انجام شده در دوران اوج کاری بیش از ۵۰۰ نفر در سایت سد و بیش از ۸۰۰ نفر در نیروگاه مشغول بکار خواهند شد. تکمیل این پروژه ضمن آبی کردن ۳۶ هزار هکتار از اراضی منطقه زمینه ایجاد ۱۲ هزار شغل را فراهم خواهد کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=25277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۱
  1. این سد که خیلی وقت است شروع شده ؟!!!؟ حدود ۳ سال است !!!! همه مردم استان و بویژه مردم کوهدشت از اخبار آن آگاه هستند این که برای ما تازگی نداره واقعا …. !؟

  2. اقای ریس جمهور بیشتر تحقیق کن سدگاوشمار متعلق به نوراباد است ولی متاسفانه نوراباد صاحب نداشت که به اسم نورابادثبت شود

  3. بازهم بگویید مصوبات کاغذی درور بر شاهرخی قبادی

  4. ذنده باد کوهدشت وقبادی و احمدی نژاد

  5. درود بر قبادی

  6. زنده بادقبادی مرد بی ریا وخدا ترس،،،،،

    • رضایی عزیز به نظرم محسن راست می گه شما هم بیا بیرون فکر نمی کنم کسی کاری بات داشته باشه نترس عزیزم

  7. زنده باد شاهرخی قبادی قاضی عادل وخدا ترس

  8. شاهرخی وباند شاهرخی اهل بلوف نبودند این نتیجه کار است دوستان درست بین

  9. قبادی برای ابد جاود انه شد

  10. یادم میاد اقای ملکشایی در زمان تبلیغات انتخاباتی یه خانم رو از تهران اورده بود تا واسش سخنرانی کنه دقیقا یادمه اون خانم می گفت اصلا سدی به نام معشوره تو دولت وجود نداره اینا دارن دروغ میگن حالا معلوم شد با رفتن شاهرخی مردم این شهر چه کسی رو از دست دادن واقعا درود بر شرف شاهرخی از بعد از انقلاب تا کنون چنین کاری نشده بود اقای ملکشایی دروغهاتون دیگه خریدار ندارن

  11. زنده باد شاهرخی قبادی

  12. برنامه مطالعه این سد زمان پهلوی بوده،اماسالها طول کشید تا امامی آن را برسر زبانها انداخت و قبادی پیگیری وملکشاهی رسما شروع وخدامیداند در زمان کی به بهره برداری برسد وبه نام چه کسی تمام شود ،به هر حال به فال نیک میگیریم ودست همه درد نکنه وامیدواریم هر چه زودتر مردم فهیم این منطقه بیشتر از آن سود وفایده ببرند،شما را به خدا دعا کنید این سد زودتر ساخته شود ومنطقه آباد بشه وکاری به شخص وحساب کشی های سیاسی نداشته باشیم،به هر حال نماینده ها وظیفه دارند که مطالبات به حق مردم را پیگیری نمایند.

    • ای بابا ما هر کاری هم که بکنیم باز هم عقب مونده ایم
      ملت ایران باید ازسران اصلاح بشه تا برسه به اصلاح امثا ما…
      خودتونو خسته نکنید
      به قول معروف که میگه”کل لکیم برا یکیم”

  13. بسم الله
    اساس و بنیان این سد در دوره ی آیت لله هاشمی رفسنجانی بود.
    حالا اینا میان مانور میدن و کباب بره ایی هم روش

  14. تولدی دوباره واقعا حرف نداره

  15. دورود بقر شرف امامی راد

  16. آفرین بر قبادی دستاوردهای آن شیخ با صداقت آینده وقتی که خودرو سازی ؛ پتروشیمی کوهدشت ؛ راه آهن کوهدشت ؛ جاده های که ۲ سال است زیرسازی آنها تمام شده و اسفالت نشده اند ….. به بهر برداری رسیدند برمردم روشن می شود . آن وقت مردم می فهمند که چه کسی با آنه صداقت داشته و توان انجام کارهای کلان داشته است و کار های زیر بنایی برای آنها انجام داده است . امیدواریم همین دستاوردهای قبادی را بتوانیم حفظ کنیم و از دستمان نپرد . از قرار معلوم خودرو سازی کوهدشت پریده و از دست رفته .

  17. درود بر سد معشوره در راه است (حاج علی امامی راد )

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.