تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

لرستان بیکارترین استان کشور / نرخ بیکاری بیش از ۲۰ درصد / مسئولان تکذیب می کنند

  • کد خبر : 25402
  • 05 خرداد 1392 - 20:34

به گزارش میرملاس ؛ استان لرستان با ۲۰/۶ درصد، دارای بالاترین نرخ بیکاری در میان سایر استان‌های کشور است. طبق آماری که پاییز سال ۹۱ از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، استان‌های کرمانشاه با ۱۸/۸ و کردستان با ۱۵/۶ درصد، پس از استان لرستان در مرتبه دوم و سوم به لحاظ بالا بودن نرخ بیکاری قرار دارند. این در حالی است که…

images

 

لرستان، کرمانشاه و ایلام بیکارترین استان‌های کشور

به گزارش میرملاس ؛ استان لرستان با ۲۰/۶ درصد، دارای بالاترین نرخ بیکاری در میان سایر استان‌های کشور است. طبق آماری که پاییز سال ۹۱ از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، استان‌های کرمانشاه با ۱۸/۸ و کردستان با ۱۵/۶ درصد، پس از استان لرستان در مرتبه دوم و سوم به لحاظ بالا بودن نرخ بیکاری قرار دارند. این در حالی است که این استان‌ها بیشترین سهم را در حفظ نقاط مرزی کشور در ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن داشته‌اند و همچنین ظرفیت‌های بالایی را در موقعیت جغرافیایی و منابع دارند. بر همین اساس استان ایلام با ۱۷/۳ و فارس با ۱۶./۸درصد در رتبه بعدی بیکاران کشور قرار دارند. در سال ۹۱ نزدیک به ۵/۱درصد بر مشارکت اقتصادی کرمانشاهی‌ها افزوده شده که بیشترین تغییر در بین استان‌های کشور از لحاظ نرخ مشارکت اقتصادی است به طوری که این آمار از ۳۳/۲ درصد در سال ۹۰ به ۳۸/۳ درصد در سال ۹۱ افزایش یافت.

مسئولان تکذیب می‌کنند اما آمارها واقعی است

در طول ۳ سال گذشته نرخ بیکاری در لرستان روند صعودی داشته است به طوری که این نرخ در سال ۸۹ حدود ۱۷ درصد، در سال ۹۰ حدود ۱۹/۲ درصد و در سال ۹۱ به ۲۰/۲ درصد رسیده است. این در حالی است که مسئولان استان این نرخ بیکاری را تکذیب می‌کنند. این مسئولان به برخی پروژه‌های زیرساختی اشاره می‌کنند و می‌گویند در راستای این نرخ بیکاری، پتروشیمی خرم آباد، پالایشگاه پلدختر و پتروشیمی کوهدشت برای ایجاد اشتغال در استان احداث شده است. این سخنان از سوی معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان در حالی مطرح می‌شود که پالایشگاه پلدختر و پتروشیمی کوهدشت هنوز در مرحله کلنگ‌زنی باقی مانده است و پتروشیمی خرم آباد نیز با ماجرای جذب نیروهای غیربومی همچنان درگیر پاسخگویی‌هاست.

دولت نهم و دهم جوانان لرستان را ناامید کرد

بهرام بیران‌وند، نماینده مردم لرستان  می‌گوید: «تعداد جوانان بیکاری که مایلند کاری انجام دهند و در ساختن مملکت خود سهیم باشند بسیار زیاد است حال آنکه کار و موقعیت شغلی برای آنان به هیچ وجه فراهم نیست.» این نماینده ادامه داد: «اکثر جوانان این کشور مستعد و تحصیلکرده هستند و هشدار مردم لرستان به رئیس‌جمهور آینده تحت عنوان توجه بیشتر به موضوع اشتغال جوانان شکل خواهد گرفت.»

بیران‌وند افزود: «میلیون‌ها جوان در دو دوره نهم و دهم ریاست‌جمهوری به دست رئیس‌جمهور چشم دوختند بلکه راه کار و اشتغال برایشان هموار شود دریغ از آنکه چشم‌شان به این دست‌ها خشک شد.» نماینده مردم لرستان اضافه کرد: «اینکه به فکر اشتغال جوانان هستیم حرف و جهت‌گیری کلی است. دولت آینده باید کاملا روی این موضوع متمرکز شود. به جای آنکه خود را واردات محور کند، تولید محور شود تا کم‌کم مشکل اشتغال جوانان نیز برطرف شود.»

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=25402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. اولین عامل بدبختی، فقر، بیکاری و مشکلات “خودمان” هستیم.
    تا زمانی که به راحتی بازیچه بازی های سیاسی می شویم، باندبازی و طایفه گرایی می کنیم، پیرهایمان برای جوانانمان تصمیم می گیرند، خود را مطیع محض و رام دولت می کنیم، با اصطلاحات “غیور و دلاور” پرواز می کنیم، نخبگان استان را فراری می دهیم، سرمایه ها را فراری می دهیم………….. همین خواهد بود.

    ساده لوح نباشیم. ما هم در این انقلاب نقش داشته ایم، زخم جنگ خورده ایم، شهید داده ایم،شورش اقوام دیگر علیه نظام را سرکوب کرده ایم، در انتخابات مشارکت بیش از صد درصدی داشته ایم……..
    اما به چه میزان دربودجه، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، ورزش و مدیریت کشور سهم داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شاید به این خاطر است که همیشه “مطیع و رام” بوده ایم.

  2. خلایق هرچه لایق

    • جناب ناشناس طوری می فرمائید “خلایق هر چه لایق”
      انگار شما اهل لرستان نیستید.
      خلایق ” بنده، شما، برادران ، پداران، مادران و خواهران ” همین استان هستند.
      خلایق کسانی دیگر نیستند. متاسفانه ما بجای اینکه برای وضع فعلی استانمان تاسف بخوریم که چرا به
      این وضعیت اسفناک اوفتاده ایم. خودمان را جدا فرض می کنیمو می گوئیم خلایق هر چه لایق.
      شک نداشته باش “ناشناس” بخشی از این وضعیت بخاطر تصمیم های تعصبی و طایفه گری و اشتباهات پدرمان و خودمان است که ما هم در بوجود آمدن این وضعیت بی تقصیر نیستیم.
      هر وقت اسم لرستان به وسط میاد واژه بنام بیکاری، فقر، مردمان ساده ام بی تدبیر در ذهنم ایجاد می شود که اول دلم به حال خودم می سوزد، که چرتا اینجوری شدم یا شدیم.
      ماندگار باشی.

  3. باسلام بنده مسلم مهکی فعال رسانه و وبلاگنویس هستم قصدبنده از مزاحمت این بود که دیروز حوالب ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه
    ظهردیروز پس از مدتها شماره دفتر رهبری رابرای یکی از اقوامم که شدیدا مشکل داشت گیرآوردم وپس از چند بار مشغولی جواب دادن و مارو به یک شماره دیگه سوئیچ کردند و یک نفر به نظرم که باید در شعور و انسانیت ان شک کرد اول مشکل رابا لحنی تند پرسید و بعد فرمودند که از کجا تماس میگیرید که ما گفتیم از کوهدشت که با تمام وقاحت به ما گفت مگه کوهدشتی ها هم ادم هستند و با لحن تندی قطح کردند و نه به بنده بلکه این توهینی اشکار به مردمی بود که تمدنی چندهزار ساله دارد و ازشما خواستارم که تا به گوش فرهنگ دوستانلرستانی بخصوص اهالی با فرهنگ گکوهدشتی برسد و و از نفوذ ادمهای بی سواد و غیر مسول که در این نهاد مبارک کار میکندجلوگیری شود و خواستار عذرخواهی این فرد نژادپرست از مردم نجیب کوهدشتی هستیم و اگر نیازی به توضیح باشد در خدمتیم

  4. مسلم عزیز کوهدشتیها فرشته اند چون نه انتظاری دارندونه خواسته ای فقط ۴سال یک بار به پرواز درمیایندوچند روزی نثارهم میکنندودوباره به لانه بازمیگردند ووامصیبتامیخوانند که خودکرده راتدبیر نیست.گاهی هم دست راست را وبال پیشانی کرده وزیر آفتاب هوره زاگرسی سر میدهند که.یسه کفتمه وی شار شویمه آگرلیم چی ین موشن یه دوی مه. گوارای وجود آنان که براین آتش بره بریان میکنند…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.