تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

فیسبوک فارسی راه اندازی شد / هنرمند کوهدشتی خالق فیسبوک ایرانی

  • کد خبر : 25481
  • 06 خرداد 1392 - 15:42

به گزارش میرملاس  به نقل از ایسنای کرمانشاه  فیس بوک ۲ (فارسی) با هدف استفاده تمامی مردم از این پدیده جدید اجتماعی در فضای سایبری، راه اندازی می شود. سید سعید قاسمی طراح فیس بوک فارسی در گفت و گو با ایسنا  با اعلام این خبر، افزود: بدون شک امروزه فضای مجازی بخشی از زندگی مردم […]

saeidghasemi

به گزارش میرملاس  به نقل از ایسنای کرمانشاه  فیس بوک ۲ (فارسی) با هدف استفاده تمامی مردم از این پدیده جدید اجتماعی در فضای سایبری، راه اندازی می شود.

سید سعید قاسمی طراح فیس بوک فارسی در گفت و گو با ایسنا  با اعلام این خبر، افزود: بدون شک امروزه فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده و سرویس های جدیدی هم در این راستا هر روز ایجاد می شود و استفاده از این سرویس ها در فضای مجازی، روز به روز در حال افزایش است.

قاسمی با اشاره به  فیس بوک به عنوان قدرتمند ترین رسانه شبکه اجتماعی و محدویت هایی که این شبکه در فضای سایبری کشورمان دارد، ادامه داد: فیس بوک در ارائه سرویس به کاربران خود به دنبال اهدافی است و با وجود مخارج سنگینی که برای مدیران خود دارد، بصورت رایگان به کاربران خود ارائه سرویس می دهد.

این فعال فضای سایبری در ادامه  به دلایل این مسئله پرداخت و تصریح کرد: مدیران فیس بوک به دنبال  اطلاعات  هستند و از رد و بدل کردن حرف ها، مطالب و عکس هایی که به ظاهر مهم نیستند اطلاعات خود را استخراج می نمایند و آن را در اختیار  کسانی قرار می دهند که از این اطلاعات  در جهت اهداف خود به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند .

قاسمی با اشاره به اینکه خیل عظیمی از کاربران این شبکه اجتماعی بدون  اینکه بدانند عامل این شبکه بوده  و مورد سوء استفاده قرار می گیرند، افزود: فیس بوک با در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی و علایق سیاسی کاربران خود به سازمانهای جاسوسی راه شناسایی افراد مستعد برای جاسوسی در کشورهای مختلف را برای آنها هموار ساخته است.

این فعال فضای سایبری ادامه داد: علاوه بر اینها فیس بوک عاملی برای ایجاد آشوب و ترور در کشورهای هدف است و ما نمونه  چنین استفاده ای از این ابزار شوم را در حوادث سال ۸۸  دیدیم.

قاسمی در  ادامه با اشاره به راه اندازی فیسبوک ۲ که با دامنه ایرانی ir و به آدرسfacebook2.ir  در فضای مجازی قابل استفاده است، گفت: خیلی از هموطنان بنا بر اعتقاداتی که دارند استفاده از این شبکه اجتماعی بیگانه را برای خود مجاز نمی دانند و بر همین اساس برای استفاده از این پدیده  نسبت به راه اندازی آن در فضای مجازی اقدام کردیم.

وی افزود: بنا بر سفارش ائمه سعی کرده ایم از همان ابزاری که دشمن بر علیه ما استفاده می کند استفاده کنیم و به همین جهت فضای نرم افزاری فیسبوک ۲ مبتنی بر همان اسکریپ استفاده شده توسط  فیس بوک اصلی است تا کاربر احساس استفاده از فیسبوک اصلی ولی با دامنه ایرانی را داشته باشد.

قاسمی ابراز امیدواری کرد که این سرویس بتواند راهی برای همدلی و همزبانی ایرانیان در فضای مجازی باشد.

وی در آخر بیان داشت :علاقمندان از (ششم خرداد) می توانند عضو فیس بوک فارسی شوند.

گفتنی است سعید قاسمی اهل شهرستان کوهدشت و از فیلمسازان مطرح غرب کشور و ساکن کرمانشاه می باشد که یکی از فعالترین افراد رسانه ای غرب کشور با مدیریت سایت هایی مانند فر نیوز – دانیوز – کردنیاز و…محسوب می شود .

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=25481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۳
  1. احسنت بر اقای قاسمی وافتخاری برای کوهدشت

  2. درود بر چنین جوانانی البته کم نداریم اگر میدان به آنها داده شود

  3. امروز و در این زمانه که هجوم بر علیه ما از هر سو باریدن گرفته است استفاده از تکنولوژی های نوین واجب تر از نان شب است ، خب حالا چه بهتر این مسئله توسط یکی از همشهریان خوب ما ایجاد شده است ، حالا فرقی نمی کند در تهران باشد ، کرمانشاه یا شیراز این فرد یک کوهدشتی است و ما همه باید به او و به کار بزرگی که کرده است افتخار کنیم
    من به نوبه خودم بر او درود می فرستم و برای او و شما که در سایت خوب میر ملاس زحمت می کشید آرزوی موفقیت دارم ، من اعتقاد دارم امروز شما همانند آن بسیجیان و سربازانی هستید که روزی سلاح به دست با دشمن رو در رو می جنگیدند و لی امروز با همان دشمن که اهدافش برای مبارزه با ما بیشتر شدهاست باید با کد نویسی و سایت با او جنگید و شما مصداق همین موضوع هستید و من به شما خسته نباشید می گویم

    • با سلام
      بسیار خوشبختیم از اینکه یک کوهدشتی موجب راه اندازی فیس بوک ایرانی شده اند و افتخاری برای ما -چه بهتر است ایشان علاوه بر شرح کارهای موفقیت آمیز خود به هویت خودش هم اشاره ای داشته باشند تا اینکه چراغ راهی برای دیگر همشهریانش باشد – همینکه کسی از شهرمان در جای دیگر نایل به موفقیتی می شود این را حتی به خودش که توانسته فعالیت خاصی را به ثمر برساند نسبت نمی دهد بلکه آن را به نقل مکان از دیار خود ربط می دهد که این کار خیلی خوبی نیست و موجب فرار نخبگان دیارمان خواهد شد -البته بنده چیزی در این ارتباط در باره ایشان نمی دانم اما در موارد دیگر با کسانی که به نان نوایی رسیده اند برخورد داشته ام -انشاء هر جا که هستند پیروز باشند

  4. خداقوت …عزیز دل ایران زمین .

  5. گرچه آرزوی توفیق برایش داریم اما توفیقِ فیس بوک فارسی کم رنگ است. مبنای توفیق در رسانه های عام و اینچنینی، آزادیِ بی تعقیبِ بیان و شفافیت است که در فضای فیس بوک فارسی چندان مهیا نخواهد بود.

  6. درست نیست اسم برند فیسبوک بر کار شما باشد
    شما آقای قاسمی میبایست برند خاص خود را داشته باشید
    این کارها در جامعه امروزی به غیر ایران خلاف قانون محسوب می شود

    • بنظر من اسم برندشو بزاره کوهدشت
      خوبه تا یکم فرهنگمون بالا بره
      بابا مردیم ازبس همه ملت با ترس بهمون نگاه میکنن

    • من هم با شما موافقم///این کار قانون کپی رایت رو تا حدودی بی ارزش جلوه میده.

  7. آقای قاسمی اسم فیسبوک رو هم ایرانی کنید و باز هم خالق شوید.. بهتون تبریک میگم

  8. برای آقای قاسمی آرزوی موفقیت دارم . ا

  9. سلام تبریک میگن آقاى قاسمى
    کار بزرگى کردید ( البته اگر حد اقل یه کم آزادى داشته باشه) ولى این کار بزرگ در لواى اسم شبکه اجتماعی فیسبوک گم میشه و ماهیت و ارزش کار بزرگتون رو کمرنگ میکنه. کاش از اسم بهترى استفاده میکردید

  10. من رفتم تو این سایت ثبت نام کردم.
    دلیلی ندیدم که از اسم واقعی خودم استفاده کنم///بعدش یه پیام اومد که این کار تخلفه…..
    *
    واقعاً نمیدونم چرا وقتی اول این اسمو دیدم به فکرم نیفتاد که این سایت هم مثل خیلی از سایت های دیگمون ترسو هستند و دوست دارند همه چیزو سانسور کنن.
    این کار که یه بیاید یه سایت دیگه رو کپی پیست کنید تو یه آدرس دیگه (که فرقش با آدرس فیسبوک یک هزارم درصد است!) اصلاً خلاقیت محسوب نمیشه……..
    ادمین لطفاً چاپ کن..

    فعلن***

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.