- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فیسبوک فارسی راه اندازی شد / هنرمند کوهدشتی خالق فیسبوک ایرانی

saeidghasemi

به گزارش میرملاس  به نقل از ایسنای کرمانشاه  فیس بوک ۲ (فارسی) با هدف استفاده تمامی مردم از این پدیده جدید اجتماعی در فضای سایبری، راه اندازی می شود.

سید سعید قاسمی طراح فیس بوک فارسی در گفت و گو با ایسنا  با اعلام این خبر، افزود: بدون شک امروزه فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده و سرویس های جدیدی هم در این راستا هر روز ایجاد می شود و استفاده از این سرویس ها در فضای مجازی، روز به روز در حال افزایش است.

قاسمی با اشاره به  فیس بوک به عنوان قدرتمند ترین رسانه شبکه اجتماعی و محدویت هایی که این شبکه در فضای سایبری کشورمان دارد، ادامه داد: فیس بوک در ارائه سرویس به کاربران خود به دنبال اهدافی است و با وجود مخارج سنگینی که برای مدیران خود دارد، بصورت رایگان به کاربران خود ارائه سرویس می دهد.

این فعال فضای سایبری در ادامه  به دلایل این مسئله پرداخت و تصریح کرد: مدیران فیس بوک به دنبال  اطلاعات  هستند و از رد و بدل کردن حرف ها، مطالب و عکس هایی که به ظاهر مهم نیستند اطلاعات خود را استخراج می نمایند و آن را در اختیار  کسانی قرار می دهند که از این اطلاعات  در جهت اهداف خود به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند .

قاسمی با اشاره به اینکه خیل عظیمی از کاربران این شبکه اجتماعی بدون  اینکه بدانند عامل این شبکه بوده  و مورد سوء استفاده قرار می گیرند، افزود: فیس بوک با در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی و علایق سیاسی کاربران خود به سازمانهای جاسوسی راه شناسایی افراد مستعد برای جاسوسی در کشورهای مختلف را برای آنها هموار ساخته است.

این فعال فضای سایبری ادامه داد: علاوه بر اینها فیس بوک عاملی برای ایجاد آشوب و ترور در کشورهای هدف است و ما نمونه  چنین استفاده ای از این ابزار شوم را در حوادث سال ۸۸  دیدیم.

قاسمی در  ادامه با اشاره به راه اندازی فیسبوک ۲ که با دامنه ایرانی ir و به آدرسfacebook2.ir  در فضای مجازی قابل استفاده است، گفت: خیلی از هموطنان بنا بر اعتقاداتی که دارند استفاده از این شبکه اجتماعی بیگانه را برای خود مجاز نمی دانند و بر همین اساس برای استفاده از این پدیده  نسبت به راه اندازی آن در فضای مجازی اقدام کردیم.

وی افزود: بنا بر سفارش ائمه سعی کرده ایم از همان ابزاری که دشمن بر علیه ما استفاده می کند استفاده کنیم و به همین جهت فضای نرم افزاری فیسبوک ۲ مبتنی بر همان اسکریپ استفاده شده توسط  فیس بوک اصلی است تا کاربر احساس استفاده از فیسبوک اصلی ولی با دامنه ایرانی را داشته باشد.

قاسمی ابراز امیدواری کرد که این سرویس بتواند راهی برای همدلی و همزبانی ایرانیان در فضای مجازی باشد.

وی در آخر بیان داشت :علاقمندان از (ششم خرداد) می توانند عضو فیس بوک فارسی شوند.

گفتنی است سعید قاسمی اهل شهرستان کوهدشت و از فیلمسازان مطرح غرب کشور و ساکن کرمانشاه می باشد که یکی از فعالترین افراد رسانه ای غرب کشور با مدیریت سایت هایی مانند فر نیوز – دانیوز – کردنیاز و…محسوب می شود .