تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
11

نقش موثر فرشاد حیدری در رسیدن بانک ملی به آرامش

  • کد خبر : 25498
  • 06 خرداد 1392 - 12:23

        چند روزی است در برخی از محافل اقتصادی و بانکی، شایعه تغییر و جابجایی دو مدیرعامل بانکی به گوش می‏‌رسد که می‌توان گفت که این جابجایی احتمالی، کج اندیشی بیش نیست. به گزارش میرملاس نیوز ؛  شایعه تغییر و جابجایی مدیرعامل  لرستانی بانک ملی ومدیر عامل بانک سپه به صورت رسمی […]

598745736911284
 
 
 
 
چند روزی است در برخی از محافل اقتصادی و بانکی، شایعه تغییر و جابجایی دو مدیرعامل بانکی به گوش می‏‌رسد که می‌توان گفت که این جابجایی احتمالی، کج اندیشی بیش نیست.

به گزارش میرملاس نیوز ؛  شایعه تغییر و جابجایی مدیرعامل  لرستانی بانک ملی ومدیر عامل بانک سپه به صورت رسمی تایید یا تکذیب و هنوز منبع رسمی‏ در قبال این شایعه موضعی اتخاذ نکرده است.

اما موضوع مهم در این جابجایی آن است که بانک ملی که پس از سال‌ها و با روی کار آمدن فرشاد حیدری به عنوان مدیر عامل این بانک تازه به ساحل آرامش رسیده بود با این جابجایی دوباره اوضاعی نابسامان یافته و دستاوردهای این بانک که در چند سال اخیر بسیار چشم‌گیر و قابل تقدیر بود با تهدید مواجه می‌شود؛ اما دلایل این جابجایی و اینکه چه کسانی از این جابجایی منتفع می‌شوند موضوعی است که جای بحث و بررسی دارد؟! و حقایقی شاید ناگفته….

اما بانک ملی ایران به منظور اجرای هر چه صحیح تر قوانین که با دوصفت بارز و مهم آن وجه تمایز سیستم بانکداری اسلامی و نظام بانکداری در جهان امروز است، تعیین حذف ربا از سیستم بانکی و نظام اقتصادی کشور و استفاده از سرمایه های بانک و سپرده های مردم بمنظور رشد اقتصادی برای محرومین و ایجاد عدالت توانسته است گامهای موثر و مفیدی به ویژه در دوران مدیریت فرشاد حیدری بردارد .

از سویی بانک ملی بعنوان بزرگ‌ترین بانک کشور توانست با مدیریت «فرشاد حیدری» از بحرانی که در دوران خاوری (مدیرعامل سابق بانک ملی )مواجه بود نجات یابد و دوباره وارد چرخه ارائه خدمت به مردم شده و جایگاه خاص خود را پیدا کند.

اما بر اساس آخرین آمار، این بانک در دوران مدیریت وی توانست بسیاری از دیون خود را به بانک مرکزی که حدود ۱۲۰ میلیارد ریال بود ادا کند و در همین دوره ۵۲ درصد رشد تسهیلات اعطایی بانک افزایش یافته و به حدود ۷۰۰ هزار میلیارد ریال رسید و سرمایه بانک ملی در این دوره پنج برابر افزایش یافت.

همچنین بانک ملی دستاوردهای مهمی را در این دوران شاهد بود که از آن جمله می‌توان به ایجاد مسکن روستایی، اعطای تسهیلات خرد و اعطای تسهیلات به کسانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، ارائه وام قرض‌الحسنه ازدواج ، مشارکت در طرح‌های بزرگ کشوری و …اشاره کرد.

به گزارش ایسنا باید به دلایل این جابه‌جایی توجه شود. جابه‌جایی این دو مدیر عامل معنادار بوده و ممکن است بانک را با چالش‌هایی مواجه کند چون تغییرات بی‌منطقی همچون این جابه‌جایی می‌تواند مشکلات و تبعات بسیار بدی را در پی داشته باشد.

همه این موارد در حالی است که بانک سپه با مدیریت فعلی این بانک یکی از بانک‌های تنزیل دهنده اسناد گروه امیر منصور آریابود که این پرونده هنوز نیز مفتوح است و این جابجایی به طور حتم ابهاماتی را در این پرونده به وجود می‌آورد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=25498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.