- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معرفی کاندیداهای شورای شهر علی نجات جمالی / کوهدشت /بخش دوم

کارت

 

 

مصاحبه با علی نجات جمالی کاندیدای شورای شهر کوهدشت 

 

۱ – لطفا خودتان را معرفی بفرمائید.
به نام آن که جان را فکرت آموخت چراغ دل به نور جان برافروخت
علی نجات جمالی ،  متولد ۱۳۵۳ هستم ، در روستای سرخه مهر از توابع بخش مرکزی کوهدشت پای به عرصه ی هستی نهادم، پدرم نام مبارک «علــی نـجات» را بر من نهاد. وی معتقد بود که توجه و عنایت حضرت علی (ع)همواره مرا از گزند حوادث و مشکلات فــرا روی در امان خواهد داشت ؛ البته خـــــود نیز براین باورم ؛ زیرا که لطف خدا و عنایت حضرت علی (ع) در تمام مراحل زندگی نجات بخش من بوده و در نا امیدی ها برآن تکیه دارم. فرهنگی شاغل در کادر اداری آموزش و پرورش کوهدشت هستم به درخواست رییس وقت اداره ی آموزش و پرورش کوهدشت به اشتغال در واحد فناوری و هوشمند سازی مدارس دعـوت شدم و هم اکنون نیز در این پست مشغول به فعالیت هستم

 ۲ –  انگیزه شما از ثبت نام ؟
علاقه به سرزمین آبا و اجدادی در بین بشرسابقه‌ای طولانی دارد و به قدمت پیدایش انسان برمی‌گردد. نغمه‌ی جانبخش خدمت بی ریا درکنار درک تلخی‌ها و دردها مرا بر آن داشت تا برای تحوّل در نظام اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و….. شهرمان پیش قدم شوم و برای آبادانی آن برآنم که :
« در کف مردانگی شمشیر می‌باید گرفت حـــق خود را از دهان شیر می‌باید گرفت »
ولایت و زادگاه من ، کوهدشت ،همواره مورد توجهّ این جانب بوده است و به عنوان یک نمود‌آرمانی نزد من دارای ارزش ذاتــی است بنابر این همچون ســــربازی جــــان نثار برای آبادانی آن و خدمت به مردمان این پاک بوم ، کــمر خدمت بسته ام و به مصداق حدیث « حب الوطن من الایمان » از صمیم قلب دوستش دارم و چنین خطابش می کنم:
ای خطه‌ی کوهدشت ، میهن ‌ای وطن من ای گشته به مهر تو عجین جان و تن من
تو را چون جانمان دوست داریم پس آبادت می کنیم ؛ چرا که پیامبر بزرگ اسلام (ص) معتقد است که اگرکسی به وطنش مهرو محبت نداشته باشد و در آبادانی آن نکوشد کافراست:
«هرکه را مهر وطن دردل نباشد، کافراست معنی حب الوطن فرموده‌ی پیغمبر است»

۳ – چه اهدافی دارید  ؟
لازم است که بدانید خــوشبختانه از این به بعدتصمیم در مورد امورمختلف شهـــرها از قبیل بیمارستـان ها، ساخت امکان عمومی مثــل ورزشگاه ها، مــدارس ،ساخت وسازها، آسفــالت خیابان ها وکـوچه ها و… را به اعضـای شورای شهر واگذار می کنند و بخشــداران، فرمانداران واستانداران موظفند با مشورت شورای شهربه انجام امور بپردازند، لذا اهمیت شوراها چند برابر خواهد شد. شوراها می توانند با اتخاذ تصمیمات درست خود در جهت انتخاب شهردار متخصص و کاربلد و تصویب طرح های مناسب منشأ خیر و برکت شوند. و اهداف مورد نظر مردم را بر آورده سازند. من خود را مسئول دفاع وحمایت ازمردم شهرم می‌دانم.و در برابر آن احساس تکلیف می کنم ، شهری که با پس ماندگی ها ،‌گرفتاری ها و تلخکامی های فراوان دست وپنجه نرم می کند. و گرد و غبار و لجن متعفن خیابان های ناهموار و زخم خورده اش باعث مریضی و مصدومیت بچه های معصوم و مردمان پاک دینش می شود ، مشکلات مناطق محروم و حاشیه نشینش هر روز بیشتر می شود و دستشان هم به جایی نمی رسد، « حل این مشکلات هدف کمی نیست.»

 

۴ – به نظرتان از بین ۹ نفر نفر چندم خواهید شد  ؟
من به لطف الهی و به پشتیبانی مردم شریف کوهدشت به ویژه طایفه ی بزرگ ایتیوند ، منطقه ی بزرگ تازه آباد شاهیوند و همکاران فرهنگی ام جز منتخبان اصلی خواهم بود .

۵ – حقوق هر عضو شورا هم اکنون مجموعاً چقدر است آیا اطلاعی دارید ؟
همان طور که گفتم خدمت بی ریا درکنار درک تلخی‌ها و دردها ، مرا بر آن داشت تا برای تحوّل در نظام ساختاری ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و….. شهرمان پیش قدم شوم ؛ با این وصف لازم نیست که بدانم حقوق هر عضو چه قدر است ؛ زیرا که هر اندازه به دنبال کسب حقوق و مادیات باشیم از میزان خدمت صادقانه مان کم می شود.. من تشنه خدمتم ، زیرا به آنچه دارم راضی ام و خدای را بر این نعمت سپاسگزارم .

۶ – چه برنامه هایی درنظر دارید  ؟
برنامه های این جانب به سه دسته تقسیم مشوند:
الف ) برنامه های کوتاه مدت وسریع الوصول که با بودجه موجود شهرداری بتوان آن ها را به انجام رساند که اهم آن ها عبارتند از:
۱ – توجه به زیر ساخت خیابان ها و کوچه ها و جلو گیری از دوباره کاری ( موظف نمودن اداره آب و فاضلاب برای نصب لوله های فاضلاب و… سپس تسطیح و آسفالت خیابان ها و کوچه ها )
۲ – توجه ویژه به مناطق حاشیه نشین برای زیبا سازی شهر ( جدول بندی ، تسطیح و آسفالت خیابان ها و کوچه ها )
۳ – توجه بیش از پیش به موضوع بهداشت عمومی و احداث سرویس های بهداشتی در ورودی های شهر
۳ – اهتمام جدی در ایجاد پارکینگ های عمومی در سطح شهر
۴ – ایجاد پایگاه اطلاع رسانی و تسهیل ارتباطات و پیشنهاهای مردم به شورا
۵ – تشویق مردم به پرداخت عوارض برای انجام امور شهری و در مقابل تسهیل امورمردم ، پاسخ گوبودن و تکریم به آن ها
۶ – تعامل سازنده با نماینده محترم شهرستان در جهت جذب اعتبارات بیشتر
۷ – حمایت از هیئت های عزاداری و تکایا در جهت احیاء ارزش های راستین دین اسلام
۸ – حمایت از ورزشکاران به ویژه نو جوانان و جوانان مناطق کمتر توسعه یافته شهرکوهدشت
ب ) برنامه های میان مدت
۱ – پیشنهاد پرداخت وام های ساخت مسکن در خیابان های اصلی شهر جهت زیباسازی شهر
۲ – ساخت پل های زمینی و هوایی در مناطق پر ترافیک برای تسهیل در رفت و آمد
۳ – خرید زمین برای ساخت اماکن عمومی از قبیل پارک ، ورزشگاه ، سینما و …..
ج ) برنامه های بلند مدت
۱ – احداث اماکن عمومی از قبیل بیمارستان ، پارک ، ورزشگاه ، سینما و …..
۲ – امتداد و سنگ چینی کانال های فاضلاب و خارج کردن آن ها از محدوده ی شهر برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر
۳ – توسعه و آبادانی پارک های جنگلی در اطراف شهر
۴ – همکاری و تعامل سازنده با اداره ی آموزش و پرورش برای احداث خانه معلم
۵ – احداث یک باب هتل مجهز به امکانات روز در شهر کوهدشت
۶-ایجادبازارچه های تجاری وصنعتی درجهت ایجادشغل وکاستن ازجمعیت بیکاران

 

۷- وظایف شورا را در سه خط خلاصه کنید:
به نظر من شورای اسلامی شهر مقیاس کوچکتری از مجلس شورای اسلامی است . همان گونه که وظیفه ی نمایندگان انتخاب رییس مجلس و سپس قانون گذاری و نظارت بر چگونگی اجرای آن قوانین است ، وظیفه شورای اسلامی شهر هم انتخاب شهردار اصلح ، اخذ تصیمات و تصویب طرح های مهم و نظارت بر حسن اجرای آن هاست . البنه علاوه بر آن نظارت بر بهداشت محیط و به کارگیری رفتگر ، تصویب معاملات شهرداری و نظارت بر حسن اجرای آن ، نظارت بر درآمدهای شهرداری چه کمک های دولتی و چه از محل اخذ عوارض و… از وظایف شوراهاست .

۸- اگر برنده شوید احتمال میدهید چند درصد در بهبود و اوضاع شهر موفق شوید؟
سعی می کنم با با تشویق مردم به پرداخت عوارض و اهمیت آن در زندگیشان و نیز فرهنگ سازی درست و نظارت بر حسن اجرای طرح ها به بهبود اوضاع شهر کمک کنم منتها در این راه دشوار « همت چاره ساز است » من معتقدم اگرمن برنده شوم با نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و با شهردار و اعضای شورای شهر همدل خواهم شد و صد در صد در بهبود اوضاع شهرتأثیر گذار خواهم بود.

۹- اگر دست شما باشد برای فامیل های خود تخفیف ویژه می دهید؟
   من معتقد به معاد و روزقیامت هستم و هرگز برای لذت یا سودجویی و منفعت دیگران ( حتی اقوام و فامیل ها) آینده ی خود را خراب نمی کنم پس جسارت و شهامت این کار را دارم که همه را در برابرقانون یکسان بدانم

۱۰ – اگر عوامل شهرداری برای آشنایان خود تخفیف ویژه بدهند یا تبعیض قائل شوند چه اقدامی می کنید؟
من در محضر خدا خود را مسئول دفاع از حق مردم می دانم بنابر این ، سکوت در برابر خائن، خود خیانت به مردم است . من قطعا با آن ها برخورد می نمایم و به دلیل این که سوء استفاده از موقعیت سیاسی اجتماعی طبق قانون جرم است با مجرم برخورد می کنیم.

۱۱ – منافع مردم را ترجیح می دهید یا منافع فامیل های خود؟ 
  مرام من خدمت به همه است واین کار را یک وظیفه می دانم و به آن افتخار می کنم در صورت پیروزی منافع عموم را ترجیح می دهم و عموم مردم را فامیل خود می دانم.

 

۱۲ -بعضی افراد خلاف ساز ، برخلاف طرح جامع شهری ، در معابر عمومی ساخت و سازهای غیر قانونی انجام داده اند و خیابان ها یا کوچه هایی را مسدود نموده اند، تا چه حد از این امر اطلاع دارید؟

مأسفانه این کار از دیرباز در شهر ما رایج است و من شهرداران و کار گزاران شهر داری را مقصر اصلی می دانم ؛ زیر ضعف و مماشات کارمندان شهرداری باعث جرأت وجسارت در خلاف کاری بعضی از افراد شده است . من کاملا از این کار باخبرم و به امید خدا در صورت پیروزی در انتخابات با هردو گروه خلاف کار برخورد خواهم کرد .

۱۳ – آیا نا رضایتی مردم از این ساخت و سازهای خلاف به گوش شما رسیده است ؟ آیا طومارهای اعتراضات مردمی را دیده اید؟

بله، نا رضایتی مردم از این ساخت و سازهای خلاف به گوش من رسیده است ، و متأسفانه حتی خلاف کاری های بعضی از افراد سود جو با عث نزاع و در گیری و ناامنی در شهرمان شده است واین خلاف امنیت ملی و باعث نا آرامی خواهد شد . البته من در این زمینه طومارخاصی ندیده ام .

۱۴ – اگر به یاری خدا در این انتخابات موفق شوید آیا به عنوان برگزیده مردم ، شجاعت و توان برخورد قانونی و بدون تبعیض با این ساخت و سازهای خلاف را در خود می بینید ؟
من نماینده اکثر مردم هستم نه قشر خاصی بنابر این موظفم که از حقوق آنان دفاع نمایم و قطعا این جسارت و شهامت را در خود می بینم که با این ساخت و سازهای خلاف برخورد قاطع بکنم.

۱۵ – حکم تخریب تعدادی از این سازه های غیر قانونی توسط فرماندار و شورای شهر و دادستان امضا شده اند ، اما شهرداری اجرا نکرده است ، اگر مردم شما را برگزینند در این خصوص چه اقدامی خواهید نمود؟
من قطعا شهرداری را مقصر اصلی می دانم ، زیرا شهرداری نمی بایست در بدو امر اجازه چنین ساخت و سازهای خلافی را می داد و حالا که ضعف نشان داده و به نوعی شریک جرم است باید جهت احقاق حق مردم وجلوگیری از کارهای خلاف قانون احکام صادره را اجرایی نماید.

۱۶ – به نظر شما چرا شهردار محترم اقدام نمی نماید ؟
به نظر من عواملی مثل عدم ثبات شهرداران ، عدم شایستگی شهرداران ، ضعف در مدیریت ، مماشات با کارمندان ضعیف ، ناآشنایی با قانون و عدم شجاعت و جسارت کافی ( ترسو بودن ) باعث این کار شده است.

۱۷ – ضمن سپاس فراوان به جهت حضور جنابعالی دراین مصاحبه منتظر شنیدن صحبت پایانی شما هستیم.
در پایان با توجه به خباثت دشمنان و اهمیت حفظ وطن از شر آنان ، همه مردم را به شرکت آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر دعوت می نمایم و توصیه می کنم که وطن داری را از ماکیان بیاموزند که چگونه به وطنشان تعلق خاطر دارند و از آن دفاع می کنند:

 

« هنوزم ز خوردی به خاطر در است                            کـه در لانــــه‌ی ماکیـان بــرده دست

به منقارم آن سان به سختــی گزید                              که اشکم‌چـــــو خون از‌رگ‌آن دم‌جهید

پدر خنــده بر گریه ام زد که هان                                   وطـــن داری آمــــوز از ماکیـــــان»