تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
7

مهندس مجتبی شهمرادی / شهر کوهدشت

  • کد خبر : 25534
  • 07 خرداد 1392 - 1:04

    بنام خدا اداره شهر با اراده شهروند هر شهر و روستا ترکیبی است از جمعیت و جغرافیا. جمعی ازمردم با مجموعه­ای از روابط در محدوده­ای جغرافیایی یک واحد مدنی  را بنام شهر یا روستا تشکیل می دهند. مردم و مناسبات و روابط میان ایشان به منزله جان و روح و جغرافیا به منزله […]

شهمرادی

 

 

بنام خدا

اداره شهر با اراده شهروند

هر شهر و روستا ترکیبی است از جمعیت و جغرافیا. جمعی ازمردم با مجموعه­ای از روابط در محدوده­ای جغرافیایی یک واحد مدنی  را بنام شهر یا روستا تشکیل می دهند. مردم و مناسبات و روابط میان ایشان به منزله جان و روح و جغرافیا به منزله کالبد به شهر موجودیت می­دهند. اداره شهر و تدبیر و تمشیت امور آن عبارت است از تنظیم مناسبات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی میان مردم و تلاش برای نوسازی و عمران کالبد جغرافیایی شهر.

از جمع آوری پسماندهای مصرف خانوارها و رسیدگی به ساخت وسازها گرفته تا توجه به توسعه فرهنگی و اجتماعی همگی نیازهای زندگی اجتماعی در شهر و روستا هستند که نیاز به مدیریت خردمندانه و دانش محور دارد.  به ویژه در دنیای امروز که جوامع بشری پیچیدگی ها و دشواری های بسیار را تجربه می کند. رشد روزافزون فن آوری­ها و افزایش رو به تصاعد مصارف روزمره به خصوص در جوامع بشری و نیز رشد جمعیت، مدیریت کالبد جغرافیایی شهر را هر روز پیچیده تر و دشوارتر می کند. از سوی دیگر تحولات اجتماعی و فرهنگی و شتاب گرفتن این تحولات مسائل و مناسبات جمعیت شهری را با دشواریها ی بسیار روبه روکرده است.

تدبیر و تمشیت امور شهر ما چه در حوزه کالبد جغرافیایی آن یعنی شهر در معنای متعارف و ظاهریش و چه در حوزه جمعیت و مناسبات مدنی یعنی شهر در معنای واقعی و عمیق آن بدون هیچ تردید از حوزه توانایی واختیارات یک شخص ، یک گروه از اشخاص و حتی یک سازمان و دستگاه دولتی بیرون است و با توجه به مطالعات علمی و اجتماعی معتبر مستلزم همیاری  وهمکاری عموم شهروندان است.به سخن دیگر اداره شهر جز با اراده جمعی شهروندان ممکن نیست. تاکید می شود شهروند به معنی فردی که در شهر زندگی می کند  نیست بلکه به معنای عضوی از یک جامعه  شهری یا روستایی که آگاهی و خود آگاهی لازم و کافی نسبت به حقوق و مسئولیت مدنی خود دارد . شهروند یعنی عضوی مسئول از خانواده یزرگ جامعه شهری . همچنان که تدبیر منزل و تمشیت امورخانواده محتاج و مستلزم همت جمعی همه اعضای خانواده است، تدبیر و تمشیت امور شهر و اداره مسائل شهری نیز جز به همت و اراده جمعی شهروندان به منزله اعضای خانواده بزرگ شهر یا روستا امکان پذیر نخواهد بود.

در این باب سخنانی دیگر به تدریج با همشهریان عزیز کوهدشتی خود در میان خواهم گذاشت انشاءالله.

                                                  همشهری شما / ارادتمند

                                                     مجتبی شهمرادی

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=25534

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 23در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۳
  1. نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست / کلاهداری و آئین سروری داند
    هزار نکته باریک تر ز مو اینجاست / نه هر که سر بتراشد قلندری داند

  2. درود بر شرفت ناشناس

  3. ناشناس محترم خوب است کمی از این قلندری و سروری بنگارند تا روشن شوند خلایق!. غریبه هم گویا عقده گشایی کرده باشد از شرافت ناشناس و غریبه ماندن دزدانه خود به وجد آمده است!. ای کاش لختی در معانی نگاه و درنگی در تعقل می نمودید غریبه ای که به شرافت گریزان از نور و آگاهی بالیده اید؟!

  4. امیدوارم اینبار مردم فهیم شهرمان از افراد جوان و پر شور حمایت نماید تا برای چهار سال دیگر نیز شهرمان اسیر افکار پوسیده طایفه گرایی نشود.

  5. سلام،از اینکه این بار قشر جوان و تحصیل کرده ی کوهدشتی وارد عرصه ی انتخابات شورای شهرمون شدن، خوشحال و به آینده امیدوارم.

  6. بنده فقط از جناب آقای مهندس چند سوال دارم اینکه گفته اند اداره شهر با اراده شهروند یعنی چه ؟ آیا به این معنی است که هر تصمیمی را که در مورد شهر بخواهند بگیرند از تمام مردم شهر نظرشان را می پرسند ؟ راستی چطور از همه مردم در مورد نظرشان سوال می کنند نکنه رفراندم می گذارد؟

  7. با عرض سلام و خسته نباشی خدمت کاربران و همشهریان عزیزم
    قانون شوراهای شهر و روستا در واقع زمینه ای بوده است برای آنکه امور مردم به دست خودشان اداره شود وبه عبارت دیگر اداره شهر بر اساس اراده شهروندان صورت بگیرد. اما این هدف صرفا با برگزاری انتخابات شورای شهر و اعطای نمایندگی به چند نفر از همشهریان محقق نخواهد شد مگر آنکه همه همشهریان چه آنان که رای آورده اند و چه آنان که در این رقابت از راهیابی به شورا بازمانده اند. چه آنان که به این نمایندگان رأی داده اند و چه آنان که به نامزدهایی که پیروز نشده اند رأی داده اند، همه و همه بکوشند قوانین و مقررات خوب و کارشناسی شده بر اساس نیازها و اولویت های شهر و شهروندان تصویب شود و سپس همگی بر حسن اجرای این قوانین یا اصلاح و تغییرشان در صورت ضرورت تلاش لازم را به عمل آورند.در مورد انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و انتخابات خبرگان نیز همینگونه است. همه باید نسبت به سرنوشت جمعی خود احساس مسئولیت کنیم و پس از انتخابات کار را تمام شده تلقی نکنیم. شهروندان نه تنها در انتخابات بلکه هر روز تا انتخابات بعد باید در کنار نمایندگان خود حاضر باشند و به آنها در تصویب مقررات خوب و حسن اجرای قوانین و مقررات یاری برسانند. باید همیشه بر آنان نظارت داشته باشند تا آنها نیز خود را زیر ذره بین افکار عمومی همشهریان احساس کنند.

  8. اتفاقا به نظر من امثال این اقا منت نهاده اند که اومدن واسه شورا کاندید شدن وگرنه حقشون خیلی بیشتر از شوراست

  9. شعارتان بسیار زیبا و پر محتواست جناب مهندس.امیدوارم با صفاتی که از شما جوان عزیز دیده ام شاهد راه یافتنتان به این صحنه باشم.با آرزوی موفقیت برای شما و تمام شهروندان عزیز کوهدشتیم…….

  10. جناب ناشناس اگر ممکن است شما نیز مسئولانه خود را بشناسانید و الا با این سنگ اندازی های در تاریکی به گمانم به دزدان مستاصل شبیه ترید تا دانایان ناشناخته!

  11. مجتی جون فقط بخاطره قیافه ای خوشگلت بهت رای میدم.خیلی………؟

  12. به نظر من صیاد گراوند از همه کاندیداها خوشگل تره

  13. مهندس جان موفق باشید.

  14. جناب شما چه جسارتی دارین که ستادت با روحانی یکیه آخه اونایی که خیلی ادعاشون میشه جرات ندارن دیدگاهشونو راجع به روحانی بیان بفرمایند……

  15. ایا اقای شهمرادی تخصص و تدبر لازم را برای کاندیدا شدن دارد

  16. جناب آقای شهمرادی قسم به خدا به خاطر فامیلی بنده با شما نبود هیچوقت نه فقط خودم بلکه نمی گذاشتم یکی از افراد وابسته به من بهت رای بدن.اخه عزیز من ما اومدیم حرفهای شما را بشنویم و انشالله به شما رای بدیم و موفق بشین ولی شما با چه حقی عکس آقای روحانی را تو ستادت اویزان می کنی و از این موقعیت سوئ استفاده می کنی و شاید هم سوئ استفاده شما نبود یه عده دیگه از جوانی و کم تجربگی جنابعالی سو استفاده کردن و من بر شما می بخشایم امیدوارم که شما که فرد دوست داشتنی هستی بیشتر و بیشتر به افکار اطرافیانت و مخاطبانت احترام بذاری که خدای نکرده مبادا چند نفر مثل بنده را از دست بدین.یا علی موفق و پیروز باشید

  17. راستش من قبل از اینکه بدونم چه کسایی واسه شورای شهر کاندید شدن اصلا نمی خواستم رای بدم ولی بعد از اینکه تبلیغات (البته غیر قانونی!) شروع شد و فهمیدم که خیلی از جوونای تحصیلکرده و پر ادعا هم برای شورا اسم نوشتن تصمیمم عوض شد. یعنی فکر کردم اگه این جوونا برنده بشن شهرمون به سمت شهر خوب شدن میره ولی حالا می فهمم که نه:آش همون آشه و کاسه همون کاسه
    شما هم میتونین اینو از در و دیوار رنگ پریده ی شهر! که با این همه عکس جور وا جور که کریه تر و زشت تر شده درک کنین.

  18. ای آزادبخت فرصت طلب چرا هر چی که خودت میخوای منتشر می کنی انشاالله که دفعه بعد از حادثه جان سالم بدر نبری . خاین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.