تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

اثر تاریخی میرملاس به خانه لرستان شناسی تبدیل می شود !

  • کد خبر : 2568
  • 15 اسفند 1390 - 21:49

به گزارش میرملاس نیوز ؛سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری لرستان با بیان اینکه اثر تاریخی میرملاس به مدت یک سال به بخش خصوصی داده شده، گفت: این اثر به خانه لرستان شناسی تبدیل وتمام تالیفات لرستانیها جمع آوری و…

به گزارش میرملاس نیوز ؛ سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری لرستان با بیان اینکه اثر تاریخی میرملاس به مدت یک سال به بخش خصوصی داده شده، گفت: این اثر به خانه لرستان شناسی تبدیل وتمام تالیفات لرستانیها جمع آوری خواهدشد.

گودرزی افزود: اگر گردشگر به استان جذب شود صنایع دستی تقویت و اگر بازار فروش این صنعت را در استان ایجا کنیم تولید نیز تقویت خواهدشد.

وی با بیان اینکه برای آثار تاریخی باید کاربری تعریف شودادامه داد: آثار تاریخی لرستان باید به معنای تمام کلمه مرمت شود.

گودرزی اضافه کرد: باید گردشگر تربیت کنیم و ظرفیتهای استان را در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر یک فرصت برای گردشگری و میراث فرهنگی است بیان کرد: ظرفیتهایی در مدیریت شهری وجود دارد که اگر با میراث همراه شودموجب ایجاد تحول در استان خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری لرستان گفت: یکی دیگر از برنامه و استراتژیهای اداره کل میراث فرنگی، صنایع دستی و گردشگری تقویت ارتباط این اداره کل با رسانه هاست چرا که رسانه ها و مطبوعات بازوی تقویت خود می دانیم و کانون مشورتی این اداره کل است.

وی با تاکید براینکه ۶ پل استان را برای ثبت جهانی معرفی شده متذکرشد: در خصوص پل گاومیشان نیز تلاش خواهیم کرد که این اثر به استان برگردد.

گودرزی در خصوص تقویت و معرفی ظرفیتهای لرستان خبرداد: در این راستا با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان توافق شده که انجمن عکاسان ایران را جهت معرفی زیباییهای گردشگری و طبیعی و صنایع دستی استان به لرستان دعوت و به منظور جذب توریسم آبشارها و خانه تاریخی استان رانیز معرفی کنیم.وی بر جذب سرمایه گذار به استان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=2568

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 32در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۲
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.