کد خبر : 25838
تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 408 بازدید

قالیباف و روحانی پیشتاز نظرسنجی‌ها

      در این میان تاکنون آنچه حاصل این افکارسنجی های انتخاباتی بوده است نشان می دهد از میان ۸ نامزد راه یافته به مرحله پایانی انتخابات محمدباقر قالیباف شهردار تهران و حسن روحانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام توانسته‌اند با اختلاف نسبتاً زیادی از سایر رقبا پیشی بگیرند.   کمتر […]

n00229820-b
 
 
 
در این میان تاکنون آنچه حاصل این افکارسنجی های انتخاباتی بوده است نشان می دهد از میان ۸ نامزد راه یافته به مرحله پایانی انتخابات محمدباقر قالیباف شهردار تهران و حسن روحانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام توانسته‌اند با اختلاف نسبتاً زیادی از سایر رقبا پیشی بگیرند.
 
کمتر از دو هفته مانده به پایان زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آنچه از نظر سنجی های انجام گرفته برمی آید این است که محمدباقر قالیباف و حسن روحانی تاکنون توانسته اند به نحو محسوسی از سایر رقبا فاصله بگیرند.

به گزارش افکارنیوز ، هر چند برخی از تحلیلگران نظرسنجی های انجام شده در سایت‌های خبری و سایر منابع داخل کشور را از جهات متعددی فاقد اعتبار لازم می دانند اما به هر حال تا پیش از زمان برگزاری انتخابات رجوع به نظرسنجی‌هایی که سایت‌های خبری و سایر سازمان‌ها مانند صداو سیما انجام می دهند تنها مرجعی است که می توان به وسیله آن تصویری کلی از محبوبیت هر کدام از نامزدهای انتخاباتی حداقل در میان کاربران اینترنتی و مراجعه کنندگان به سایت های خبری بدست آورد.

در این میان تاکنون آنچه حاصل این افکارسنجی های انتخاباتی بوده است نشان می دهد از میان ۸ نامزد راه یافته به مرحله پایانی انتخابات محمدباقر قالیباف شهردار تهران و حسن روحانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام توانسته‌اند با اختلاف نسبتاً زیادی از سایر رقبا پیشی بگیرند و در عین حال محمدغرضی وزیر اسبق مخابرات و غلامعلی حدادعادل رییس مجلس هفتم از استقبال کمتری از سوی کاربران اینترنتی مواجه شده اند.

اقبال بلند شهردار
محمدباقر قالیباف در مدت تصدی مقام شهرداری پایتخت توانسته است با افتتاح به موقع پروژه‌هایی که پیش از این سال ها مردم تهران را چشم انتظار می گذاشت نمایش مطلوبی از خدمت رسانی مسئولین در نظام جمهوری اسلامی را به رخ رقبا بکشاند.

قالیباف در این انتخابات نیز با توجه به سابقه و عملکرد مدیریتی خود موفق شده است حمایت مردم تهران را به سود خود جلب کند، کارنامه موفق قالیباف در نیروی انتظامی با تحول ساختاری در این نیرو مصادف بود وی در شهرداری تهران نیز تلاش کرد با افتتاح پروژه های خدمت رسان شهری به رای دهندگان ایرانی بقبولاند توان مدیریت در سطح کلان کشوری را دارا است و خواهد توانست ایران را از وضعیت فعلی اقتصادی و مدیریتی آن خارج کرده به آینده ای روشن رهنون کند.

شهردار تهران که تاکنون در میان شهروندان تهرانی و کاربران اینترنتی از اقبال بلندی برخوردار بوده امیدوار است فارغ از دسته بندی های سیاسی موجود با تکیه بر توان مدیریتی بالای خود ایرانیان را متقاعد کند در روز ۲۴ خردادماه آرای خود را به سود وی به صندوق های رای بیندازند.

شیخ دیپلمات در انتظار موج پیروزی
حسن روحانی با نخستین حضورش در تلویزیون توانست توجهات را به نحو چشمگیری به خود جلب کند.
حملات صریح و بی پرده او به سازمان صدا و سیما که از همه سو زیر فشار منتقدان قرار دارد وضعیتش را یک شبه نسبت به دیگر کاندیداها بهبود بخشید.
روحانی تلاش می کند تا با استفاده از حذف هاشمی رفسنجانی در دور نهایی انتخابات عملاً پرچمداری جناح اصلاح طلب را بر عهده گرفته و بتواند آرای خاموش این جریان سیاسی را به سود خود روانه صندوق های رای کند.

روزهای آینده برای شیخ دیپلمات روزهای حساس و تعیین کننده ای است چرا که محمدرضا عارف دیگر کاندیدای جناح اصلاح طلب هنوز از دور رقابت ها کنار نرفته و روحانی مجبور خواهد بود علاوه بر رقابت با قالیباف رقابتی درون جناحی با عارف را نیز رهبری کند.

حسن روحانی امیدوار است با استفاده از ظرفیت شخصیت های اصلاح طلب در روزهای پایانی رقابت ها به تنهایی خالق آخرین شوک و گسترده ترین موج انتخابات ۹۲ بشود و از این راه رقیب اصلی خود یعنی شهردار تهران را از صحنه حذف کند.

هر چند به نظر می رسد با ادامه وضعیت فعلی این انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد که در صورت راهیابی روحانی به مرحله دوم انتخابات وی مجبور است با نامزدی اصولگرا که به احتمال زیاد شهردار فعلی تهران خواهد بود رقابت کند که در آنصورت نیز باید خود را برای مواجهه با اجماع اصولگرایان بر روی قالیباف آماده کند. امری که به خودی خود پیروزی نهایی در انتخابات را دشوارتر از پیش خواهد کرد.

 
 
 

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

محمد در گفته :

درود بر روحانی

[پاسخ]

گراوند در گفته :

نگران نظر سنجي نيستيم اگه خاتمي وهاشمي پشت روحاني وايسه دور دوم دركار نيست همان دور اول اتفاق مي افته

[پاسخ]

درود بر قاليباف قهرمان

[پاسخ]

کشکول پاسخ در تاريخ شنبه ۱۱ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۰:۳۲:

وژت ارا وژت فقط عارف

[پاسخ]

دکتر صادق در گفته :

درود بر روحیه اصلاح طلبی
عارف و روحانی
امیدوارم یکی به نفع دیگری کنار بکشه

[پاسخ]

اصولگرای پشیمان پاسخ در تاريخ جمعه ۱۰ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۷:۰۴:

احسنت

[پاسخ]

ادیب2 در گفته :

درود بر اقای امین ازادبخت ودکتر قالیباف شجاع

[پاسخ]

اصولگرای پشیمان پاسخ در تاريخ جمعه ۱۰ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۷:۰۵:

قالیباف را بی خیال شو احسنت

[پاسخ]

حاتم زاده در گفته :

من طرفدار هیچ کدام از کاندیداها نیستم و صادقانه بگم هیچ کدومشون رو در حد ریاست جمهوری نمی دانم. اما چه باید کرد که شورای نگهبان “صلاح” را در این دانسته که یکی از این 8 نفر “انتخاب” شود. اما به نظرم همین دو نفر بهتر هستند البته در مقایسه با بقیه.
قالیباف مدیر موفق، توانا و با دیسیپلینی هست. تجربه و کارنامه خوبی دارد اما مشکل اصلی او سیاست خارجی است و معلوم است که برنامه ای هم برای آن ندارد. در شرایط کنونی، گره ما سیاست خارجی است.
روحانی برعکس نقطه قوتش سیاست خارجی و تجربه زیاد در حوزه دیپلماسی است. اما باید دید تا چه میزان در حوزه مدیریتی و مسائل داخلی توانایی دارد. روحانی البته با توجه به مستقل بودنش می تواند نیروهای دوجناح را به خدمت بگیرد و تا حدودی فضای اعتدال را هم فراهم کند.
من شخصا اگر رای بدهم، به احتمال زیاد ایشان را انتخاب می کنم.

[پاسخ]

کمیر پاسخ در تاريخ شنبه ۱۱ خرداد , ۱۳۹۲ ۰۷:۲۲:

آقای قالی باف بغیر از کلی گویی چیزی ارائه نکرد -حتی گلیمش از آب نمی تونه بکش بیرون چه رسد ………

[پاسخ]

امیر پاسخ در تاريخ شنبه ۱۱ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶:

تو کیه که میگه هیچ کدوم خوب نیستند و به درد نمیخورند.حرف مفت نزن پس روحانی و عارف چی

[پاسخ]

وروجک در گفته :

درود بر خودم
چرا اونا !!!
“بعد از خودم جهان نباشد”

[پاسخ]

کونانی در گفته :

رجوع شودبه حاتم زاده !!!

[پاسخ]

اسفند در گفته :

باسلام
من فکر کنم بامناظره امروز عارف از بقیه بهتر باشه هم برنامه های خوبی داشت هم جسارت زیادی داشت

زنده با اصلاحات!

درود بر عارف!

[پاسخ]

کشکول پاسخ در تاريخ شنبه ۱۱ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۰:۳۴:

درود بر تو وبرآقای عارف با این شجاعتش

[پاسخ]

عباس پاسخ در تاريخ شنبه ۱۱ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۰:۴۷:

دمت گرم دااش

[پاسخ]

نرگس پاسخ در تاريخ شنبه ۱۱ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱:

شما چقد از اصلاحات میدونی؟؟!!!

[پاسخ]

ق امرایی پاسخ در تاريخ شنبه ۱۱ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۱:۰۳:

آره عارف بهتر بود مخصوصا اون قسمت که عکس معدن را دیدند عارف محکم جواب داد

[پاسخ]

یک دوست در گفته :

سلام
نمیدانم این استان و شهر ما کی میخواهد از احساسی عمل کردن دست بردارد
در هر دوره بالاترین رای ما به کسی بود که رای نیاورد
پس این باره با تامل و اعتنا به اقبال مردمی و خرد جمعی والبته اصلح در مقام و عمل رای بدیم
انشاالله

[پاسخ]

پوریا پاسخ در تاريخ شنبه ۱۱ خرداد , ۱۳۹۲ ۱۰:۴۹:

آقای یک دوست یعنی تو میگی ما به هرکی که باید رای بدیم ببره یا طرف دار کسی بشیم که قرار ببره؟این واقعا برای شما تاسف باره

[پاسخ]

یک دوست پاسخ در تاريخ یکشنبه ۱۲ خرداد , ۱۳۹۲ ۰۸:۳۶:

پوریا جان باز هم احساسی جواب دادی
خط آخر مطلب بنده رو بخون بعد جواب بده
ممنون

[پاسخ]

ق امرایی در گفته :

فقط قالیباف

[پاسخ]

بازوند در گفته :

قالیبافه

[پاسخ]

نرگس حافظی در گفته :

اصلا مناظره‌ی قوی نبود مگه ریاست جمهوری الکیه جناب آزادبخت!!!! جای دکتر احمدی‌نژاد خالی بود واقعا تا دست همشونو رو کنه. منم جواب این سولا رو بهتر میتونستم بدم اینا هیچکدوم در حد رئیس‌جمهور نیستن پس الکی به نفعشون تبلیغات نکنین.

[پاسخ]

کشکول در گفته :

عمو قالیباف بله بی خیال شو بله فقط بگو عارف بله بقیه را بیخیال بله

[پاسخ]

فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط روحانی یا عارف

[پاسخ]

حاتم زاده در گفته :

ظاهرا حرف من به بعضی از دوستان برخورد اما من به چند دلیل معتقدم هیچکدام از این دوستان در حد ریاست جمهوری نیستند:
1- هیچ کدام گفتمان جامع و کل نگر ندارند (برخلاف هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد).
2- هیچکدام توانایی جمع کردن 10 نفر نیروی متخصص، زبده و سرشناس ندارند. اگه به هر کدومشون نگاه کنید، متوجه میشید که کسی دورشون نیست. فردا می خوان کیا رو وزیر و مدیر و معاون خودشون کنن.
3- همه در یک سطح هستند و دیگری را بالاتر از خود نمی بینند و هیچ کدام حاضر نیست در صورت پیروزی دیگری با او همکاری کند.
4- بزارید رئیس جمهور انتخاب بشه، دو سال دیگه می فهمیم که “منتخب” این ها هم به درد ریاست جمهوری نمی خورد چه برسد به بقیه.

[پاسخ]

درود بر روحانی و عارف اصلاح طلب!فقط جلیلی شاگرد و دست پخت مصباح نیاد.

[پاسخ]

اولا لعنت خدابرکسی که حامیان فتنه را حمایت کرد ومی کند وکذابانی که که می گویند ما درمذاکراتمان درسال82تا84 شکست نخوردیم وکسانی که در همان مذاکرات در هیئت ونزدیکانشان دو جاسوس داشتند که یکی از انها الان در خارج از کشور فراری است و دیگری پرونده اش دردادگاه است.بعدهم اقای قالیباف چرا علنی اعلام کردند که عمل گرا هستندودر کتابی که چند سال پیش نوشتند اسرائیل را به رسمیت شمردند.

[پاسخ]