تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
10

محسن رضایی:درعراق و لبنان ما هزینه می‌پردازیم، ترکیه سود می‌برد+فیلم

  • کد خبر : 25910
  • 10 خرداد 1392 - 13:36

یک ریال به کسی نمی‌دهم مگر اینکه یک ریال برای ایران از او بگیرم. نباید ما در لبنان و سوریه و … هزینه کنیم و دیگران برداشت کنند. ما هزینه‌ها را می‌پردازیم و سود را ترکیه می‌برد./ الان دولت‌ها پولی هست که زیر زمین است، به نام نفت، آن را در میاورند و خرج می‌کنند […]

یک ریال به کسی نمی‌دهم مگر اینکه یک ریال برای ایران از او بگیرم. نباید ما در لبنان و سوریه و … هزینه کنیم و دیگران برداشت کنند. ما هزینه‌ها را می‌پردازیم و سود را ترکیه می‌برد./ الان دولت‌ها پولی هست که زیر زمین است، به نام نفت، آن را در میاورند و خرج می‌کنند و به همین خاطر نوسانات زیادی داریم. / ۱۵۰ میلیارد دلار از طریق تبدیل ۱ میلیون بشکه نفت به فرآورده‌ها کسب می‌کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین حضورش در رسانه ملی، ضمن برشماری فرصت ها و تهدیدهای واقعی حال پیش رو، بخشی از راهکارهای عملی خود را برای رفع این دغدغه های ملی با ملت ایران در میان گذشت.

به گزارش «تابناک»، دکتر محسن رضایی در ابتدای حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، در پاسخ به این پرسش که انگیزه اش از کاندیداتوری چیست، یکی از انگیزه هایش را محرم نمودن مردم نسبت به واقعیت‌ها بیان کرد و با انتقاد از رییس سازمان صدا و سیما -پیرامون سانسور گفته‌هایش در برنامه «با دوربین»- گفت: بخشی از صحبت‌هایم که مصلحت ندانستند پخش شود بر اساس قاعده و قانون سانسور شد.

وی افزود: وقتی از من سوال کردند، گفتم تابع قانون هستم چرا که اساسا دنبال تقویت قانون هستم و یکی از دلایلی که به صحنه آمدم این بود که قانون‌شکنی را کنار بگذاریم اما دیگر درست نبود که رئیس صدا و سیما در رسانه ها بگوید این به خاطر مسئله امنیت ملی بود و بعد همان جمله را هم بگوید.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: اتفاقا یکی از دلایل آمدن من به صحنه این است که مردم را محرم بدانیم چرا که انقلاب به دست مردم پیروز شد و جنگ را با مردم تمام کردیم و مهمترین مسائل و سرنوشت سیاسی کشور را به مردم می‌گفتیم.

وی که سخنان خود را با عبارت «یا ابوالفضل» آغاز کرد، اظهار داشت: مردم باید محرم دانسته شوند چرا که انقلاب به دست آنها پیروز شد و جنگ با آنها خاتمه یافت و ما همواره مهمترین مسائل کشور را با مردم در میان می‌گذاشتیم.

رضایی تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید پیگیری و حل شود، بازسازی و بازتعریف رابطه دولت با مردم است که در حال حاضر این رابطه درست نیست و آسیب‌های زیادی وارد می‌کند.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم در عین حال گفت که این مسئله همه انگیزه او برای ورودش به عرصه انتخابات نیست و توضیح داد: در کشور ما پیشرفت های بسیار عظیمی صورت گرفته که ایران تبدیل به یک قدرت بسیار بزرگ در منطقه شده است به طوری که دیگران هم به ما تکیه می‌کنند.

وی افزود: امروز ما برای همه کشورهای منطقه الگو هستیم که دیگران هم به ما اتکا دارند اما در گوشت و مرغ و لبنیات می‌مانیم.

رضایی ادامه داد: ملت‌ها را می‌توان به یک پرنده تشبیه کرد که دو بال دارند؛ بال سیاست و امنیت که در جمهوری اسلامی بسیار بزرگ شده و بال دیگر که زندگی و اقتصاد است، خیلی کوچک مانده که من می‌خواهم این عدم توازن را حل کنم.

محسن رضایی: چرا مردم را محرم نمی دانیم؟

وی تصریح کرد: مسئله سوم نیز این است که به خوبی نمی‌توانیم در سیاست خارجی از اهرم‌ها و پتانسیل‌های خود استفاده کنیم و مسئله چهارم هم تحریم‌های اقتصادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بر اساس یک احساس خطر و برای جبران عقب‌ماندگی‌ها وارد عرصه انتخابات شده اظهار داشت: من از ۳۰ انتخاباتی که در کشور تاکنون برگزار شده، فقط در دو انتخابات کاندیدا شدم و همیشه اینطوری نبوده که بخواهم وارد عرصه سیاست شوم.

رضایی افزود: سال ۸۸ که وارد انتخابات شدم گفتم که اگر کاری نکنیم ممکن است کشور به سمت پرتگاه برود و از کلمه پرتگاه می‌شد فهمید که من دنبال رفع خطر هستم و از آن موقع تاکنون تحریم‌های اقتصادی هم بر ما وارد شده و ما با این معضل نیز مواجه هستیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما گفته‌اید می‌خواهید سفره دولت و ملت را یکی کنید، چگونه چنین امری ممکن است؟ گفت: ما کار را بسیار پیش برده‌ایم، ما سند چشم‌انداز ۲۰ ساله را تدوین کرده‌ایم، سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را تنظیم کرده‌ایم، تمام این موضوعات هم در کمیسیونی که بنده مسئول آن بوده‌ام، تهیه شده است.

وی افزود: به خاطر دارم روز اولی که خدمت رهبر معظم انقلاب در رابطه با سند چشم‌انداز ۲۰ ساله رسیدم، سال ۱۳۷۹ بود، به ایشان گفتم که ما در تدوین سیاست‌های کلی یک گره داریم و آن این است که ما یک افق روشنی برای آینده کشور نداریم لذا از این رو تنظیم سیاست‌ها که قرار است به سمت آن افق حرکت کند، با مشکل مواجه شده است، ایشان تأملی کردند و فرمودند که «من مدتهاست روی این موضوع دارم فکر می‌کنم، این یکی از همان گمشده‌های ماست و مجمع تشخیص مصلحت نظام موظف است که این موضوع را حل کند».

رضایی ادامه داد: نتیجه این موضوع آن شد که کمیسیونی در این زمینه تشکیل شد و چشم‌انداز ۲۰ ساله در آن کمیسیون تدوین شد و در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و سپس به رهبر معظم انقلاب ارائه شد و ایشان اصلاحاتی روی این سند چشم‌انداز ۲۰ ساله انجام دادند و با آن اصلاحات، چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ تأئید شد.

محسن رضایی: چرا مردم را محرم نمی دانیم؟

به گفته وی، به دنبال آن سیاست‌های بسیاری در زمینه فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی و مسائل سیاست خارجی تدوین شد، بنابراین ما نیمی از راه را پیموده‌ایم، اما حالا این آسمان باید بارش داشته باشد، بارشش کم است، نمی‌گویم دولت‌ها به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله عمل نکرده‌اند اما بارش آن کم است، ما می‌خواهیم همین کار را انجام دهیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ما می‌خواهیم سند چشم‌اندازی که می‌تواند محور یک انقلاب بزرگ اقتصادی شود، برنامه‌های این انقلاب اقتصادی را آماده کرده‌ایم تا اجرایی شوند، مدیریت کشور و نهاد دولت باید اصلاح شوند که برنامه آنها را آماده کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ای که پیاده خواهیم کرد دولت و مردم سرجای خودشان قرار می‌گیرند، الآن دولت آماده و یک پایش را روی صندلی خودش گذاشته و یک پایش را هم روی صندلی مردم گذاشته است، ما با احترام کامل پای دولت را بر می‌داریم و در صندلی خودش می‌گذاریم و مردم هم در صندلی خودشان حضور می‌یابند اما روی یک میز و روی یک سفره همه غذا خواهیم خورد، یعنی اقتصاد دولتی را از دست همه دولتی‌ها می‌گیریم، اگر از نیروهای مسلح باشد که وارد اقتصاد شده باشد، اقتصاد را از او می‌گیریم، وزارتخانه‌ها باشند، اقتصاد را از آنان می‌گرم، وظیفه دولت و نهادهای دولتی و وزارتخانه‌ها این است که نظارت، هدایت و حمایت کنند.

«به دولت چه ربطی دارد که در مسائلی که مردم می‌توانند عمل کنند، وارد می‌شود؟ این یک انقلابی است، ما جنگ را که کار دولت‌هاست از طریق مردم عمل کردیم یعنی اگر مردم نمی‌آمدند به صحنه، دولت ایران نمی‌توانست کاری انجام دهد، مردم آمدند وارد صحنه شدند و اوضاع و شرایط تغییر کرد و آن انقلاب بزرگ انجام شد، معتقدم با ورود مردم در صحنه اقتصاد و کنار کشیدن دولت، نظارت و هدایت و حمایت کردن دولت، این انقلاب به وجود می‌آید البته شرح این انقلاب مفصل است و اولین کاری که بعد از مردمی کردن اقتصاد باید انجام شود، این است که باید اقتصاد تک‌محصولی ایران که زیر یک ستون قرار گرفته، به چند ستون افزایش یابد.»

وی تصریح کرد: هر ساختمانی باید ستون‌های مناسب با این بدنه داشته باشد، ما به جای اینکه ۷ یا ۸ ستون زیر ساختمان ۷۷ طبقه (۷۷میلیونی) اقتصاد ایران داشته باشیم، یک ستون به نام نفت دارد، حالا قلدری مانند آمریکا آمده است و این ستون را تکان می‌دهد، اسباب و اثاثیه می‌ریزد کف خیابان و با این شرایط مواجه شده‌ایم پس چند محصوله کردن اقتصاد ایران جزء این انقلاب اقتصادی است که ما به دنبال آن هستیم.

محسن رضایی با تأکید بر اینکه من اقتصاد تک محصولی ایران را به اقتصاد چند محصولی تبدیل می‌کنم، تصریح کرد: در ایران کشاورزی، صنعت، IT، توریسم، تجارت و … وجود دارد، هشت ستون قوی به اندازه نفت ما می‌توانیم زیر این ساختمان و این انقلاب اقتصادی به وجود بیاوریم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته‌اید ۲۴ سال رنج کشیده‌اید و دوای درد اقتصاد ایران را می‌دانستید ولی مجال کار پیدا نکرده‌اید، چرا مجال پیدا نکردید؟، توضیح داد: شما دست گذاشتید روی درد و دل من؛ همیشه خودم را سرباز ملت ایران می‌دانم و هرجا خطر بوده، خودم را در اختیار گذاشته‌ام، کسانی که تاریخ زندگی مرا می‌دانند، از مقابله با رژیم شاه گرفته تا خنثی کردن کودتا و شورش منافقین، تا شورش‌هایی که در مناطق ایران اتفاق افتاد و بعد که فرمانده سپاه شدم، سرزمین‌های ایران اسلامی را به فضل پروردگار متعال و با کمک شهدای عزیز و قهرمان ملی کشور آزاد کردیم، همه این موارد موضوعش این بوده که باید دید خطر کجاست.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: بعد از جنگ تا به امروز، من می‌توانستم کارهای بزرگی انجام دهم ولی این اختیار را نداشتم، به دولت‌های مختلف مشورت داده‌ام، برنامه داده‌ام، کمک کرده‌ام، هیچ دولتی نیست که من به او کمک نکرده باشم، به دولت آقای هاشمی، به دولت آقای خاتمی، به دولت آقای احمدی‌نژاد، واقعاً کمک کرده‌ام.

محسن رضایی: چرا مردم را محرم نمی دانیم؟

وی در ادامه سندی را نشان داد که دستخط شهید حسن باقری مربوط به ۱۳ اسفند ۱۳۶۰بود و گفت: با نشان دادن این سند دغدغه و علت حضور بنده در صحنه بیشتر روشن می‌شود، شهید حسن باقری در این خاطرات نوشته است که “برادر محسن آمد و صحبت کرد و گفت که این یک واقعیت است که آمریکا در داخل هر کاری که می‌توانست انجام دهد، انجام داده است مانند مجاهدین، کردستان، بنی‌صدر و جنگ و در تمام این موارد که می‌خواست ما را به سقوط بکشد ناکام شده است، کاری نتوانسته پیش ببرد، از این به بعد دو اقدام از خارج علیه ما انجام می‌شود، یک منزوی کردن ایران در خارج در زمینه سیاست خارجی و دیگری محاصره شدید اقتصادی”، در این خاطرات صحبت‌های بنده در سال ۱۳۶۰ نوشته شده است که شهید باقری آن را نگارش کرده‌ است، این سند نگرانی‌های بنده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: من بیش از بیست و اندی سال است که جنگ تمام شده، همواره دغدغه‌ام این بوده که این کشور هرچه زودتر از آسیب‌پذیری اقتصادی خارج شود تا ما را تحریم نکنند.

رضایی گفت: نکته دیگری که در این خاطرات گفته شده این است که “تلاش دیگر آمریکا این است که اتحاد کشورهای عربی برای این موضوع باشد که دیگر اسرائیل را دشمن اعراب ندانند بلکه ایران دشمن اعراب است و تعویض اسرائیل با ایران”، شما خودتان را به جای من بگذارید، من که سرباز این ملت هستم و با چشمم می‌دیدم که چه توطئه‌هایی علیه کشورم وجود دارد و می‌توانستم کمک کنم ولی احساس می‌کردم دستم بسته است، هیچ راهی جز صبر و حوصله نداشتم و فکر کردم بهتر است هر مقدار می‌توانم مشورت دهم و کمک کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: من در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت تحصیل کرده بودم و جزء‌ شاگردان اول بودم و در کنکور آن سالی که بسیار کنکور سختی بود نمرات بالایی داشتم، بعد از جنگ رفتم اقتصاد خواندم با اینکه هنوز علاقه‌ام به مکانیک بود اما احساس می‌کردم اگر می‌خواهم کمکی به ملت ایران بکنم، باید دانش این کار را داشته باشم.

وی متذکر شد: من در جنگ سه بار نزدیک بود اسیر شوم چون تا خودم شناسایی نمی‌کردم و مطمئن نمی‌شدم، به دوستان و فرماندهانم نمی‌گفتم پیش بروند. زمانی به شهید باکری، شهید حسین خرازی و شهید احمد کاظمی می‌گفتم بروید جلو که در ابتدا خودم از شناسایی‌ها و عملیات مطمئن می‌شدم، لذا خودم رفتم اقتصاد خواندم و دانش اقتصاد را گرفتم، بعد از آنکه از سپاه بیرون آمدم و به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتم، من فقط ریاست کمیسیون اقتصاد کلان را برعهده گرفتم و به امنیت نرفتم چون خطر را در اینجا می‌دیدم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت: صبر کردم تا طبق قانون عمل کنم، صبر کردم تا نظرات خودم را به مردم بگویم و خوشحالم که در سال ۸۸ توانستم حضور یابم و ایده‌هایم را بیان کنم و هشدارهایی را نیز همان سال دادم اما متأسفانه به هشدارهای من توجهی نشد، من آنجا از بیکاری صحبت کردم، از گرانی گفتم، از شاخص فلاکت صحبت کردم و به آقای احمدی‌نژاد گفتم که اگر دوباره رئیس‌جمهور شدی، با بیکاری و گرانی چه کاری می‌خواهید انجام دهید، بنابراین علت اینکه بنده در این مسیر استمرار دارم به خاطر شرایط احتمالی بود که پیش‌بینی می‌کردم ممکن است برای کشورم به وجود بیاید.

محسن رضایی: چرا مردم را محرم نمی دانیم؟

رضایی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی برای عملی شدن برنامه‌هایش در دولت یازدهم وجود دارد گفت: مهمترین دلیل این است که بنده برنامه‌های خود را به صورت کارشناسی شده ارائه کرده‌ام. ساعت‌ها با حضور کارشناسانی از دولت خاتمی و دولت احمدی‌نژاد و حتی با حضور اساتید حوزه علمیه در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام که اتاق فکر مجمع است این موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه خودم اقتصاد‌دان هستم و می‌دانم چه اتفاقی در کشور افتاده است افزود: برنامه‌ای که بنده دارم گرچه بخش اعظمی از آن ایده‌های خودم بوده است اما در نهایت حاصل کار جمعی بوده است.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری با بیان اینکه با مجلس قوه قضائیه و دیگر نهادهای حکومتی تعامل دارد و در دولت نیز این تعامل را ادامه خواهد داد خاطرنشان کرد: بنده هیچگاه وارد درگیری‌ها نشده‌ام و از ورود به هرگونه اختلاف و نزاع پرهیز کردم و این کار را در آینده نیز ادامه خواهم داد.

رضایی افزود: کسانی که در دولت بنده حضور خواهند داشت باید دو شرط را داشته باشند اول اینکه رهبر انقلاب و نظام را قبول داشته باشند و دوم افراد با عرضه و کارآمدی باشند چرا که بنده مسئولیت کارهایم را می‌پذیریم و هیچگاه مشکلات را به گردن دیگران نخواهم انداخت.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری با بیان اینکه روش مدیریتی‌اش گلوله‌های برفی است افزود: باید آدم‌ها را پیدا کنیم و از بالای قله‌های یخی سرازیر کنیم تا وقتی به پایین می‌رسند مشکلات مردم مثل فقر و گرانی را از سر راه مردم بردارند.

وی با بیان اینکه از سن ۱۷_ ۱۸ سالگی وارد مباحث سیاسی شده است و حدود ۴۰ سال سابقه فعالیت سیاسی دارد، خاطرنشان کرد: با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار موفقیت‌هایی داشته‌ام و در آینده نیز انشاءالله این روند را ادامه خواهم داد.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری با اشاره به دورانی که فرمانده سپاه پاسداران بود افزود: وقتی فرمانده سپاه شدم توپ و تانک نداشتیم اما همین جوانان را پیدا کردم و امثال حاج‌ همت‌ها و دیگر شهدا که بنده شرمنده آنها هستم را کشف کردیم. بنده نخواستم مطالب و خاطرات شهدا را مکتوب کنم اما امروز هر کسی می‌گوید که با حاج همت بوده است.

وی افزود: مثلا شهید باکری از قله سهند و سبلان آذربایجان آمد و در لشکر ۳۱ عاشورا خوش درخشید در حالی که کسی باکری را نمی‌شناخت اما امروز او افتخار ایران و آذربایجان است. بنده معتقدم امروز ما دهها باکری و خرازی داریم که انشاءالله باید از آنها برای دفاع از ملت ایران استفاده کنیم.

رضایی آزاد شدن ظرفیت انرژی جوانان را برای حل مشکلات لازم دانست و در پاسخ به سوالی درباره یارانه‌های غیر تورمی گفت: همانطور که گفته‌ام برنامه‌ام این است که رابطه جدیدی بین دولت و مردم برقرار کنم. باید نگاه دولتمردان به اداره کشور عوض شود. نگاهی که بعضا وجود دارد و حتی در اپوزیسیون خارج از کشور هم دیده می‌شود این است که آنها نگاه های سیاسی _ امنیتی به کشور دارند که بنده تلاش خواهم کرد که این نگاه‌ها را به نگاه‌های اقتصادی _ فرهنگی تبدیل کنم.

محسن رضایی: چرا مردم را محرم نمی دانیم؟

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری با بیان اینکه از راس قوه مجریه تا پایین همه باید پاسخگوی مردم باشند افزود: اگر هم نتوانم کار کنم جلوی تلویزیون می‌آیم و از مردم عذرخواهی می‌کنم و اگر لازم باشد کنار هم می‌کشم اما پاسخ مردم را می‌دهم.

وی تحول در کشاورزی را ضروری خواند و افزود: در همین استان اردبیل که باید قطب کشاورزی شود باید به کشاورزان اهمیت بدهیم.

رضایی افزود: اکنون مردم ۴۵ هزار تومان یارانه می‌گیرند و اگر ۶۵ هزار تومان دیگر بگیرند می‌شود ۱۱۰ هزار تومان. در این شرایط گردش سرمایه و اشتغال انجام می‌شود و در عین حال وقتی معادل پول مردم کالا در بازار باشد موجب تورم نخواهد شد.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری با بیان اینکه باید نقدینگی را هدایت کرد، گفت: بنده تلاش خواهم کرد تا صادرات غیرنفتی را افزایش بدهم بازارچه های مرزی را باز خواهم کرد و رونق تولید را دنبال خواهم کرد.

وی با اشاره به نقش جوانان در اداره کشور گفت: بنده از جوانان برای اداره کشور استفاده خواهم کرد از جوانانی که فوق لیسانس هستند و سنشان زیر ۳۵ سال است برای فرمانداری‌ها و استانداری‌ها استفاده خواهم کرد تا از دل این جوانان افراد قوی برای کابینه انتخاب کنم.

رضایی گفت: برای تمام شهرهای ایران برنامه‌ای تنظیم کردم که این برنامه در ۳۰ هزار صفحه در سایت ویکی رضایی منتشر شده است.

وی طرح هدیه ازدواج را یکی دیگر از طرح‌های خود برای جوانان برشمرد و اظهار داشت: در این طرح با کارخانجات تعامل می کنیم تا به میزان ۲۳ میلیون تومان کالا به عنوان جهیزیه در اختیار جوانان قرار دهند تا بخشی از صنایع و کارخانجات تعطیل شده نیز احیا شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اولین مسئله‌ای که حل می‌کنم این است که بعد از ۱۰۰ سال ایران را از حالت «دولت پول خرج کن» به «دولت پول دربیار» تبدیل می‌کنم تا کشور بر روی ریل ثروت قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر پول نفت از زیر زمین درمی آید که اگر قیمت نفت کاهش یابد وضع ما بد می‌شود ولی من با برنامه‌ریزی دولت را ثروتمند می‌کنم.

رضایی گفت: تولید را راه می‌اندازیم به طوری که ما یک میلیون بشکه نفت اضافی داریم که تبدیل به فرآورده می‌کنیم و پالایشگاه‌هایی را در مرزها مستقر می‌کنیم تا این فرآورده‌ها را صادر کنیم.

وی افزود: بر اساس محاسبات از این یک میلیون بشکه نفت ۱۵۰ میلیارد دلار اعتبار حاصل می‌شود. در آن زمان آیا آمریکا می‌تواند صادرات عظیم ایران را بگیرد و ما را محاصره اقتصادی کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت اصلا نگران منابع طرح یارانه‌ها نیستم زیرا از طریق صادرات فرآورده‌های نفتی اعتبار حاصل می‌شود.

رضایی برقرای عدالت را اولین دغدغه دانست و گفت: عدالت و پیشرفت در حد حرف مانده و من این مسئله را به عمل می‌رسانم.

وی افزود: سایتی قصد داشت به من توهین کند که به عشایر و اقوام ایرانی توهین کرد و سایت دیگری از اقوام ایرانی دفاع کرد که سایتی را که دفاع کرده بود فیلتر کرده اند و سایت دیگر بازماند در صورتی که سرمایه اصلی ما اقوام هستند و ما باید تبعیض را برداریم.

رضایی اظهار داشت: هرچه از تهران به سمت پیرامون می‌رویم فاصله‌ها زیاد‌تر می‌شود در صورتی که مقام معظم رهبری فرمودند: اصلاحات واقعی مبارزه با فساد و تبعیض است.

وی مبارزه با فساد و تبعیض را خواسته انقلاب دانست و گفت: اگر این مسئله را عملیاتی کنم فرمایش مقام معظم رهبری را عمل کرده‌ام زیرا تبعیض اجازه نمی دهد که عدالت به صورت واقعی شکل بگیرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برنامه‌هایی دارم که با تبعیض مبارزه کنم تا عدالت واقعی شکل بگیرد.

وی در رابطه با سیاست خارجی دولت احتمالی‌اش تصریح کرد: باید نگاهمان را به سیاست خارجی اصلاح کنیم ما باید با یک دست ایستادگی سیاسی را دنبال کنیم و با دست دیگر به دنبال توسعه فرهنگ باشیم.

رضایی افزود: برخی افراد گفتمان انقلاب را فقط در مسائل ایستادگی سیاسی می‌دانند در صورتی که در کنار آن باید پیشروی فرهنگی اقتصادی نیز داشته باشیم زیرا بدون مسائل فرهنگی و اقتصادی به نتیجه نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بحث تجارت ما هزینه‌ها را می‌پردازیم و سود را ترکیه می‌برد.

رضایی با بیان اینکه نباید گفتمان خود را به سیاست محدود کنیم گفت: من هیچ یک ریالی را به کسی نمی‌دهم مگر اینکه یک ریال برای کشور بیاورند.

وی افزود: جمهوری اسلامی که جز نفت چیزی نداشته باشد نمی‌تواند مبادله اقتصادی انجام دهد به طوری که در حال حاضر چینی‌ها مانند مغول‌ها بازار کشور ما را در دست گرفتند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: عده‌ای معتقدند برای پیشرفت باید دست از ارزش های انقلاب بکشیم ولی اینگونه نیست، ما نه می‌توانیم در جایمان بایستیم و نباید برگردیم بلکه باید به سمت جلو برویم.

وی در رابطه با روابط خارجی کشور گفت: معتقدم که برای روابط خارجی به خوبی از اهرم‌ها استفاده نکردیم ولی من این کار را انجام می دهم.

وی با بیان اینکه ایران موقعیت بزرگی برای برقراری ارتباطات خارجی دارد خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند با یک لبخند میلیاردها دلار کسب کند در صورتی که از امکانات و موقعیت ژئوپلتیک کشور درست استفاده کند.

رضایی گفت: من یک استراتژی به نام استراتژی قیچی دارم که در این استراتژی دو لبه وجود دارد، یک لبه دیپلماسی قوی با یک تیم قدرتمند و ارزشی است که خودم نیز با آنها کار می‌کنم.

وی افزود: البته من برای مذاکرات دستم را تا قبل از نشستن در سر میز مذاکره برای کسی باز نمی‌کنم تا ترفند مرا ندانند.

رضایی تصریح کرد: مسئله بعدی کارآمدی اقتصادی است، ما سال اول به آمریکا نشان می‌دهیم که تحریم‌ها در حال بی اثر شدن است زیرا اگر ندانند که تحریم‌ها در حال بی‌اثر شدن است کوچکترین امتیازی به ما نمی‌دهند و کوتاه نمی‌آیند ولی ما باید آنها را ناامید کنیم و دیالوگ جدی داشته باشیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری به ما اجازه دادند در کنار بحث هسته‌ای و ۵+۱ می‌توانیم با آمریکا مذاکره کنیم البته ایشان فرمودند این کار را با رعایت خطوط قرمز انجام دهیم که من در مورد دو بحث دیگر نیز از مقام معظم رهبری اجازه می‌گیرم. یکی در رابطه با حفظ محیط زیست که با هزینه ۴ میلیارد دلاری بتوانیم مشکل گرد و غبار منطقه غرب ایران را حل کنیم و مسئله بعدی مواد مخدر است.

رضایی گفت: یک فهرست سه مسئله‌ای را خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌کنم و در چارچوب راهنمایی‌های ایشان برنامه‌ریزی می‌کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: البته از چالش‌های آمریکا کوتاه نمی‌آیم و شرط‌های خود را بیان می‌کنیم، ما می‌گوییم باید در سرزمین فلسطین رفراندوم برگزار شود و قانون اساسی نوشته شود. اگر اینگونه مسائل را آمریکا بپذیرد صحبت می‌کنیم.

وی افزود: در مورد خلع سلاح هسته‌ای نیز اندیشه‌هایی دارم ولی نقطه آغاز را همراه با احتیاط و حفظ منافع ملی و ارزشی دنبال می‌کنیم.

رضایی با اشاره به ضرورت حفظ قانونگرایی در کشور گفت: من به شدت قانونگرایی را تقویت می‌کنم. هم در بعد مشارکت و هم در بعد اعتراض.

وی ادامه داد: قبول ندارم به مردم بگوییم در انتخابات حضور داشته باشید ولی اعتراض نکنید، من در سال ۸۸ به کف خیابان نرفتم زیرا اعتراض باید از طریق قانونی شکل بگیرد.

رضایی در پایان با اشاره به روند بررسی  تایید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان گفت: از تمام کسانی که صلاحیت آنها در این دوره تائید نشد به دلیل تمکین به قانون تشکر می‌کنم زیرا به طور کلی اعتراض باید بر مبنای قانونگذاری و قانونمداری باشد.

 
 
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=25910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. درود خداوند بر مرد مومن و اقتصاددان خبره کشورمان رضایی عزیز من ازهمه هموطنان عزیز میخوام که برنامه های این کاندیدا را به دقت مطالعه کنند خداوکیلی برنامه های جامعی برای کشور دارد اگر به ایشان رای ندهیم به خودمان و بچه هایمان ظلم کردیم من برنامه های ایشان را در حضور یک دکترای اقتصاد که از اعضای هیات علمی دانشگاه بود مطاله کردم ایشان برنامه های آقای رضایی را قبول داشتنند پس همه باهم به ایشان رای میدهیم.

  2. در ضمن برنامه های دیگر کاندیداها را مطالعه کنید واقعا حرفی برای گفتن در زمینه اقتصادی ندارند

  3. آقای دین محمدی! شما درست میگویید، او از همه برنامه مند تر است. اما مشکل کشور ما برنامه نیست، مشکل کشور ما رویکردی است که نسبت به مردم و جامعه جهانی در پیش گرفته شده است. برنامه آقای رضایی فاقد رویکردِ توسعه ی سیاسی است. بدون توسعه سیاسی و احزاب و مطبوعات و سندیکاها که مورد توجه او نیستند، چه کسی ضمانت میکند آقای رضایی همان را اجرا کند که می گوید. برنامه آقای رضایی بدون توسعه سیاسی، قابلیت اجرا ندارد و شاید خودش هم متوجه این واقعیت نباشد.

    • با سلام
      آقای گراوند عزیز گفته های شما بسیار بسیار منطقی است – آیا این احتمال وجود دارد که با انتخاب آقای رضایی ذره ای از محرومیت مناطق لر نشین کاسته شود و یا اینکه حداقل افتخاری برای ما باشد -با توجه به اینکه برنامه های ایشان روشن و شفاف است مانند طرح ایالتی کردن ایران -کاری به ساختار کلی کشور ندارم اما انصافاً ایشان در این مجموعه ،انسان پاکتری از دیگران بوده و بهتر است از بین اینهاییکه خود را در معرض انتخاب گذاشتند به ایشان رای بدهیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.