تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

توصیف بخش اول ماراتن سنگین مناظره‌ها

  • کد خبر : 25930
  • 10 خرداد 1392 - 19:47

  بحث اول نخستین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه اول سیما به پایان رسید.  به گزارش میرملاس ؛ در بخش اول مناظره‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که به موضوعات اقتصادی،‌اختصاص داشت، مرتضی حیدری در مقام مجری و علی طلوعی مدیر شبکه جام جم در کنار نامزدها حضور داشتند.   مناظره با قرعه‌کشی برای مشخص […]

RAHA6288

 

بحث اول نخستین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه اول سیما به پایان رسید.

 به گزارش میرملاس ؛ در بخش اول مناظره‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که به موضوعات اقتصادی،‌اختصاص داشت، مرتضی حیدری در مقام مجری و علی طلوعی مدیر شبکه جام جم در کنار نامزدها حضور داشتند.

 

مناظره با قرعه‌کشی برای مشخص شدن ترتیب حضور نامزدها برای اعلام برنامه‌های اقتصادی‌شان آغاز شد و هر کدام از نامزدها دقایقی محدود را فرصت داشتند تا به سوال مجری برنامه پاسخ گویند سپس سایر نامزدها در مدت زمانی محدود باید به مطالب مطرح شده پاسخ می‌گفتند یا برنامه‌های اقتصادی خود را درباره سوال مطرح شده اعلام می‌کردند.

 

پس از پایان بخش اول مناظره‌های اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری مرتضی حیدری مجری برنامه نسبت به این که مناظره در فضایی عادلانه انجام شد ابراز خرسندی کرد و گفت: در چنین فضایی بینندگان می‌توانند تحلیل درستی از راهبردهای کلان اقتصادی کشور داشته و درباره کاندیداها تصمیم‌گیری کنند.

 

او اعلام کرد که در بخش دوم مناظره که از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود، دیگر فرصتی برای صحبت‌های تشریحی نامزدها وجود ندارد و جنبه‌های دیگری از کاندیداها بررسی می‌شود. در فرصت یک ربع استراحت نامزدها تصاویری از ساختمان تولید سازمان صداوسیما به تصویر کشیده شد و سپس حسن سلطانی و محمدجعفر خسروی (دیگر مجریان مناظره‌های انتخاباتی) مطالبی را درباره بخش اول مناظره‌ها بیان کردند.

 

بر این اساس حسن سلطانی از این برنامه به عنوان ماراتن سنگین نامزدها یاد کرد که به نیمه رسید. محمد جعفر خسروی نیز این برنامه را بلندترین گفت‌وگوی تلویزیونی سال‌های اخیر صداوسیما برشمرد. در فرصت یک ربع استراحت نامزدها محمدجعفر خسروی نسبت به اینکه مناظره‌ها به دور از مناقشه برگزار شد ابراز خرسندی کرد و گفت: نامزدها در کمال احترام به هم مقابل دوربین ظاهر شدند و اگرچه صحبت‌ها گاهی ریتم کندی پیدا کرد، اما این فقدان هیجان در گفت‌وگو خرج شد. نامزدها سعی می‌کردند آنچه اجرایی است و به ذهن‌شان می‌رسد به دور از اغواگری مطرح کنند و فرصت آرام در اختیار بینندگان قرار گرفت تا نظریه‌های مختلف در حوزه اقتصادی را بشنوند.

 

خسروی ضمن تشکر از نحوه اجرای مرتضی حیدری گفت: ایشان گاه در حد متصدی اجرا فروتنانه کار را ادامه دادند تا مناظره‌ها مبتنی بر تساوی دوستان پیش برود.

 

به گزارش ایسنا در اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری از المان‌هایی چون پرچم ایران، دشت شقایق و قله دماوند برای دکور استفاده شده بود. همچنین رنگ‌های سفید و آبی در دکوری که در مجموع به شکل برگ دیده می‌شد به چشم می‌خورد. در این برنامه مدت زمان اختصاص یافته به هر نامزد در تصاویر حک شده بود و همچنین در فواصل برنامه مدت زمان گفت‌وگوی هر نامزد به بیننده یادآور می‌شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=25930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. فقط عارف و روحانی.البته باید یکیشون کنار بکشد

  2. به نظر من این برنامه فقط دکور قشنگی داشت. از لحاظ محتوی بی بار بود. سوالات در حد و اندازه ی یک رئیس جمهور نبود. لابد برنامه بعدی چندتا کلمه میدن میگن جمله بسازید.
    شخصی که قراره رئیس جمهور این مملکت بشه با این سوالات فقط در حد یه دانش آموز مهک خورد. آقای حیدری و عوامل برنامه دنبال این بودند که چالشی پیش نیاد و همه چی به خیر و خوشی تمام بشه. برنامه ویتامین ث از بهتر بود. امیدورام تغییر پیدا کنه.

  3. دوست نداشتم قالب مناظره رو
    بابا دوست داشتم از مدل بگم بگم بگم باشه

  4. به نظرم این مناظره بیشتر مسخره کردن ملت بود تا مناظره !

    سؤالات تکراری و زمان محدود کاندیداها و محافظه کاری آنان بیشتر شبیه به شو تلویزیونی خجالت آور بود تا مناظره ای در شأن کانیداهای ریاست جمهوری ! .

  5. مناظره کجا بود؟ آدم یاد مسابقه چنه چنه ممجو می افتاد. اگه سنتان اقتضاء کنه کتابهای کلاس اول دبستان قدیم هم عکس های داشت که گربه و موش و درخت و توپ را نشان می داد و بچه ها باید از روی تصویر دریافت خود را بیان می کردند. به اون هم شبیه بود.

  6. به نظر من مناظره های دوره ی قبل با اینکه بگم بگم بگمش زیاد بود از این خیلی بهتر بود………..

  7. درود برشرف آقای عارف

  8. این که نشد مناضره بچه من دو سالشه از این تصاویر را بهش نشان میدیم خیلی بهتر از این تفسیر می کنه

  9. فکر میکنم تنها کسی بتونه ملت رو درک کنه رکتر عارف هستن که از باسوادترین اساتید گروه مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف هستن.نسبت به بقه کاندیداها بسیار باسواد و سابقه مدیریتی بیشتر و باکارامدتری دارند.
    امیدوارم به این باور برسیم که دکتر عارف میتونه اوضاع رو بهتر کنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.