تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

سخنان قابل تأمل رئیس ستاد دکتر ولایتی در لرستان

  • کد خبر : 26168
  • 12 خرداد 1392 - 21:27

  عماد لرستانی / میرملاس : سخنان قابل تأمل رئیس ستاد دکتر ولایتی در لرستان /هفته گذشته نشست استانی مسئولان و دبیران ستادی و کمیته های تبلیغاتی و منطقه ای دکتر علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مرکز استان برگزار گردید. در این تجمع نظرات شرکت کنندگان مطرح شد از جمله می توان […]

images

 

عماد لرستانی / میرملاس :

سخنان قابل تأمل رئیس ستاد دکتر ولایتی در لرستان

/هفته گذشته نشست استانی مسئولان و دبیران ستادی و کمیته های تبلیغاتی و منطقه ای دکتر علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مرکز استان برگزار گردید. در این تجمع نظرات شرکت کنندگان مطرح شد از جمله می توان به سخنرانی سید محمدصادق شاهرخی مسئول ستاد تبلیغاتی ولایتی در استان لرستان اشاره کرد. وی در سخنانی عجیب و تأمل برانگیز گفت: «چنانچه دکتر ولایتی در انتخابات پذیرفته شوند برای اولین بار در دنیا یک دانشمند رئیس جمهور شده است. ایشان در علوم مختلف تبحر و تسلط دارند». شاهرخی در بخش دیگری ازسخنان عجیب خود افزود:« با تدبیر ایشان یک وجب از خاک ایران بدست عراق متجاوز نیفتاد». وی همچین تصریح نمود:«ولایتی در ۱۰۰ روز تورم و گرانی را مهار می نماید و درمان رایگان مردم از برنامه های وی خواهد بود». البته خود دکتر ولایتی نیز بر مهار تورم ظرف مدت ۱۰۰ روز تأکید داشته است.

در پاسخ به سخنان ایشان که در مواردی انعکاس دهنده نظر دکتر ولایتی است مطالبی لازم به ذکر است. از جمله:
– اگر دکتر ولایتی با وجود رقبای سرسخت بتواند در مرحله اول بعنوان نماینده ائتلاف اصولگرایان و در مرحله بعد بعنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شود قطعاً اولین رئیس جمهور دانشمند دنیا نخواهد بود. چرا که برای نمونه در همین منطقه جغرافیایی که کشورمان در آن قرار دارد رئیس جمهور دور گذشته هندوستان یک دانشمند مطرح مسلمان بود. از سوی دیگر بدون تصریح ویژگیهای شاخص شمول یک عنوان نباید نسبت به افراد هر چند صاحب مدارجی از تحصیلات و کسب علم باشند از چنین تعابیری استفاده نمود. ضمن آنکه توانایی در پرداختن به وقایع سیاسی و تاریخی و ادبی و اظهار نظر در زمینه های مختلف نمی تواند ملاک معرفی اشخاص تحت عنوانی همچون دانشمند باشد.
– اینکه یک وجب از خاک کشورمان پس از جنگ تحمیلی در تصرف رژیم بعث عراق باقی نماند حاصل عوامل مختلف است که در صدر این عوامل باید به رشادتها و جانفشانی های رزمندگان ایثارگر و شهدای دفاع مقدس تحت هدایت پیر فرزانه و بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و سپس تدابیر و اندیشه ها و تاکتیکهای خاص نظامی فرماندهان جنگاز سپاه و ارتش گرفته تا بسیج و نیروهای داوطلب جهادی دانست که همراه با اعتقادات راسخ دینی و ایمان سرشار خود مانع دستیابی صدام و صدامیان به خاک مقدس ایران اسلامی شدند. اصولاً در این مورد وزارت امور خارجه وقت(تحت مدیریت دکتر ولایتی) نقشی در اداره جنگ برعهده نداشته است که بتوان حفظ کیان ایران را به ایشان نسبت داد.
– موضوع تورم فراگیر موجود که از سویی ناشی از بحران جهانی اقتصاد و از سویی متأثر ازتحریم های گسترده اقتصادی اعمال شده از جانب کشورهای زورگو و استعمارگر می باشد و ضلع سوم آن می تواند سوء مدیریتهای برخی مسئولین بوده باشد ۱۰۰روزه پدید نیامده که ۱۰۰روزه مهار گردد. همه مردم ایران خواستار رفاه اقتصادی و کنترل تورم و ثبات شرایط اقتصادی و بازار هستند اما باید با دلایل علمی راه های مهار تورم افسار گسیخته را ظرف صد روز بیان کرده و شیوه تحقق شعارهای تبلیغی را هم ارائه نمود.
– اما فراگیر نمودن درمان رایگان که البته در قانون اساسی نیز اشاراتی به آن رفته با توجه به شرایط حال حاضر که حتی ارز مرجع در مواردی به واردات داروتعلق نمی گیرد ودر بخش تأمین برخی اقلام دارویی کشور با مشکلاتی مواجه است و ضمن آنکه بودجه بهداشت و درمان تنها بخش کوچکی از درآمدهای بودجه ای کشورمان را به خود اختصاص می دهد و بسیاری از طرح ها همچون پزشک خانواده و توسعه فضاهای درمانی و بیمارستانهای کشور دچار رکود شده اند چگونه می توان مدعی شد تحت چنین شرایطی می توان درمان را رایگان نمود. کسی مخالف ایجاد چنین وضعیتی نیست اما تا بسترهای آن فراهم نشود در حد روٌیایی شیرین خواهد بود.
به هر حال ضروری است در مباحث تبلیغاتی از طرح مسائل و ارائه شعارهایی که تحقق آنها اگر ناممکن نباشد همراه با اما و اگرهای فراوان است خودداری نمود و برنامه های کاندیدای مورد حمایت خود در عرصه های مختلف را تشریح نمود چرا که در غیراینصورت نتیجه وارونه خواهد شد و تأثیر منفی در میان مخاطبان ایجاد می نماید. فراموش نکنیم رئیس جمهور فعلی کشورمان باشعار عدالت محوری و تأکید بر آوردن پول نفت به سفره های مردم توانست آراء عمومی را جلب نمود اما نتیجه چه شد آیا همین کاندیداهای فعلی ریاست جمهوری منتقدان وضع موجود نیستند.
دکتر علی اکبر ولایتی ۶۷ ساله نماینده تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی بوده که ۱۶ سال تصدی وزارت امورخارجه کشور را در دولتهای میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی در اختیار داشته است. وی که فوق تخصص پزشکی در رشته اطفال می باشد هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و ریاست بیمارستان مسیح دانشوری تهران را برعهده دارد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=26168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. اغراق و بزرگنمایی جزءى از ارکان تبلیغات است ولى نباید مبالغه بیش از حد و غیر قابل باور باشد. لطفا بجاى تبلیغ ، ضد تبلیغ نکنید. متاسفم که کسانى مسؤول ستاد دکتر ولایتى شده است که بلاى جونش شده

  2. این آقای شاهرخی چه سوابق شغلی داشته که رئیس ستاد ولایتی شده

  3. میرملاس جان شما دیگر چرا ؟؟؟ راستی کاندیدای شما کیه ؟

  4. شما اگر نگران شعارهای تبلیغاتی کاندیداها هستید چرا همه شعارها رو رصد نمی کنید که بعضیاش ماوراییه . پس حتما دشمنی با آقای شاهرخی یا دکتر ولایتی دارید . وگرنه در دانشمند بودن دکتر ولایتی که کسی شک نداره. شما که دلسوزی می کنید چرا هزینه های میلیاردی که در برخی ستادها میشه رو گزارش نمی دید و هزاران مسئله دیگر رو .

  5. آقای آزادبخت از شما که ادعای بیطرفی می کنید انتشار همچین مطالب و تحلیلهای آبکی بعیده. آبروی سایت خودتونو بردید. البته اگه پیام منو منتشر کنید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.