- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم دولتی آمریکا

31970_orig

 

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه آمریکا و متحدان منطقه‌ایش مصداق عملی تروریسم دولتی و نقض حقوق بشر در جهان هستند، گفت: ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم دولتی آمریکا است.

الهیار ملکشا‌هی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به گزارش وزارت خارجه آمریکا که ایران را جز کشور‌های حامی تروریسم معرفی کرده است، گفت: این گزارش‌های سالانه بی‌سابقه نیست چرا که هر کشوری که در مقابل ظلم استکبار‌گران بایستد، مورد هجمه‌ دشمنان قرار می‌گیرند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین در آستانه وقایع بزرگ و حساس سیاسی در ایران، هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان ملت‌ها افزایش می‌یابد که البته در تصمیم مردم ایران در حماسه‌سازی‌های بی‌بدیل و حضور حداکثری آنان در عرصه تصمیم‌گیری‌های سیاسی و تعیین سرنوشت بی‌تاثیر است.

ملکشا‌هی،‌ با بیان اینکه مفاهیم تروریسم، حقوق بشر، آزادی، دموکراسی متناسب با سیاست‌ها و منافع آمریکا و غرب تعریف و تفسیر می‌شود و بر این اساس ابزار مصالح و منافع قدرت‌های بزرگ در برخورد با کشور‌های جهان است به گونه‌ای که این مفاهیم از منطقه‌ای به منطقه دیگر و کشوری به کشور دیگر با تغییر و تحول آشکار مواجه می‌شود.

وی، تاکید کرد: آمریکا و متحدان منطقه‌ایش مصداق عملی تروریسم دولتی و نقض حقوق بشر در جهان هستند که نمونه بارز این امر تربیت و تجهیز تروریست‌های مسلح در سوریه و فلسطین و کشتار مردم بی‌دفاع است و بر این اساس مفهوم حقوق بشر ابزار شعاری در خدمت آمریکا و مقامات واشنگتن است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی، ادامه داد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی اقدامات تروریستی هدایت شده از سوی دشمنان و به ویژه آمریکا بوده است و یکی از کشورهایی است که فعالانه در سازمان‌های مبارزه با تروریسم حضور دارد و پرچمدار مقابله با هرگونه تروریسم سازمان‌یافته و دولتی است.

در پی انتشار گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۲ که ایران را جزو کشورهای حامی تروریسم برشمرده، سخنگوی دفتر نمایندگی ایران اعلام کرد، واشنگتن در جایگاهی نیست که دیگر کشورها را به حمایت از تروریسم متهم کند.