تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

محورسخنان سیدحسن خمینی در مراسم سالگرد امام(ره)

  • کد خبر : 26350
  • 14 خرداد 1392 - 10:00

  سیدحسن خمینی اظهار داشت: انسان فراز و فرود‌هایی دارد و آنچه که انسان را در لحظات سخت و شاد،در مدار اعتدال نگه می‌دارد امید به خدا و فرداست. به گزارش میرملاس، حجت الاسلام سید‌حسن خمینی در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار […]

IMAGE634737276015952619

 

سیدحسن خمینی اظهار داشت: انسان فراز و فرود‌هایی دارد و آنچه که انسان را در لحظات سخت و شاد،در مدار اعتدال نگه می‌دارد امید به خدا و فرداست.

به گزارش میرملاس، حجت الاسلام سید‌حسن خمینی در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به وضعیت پیش از انقلاب و مقابله با دین‌گرایی در آن زمان گفت: در آن روزها هرگونه حرکت دینداری را نوعی ارتجاع و عقب‌گرد می‌دانستند و با آن مخالفت می‌کردند.

وی افزود: کسی باور نمی‌کرد بشود در این دنیایی که دوستان پراکنده و دشمنان دست در دست هم هستند و بر عدم پیروزی جریان معنویت‌گرا و دیندار اتفاق نظر دارند، پرچم دینداری و اندیشه دینی را برافراشت.

سید‌حسن خمینی ادامه داد: آنچه که امام را در این عرصه وارد کرد و توانست با اتکا به آن نقطه حرکت کند اصل امید در دلها بود. امید به خدا بزرگترین نقطه و کانون زندگی است.

وی تاکید کرد: امام(ره) در شرایطی علم دینداری را در دنیا بلند کرد که در جهان می‌گفتند خدا مرده و دین از بین رفته است. نه غربی‌ها دین را در عرصه اجتماع وارد می کردند و نه شرقی‌ها ارزشی برای دین قائل بودند.

سید حسن خمینی با اشاره به حضور امام(ره) در پاریس گفت: شهید مطهری وقتی از پاریس برمی‌گشت و از او راجع به زندگی امام در آنجا پرسیدند گفت: ایشان را دیدم در حالی که ۴ ایمان داشت. ایمان به خدا، ایمان به راه خودش، ایمان به مردمش و ایمان به هدفش. نتیجه این ایمان، امید است.

وی با بیان اینکه امید به خدا در تمام پیام ها و سخنان امام (ره) موج می‌زند اظهار داشت: در تمام فراز و فرود‌ها آنچه که امام(ره) را در نفس خود مطمئن می‌کند امید به فردا و خداست. درس امام (ره) به ما در طول زندگی که باید همیشه آن را فرا بگیریم و به آن اتکا کنیم، امید به خداست.

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: انسان فراز و فرود‌هایی دارد، آنچه که انسان را در لحظات سخت و شاد، در مدار اعتدال نگه می‌دارد، امید به خدا و فرداست.

وی همچنین با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: ما در این ماه انتخابات ریاست جمهوری را نیز در پیش داریم که امیدواریم با لطف و قوه الهی به مسئولیت خودمان در این امر خطیر عمل کنیم.

سید‌حسن خمینی در پایان اظهار داشت: امیدوارم امید به خدا در دلهای ما نهادینه شود و خداوند هر کسی را که به این امید خیانت می‌کند، ناامید کند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=26350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خدا یار و نگهدارت باشه سید بزرگوار

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.