تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

دلیل علاقه پسرها برای ازدواج با دختر بزرگتر

  • کد خبر : 2638
  • 17 اسفند 1390 - 15:33

به گزارش میرملاس نیوز ؛ به نقل از ایرانو، یک آسیب شناس گفت: طبق آمار، زندگی پسر با دختر بزرگتر از خود ادامه‌دار و پایدار نبوده و این ازدواج ها با مشکلات زیادی همراه است.مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران گفت: در حال حاضر آمار ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود در جامعه […]

به گزارش میرملاس نیوز ؛ به نقل از ایرانو، یک آسیب شناس گفت: طبق آمار، زندگی پسر با دختر بزرگتر از خود ادامه‌دار و پایدار نبوده و این ازدواج ها با مشکلات زیادی همراه است.
مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران گفت: در حال حاضر آمار ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود در جامعه رو به افزایش است. یکی از مهم ترین دلایل این امر را می توان شرایط و موقعیت مساعد مالی دختر خانم دانست.

این آسیب شناس و استاد دانشگاه افزود: طبق آمار، زندگی پسر با دختر بزرگتر از خود ادامه‌دار و پایدار نبوده و این ازدواج ها با مشکلات زیادی همراه است.
اقلیما در ادامه تصریح کرد: برای خانم‌ها هم دلایل متعددی وجود دارد. یکی از این دلایل بالا رفتن سن ازدواج در آنها و نبود موقعیت‌های دیگر برای ازدواج است. هدف دیگر در بین خانم‌ها برای قبول چنین ازدواجی، داشتن فرزند است.
رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: هدف اصلی از این ازدواج ها دوست داشتن و علاقه بین زن و مرد، تشکیل زندگی مشترک و یا داشتن هم صحبت نیست. در واقع هدف این دسته از زوجین، ازدواج به مفهوم واقعی بدانیم.
به نقل از افکار نیوز،وی ادامه داد: در این ازدواج‌ها هر شخصی به منافع خود فکر می‌کند؛ بنابراین احتمال جدایی و طلاق بسیار زیاد دارد. بنابراین یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در کشور ما به صورت سالانه، تمایل افراد به این نوع ازدواج‌ها است. این افراد به دلیل قصد و نیت خاصی که دارند، به سمت این نوع ازدواج رفته و پس از رسیدن به اهداف خود تصمیم به جدایی می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=2638

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. این علاقه نیست منافع است…

  2. در متن فوق راحل جامعه شناسی مهم است نه نگاشتن چند جمله این قضیه حدود سه الی چهار سال پیش اتفاق افتاده حالا خبردار شدن جامعه شناس واقعی کسی است که بهترین راه حل برای این نوع ازدواجها ارائه دهد بنده خیلی ها را می شناسم که فقط بخاطر پول با این پیر دختران ازدواج کرده اند و اگر نفر از لحاظ مالی به جایگاه مطلوبی برسد قطعا درگیری بین زوجین و طلاق اتفاق می افتد.

  3. من به دختری علاقه دارم که ۴ سال ازم بزرگتره.۴ساله دوستیم و قبل من هم یه جدایی داشته که یکسال توش عقد بوده.ولی ما به هم فکر میکنیم و به هم علاقه داریم و وضع مالی هر۲مون معمولیه.

  4. سامان جان مبارکه. پس منتظر چی هستی؟ برو بگیرش

  5. من یه دختر خاله دارم ۶سال ازم بزرگتره و بهش علاقه شدید دارم و دارم شرایط ازدواجمونو فراهم میکنم و شرایط اقتصادی هم در این ازدواج هیچ دخالتی نداره چون شرایط اقتصادی من از اون بهتره .من خیلی بهش علاقه دارم چند سال پیش
    بهش پیشنهاد ازدواج دادم ولی هیچ جوابی نداد چون شرایط ازدواج رو نداشتم ولی چون الان شرایط ازدواج رو دارم انشالله که قبول میکنه.من الان ۲۴سالمه و دانشجو هستم البته یه شغل پاره وقت دارم که درامدم ماهی ۵/۱تا۲میلیون تومن درامد دارم البته رو به افزایش هم هست و خونه وماشینم دارم میخوام بگم که برای من این عشق وعلاقه هیچ ربطی به شرایط اقتصادی نداره .و مطمئمنم که با هم خوشبخت میشیم .

  6. تبریک میگم رضا گیان…همه چی رو که نمی شه به یه قامت دوخت..هرکسی بنا به شرایط و موقعیت خودش تصمیم میگره…پس تردید نکن و راهت رو ادامه بده که موفق میشی نازار

  7. سلام. حالا همه چیزو ول کردن چسبیدن به این جور ازدواج ها. شخصا معتقدم اگر ازدواج برپایه ی آگاهی دوطرف باشه زیاد سن و سال نمیتونه ملاک جدایی باشه. تو کشوری که هرکس فقط به دلیل اینکه شرایط ازدواج براش مهیاست حالا چه از نظر جسمی چه جنسی چه مالی و چه موقعیت اجتماعی، براحتی میتونه متاهل بشه و بعد هم فقط بخاطر اینکه ازدواجی صورت گرفته هرکسی این مجوز روداره که بچه دار بشه.میدونی برای رانندگی گواهینامه لازمه . برای انجام کار تجاری ثبت شرکت لازمه. برای باز کردن یه مغازه جواز کسب لازمه. ولی برای پدر و مادر شدن هیچی لازم نیست. مطلقا هیچی. کافیه دونفر ازدواج کرده باشند . این اجازه از روز اول براشون صادر میشه که بچه دار بشن. ای کاش میشد برای ازدواج هم قوانینی وضع بشه. یعنی تا زن و مرد از نطر روانی. جسمی و فکری آمادگی کامل رو ندارن بهشون اجازه ازدواج ندن . یعنی یه مرکزی باشه که به اونها آموزش بده و وقتی که آماده بودن بهشون مجوز ازدواج بدن. بعد برای بچه دار شدن هم همینطور.
    به اعتقاد من فرهنگ سازی برای ازدواج از همه ی این معضلات جلوگیری میکنه.چیزی که متاسفانه ما تو کشورمون اصلا ندیده ایم و نمی بینیم
    برقرار باشید

  8. راستی یادم رفت ایشون دوسال از من کوچکترند

  9. اول باید ببینی تورو واقعا میخواد یانه؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.