تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
11

استقبال چشمگیر از قالیباف در خرم آباد / اعلام حمایت ملکشاهی ، آقامحمدی و دکتر عبدی از قالیباف

  • کد خبر : 26417
  • 14 خرداد 1392 - 17:03

میرملاس نیوز :محمد باقر قالیباف امروز برای دیدار با مردم دیار صداقت و شهامت، لرستان، وارد این استان شد. قالیباف در بدو ورود به شهر خرم آباد مورد استقبال جمعیت چشمگیری از شهروندان استان لرستان قرار گرفت. استقبال کنندگان با عکس‌ها و جمله‌هایی در تجلیل از مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی در دست  […]

میرملاس نیوز :محمد باقر قالیباف امروز برای دیدار با مردم دیار صداقت و شهامت، لرستان، وارد این استان شد.

قالیباف در بدو ورود به شهر خرم آباد مورد استقبال جمعیت چشمگیری از شهروندان استان لرستان قرار گرفت. استقبال کنندگان با عکس‌ها و جمله‌هایی در تجلیل از مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی در دست  داشتند.

در میان استقبال کنندگان قالیباف، دکتر ابراهیم آقامحمدی و دکتر ایرج عبدی نمایندگان خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و همچنین الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و نماینده مردم کوهدشت به چشم می‌خوردند.

محل برگزاری مراسم در جنب قلعه فلک الافلاک قرار داشت و از ساعت ها پیش از شروع سخنرانی قالیباف ظرفیت آن تکمیل شده و بسیاری از مردم مجبور شدند ایستاده مراسم را دنبال کنند.
 

 

برخی از حاضران نیز تابلوهایی در دست داشتند که با زبان محلی به قالیباف خوش‌آمد می‌گوید: «خوش اومایی و لرستون» نوشته‌های برخی از تابلوها نیز چنین بود : «مرد روزهای سخت خوش آمدی»، «به سرزمین حماسه سازان خوش آمدی»، «جوانمردانه حمایتت می‌کنیم» همچنین در سالروز ارتحال امام راحل، بسیاری از حاضران با پلاکاردهای «السلام علیک یا روح الله» در مراسم حاضر شدند.   

برخی از حاضران نیز با لباس محلی در مراسم حضور داشتند  و خیل جمعیت در حال امضای طوماری در حمایت از دکترمحمدباقر قالیباف بودند .

شعار ما «ما قوم لریم، مرد جهادیم» از جمله نوشته هایی بود که در دستان حاضران دیده می‌شد.

 

74706_559-(1)

 

74707_909

 

در این مراسم ملکشاهی نماینده مردم لرستان در مجلس، درخصوص انتخاب قالیباف به عنوان رئیس جمهور گفت: قالیباف فردی متعهد به آرمان‌های امام و پیرو ولایت فقیه است. وی همچنین از شادابی و طراوت و انرژی برخوردار است و شخصیتی بسیار پرتوان است. قالیباف طبق زمانبندی‌هایی که اعلام می‌کند، وعده‌هایش را محقق می‌سازد. او توانست با اجرای پروژه‌های مختلف، فاصله شمال و جنوب شهر را کاهش دهد. امیدواریم با همین روحیه مشکلات لرستان را حل کند.

قالیباف: پیشرفت را از مناطق محروم آغاز می کنیم

  محمدباقر قالیباف بعدازظهر امروز با حضور در اجتماع پرشور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و جوانان استان لرستان در جنب قلعه فلک الافلاک خرم آباد به سخنرانی پرداخت. او خطاب به مردم این استان گفت: امروز با روز رحلت حضرت امام(ه) و همچنین با نیمه خرداد و سالگرد آغاز انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ مصادف است. در این مجلس باشکوه، گرم و صمیمی جا دارد از امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس یاد کنیم. امام عزیز، این مرد الهی که جزو برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و امروز پیروزی انقلاب اسلامی  و نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت مجاهدت شهدا و امام عزیز است.

 

 

قالیباف ادامه داد: به روح پرفتوح امام راحل(ه) و شهدا درود می‌فرستیم و در این روز عزیز با آنها بیعت می‌کنیم که تا جان در بدن داریم در راه دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نشویم و آرمان‌های امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم.

تاریخ رشادت‌های لرستانی‌ها را فراموش نمی‌کند

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم استان لرستان ابراز داشت: خداوند را شاکرم که در جمع شما مردم عزیز، نجیب، شجاع و متدین حضور دارم. مردمی که شهرت شان به محب اهل‌بیت(ع) بودن و زندگی کردن در مکتب اهل‌بیت(ع) است؛ دلیرمردانی که هر مقطع از زمان با تمام وجودتان از اسلام و کشور در سایه اهل‌بیت دفاع کرده‌اند.

وی گفت: براساس آنچه که بنده حقیر در دوران مقدس شاهد بودم چه رزمندگانی که از این استان در میدان جنگ بوده‌اند و چه مردم شهیدپرور این استان در دوران دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی آفریدند، چراکه این استان جزو استان‌های جنگ زده به شمار می‌رفت که همیشه تحت تاثیر آتش‌های دشمن بود، اما شما مردم غیور مقاومت کردید و هرگز دست از دفاع برنداشتید.

قالیباف در ادامه با اشاره به ویژگی‌های استان لرستان گفت: لرستان استانی است که از ظرفیت‌های متعددی برخوردار است، در بخش مربوط به علما و بزرگان؛ حضرت آیت‌الله عظمی بروجردی، از مراجع بزرگ اسلام متعلق به این استان هستند. همچنین شخصیت‌ها، نام‌آوران و شهدای بزرگ این استان در طول تاریخ کشور درخشیدند.

 

 

وی افزود: در دوران دفاع مقدس از عملیات کربلای ۵ در شلمچه به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین عملیات‌ها نام برده می‌شود؛ عملیاتی  وسیع و بزرگ که کمر ارتش صدام در آن شکست. به عنوان یک راوی و فردی که شاهد آن عملیات بودم شهادت یاد می‌کنم که پیروزی در این عملیات را به طور خاص مرقوم رشادت‌ها و شهامت‌های رزمندگان استان لرستان بودیم. رزمندان تیپ این استان بودند که خط عملیاتی را در شلمچه شکستند و این افتخار بزرگی برای مردان مرد این سرزمین به شمار می‌رود.

قالیباف ادامه داد: تاریخ هیچگاه این رشادت‌ها، شهامت‌ها، شجاعت‌ها، صبر و مقاومت مردم این استان را فراموش نخواهد کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مهمان‌نوازی مردم این استان گفت: بنده در طی مدت‌های طولانی و در دوران دفاع مقدس ترددهای زیادی به این استان داشتم. خداوند را شاهد می‌گیرم که هر وقت در هر روستا و شهری از این استان ایستاده‌ایم هرگز احساس نکرده‌ایم که میهمان شما هستیم، بلکه احساسمان این بود که این استان هیچ تفاوتی با خانه ما ندارد.

شرایط اقتصادی موجود زیبنده کشور نیست

قالیباف خطاب به مردم شهر خرم‌آباد گفت: انقلاب اسلامی توانست دو مهم را محقق کند؛ نخست آنکه در استبداد داخلی پیروز شده و رژیم پهلوی را از بین ببرد و دیگری آنکه با دشمنان خارجی مبارزه کند، استکبار را از سرزمین خارج کرده و استقلال و آزادی را برای مردم به ارمغان بیاورد، اما قدرت ملی ما در گرو حفظ و تداوم انقلاب است، چراکه حفظ و تداوم انقلاب سخت‌تر از پیروزی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی مهم‌ترین حرف ما این بوده که مردم باید در تصمیم‌سازی‌ها و تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار باشند و بتوانند در سایه اسلام یک زندگی قابل قبول، ربانی و زندگی به دور از تنش، اضطراب و استرس داشته باشند. این موارد از خواسته‌های انقلاب و آرزوها و اهداف ماست که باید به سمت آن حرکت کنیم. با اطمینان به شما عرض می‌کنم که اگر نتوانیم به این شرایط دست پیدا کنیم باید اعتراف کنیم که از آرمان‌های خود فاصله گرفته و در راه تحقق آرمان‌ها موفق نبوده‌ایم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: این زندگی حق ملتی است که انقلاب را به پیروزی رسانده، با جان خود در دوران مقدس مقاومت کرده، در سختی‌ها تحمل کرده‌ و به خاطر شهدا انقلاب و اسلام دم بر نیاورده‌اند، اما وظیفه ما مدیران و مسوولان آن است که بتوانیم بر این نابسامانی‌های موجود غلبه کنیم. البته دست همه عزیزانی را که زحمت کشیده‌اند را می‌بوسیم؛ زحمات آنها قابل تقدیر است، اما واقعیت آن است زحمات آنها کفایت وضع موجود را نکرده است. کشور از منابع بسیار خوبی برخوردار است، اما شرایط اقتصادی ما زیبنده انقلاب اسلامی و کشوری که این امکانات و منابع را در اختیار دارد، نیست.

 ظرفیت برای حل مشکلات وجود دارد

قالیباف به تدوین برنامه‌های استانی خود اشاره کرد و گفت: در استان لرستان فرصت‌های بسیاری از جهت آب، معادن، شرایط اقلیمی، حوزه کشاورزی، دامپروری و صنعت وجود دارد، اما این استان جزو استان‌های محروم به شمار می‌رود، به این معنا که در ردیف استان‌ها، در انتهای جدول است و در بعضی از ردیف‌ها در رده ۲۸-۲۷ قرار دارد. این عقب ماندگی زخم کهنه‌ای است که در در این استان باقی مانده است. همچنین مشکلاتی درحوزه بیکاری، اشتغال و مخصوصا ایجاد شغل برای جوانان تحصیلکرده، تأمین معیشت در خانواده‌ها و اداره زندگی به دلیل گرانی و تورم وجود دارد که از مشکلات جدی و اساسی به حساب می‌آید، چراکه سطح درآمد در این استان بسیار پایین است.

 

 

وی افزود: بنده در اینجا خودم را به شما مردم عزیز، متعهد می‌دانم؛ چراکه در هرجا که توفیق خدمت داشته‌ام تلاش من بر این بوده است که روند پیشرفت را از مناطق محروم شروع کنیم. البته امکانات ما در کشور به گونه‌ای است که می‌توانیم پیشرفت را به صورت همزمان و از همه جهات پیش ببریم. انصافا این حرف گزافی نیست و ظرفیت برای این کار وجود دارد، اما ضعف مدیریت، نبود برنامه‌ریزی، نبود همکاری، همراهی و توجه به خردجمعی مانع از تحقق این موضوع شده است. باید به دانشگاه‌ها، نخبگان و نیروهای جوان توجه کنیم. وقتی که این سرمایه‌ها در نیروی کار قرار گیرند و بدون حب و بغض سیاسی عمل کنیم و دغدغه‌ای جز دغدغه مردم نداشته باشیم و اولویت خود را به مناطق محروم بدهیم این ظرفیت برای حل مشکلات کشور وجود خواهد داشت.

لرستان را در اولویت قرار می‌دهم

قالیباف خطاب به مردم استان لرستان گفت: در شهرداری تهران هیچگاه کارها را متوقف نکردیم، اما رشد جنوب شهر را چندین برابر شمال تهران در اولویت قرار دادیم. هرکار مهم خدماتی، حمل و نقلی، زیرساختی، اوقات فراغت، سلامت، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی که آغاز شد به طور قطع با اولویت‌های مناطق محروم بود و سپس به مناطق برخوردار رسیدیم.

 

 

وی تاکید کرد: اینجا در حضور شما مردم متدین، نجیب و ولایتمدار استان عرض می‌کنم اگر تقدیر بود و حقیر توفیق خدمت در دولت را پیدا کردم در سالروز رحلت امام خمینی(ره) به شما مردم غیور این استان قول می‌دهم که آغاز حرکت‌های اساسی و توجه به موضوعات زیرساختی صورت گیرد، مخصوصا در استان لرستان که جزو مناطق محروم است. با وجود تمامی تلاش‌هایی که صورت گرفته است اما پس از دوران دفاع مقدس این استان از وضعیت مناسبی در زمینه زیرساختی و همچنین در حوزه صنعت و کشاورزی برخوردار نیست، اما قول می‌دهم که وضع نابسامان مخصوصا در حوزه اقتصادی و بحث بیکاری و تورم را به سرعت مورد رسیدگی قرار داده و ظرف کمتر از دو سال این مشکلات سامان یابد. همچنین در زیرساخت‌های استانی، استان لرستان با اولویت مورد توجه خواهد گرفت، چراکه سالیان سال آن طور که حق این استان است و باید به طور خاص با آن رسیدگی شود، استان لرستان مورد توجه قرار نگرفته و این جزو اولویت و مقدمات کار من در این استان خواهد بود.

اولویت‌دادن به پرداخت یارانه تولید

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم استان لرستان عنوان داشت: یکی از بی‌توجهی‌های صورت گرفته که باید خیلی زودتر از این از سوی دولت مورد توجه قرار می‌گرفت موضوع بیمه است. همچنین یکی از موضوعاتی که باید در اولویت قرار گیرد بحث درمان است. امروز در حوزه درمان نزدیک به ۷۰ درصد هزینه بر دوش خانواده‌هاست و ۳۰ درصد از هزینه را بیمه‌ها تامین می‌کنند، این در حالی است که این رابطه باید جابجا شود. به این معنا که بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد هزینه درمان را به خانواده‌ها تحمیل نکنیم و ۶۵ تا۷۰ درصد را بیمه‌ها تامین کنند.

 

 

قالیباف ادامه داد: براساس قانون اساسی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما در کنار بحث آموزش، موضوع سلامت است جایی که دولت باید در آن دخالت کند و سیاست‌های جبرانی را داشته باشد.

وی با اشاره به بحث تفاوت بیمه شهری و بیمه روستایی گفت: این سئوال پیش می‌آید که چرا بیمه شهری باید با بیمه روستایی متفاوت باشد؛ انسان، انسان است و مریض نیز مریض است. چه تفاوتی دارد؟ وقتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیریم دیگر بحث شهر، روستا و جغرافیا نداریم. این موضوع باید به طور خاص مورد توجه باشد و اصلاح خواهد شد.

 

 

وی همچنین به ضرورت پرداخت یارانه‌ها در حوزه تولید تاکید و گفت: پرداخت یارانه در حوزه صنعت، کشاورزی و برای تولید کار جزو قانون بود، اما متاسفانه اجرا نشد. یکی از علت‌های مهمی که باعث شده است امروز در حوزه اشتغال دچار مشکل باشیم به آن دلیل است که حوزه تولید به صرفه نیست. باید یارانه‌ها در حوزه تولید پرداخت می‌شد و این جزو قانون است و این امر در اولویت قرار خواهد گرفت.

ریشه بسیاری از مشکلات در قیمت مسکن است

قالیباف در ادامه از موضوع مسکن به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها نام برد و گفت: امروز حتی اگر خانواده‌ای یک شیفت کاری نیز داشته باشد، اما مسکنی نداشته باشند صددرصد حقوق این خانواده کفاف هزینه مسکن را نیز نمی‌کند، چه برسد به اینکه این خانواده بخواهد هزینه خوراک، پوشاک، ایاب و ذهاب، تحصیل و درمان و… را نیز پرداخت کند. این بدان معناست که اگر به بحث مسکن توجه داشته باشیم، یعنی قدرت خرید خانواده‌ها را بیش از دو برابر افزایش داده‌ایم.

قالیباف افزود: ما می‌دانیم که در حوزه مسکن و برای هر واحد مسکونی که احداث می‌شود بیش از ۲۵۰ شغل مستقیم ایجاد می‌شود،  یعنی این امر هم در اشتغال به ما کمک خواهد کرد، هم نیاز ما را مرتفع می‌کند و هم قدرت خرید خانواده را افزایش خواهد داد. البته از دولت محترم در حوزه مسکن مهر تشکر می‌کنم، مسکن مهر از اقدامات خوب دولت گذشته بوده است، اما دو اشکال در این حوزه وارد است.  یکی از مشکلات آن است که کیفیت لازم در ساخت مسکن رعایت نمی‌شود. کشور ما زلزله خیز است و باید هنگام ساخت خانه به این مسئله توجه کنیم و خانه‌های مقاوم و با کیفیت بسازیم. دومین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب مکان مناسب برای ساخت مسکن است. در بسیاری از شهرها، مسکن مهر در خارج از فضای شهری ساخته شده و این هزینه‌های بسیاری را به خانواده‌ها تحمیل خواهد کرد. ممکن است که در این صورت ساخت مسکن ارزانتر باشد اما مردم برای زندگی در این خانه‌ها نیازمند زیرساخت‌هایی همچون آب، برق، گاز، تلفن، حمل و نقل، بهداشت، مدرسه و فضای مناسب اوقات فراغت هستند. این در شرایطی است که ما در شهرها دارای بافت فرسوده هستیم و به راحتی می‌توانیم در محیط حاشیه شهرها و مناطق دارای بافت فرسوده، امکان نوسازی مسکن را فراهم کنیم. این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم مردم را در داخل شهرها اسکان دهیم. این موارد از برنامه‌های قطعی بنده برای توجه به مناطق محروم و اولویت‌ها است و قطعا با رفع این دو اشکال، طرح مسکن را ادامه خواهیم داد.

چالش مدیریت

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: مهمترین چالشی که در کشور وجود دارد، چالش مدیریت است. برای حل این اشکال امید من به جوانان تحصیلکرده، نخبه و با ظرفیت کشور است. در کارنامه من اگر موفقیتی وجود داشته است، مرهون تلاش جوانان بوده‌ام. بزرگترین کارها در مقیاس مدیریتی به دست جوانان صورت گرفته. با این وجود سیستم مدیریت نیازمند اصلاح جدی و تغییر اساسی است. باید به این مدیریت بسته و خسته پایان دهیم و با استفاده از نیروهای جوان و نخبه خون جدیدی به سیستم مدیریت کشور تزریق کنیم. البته نیروهای باتجربه همیشه چراغ راه ما هستند وانشاالله بتوانیم از تجربه آنها و انرژی جوانان استفاده کنیم و چالش مدیریت را حل کرده و اصلاح در مدیریت و ساختارها را شاهد باشیم.

 

 

از تهران نباید برنامه ریخت

قالیباف تاکید کرد: بنده قبول ندارم که در تهران بشینیم و برای شهر و روستا تصمیم بگیریم. در هر شهر، استان و روستایی بزرگانی حضور دارند که در تشخیص موضوع و حل مشکلات از ما صاحب نظرتر هستند. مهم این است که امکانات و منابع در اختیار آنها قرار گیرد، یعنی هم باید مدیریت را اصلاح کنیم و هم باید به اصلاح نظام اداری کشور که نظام فرسوده‌ای است توجه داشته باشیم. همین موضوع باعث شده ظرفیت‌ها، استعدادها و توانایی‌های اقوام، گروه‌ها وجوانان با ظرفیت و گمنام دیده نشود. بنده در این راه مدیون مردم هستم و باید دین خود را ادا کنم. من خودم از آن جوانانی بودم که در روستا زندگی می‌کردم و هیچ عقبه سیاسی و هیچ قدرت مادی پشت سرم نبوده است، اما این فرصت را مردم و انقلاب برای من فراهم کردند و حالا وظیفه من است که این فرصت را برای تمامی جوانان فراهم کنم تا بتوانند ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند و تحولی جدی و اساسی را در کشور ایجاد کنند. اگر مدیریت را اصلاح کرده و رویکرد مدیریت را عوض کنیم ، به شما قول می‌دهم که ظرف دو سال آثار کار و تلاش در حوزه گرانی، بیکاری، تورم و توزیع از روستاهای دوردست تا مراکز استان‌ها قابل مشاهده باشد. مخصوصا در استان لرستان که از استان‌های محروم به شمار می‌رود.

وی افزود: شرایط ۵ استانی که بسیار محروم هستند، حاکی از آن است که حق آنها به طور کافی از بودجه کشور دیده نشده. اما این استان‌ها را به طور مضاعف خواهیم دید و مطمئن باشید که این تحول ادامه پیدا می‌کند تا نظمی ایجاد شود و حرکتی بزرگ در حوزه سازندگی اتفاق بیافتد.

حتما باز هم به لرستان سفر می‌کنم

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: البته این را هم بگویم که من جزو مدیرانی نیستم که در دفتر کار خود بنشینم و آنهایی که سابقه کار با من را دارند از این موضوع آگاه هستند. با برنامه‌ای که تنظیم شده، اگر شما مردم پس از خلق حماسه سیاسی به ما اعتماد کنید، من هم به شما مردم استان لرستان این اطمینان را می‌دهم که اقتصاد را با کمک جوانان اصلاح کنم. از سوی دیگر سفرهایی که بنده به استان‌ها خواهم داشت به صورت مرتب و منظم است. البته ممکن است شکل آن با گذشته متفاوت باشد، به نحوی که من با همان شکلی که از بیست سال گذشته سفر داشته‌ام و به استان‌های مختلف می‌رفتم، این سفرها را ادامه خواهم داد. استان لرستان نیز به دلیل محرومیت جزو استان‌هایی به شمار می‌رود که حتما بنده به این استان خواهم آمد و این وظیفه ماست.

 

 

قالیباف در پایان گفت: از همه شما خانواده‌های شهدا، ایثارگران، روحانیت معظم و مخصوصا آیت الله صادقی به سهم خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین از نمایندگان محترم مجلس که دغدغه مردم این استان را دارند نیز تشکر می‌کنم و انشاالله با دوستان نماینده مجلس دست به دست یکدیگر می‌دهیم تا دین خود را به این استان ادا کنیم. 

 امام‌جمعه خرم‌آباد خطاب به قالیباف:امیدوارم کشور را مثل تهران آباد کنید
 
محمدباقر قالیباف با حضور در دفتر حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
 
 
 
حجت‌الاسلام میرعمادی در این دیدار ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و همچنین سالگرد قیام خونین پانزده خرداد، به محمدباقر قالیباف خیرمقدم گفت و ابراز داشت: استان لرستان یک استان
ولایتمدار و عاشق امام(ره)، وفادار به انقلاب و آرمان‌های شهداست. مردم این استان نیز مردمی غیور، مبارز و مقاوم به شمار می‌روند که در طول تاریخ سوابق درخشان آنها زبانزد خاص و عام بوده است.
 
وی خطاب به قالیباف گفت: به شما خوش‌آمد گفته و همچنین به خاطر حجم وسیع برنامه‌هایی که در این روزها دارید خداقوت می‌گوییم. از خدا می‌خواهیم در این دوره حساس، توفیق بیشتری عنایت کند تا فضای انتخابات فضای گسترده، پرشور و فضای آماده برای خلق حماسیه سیاسی باشد. یکی از تعالیمی که امام راحل برجای گذاشتند تکیه به رأی مردم برای حفظ نظام است. گرچه امام راحل حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌دانستند ،اما حفظ نظام را منوط به رای و حضور مردم در صحنه انتخابات می‌دانستند.
 
وی افزود: مردم برای آنکه در انتخابات نشان دهند نظام را دوست دارند و به نظام اعتبار و اقتدار ببخشند پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند. مردم رای می‌دهند تا بگویند ما خواهان اسلام هستیم. به همین جهت امروز نیز مقام معظم رهبری طی سخنان خود در مرقد مطهر حضرت امام(ره) فرمودند رأی به هر یک از این ۸ نامزد، رأی به جمهوری اسلامی است. وظیفه ما این است که شور و نشاط بیشتری را در انتخابات ایجاد کنیم. این سفرها و زحمت‌های شما و هر کدام از کاندیداها برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است. این وظیفه اول است و در کنار آن، نتیجه زحمات این دوران آن است که مردم در روز ۲۴خرداد در صحنه حضور داشته باشند.
 
وی افزود: همیشه آمار حضور مردم استان لرستان در انتخابات‌ها بسیار گسترده و چشم گیر بوده است. همواره بالای ۷۰ درصد از مردم این استان پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند و مطمئنا در این دوره نیز حضور مردم بسیار گسترده خواهد بود. آمادگی مردم بسیار عالی است و طبیعی است که فردی که از سوی مردم در این دوره انتخاب می‌شود از طریق مشورت و مشاهده برنامه نامزدها خواهد بود.
 
امام جمعه خرم آباد یادآور شد: در این دوره، فضای تبلیغاتی به گونه‌ای است که مردم با نظرات کاندیداها، توانمندی‌ها، قدرت مدیریت، مقاوم بودن و دارای برنامه بودن آنها آشنا می‌شوند و به آن توجه دارند. امیدواریم آنچه رضای خداوند است اتفاق بیفتد.
 
حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: مردم استان لرستان همیشه با خداوند، امام عصر(عج) و اهل‌بیت معامله می‌کنند و هیچ چشم‌داشتی ندارند، به این معنا که حضور آنها در انتخابات تنها برای ادای تکلیف است. از دیگر سو، این استان آن طور که باید به آن رسیدگی می‌شد در مقایسه با استان‌های دیگر رسیدگی نشده ‌است. البته کارهای زیادی صورت گرفته که جای تقدیر دارد، اما مشکلات زیادی همچون بیکاری در کشور وجود دارد و استان لرستان نیز از لحاظ بیکاری در کشور رتبه اول را داراست. به همین جهت نیروی انسانی این استان وادار شده است که برای اشتغال مهاجرت کند که این مهاجرت آفاتی به همراه داشته است. از دیگر سو توانمندی‌هایی که باید در این استان مورد توجه و استفاده قرار گیرد مورد کم توجهی قرار می‌گیرد و زمینه برای استفاده از آنها وجود ندارد.
 
وی افزود: برای ما حفظ جمهوری اسلامی و خوشحالی مقام معظم رهبری مهم است. نگاه مردم استان لرستان نیز به مقام معظم رهبری است. رضایت رهبر معظم انقلاب برای آنها یک اصل به شمار می‌رود. هر فردی که نسبت به ولایت زاویه بگیرد، مردم این استان به او اجازه نمی‌دهند که به فضای استان وارد شود و هرکس مطیع و گوش به فرمان رهبری باشد این مردم وی را با جان و دل می‌پذیرند. این انتخابات نیز برای حفظ هویت جمهوری اسلامی و استقلال نظام ماست.
 
حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به خدمات محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران عنوان کرد: خدمات و زحمات شما در تهران برای مردم ملموس است و کارهای خوبی انجام داده‌اید. اگر توفیق حاصل شد و تقدیر الهی بر این شد که مدیریت دولت آینده برعهده شما باشد انشاالله این اتفاق در تمام ایران اسلامی بیفتد و مایه عمران و آبادانی شوید. امیدواریم خداوند کمک کند و عنایت الهی شامل شود تا همه از این امتحان سربلند بیرون بیایند.
 
همچنین محمدباقر قالیباف طی سخنانی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت حضرت امام(ره) و قیام پانزده خرداد گفت: از اینکه توفیق داشتیم و خدمت حضرتعالی رسیدیم بسیار خوشحالیم. ما به عنوان بچه‌های انقلاب و تربیت شده در مکتب امام(ره) و شهدا، هرچه در ابعاد مادی و معنوی زندگی خود داریم را مدیون امام و شهدا هستیم و به این مردم دین داریم.
 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز درگذشت بنیانگذار انقلاب اسلامی در مرقد امام راحل گفت: اگر در هر عرصه‌ای همچون سیاست خارجی، سیاست داخلی، فرهنگ، امربه معروف، اصلاح جامعه و… بگوییم می‌خواهیم برای انقلاب کاری بکنیم هیچ راهی جز این نداریم که کشور را بسامان بکنیم. اگر کشور را بسامان نکنیم هرچقدر از این حرف‌ها بزنیم مردم دیگر آن را نمی‌پذیرند.
 
وی افزود: کشور ما مشکل مادی، پولی، امکانات و نیروی انسانی ندارد. حلقه گمشده در کشور ما مدیریت و آن هم مدیریتی از نوع انقلابی و جهادی است. باید دعواها، تنش و حزب‌گرایی را کنار بگذاریم. با تجربه‌ای که در امور متعدد داشته‌ام، احساس می‌کنم که این وضعیت قابل ساماندهی است. اگر خیر بنده، خاص ملت و تقدیر و مشیت الهی بر این باشد که در دولت آینده حضور داشته باشم امیدوارم بتوانیم این وضعیت را سامان دهیم؛ این امکان پذیر است.
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: زمانی که در نیروی انتظامی توفیق خدمت داشتم مشکلات و معضلات این استان را با پوست، گوشت و استخوان خود حس کردم. در آن زمان فهمیدم که جوانان و مردم این استان تا چه حد زحمتکش، قانع و کم توقع هستند و به نظر می‌رسد همین کم توقعی باعث می‌شود که آنها گاها دیده نشوند.
 
وی افزود: تقریبا از برنامه سوم تاکنون، در مقایسه استان لرستان با سایر نقاط کشور، توجه جدی نسبت به رشد زیرساخت‌های این استان صورت نگرفته است. در دوران اصلاحات با آقای خاتمی بحث‌های مفصلی کردم که باید یک بار عقب ماندگی مفرط اینجا را جبران کنیم و سپس استان لرستان را پا به پای بقیه استان‌ها پیش ببریم. امروز نیز به مردم این استان قول دادم که انصافا باید توجه ویژه‌ای به ۵ استان کشور صورت گیرد و برنامه جداگانه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.
 
قالیباف ادامه داد: ما در هرکجا کار می‌کردیم مکانی که دارای بیشترین نیازها بود را پیدا می‌کردیم و آنجا را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دادیم. بر اساس همین سیاست، مناطق محروم را به دغدغه خودم تبدیل می‌کردم. از زمان حضورم در نیروی انتظامی نیز در جریان بسیاری از مشکلات این استان بوده‌ام. البته استان لرستان طبیعت سختی دارد، اما ظرفیت‌های زیادی را نیز داراست و انشاالله اگر توفیق خدمت در دولت را داشته باشم کار ویژه‌ای در این استان انجام خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: به مردم گفتم که اگر توفیق خدمت در دولت را پیدا کردم اتفاقی رخ خواهد داد که مردم در کار و زندگی خود نظمی ویژه را احساس کنند، چراکه یکی از مشکلات ما این است که هیچ کس نمی‌داند تا یک سال آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و این مساله بسیار ناگواری است، اما انشاالله این شرایط سامان خواهد یافت.

قالیباف پس از دیدار با امام جمعه، به گلزار شهدای خرم آباد رفت. قالیباف در بهشت رضا بر سر مزار تعدادی از شهدا از جمله شهیدان دریکوند، زاده فر، زیودار و شهید شفیع پور که از همرزمان قالیباف بود حاضر شد و با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

 

74704_219


 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=26417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 48در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۸
  1. متاسفانه ما لرها همیشه غریبه پرست بودیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وقتی با برنامه ترین کاندیدا از جنس خودمان است. چرا نماینده گان ما باید برای گرفتن حداقل امتیازات در آینده بر دیگران التماس کنند.؟؟؟؟ جای بسی تعجب است.

    • والا راست میگی.ما خودمون محسن رضایی رو داریم چرا به بقیه رای بدهیم

    • لرستان با این مردم بی غیرت همیشه محکوم به فناست
      ای مردم غریب پرست
      اگر این کارها را نمی کردید الان آمار اول بیکاری کشور نبودید

      تنها ناجی لرستان مردی از جنس خودتان است فقط رضایی می تواند به شما عزت دهد و با افتخار بگویید یک لر رییس جمهور است و در دیگر شهرها با افتخار نان محل زندگیتان را یگویید

  2. من به اصلاح طلبان رأی میدم ولی از شعری که دست این برادر عزیز دیدم یاد تغییری افتادم که خودم در این شعر دادم:
    در خاطرم شد زنده یاد فاطمیون / یاد شلمچه ، یاد فکه ، یاد مجنون
    در باورم هرگز نمیرد یاد آنها / یاد قبادی ، یاد حاتم، یاد اهرون
    ***
    یاد و نام شهیدان حسن قبادی ، حاتم آزادبخت ، شمسعلی اهرون و همه شهیدان سرافراز کوهدشت رفیع است ؛ رفیع تر باد

  3. بی سبب نیست که به لرستانی جماعت میگن قهرمان دلاور به خاطر چند نفر ومنافع خاص افراد انگشت شماری مردم را سر کار میزارن جالب اینه که مردم هم بدون درنگ و مطالعه در باره کاندید مورد نظر دلاوری خودشون رو ثابت میکنن زود جوگیر میشن و صحنه رو خالی نمیکنن چون اولین مقام بیکاری کشور رو در اختیار داریم. قهرمانیم و دلاوریم چون به محض اینکه اعلام موضع از طرف مقابلمون میشه ذهن دلاور ما به دنبال موضع مخالفش میگرده وبرا به کرسی نشوندن حرف خودشون و مغلوب کردن طرفین دست به گرز و ……. میشن اما پا به پاسخگویی مسولین استانی که میرسه هیچکسی دنبال حق از دست رفته مردم که نمیره. انگار که نه انگار مردم این سرزمین شهید ندادن جانباز ندادن…… توی خیالشون هم حاضر نیستن خودشون رو با استانهای دیگه مقایسه کنن انگار که از ایالات افغانستان هستن. مامیدونیم که مردم این سرزمین مردمی متعصب و مذهبی هستن و اصول گرای واقعی یعنی کسانی که اجرای اصل اسلام را اساس رفتارخودشون قرار دادن اما آیا خداوکیلی شایستس که مردمی به این عضمت و بزرگ رو سر کار بزاریم و بدون مطالعه و مطالبه مورد سوء استفاده قرار بدن انگار نه انگار که کسانی در این سر زمین زندگی میکنن و مثل یه بن بست متروکه میمونه که مردمش از یاد رفتن . نمی دونیم که مسئولین استانمون بی عرضن که از حق این مردم محروم دفاع کنن. خدایی نکرده نمگیم که حضورشون در انتخابات پر رنگ نباشه برعکس و در پاسخ به دشمنان اسلام و قرآن ندای رهبر عظیم القدر مون رو پاسخ بدیم و حماسه سیاسی بزرگی را در این دیار به وجود بیاوریم اما قبل از دعوت کور کورانه آقایان کاندیدا مسولین باید مشکلات و گرفتاری های موجود این استان را با اونا در میان بزارن و در صورت موفق شدن رییس جمهور آینده قول مساعد را برای رونق دادن به اوضاع این استان و در اولویت قرار دادن گرفتاری های این مردم درد کشیده قرار دهند نه وعده وعید چند نفر مسئول که به فکر خودشون و اطرافیانشون هستن. به امید حضور درحماسه سیلسی عظیم و رفع مشکلات مردم لرستان.

  4. متاسفانه بازنمایندگان لرستان برخلاف حرکت آب شنا کردند.خواهیم دیدرییسجمهوریکی دیگراست وبازازهمین الن نمایندگان مابادولت آینده زاویه پیداکردند.حداقل روحانی راانتخاب میکردید!!!!!!!!!

  5. احمدی نزاد هم قول داد محرومیت زدایی را از لرستان شروع کن که نکرد .نمایندگان عجله کردند .مااز بس سلحشور نامیده شدیم خسته ایم ما کار میخواهیم

    • کاملا درسته. قالیباف نه تنها برنامه اقتصادی نداره بلکه مدیریت شهرداری تهران را به رخ می کشد که بودجه آن صد برابر استان هایی چون لرستان است. ایشان هنوز با دست خالی مدیریت نکردن تا بفهمند دنیا دست کیه مردم ما باید هوشیارانه انتخاب کنند………………….

  6. از پیام های بالا اینگونه برمی اد که همه طرفدار کاندیداهای رقیب آقای قالیباف هستند و با دیدن این سونامی جمعیت تودل همه خالی شده و مستاصل شدن اما غمتون نباشه دکتر قالیباف ایران رو آباد می کنه و نفعش به شما هم میرسه… جهاد ادامه دارد…

  7. احمدی‌نژاد با اون همه زحمت نتونست اینا که دیگه ی مشت دروغگوان و با احساسات مردم بازی میکنن چرا اینقد ساده‌اید /بخدا همش وعده‌های الکی‌ان.مردم ما چوب سادگی و زودباوری‌شون رو میخورن نمونه‌اش شورای شهرمون با اینکه میدونیم خیلیاشون هیچ کاری نکردن و نمیکنن اما بازم بهشون رای میدیم!!!!!!!

    • واقعا راس میگی
      ما لرها شدیم سیاه لشکر کاندیداهایی که بعد از رای آوردنشون دیگه به استانمون اصن اهمیت نمیدن وای باور کنید ما لرها مشکل فرهنگی داریم از بس محرومیم اگه بگن فردا یه کاگر تهرانی میاد استانمون همه ما لرها با جمعیت زیاد میریم استقبالشون
      واقعا فاجعه است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • کدوم زحمت احمدی نژاد ؟ اینا اگه دروغگو هستن از اون یاد گرفتن

  8. واقعا گل گفتی آقای ناشناس تمام چیزهایی که همه ما میدونیم ولی پای عمل که میرسه فراموش میکنیم من خودم به گفتمان اطلاح طلبی اعتقاد دارم ولی این سری میخوام به هم زبون خودمون رای بدم شاید برای این استان عقب نگه داشته شده کاری انجام بشه

  9. متاسفم برااصلاح طلب هابااین رای که به عبدی و ملکشاهی دادن

  10. درود بر قالیباف عزیز

  11. فقط اصلاح طلب

  12. با سلام ایدوارم یا دکتر عارف و یا دکتر رضایی برنده بشن و فقط قالیباف پیروز نشود.

  13. من نظر خاصی ندارم همه چی واضح و روشنه.
    اما یه یادآوری:
    احمدی نژاد گفت اگه لازم باشه خودم بیل و کلنگ دست می گیرم و میام لرستان را آباد می کنم….!!!!!!!!
    انتظارم از نماینده بعدی اینه که:
    آبادانی نخواستیم، بیل و کلنگ رو بیاره برامون که بیایم تهران عملگی…..
    آباد که نشدیم هیچی، عملگی تهران رو هم از دست دادیم…..
    به قول شاعر….. عملگی تهرانم آرزوست.
    .
    .
    آباد باشید.

  14. اطمینان داشته باشید به فضل الهی وهمت ملت عزیز ایران دکتر قالیباف ایران را سر بلند میکند

  15. استقبال مهمی نبود دوستانی که این استقبال را مهم می دانند سیاسی نیستند.

  16. اا هزار از جوانان لرستانی که در نیروی انتظامی مشغول به کار بودند در زمان فرماندهی قالیباف به دلایل واهی و تهمت دزد بودن لرها از نیروی انتظامی اخراج شدند و سهمیه استخدام در نیروی انتظامی لرستان برای همیشه از زمان فرماندهی ایشان لغو شده . حالا ما که همه به نظر قالیباف دزد هستیم با ما چکار دارد . فقط رای ما را می خواهد . خدا از سر تقصیر ش نگذرد

  17. خطاب به دوستانی که میگن ما خودمون نماینده لر داریم ، میخوام بپرسم تا حالا واسه لرا چیکار کرده ، لرا رو بیخیال واسه زادگاه خودش جکار کرده که پر از محرومیت و بدبختیه……

  18. محسن رضایی جدیدا لر شده ؟! کدام فرزند لرستان . وقتی به ما احتیاج دارن میشن . به هر حال قلیباف از همه بهتره

  19. هر لری به رضایی رای نده باید به غیرتش شک کرد چرا حقیقت و واقعیت رو باور نمیکنید همشهری خودتان تو هشت کاندید واقعا یه سر و گردن بالاتر است این رو تهرونیها می گن پس خواهش میکنم پشت رضایی رو خالی نکنید هنوز دیر نشده

    • اقای محترم اگه به لریته برو به کروبی فتنه رای بده این چرندیات راو نگو
      تنها راه نجات ما از دست اقایان فعلی حسن روحانی است

  20. کاش ما اندکی تعصب می داشتیم یارو از طرقبه پاشده اومده جماعت ریختن استقبالش و نمایندگان نادان ما هم از همه بدتر . کجای دنیا دیدی هم زبان خودت کاندید بشه و بری به غریبه رای بدی
    تو را خدا بگذارید تارخ تکرار شود و فرزند لر به ریاست جمهور برسد ما تا کنون خود را اثبات نموده ایم
    سلام بر زندگی

  21. این همه فرزند لر فرزند لر نکنید نادانسته، یه سر برید مسجدسلیمان ببینید جهنم آبادتره از اونجا بعد قضاوت کنید. کسی کخه حتی عرضه گرفتن امتیاز برای شهر زادگاه خودش رو نداشته چطور مملکت رو می خواد آباد کنه؟؟؟؟؟!!!!!!!

  22. اقایان حماسه۲خرداد به راه خواهد افتاد
    اقایان اصولگرا که کشور را به این روز انداخته اید مردم شما را نمیخواهند
    اصلاحات زنده باد روحانی پاینده باد

  23. این اقایان نماینده که ۲تن از انها یعنی ملکشاهی و عبدی را اصلاح طلبان روانه ی مجلس کردند و الان دارن نمکدان میشکنند اقایان عبدی ملکشاهی و اقا محمدی شما کارنامه ی درخشانتان را بهبوذ بخشید بجای این کارها مخصوصا اقای ملکشاهی که حتی اجازه ی ملاقات مردمی نمیدهند ولی وقتی انتخابات میشود کار قانون گداری را ول میکنند و به شهرت طلبی میپردازن افسوس میخورم برای مردم و همشهریانم من خودم در تهران هستم و هر روز در مجلس شاهد ان هستم که مردم چقدر از انتخاب این۳تن پشیمان هستند

  24. سیناتواصلأعددی نیستی که نظرمیدی؛متأسفم برات میدونم خیلی عقده ای هستی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.