تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

ما زنیم ، ما زنده ایم

  • کد خبر : 26497
  • 15 خرداد 1392 - 10:09

  فریبا مرادپور / میرملاس نیوز : ما زنیم،مازنده ایم به رغم همه ی حقوق از دست رفته ای که طی قرن ها در اکثریت قریب به اتفاق جوامع انسانی از زنان و دختران به یغما رفته و به فراموشی سپرده شده است اما سال هاست صدای زنان از پستوی خانه ها بر آمده و […]

فریبا مرادپور

 

فریبا مرادپور / میرملاس نیوز :

ما زنیم،مازنده ایم

به رغم همه ی حقوق از دست رفته ای که طی قرن ها در اکثریت قریب به اتفاق جوامع انسانی از زنان و دختران به یغما رفته و به فراموشی سپرده شده است اما سال هاست صدای زنان از پستوی خانه ها بر آمده و به مطالبه ی خواست های به حق و انسانی خود با شهامت و شجاعت برخاسته اند.
با همه ی صراحت متون دینی و آموزه های مبتنی بر وحی و نیز میثاق جهانی حقوق بشر دریغا که هنوز هم بسا کسانی خود را حتی افضل تر از دین و اجماع جهانی می دانند و از سیره ی پیامبر (ص) و ائمه اطهار تنها مواردی خاص را الگو گرفته اند.
سوالی که این روزها برخی کسان از من می پرسند این است:زن ها از شورای شهر چه می خواهند؟
پاسخ این است:علیرغم همه ی بی مهری ها و رنج ها و آسیب هایی که زنان در طول تاریخ دیده و کشیده اندو در همه ی جنگ و نزاع های بین مردان ،مظلومانه و معصومانه از دم تیغ گذشته اند و در پایان ،نام و افتخار نبرد، برای مردان و رنج و داغ و نعش و گریه برای زنان مانده است ،اما ما امروز به تاوان گذشته به جدال نیامده ایم. ما برای ساختن و آراستن و زیبا ساختن محیط زندگی خود برخاسته ایم ،ما برای بهره مندی از حق زنده بودن و زیبا زیستن دست گشوده ایم.
اگر شهر خانه ی ماست چرا ما در آراستن و پیراستن آن دست نداشته باشیم؟اگر قرار است شهر به شور بنشیند و از شهروندان مشورت بگیرد و کاستی و کژی ها را ببیند و به ساختن بنشیند چرا ما نیمی از ساکنان آن نباید به این شور بیاییم و صدایی برای بیان نظر و نماینده ای برای پذیرش و تایید سرنوشتی که شورا برایمان رقم زده است داشته باشیم؟
آیا اکنون زمان آن نرسیده است تا زنان ودختران در شهری که سال ها خود و فرزندانشان در آن زندگی می کنند و هر روز با تمام وجود همه ی مشکلات و رنج هایش را به جان می خرند ،به حساب بیایند و دیده شوند و از از سلیقه وعلاقه و نظرشان پرسیده شود؟
چرا باید اندک زنان شاغل در شهرداری و سایر ادارات اغلب، شایسته ی گوشه ی پرت دبیر خانه باشند و ودر میان انبوه پرسنل مدیریتی،فنی ،کارشناسی و…عرصه از حضورشان خالی گردد؟
چرا اندک فضاهای حقیر تفریحی،سرگرمی،آموزشی ،فرهنگی و…شهر نمی توانند به زنان و فرزندان ما آرامش ببخشندو در آن ها احساس امنیت و احترام نمایند؟
چرا با وجود حضور زنان در مشاغل و صنف های گوناگون هیچگونه تشکیلات صنفی قوی و قادر به دفاع از حقوقشان را ندارند؟….
ما زنان همان گونه که از بسیاری خواسته های زندگی خود کوتاه می آییم و می گذریم تا خانه و خانواده را به آرامش و آسایش برسانیم ،شورای نامتعادل و آشفته را از مسیر دستور دادن و ریاست کردن و فخرفروختن به دامنه ی خدمت به شهروندان برمی گردانیم.
خواسته ی ما،بدون آلوده شدن به اغراض سیاسی، به حق ،روشن و ساده است:اگر شهر خانه ی ماست ،ما نیمی از ساکنان این خانه ،حق داریم در مدیریتش نقش داشته باشیم.

ما زنیم،ما زنده ایم

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=26497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 89در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸۹
  1. درود بر زنان شجاع سلام بر فریبای روشن فردا.مازنیم ما زنده ایم ما رای می دهیم

    • درود برتمام زنان بله ما زنیم وافتخار میکنیم آیا همش باید آقایان همه جا باشن نمیدانم چرا بیشترآقایان مخالف زنانند یه جورایی حسودیشون میشه زن پشت میز بشینه ( البته نه فقط میز ) درصورتیکه اگه زن نباشه آقایی هم وجود نداره پس ما زنان باید دست دردست هم بدیم ویکی ازهمنوع خودمونو بالا ببریم وبه تمام آقایان بفهمونیم که فقط اونا نیستند که میتونن کاری انجام بدن وباید این فرصت را به خانمها هم داد.

      • درضمن خدارو شکرمیکنم که خانم مرادپور تایید شدن وبرای ایشان آرزوی موفقیت دارم

        • متاسفم که دیدگاه جنابعالی اینه که مرد ها حسودن اتفاقا من موافق حضور زن درجامعه میباشم چون این همه زن در کشور ما صاحب نظرن

      • ببخشید سر کار خانم حالا شما برید خیابانها را به جای مردها جارو بزنید مگر همیشه باید در ریاست و پشت میز نشینی رقابت باشد ……….با ارزوی موفقیت برای خانم مرادپور

        • ببخشید آقای محترم حرف شما درست اما کارهایی هست که خانمها میتونن انجام دهند که آقایان نمیتونن شاید شما مخالف کارکردن خانمها نباشید اما قبول کنید که اکثریت آقایان مخالفند

  2. سلام خداروشکر خانم مرادپور تایید شد ،انشالله موفق بشن

  3. فریبا مرادپور اول میشه . شیر زن لرستان پیشاپیش پیروزی ات مبارک

  4. سلام به امید خدا و با کمک همه خانمهای کوهدشتی رای اول مال خانم مرادپوره

  5. اینجور خانمهای شیر و دلیر تو کوهدشت کم داریم انشالله خانم مرادپور نماینده همه خانمهاست و اول میشه

  6. به لطف حول و قوه الهی خانم مرادپور اوله

  7. ازشما اصلح تر بلد نیستم

  8. فریبا خانم شما همیشه اول بودی وبلاشک این بارهم اولی .

  9. حرفای نژاد پرستانه میگین

    • سلام بر سبا
      شایدلازم باشد یک بار دیگر مطلب را بخوانید دعوت از زنان برای مشارکت در انتخابات و همکاری با آقایان در اداره ی شهر نژادپرستانه نیست.استفاده از ظرفیت قانونی ایجادشده است. متشکرم سبا

  10. عشق منه مرادپور -از نسل قدم خیر!

  11. انشالله که موفق و پیروز باشی و به عنوان بانوی کوهدشتی سهمی در مدیریت شهری شهرمان داشته باشی

  12. خانم مرادپور ثابت میکنه که دلسوز شهر ماست

  13. این حق مسلم هر قشریه که توی سرنوشت شهرش دخیل باشه واگر کسی مثل خانم مراد پور احساس مسولیت کردن باید بهشون تبریک گفت واین مسولیت بزرگ رو روی شانه هاشون گذاشت.زنان کوهدشت به یک پنجره ی باز البته در چار چوب درست ومنطقی نیاز دارن که میسر نمیشه مگر با حضور یکی ز جنس خودشون….چه رای بیارین چه نه من به زنان شهرم افتخار میکنم که در صحنه بودن موفق باشید……

  14. رجال سیاسی!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. مرادپورامروزی و باسواد و غیر متحجروآوانگاردوآزاداندیشه /شهرک فرهنگیان

  16. با ارزوی توفیق برای سرکار خانم مراد پور باید عرض کنم که:
    نیمی از شهروندان شهر ما زنان و دختران هستند و اگر نتوانند نماینده ای در شورای شهر داشته باشند پذیرفته اند که در تصمیم گیری نقشی ندارند ودر آخر ،حضور یک خانم در شورای شهر از هر نظر برای زنان این شهرستان الزامی است/

  17. زیادی شلوغش کردید.
    یه زن هیج کاری ازش بر نمیاد اینم لنگه ی همون خانم چند ساله پیشه که تنها کاری که تونست بکنه استخدام برادر گرامشون بود.

    • درودبر زن!
      فکر نمی کنید”هیچ کاری”حکمی خیلی کلی و استثنا ناپذیر است؟!به نظرت اگه وزیری یا وکیلی اشتباه یا کم کاری یا قصوری داشت و یا شرایط تاثیر گذاری و خدمت ایجاد نشد دیگر باید همه ی این پست ها را حذف کرد؟اگر حتا در مورد آن خانم چنین باشد و بر فرض روند قانونی را طی نکرده باشند یک نفر که بیشتر از ده ها نفر احتمالی بقیه است!!از طرفی بهتر است قضاوت ما نه کلی باشد نه غیر مستند.پیروز باشید

    • نمی دانم شما واقعاً زن هستید یا نه؟!
      ولی بهرحال فرقی ندارد چون بنده از نگاه انسانی به سخن ناسنجیده ی شما می پردازم نه جنسیتی. چه کسی می گوید هیچ کاری از زنان بر نمی آید؟ با کدام منطق و به استناد چه چیزی این حرف بی پایه و اساس را می زنید. بفرض که خانم محترم قبلی موفق نبوده باشند ، آیا این می تواند علتی باشد برای عدم کفایت خانم مرادپور؟!!!!
      این استدلال شما در منطق، استقراء ناقص است که به هیچ وجه قابل اعتنا نیست.
      حال بفرض که خانم عضو شورای شهر سابق برادر خود را استخدام نموده باشند و در انجام وظایف ناموفق، مگر آقایونی که در این سال ها زمام امور شهر را بر عهده داشته اند چه گلی بر سر این شهر زده اند؟ مگر جز این است که با ایجاد باند ها و رانت و ایجاد یک حلقه ی فاسد، شهر را به تباهی کشانده اند؟ حال اگر بخواهیم سهم هرکدام از افراد را در ویرانی این شهر مشخص کنیم به خوبی عیان می شود که سهم خانم ها به ۵درصد هم نمی رسد. پس با استدلال خود شما هم که شده باید به هیچ کدوم از آقایون رای نداد.
      این نوشته ی بنده دال بر حمایت از سرکار خانم مرادپور نیست چون از ایشان هیچ شناختی ندارم، فقط خواستم از یک تفکر غلط انتقاد کرده باشم. ولی برای تمام زنان فرهیخته و پیشرو شهرمان آرزوی پیروزی و بهروزی دارم.و امیدوارم که روزی برسد که با پرهیز از نگاه های جنسیتی،قومیتی و نژادی، تمام انتخاب هایمان بر اساس شایستگی افراد باشد.

      • اقای غضنفری بازم غرور غضنفری گونه ات گل کرده یه کم اسب غرور را کمتر شتاب ده انسانیت معنای دیگه ای دارد

    • نمیدانم ما چرا با دیدی بازتر اطرافمونو نگاه نمیکنیم یعنی چی کارهای دیگر به چشم نمیخورد فقط استخدام برادرش به چشم میخورد خداوکیلی خودشما بودید چکار میکردید آیا درکنار کارهاتون نزدیکترین کس خودتو سرکار نمیبردید نگید نه که امکان نداره.

  18. سلام
    خانم مرادپور من تمام دست نوشته ى شما خوندم همه بوى عقیده فمنیس ت ، میده بهتر بود بجاى بیان این طرز عقیده( که بهتون هم حق میدم) برنامه هاتون را بیان میکردید! انتخابات نزدیکه این نوع نوشته ها مال زمانی ست که فعلا انتخابات به أوج نرسیده باشه، دست نوشته ى شما بیشتر یک درد دل زنانه بود . باید قبول کنید که جامعه ۵٠ در صدى زنان این شهر اختیار رأى دادن اختیارى را ندارند و معمولا مطیع همسر ، پدر، برادر و … بوده اند. این واقعیت غیر قابل إنکار شهر ماست. لیاقت خانم هاى زجر کشیده این دیار بیش از اینهاست و بر کسى پوشیده نیست. اگه قرار باشه این رویه رو تغییر بدید باید از سالها قبل شروع به ساخت فرهنگ آن میکردید. شاید درگذشته مجالى براى نشان دادن لیاقت همنوعان خود إیجاد کردید ولى درست از این فرصت استفاده نشد( همین شورا)
    من با این تفکر موافقم که نیمى از آراى انتخابات این شهر مال خانم هاست اما دریغ از یک کرسى در هر سمت یا مقامى! این حق خانم هاست که فرصت را از برخى آقایانى که عدم توانایى خود را ثابت کردند، بگیرند و براى پله ى اول ، خود را در أداره و توانایى مدیریت شهرى به إثبات برسانند. ( به دور جناح بازى هاى سیاسى ) امیدوارم متوجه عرضم شده باشید. موفق باشید.

    • سلام برتورج
      فکر نمی کنم دعوت زنان به استفاده از فرصت قانونی ایجادشده فمنیستی باشد. حرف من روشن است:ماخواستارم مشارکت و همکاری زنان و مردان در اداره ی شهریم همین!حقی که قانون به همه ی مردم از زن و مرد داده است و اجبار به انتخابی خاص از طرف هر کس را تخلف شمرده است.
      اگر هم به قول شما از سال ها قبل شروع به ساخت فرهنگ نکرده ایم نمی شود که دیگر نقطه ی آغازی نداشته باشد.از طرفی من فقط به اندازه ی کلاس درسم مسئولیت ،امکان و فضا برای کار فرهنگی داشته ام و نه بیشتر.برای تغییر فرهنگ هم زمان و هم آدم هایی که هزینه های مختلف و گزافی پرداخت می کنند لازم است.پایدار باشید

  19. سلام تورج جان
    لطف کن برامون توضیح بده فمنیست یعنی چه؟

  20. یامهدی ادرکنی واقعا جای تاسف داره عکس زن باارایش دست نامحرم باشه خانماحق دارن کاندیدابشن ولی چراعکس شونو پخش کنن این دیگه اخرزمانه

    • درودبریاحق!
      قانون ما از شرع برآمده و مرجع رسمی شرعی (شورای نگهبان )آن را تایید کرده است.ما هم قلبن راضی به این کار نیستیم اما راه دیگری برای معرفی به مردم به نظر نمی رسد . ممنون می شوم اگر شما پیشنهادی دارین ارائه بدین.ضمنا عکس رنگی با عکس مورد نظر شما متفاوت است.سلامت باشین

    • چواب یاحق
      با سلام
      امیدوارم این حرفات جدی نباشه
      که اگه این جوری باشه خدای ناکرده مشخص کردی که انسانیت را بایستی در شکل و فرم اعضا وجوارح بدن انسانها تعریف نمود که این بسیار نزدیک به افکار طالبانی است-بعدش آقای عزیز امام زمان از ظلم و بی عدالتی حق کشی ظهور خواهد کرد نه بخاطر آرایش زنانه که آنهم وِیژگی است که خداوند در ذات زنان نهاده و مطمئن باشید امام زمان آن را از من و شما بهتر درک خواهد کرد (من هم می گویم یا مهدی ادرکنی یا حق را).بنظرمن این دفاع شما خیلی شبیه به افکار طالبان است که زنان را جز آفریدگان خداوند نمی دانند -حالا اگر ایشان مشتی گل بر سر روی خود بمالند ویا روبندی بر روی خود بزنند ودر بین مردم تبلیغ کنند آیا این توهین به مردم نیست-خواهشاً در کار آفریدگار هستی دخالت نفرمایید اگه برای شما نگاه کردن به تصویر ایشان ضرر دارد خوب نگاه نکنید -بعدش با این ایده شما آیا بهتر نیست هیچ زنی از خانه بیرون نیاییند تا چشم مبارک جنابعالی گناه بار نشوند!!!!!!!!!!!!!!!!۱۱۱

  21. زن باید کار خانه را انجام بده اون هم بهش زیاده

  22. خوشبختانه این جهان جهانی مردانه است ولی متاسفانه بدون وجود زنان ارزشی زندگی کردن ندارد…
    این تقصیر نوع بشر است منحصر به کوهدشت وایران نیست

  23. سلام به نظر بنده خانمها باید در جایی دیگر خودشون رو نشون بدن و خدمت کنند شورای شهر کوهدشت جای کار برای اینجور افراد نیست

    • سلام رسول
      می شود لطف بفرمایین چند تا از این جاهای دیگر را معرفی کنین.اما هر جایی که قانون و شرع برای حضور خانم ها منع نکرده باشد مناسب است.موفق باشین

  24. با سلام خانم مرادپور ارزش زن برهیچ کس پوشیده نیست اصل خلقت هستی به خاطر وجود نازنین حضرت زهرا( س ) میباشد.این که ازدامان زن مرد به معراج میرود ارزش زن را می رساند ومردانی که به درجات معنوی وعلمی رسیده اند مطمئنا زنان موفقی کنارشان بوده اند. آیا عوض کردن فکر مردان لر باانتخاب شما میسر می شود؟ تا زمانی که رن ودختران ما به ارزش وجودی خود پی نبرند این امر امکان پذیر نیست حتی اگر بالاترین مقام ها را داشته باشند متاسفانه در خانواده های عشایری ما برای دختران ارزش قایل نیستند شاید حق دارند چون زنان ودختران ما برای اثبات خود هیچ تلاشی نکرده اند آیاتلاش کردیم تااین باورهای غلط راازبین ببریم؟در شهر ما اگر زن مقام ومنصبی داشته باشد هزاران حرف برایش درست میکنند بغیر از آن اگر شما برای شورا انتخاب شوید کار برایتان سخت میشود و…..بهتر نیست ابتدا باور هارادرست کنیم تابا فراغ خاطر آینده خوبی را برای شهرمان ترسیم کنیم . ومن الله توفیق

    • درود بر ناشناس
      من به تنهایی ادعای تغییر نگرش مرد ها یا زن ها را نداشته و ندارم اما در نوشته ی شما معلوم نیست فکر مردها باید عوض شود یا زن ها ارزش وجودی خود را بشناسند؟ به نظر من هردو.حضور در عرصه ی شورا ها تلاشی قانونی است که می تواند قدمی به پیش باشد.تغییر باورها نقطه ی شروعی دارد و آغازی برای شروع.

      • سلام خانم مرادپور به نظر بنده حضور در شورا مشکلی راحل نمی کند بغیر از آن شما اگر انتخاب شوید چطور می توانید در جلسه مردانه شورا با این طرز تفکر مرد هاحضور داشته باشید بغیر ازآن برای هر تصمیمی باعده ای موافق هستید با عده ای مخالف وبعد نوبت تخریب میرسد انسان اگر احساس مسولیت میکند باید در فضایی وارد شود که مورد اتهام قرار نگیرد من مخالف حضور زن در اجتماع نیستم ولی باید شرایط رادر نظر گرفت

    • در کجا بایستی باورها درست شوند آیا تا در بین جامعه نباشی و خانمی مانند ایشان در صحنه نیایند این صحبت ها مطرح میشود -همین اقدام این خانم نقطه شروع خوبیه تا بحث های پیرامون آن مطرح شود – اگه ایشان کاندید نمی شدند آیا این بحثها مطرح می شد-هر چیزی تمرین می خواهد -هیچ باوری بدون تمرین تغییر نخواهد کرد ساز است.

    • با سلام
      خوب باورهای اشباه مردم را با خانه نشینی زنان که نمی شود حل کرد -تغییر باورها تمرین و حضور در اجتمات می خواهد

  25. آخرش معلوم نشد جناب ناشناس با حضور زنها موافقند یا مخالف؟!!تلاش بکنند یا نکنند؟!اگر نیایند (همچنان که سال هاست چنین بوده است )آیا وضع درست می شود؟چون احتمالن برایش حذف درست می کنند توی خانه بماند؟ تاکی بماند؟ لابد تا وقتی همه مردها قول بدهند و قسم بخورند که برایش حرف درست نمی کنند!!!
    چه توجیهاتی درست می کنیم ما!

    • ناشناس اول مخالف ولی بنده معتقدم در شهرما نباید زن درمحیط مردانه کنونی شرکت کند چون فرهنگ شهرما این اجازه رانمی دهد

  26. سلام خانم مرادپور عزیز به نظر بنده شما تنهایی از عهده این کارا بر نمیایید بهتر است که دو نفر باشید تا سهم شما از تصمیمات شورا به ربع برسد شاید بتونید برنامه هاتونو برای اجرایی شدن پیش ببرید ، منظورم اینه که با یکی دیگه از خانمهای کاندید صحبت کنید یا یکی بشید که در آرا موفق باشین ، با امید موفقیت شما

    • سلام بر امیر
      مردم حق انتخاب نه نفر را دارندو می توانند از این امکان استفاده کنند.مهمتر از همه انتخاب خوب است که می تواند برنامه ها را به پیش ببرد.موفق باشید

  27. سلام وخسته نباشی :
    ما اهالی کوی پاسداران بهتون رای میدیم
    درحدتوان

    • درود بر خانم ها و آقایان:(پاپتی-رشیدی-خوشناموند-رحمتی-قدمی-کیانوش رشیدی-حجتی-فامیل-زهرا-زاهدکاظمی-یه دوست-همشهری-داوی رش-همکارفرهنگی-تازه آبادی-برالیوه-اهالی)
      ازلطف شما و صرف وقت به خاطر خواندن وکامنت به نوشته ی صدر سپاسگذارم .دست همکاری و هم فکری همه ی شهروندان شهر را می سازد .شهر خانه ی همه ی شهروندان است وما به این تعامل برای پیشرفت نیازمندیم .ممنون از لطفتون

  28. سلام و درود بر خانم مرادپور و بر همه کوهدشتیهای عزیز ، مردان غیور و شیرزنان شیر ، در پیشگاه خداوند متعال انچه باعث برتری و سروری است زن بودن یا مرد بودن نیست بلکه تقواست…..قطعا زنان جامعه من نیز که نیمی از جمعیت هستند حق دارند نماینده ای در شورا داشته باشند ، هرچند متن نوشته سرکار خانم را نمیپسندم و به قول ان دوست عزیز ، اگر برنامه های خودشان را اعلام میکردند به نظر مقبول تر میآمد ، لیکن وجود خانمی تحصیلکرده از بین زنان به نظر باعث رشد و شکوفایی بیشتر شورا میشود.

  29. سلام بر آقای گراوند
    با نظر شما که منطبق بر آموزه های دینی ماست کاملن موافقم.همچنان که می دانید ما قصدو نیت برتری جویی نداریم ما حرف روشنی داریم که البته بسیاری سعی در آلودن آن دارند .ما می خواهیم در زیبایی خانه ی خود نقش داشته باشیم و در زحمت چندین ساله ی آقایان مشارکت نماییم . حتما در روز های آتی برنامه ها نیز به نظر مردم عزیز خواهد رسید. از لطف عالی بسیار خرسندم

    • تشکر و سپاس ، امید دارم موفق باشید متاسفانه بعلت سکونت در تهران امکان انتخاب شما را ندارم ولی به احترام همه شیرزنان کوهدشتی ، قطعا اگر کوهدشت مظلوم بودم حتما به شما رای میدادم. به هرحال ارزوی موفقیت میکنم.

  30. باسلام خدمت خانم مرادپور اسم شخص رونمیشه بنویسم ولی یکی ازخانمها عکس خو دشوتوی شهرپخش میکردیکی ازعکساشودست من دادظاهرصورتش حداقل نوددرصدباعکسش فرق داشت به خدا کارخیلی زشتی بود.راههای دیگه ای وجودداشت که میتونستیدبین مردم خودتونومعرفی کنیدمثلاهزینه چاپ عکس روصرف دعوت خانمهابه جلسه وسخنرانی میکردید وحضورا خودتونوبه مردم معرفی میکردید

  31. با سلام
    دوست وهمکار عزیزم:
    آرزو می کنم همانند دیگر موقعیت های زندگیت موفق باشید

    فریاد زنانی باش که در عین غیرت شهامت فراموش شده اند!

    از راه دو برای موفقیتت دعا می کنم
    مازنیم مازنده ایم!

  32. سلام،

    تلاشتان پاینده باد.

  33. با سلام و خسته نباشید امیدوارم موفق باشید و بشید ………میخواستم یه کمی از برنامه هاتون بگید ممنون

  34. حجت بر زنان تمام شد فقط فریبا مرادپور

    • چه حجتی آقای ناشناس
      مگه زنها در طول تاریخ برایران حکومت نکرده اند توسط شوهرانشان
      به صرف اینکه در مسند یک پست قرار گیرند که نمی شود گفت مشارکت ندارند

  35. ان شاالله که نامزد انتخابات بشوید تا ببینید که شما هم نمی توانید کاری بکنید.
    بعضی زن ها مثل شما فکر می کنند،وقتی زن هایی مثل شما را می بینم به این همه جسارتشان آفرین می گویم اما دلم برایشان می سورزد که شاید نمی دانند اینجا ایران است،ایران اسلامی،ایران مرد سالاری و ایرانضایع کننده ی حقوق زن.
    با آرزوی فتح بلند موفقیت برای شما سرکار خنم مرادپور.

  36. برای برخی از افراد فوق که نظر دادن چرا خانمها عکس خودشونو توزیع کردن باید به شدت تاسف خورد . مگر جامعه ما اونقدر بیچاره است که با دیدن عکس یک خانم آن هم با حجاب کامل متاثر بشن . پس این همه خانم که اونا رو مستقیما میبینیم یا از صدا و سیما تصویرشون پخش میشه باید سنگسارشون کرد . بابا اینقدر دیگه کوته فکر نباشیم . طالبان هم دیگه این طرز نگاه رو کنار گذاشته .

    • جوابتون نسبت به نظر من تعجب نداره برااشخاصی بافکرواعتقادی درحدشمااین که چیزی نیست خیلی زنهاهستندکه اعتقاداتی دارن ویه کارای …میکنن واصلا براشون بدنیست خیلی هم به خودشون مینازن .انشاالله روزی میرسه وجواب این دیدگاهت نسبت به زنان راخواهی گرفت یاصاحب ازمان ادرکنی

      • عزیزم جناب یا حق
        با سلام واحترام
        پیامبر و امامان ما در ۱۴۰۰ سال پیش برای پاک کردن ذهن مردم دنیا از این افکار یک طرفه شما به رسالت و امامت رسیدند در آن هنگام که زنان و دختران مانند کالا بطور روزانه در بازار دست به دست و به بفروش می رسیدند -این انسانها از طرف خداوند برای مبارزه به این پدیده به پا خواستند و توانستند جایگاه زنان را بهتر کنند –جناب یا حق از نوشته هات مشخص است که شما با شنیدن کلمه زن یک موجود ناقص الخلقه در ذهنتان شکل می گیرد که هیچ اختیاری از خودش نداره و کسانی دیگر بایستی برایش برنامه ریزی کنند – اینرا بدان که پیامبر و امان بیشترین عزت و احترام را نسبت به زنان داشتند و این جور که شما در ذهن دارید نبوده -هر جا که می رفتند زنان را درکنار خود داشتند در مجادله ها و حتی در جنگها ودر شرایط سخت زندگی -مطمئنا هر چه زنان جامعه ما آگاه تر باشند و قدرت تجزیه و تحلیل بیشتری داشته و به این باور برسند که ۵۰% جامعه هستند و در حل مسایل بشر بیشتر وارد شوند این بنفع مردان جامعه نیز هست چراکه با هم اندیشی مسایل جامعه کاملتر دیده می شود و بهتر بررسی و حل خواهند شد-پروردگار جهان نیز هیچ دونفری را مثل هم نیافریده است و این بزرگترین ویژگی بشر است و بزرگترین پیام برای ما که بدانیم هر کسی در این جهان بایستی نقش خودش را بازی کند نه اینکه دیگران برایش برنامه ریزی کنند -خواهشاً شما کاسه داغتر از آش نباشید و بجای امام زمان(عج) هم تصمیم نگیرید امام زمان عصر به فرمان خداوند خودشان زنده هستند و مطمئن باشید از همه چیز آگاه هستند

        • خدمت شماجناب عرض کنم که منم یک زن هستم . ازاینکه یک زن هستم خیلی شکرگزاروراضی هستم .واقعاوضع بعضی اززنان دراین زمان خیلی بدوشرم اورشده وفقط بایدتاسف خورد .فهم شما نسبت به مطلبی که من نوشتم کم هست کسی نمیتواندبرای اوتصمیم بگیرد.نوشتم انشاالله روزی میرسد و………..یاصاحب الزمان ادرکنی

        • جناب یا حق
          اگه دوست دارید بیشتر توضیح بدهید تا اینکه ما هم استفاده کنیم و بیشتر درک کنیم -ممنون حق نگهدارت

  37. خانم مرادپور بنده برای شما آرزوی موفقیت میکنم . همین که شهامت پا گذاشتن به این عرصه را با وجود تمام نا ملایمات و مصائب ان را داشته اید نشان از شجاعت و شهامت شما ست . اگر موفق به اخذ رای شدید که جای بسی مسرت می باشد و اگر هم موفق نشدید چیزی از ارزش شما کم نمی شود و همان شیر زن با بصیرت که قبلا بوده ای ،خواهی ماند .

  38. انسانها دوجنبه دارند یک جنبه عقلی و یک جنبه احساسی و همچنین گفته می شود که زنها از جنبه احساسی و عاطفی بیشتر برخورداند و مردها از جنبه عقلی بیشتری در نهایت وجود این دوجنبه در انسانها مایع تداوم زندگی آنهاست -اگر این تعاریف را قبول داشته باشیم پس ۵۰ % جامعه که زنان باشند دارای قدرت احساسی و عاطفی هستند و ۵۰% دیگر دارای قدرت عقلی بیشتر -در طول تاریخ بشر قسمت ۵۰% مردانه که از قدرت عقلی بیشتری برخوردار بوده حاکم بلا منازع بوده است وبشر به این روز رسیده و مشخص است که بشر فقط از نیمی از استعداد خود استفاده کرده آیا بهتر نیست برای تکامل سریعتر، بشر بسمت استفاده بیشتر از نیمه دوم خود یعنی قدرت احساس هم حرکت کند -شرکت و حضور شما خانم محترم با هر اندیشه ای که دارید را خیر مقدم می گویم و شاید این راهی باشد برای حضور بیشتر خواهران و مادران نجیب ما در عرصه وجود

  39. سینه مالامال درداست ای دریغا مرهمی

  40. با سلام خانم مراد پور
    مگر نه اینکه هرگروهی اگر نخواهد سرنوشتش عوض نمی شود؟
    مگر نه اینکه گروه شما زنان در بسیاری صنوف حضور دارید ؟
    پس موثر و متعهد و خواهان تغییر سرنوشت خود و ما باشید
    ولی چه تضمینی هست اگر موفق شدید در آنجا هم از حق خود وما نگذرید؟ همین نوشته مملو از حس مسولیت گریزی و جلب ترحم است
    و این چنین طبیعتی با مسولیت و رهبری نا سازگار است.

  41. سعی کنید پاتونو بیشتر از گلیمتان دراز نکنید چون مانیز چیزهایی را میدانیم

    • آقای ناشناس بی ادب! خدا می بیند و می پوشد اما بنده نمی بیند و می خروشد . چرا هرکی میخواد دو کلمه حرف حساب بزنه فوری ایمان نداشته تونو زیر پا میزارید و علم تهمت و افترا را بلند می کنید. مگه این خانم چی گفته که جوش آوردی . برو استغفار کن . به ریالرآن من هیچگونه نسبتی با این خانم ندارم ولی ایشون نباشه هر خانم دیگه باشه باید حرمتش حفظ بشه .

  42. سلام خانم مرادپور ارزوی پیروزی شما رو داریم.حرفای خوبی زدین ایده هاتون عالیه .دوست دارم بهت رای میدیم.س.گلستان۶

  43. آقای غضنفری من واقعا زن هستم!
    و خوشحال از اینکه شما رو مدافع حقوق زنان می بینم!!!
    شما گفتید که شناختی از این خانم ندارید پس بدون شناخت دفاع کردن جایز نیست.

  44. فریبا میبره مطمین باشید

  45. باسلام موفق باشید شیر زن

  46. با سلام خانم مرادپور چرا کمی از برنامه هاتون نمیگید هدفت از شورا شدن چیست

  47. با سلام یه بار دیگه بهتون پیام دادیم خانم مراد پور خیلی مایلم از برنامهاتون بگین و هدفتون از شورا شدن چیست .ممنون میشیم

  48. رای من فریبا خانم مرادپور

  49. باسلام و سپاس از همه ی دوستان .متاسانه با اشغال همه ی فضاهابا تبلیغات نامتعارف و غیرقانونی عملا در این هیاهو صدای ما به جایی نمی رسد.با وجود این مختصری از برنامه ها (مطلب جوانان :امید و آینده قابل دسترسی در همین سایت)جهت اطلاع دوستان در ذیل درج می شود.

    اینجانب برای تک تک بند های وظایف شورا راهکار و برنامه مدون دارم اما برنامه های کلی و اجمالی برای اجرایی کردن و عملیاتی شدن وظایف شورا و صرفا ویژه ی بندهای فوق(موضوع بندهای۵-۶-۷و۲۸)که بیش از سایر وظایف شورا به مشکلات پیش گفته مربوط می شود به قرار زیر است :
    ۱- تعریف،تبیین وتصویب نقشه ی توسعه ی همه جانبه ی شهر و مشخص شدن این گونه فضاها(بند ۵-۶-۷و۲۸)برای ۲۰سال آینده در راستای تحقق اهداف برنامه ی چشم انداز
    ۲- دعوت از سرمایه گذاران وهمشهریان علاقه مند به سرمایه گذاری و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاری در بخش های مربوط
    ۳-ایجادسازوکارهای ضابطه مند و قانونی برای واگذاری بخش های موجود یا تاسیسی موضوع بند ۵و۶ به بخش خصوصی با اولویت جوانان و تحصیل کردگان
    ۴- ایجاد NGOها ،انجمن ها و نهادهای مردم بنیان با مشارکت و اولویت جوانان
    ۵- ایجاد پایگاه های مجازی برای ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری به شهروندان
    ۶- ایجاد و ساخت میادین فروش انواع کالا و تولیدات کارگاهی و خانگی در نقاط مشخص شهر
    ۷- تعریف و ساخت فضاهای نمایشگاهی برای استفاده شاغلین در بخش های هنری ،تولیدی ،خدماتی و غیره
    ۸-ساماندهی و تعریف بازارهای هفتگی مانند پنج شنبه بازار ایجادشده در بهشت زهرا
    ۹- ساخت فرهنگسرا و واگذاری بهره برداری از آن به هنرمندان و دست اندرکاران امور هنری و فرهنگی با اولویت جوانان
    ۱۰- ایجاد پایگاه های مجازی در فضای وب به منظور استفاده از نظرات ،خلاقیت ها ،طرح ها و برنامه های همه ی شهروندان
    ۱۱- تخفیف و تقسیط وجوه صدور انواع پروانه ی کسب برای جوانان و تحصیل کردگان سرپرست خانوار
    ۱۲- کاهش عوارض ساخت و ساز ساختمان برای زوج های جوان و اقشار آسیب پذیر اجتماعی و زنان سرپرست خانوار
    ۱۳- تسهیل ایجاد و تشکیل تعاونی ها ی تولیدی با تقسیط و تخفیف وجوه مربوط به شهرداری و صدور پروانه آن ها
    ۱۴-تلاش در جهت رفع مشکل شهرک های صنعتی و تخصصی مانند شهرک بهساز

    • شورای شهر و با ریاست جمهوری اشتباه گرفتی خانم!
      سنگ بزرگ برداشتن نشانه ی نزدن است!
      اگر برنده شدی بعدش نیایی بگی پول نبود؟
      برنامه هات شده عین مثال پشه و مناره! ببخشید
      بند ۱۲ فقط باید سازماندهی و شفاف بشه نه کم و کسر چون این بند بر اساس هیچ قانونی نیست برای یک نفر هزار تومان و برای یکی یک میلیون! یا بصورت لقمه هر کی هرچی بده بگو خدا بده برکت

      • کاش یه بار قانون وظایف و اختیارات شورا را می خوندی تا می دیدی که این وظایف دقیقا نوشته شده اند. راستی که ناشناسی!

  50. سلام خانم مرادپور به نظر می رسد که نمیتوانی بند ۱۲ برنامه تان را اجرایی کنید چون اگر قانون باشد باید برای همه باشد در ضمن درآمد شهرداری اینقدر نیست که بذل وبخشش کنی

    • اگه در آمد شهرداری کمه پس این همه تلاش کاندیدها برای چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟این ساختمان های ۵ طبقه ۱۰ واحدی اعضا شورای شهر از کجا آمده

  51. با سلام به شما خانم مرادپور
    به نظر بنده زنان در تمام عرصه ها باید حضور فعال داشته باشند و در این هیچ شکی نیست ولی خانما هنوز خودتونو باور ندارید به عنوان مثال همین عنوان تیتر نوشته شما(ما زنیم ما زنده ایم) خوب همه میدونیم زنان زنده اند.حالا دور از جون کی گفته شما مرده اید یا بهتر بگم که شما نیستید.
    متاسفانه خانما خودتون کار خودتونو خراب می کنید یا اینکه خود را ضعیف جلوه می دهید مثلن در اتوبوس یا مینی بوس چرا مثل مردها وسط نمی شینید یا سر پا نمی ایستید یا در صفهای مختلف از قبیل خودپرداز بانک صبر نمی کنید نوبتتان بشود،سریع می خواهید جلوی بقیه بزنید و برید چون زنید و ضعیفید،و خیلی از مثالهای دیگر که خودتان بهتر میدونید.پس اگر میخواهید زنده باشید پا به پای مردها و مثل مردها مسئولیت های بزرگ را قبول کنید مخصوصن تو صفها و تو ماشین!!! بنده خیلی عامیانه و خیلی ساده حرف زدم
    امیدوارم منظورم را متوجه شده باشید.

  52. واقعا حیف شد که این حماسه ی سیاسی بزرگ با پیروز شدن شما توام نشد ارزوی موفقیت درتمامی مراحل زندگی را برای شما و خانوادتان دارم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.