- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رسیدگی به لایحه استرداد مجرمان ایران و تایلند در صحن به موافقت نمایندگان نیاز دارد

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس :
 
رسیدگی به لایحه استرداد مجرمان ایران و تایلند در صحن به موافقت نمایندگان نیاز دارد

علی شاهرخی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت [2] تصریح کرد: وزارت خارجه موظف به حمایت از اتباع ایرانی در خارج از کشور است و باید برای حل مشکلات این افراد تلاش کند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گفته می‌شود مواد مخدر، عمده‌ترین عامل مجرم شناخته شدن ایرانیان در خارج از کشوراست و برخی از افراد با فریب باندهای قاچاق اقدام به حمل مواد مخدر به سایر کشور‌ها می‌کنند.

وی افزود: ایرانیانی که در خارج از کشور مجرم شناخته می‌شوند به ویژه در کشورهایی مانند تایلند و اندونزی، آن دسته از افرادی هستند که به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر صنعتی یا سنتی دستگیر می‌شوند که در برخی موارد شاهد تجمع خانواده‌های این افراد در مقابل مجلس بوده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: باید در زمینه رفع مشکلات ایرانیان زندانی در خارج از کشور هرچه سریع‌تر اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

شاهرخی در ادامه به زندانیان ایرانی در تایلند اشاره و بیان داشت: این موضوع در اولویت کمیسیون قضایی و حقوقی قرار داشت و به سرعت در کمیسیون تصویب شد و پس از آن در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد: خانواده‌های این افراد خواستار رسیدگی فوری به لایحه استراد مجرمین بین ایران و تایلند هستند اما از نظر آیین‌نامه داخلی مجلس؛ هر گونه تغییر در دستور کار مجلس مستلزم امضای تعدادی از نمایندگان است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: صدای این افراد به گوش نمایندگان ملت رسیده است و انشاءالله به زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت تا دیگر شاهد نگرانی این خانواده‌ها نباشیم./