تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

غرضی: خدا همه ما را لعنت کند! / قالیباف: در دوره ما مردم ظرف ۴۵ روز کمربند ایمنی را بستند

  • کد خبر : 26509
  • 15 خرداد 1392 - 20:57

  در قرعه کشی نوبت برای استفاده زمان‌های باقیمانده نامزدها پس از محسن رضایی نوبت به سید محمد غرضی رسید. به گزارش میرملاس ؛  این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در زمان باقیمانده‌اش گفت: ایران یک مجموعه فرهنگی است در طول تاریخ از قبل از اسلام تا بعد اسلام. اینکه کوروش می شود ناجی یهودی‌ها و […]

290172_961

 

در قرعه کشی نوبت برای استفاده زمان‌های باقیمانده نامزدها پس از محسن رضایی نوبت به سید محمد غرضی رسید.

به گزارش میرملاس ؛  این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در زمان باقیمانده‌اش گفت: ایران یک مجموعه فرهنگی است در طول تاریخ از قبل از اسلام تا بعد اسلام. اینکه کوروش می شود ناجی یهودی‌ها و اینکه یک کشور با ۳۰ میلیون متر مربع وسعت بدون جنگ داخلی اداره می‌شود به خاطر غنای فرهنگی است. فرهنگ عظمی اسلامی توانایی پیدا کرده که علاوه بر اینکه با فرهنگ مهاجم آمیزش کند و بر آن پیروز شود. عنایت بفرمایید که چه اتفاق عظیمی افتاده است. خاندان پیامبر اسلام(ص) دچار گرفتاری بنی امیه می‌شود. چه کسی این خاندان را نجات می دهد؟ ابومسلم خراسانی که ایرانی بود. باید نگاه را از سمت نگاه‌های سیاسی به سمت نگاه اجتماعی ببریم. جریان اجتماعی ملت ما یک جریان فرهنگی بسیار وسیع‌تر از مرزهای سیاسی ما بوده هست و خواهد بود.
وی افزود: اینکه حدیث سلسله الذهب اینگونه در تاریخ می‌ماند به خاطر این است که مردم نیشابور یک جریان فرهنگی داشتند. بنی العباس جز خنجر نداشتند اما شیعه فرهنگ داشت. همین بنی العباس به دست ایرانیان ساقط می‌شود. اینکه خواجه نصیر سوار بر اسب مغول می‌شود می‌رود خلیفه عباسی را نابود می‌کند.
غرضی همچنین گفت: مغول می آید و می‌رود ولی یکهو صفویه می آید. چه کسی می آید صفویه را می آورد؟ شیخ صفی الدین اردبیلی. شیخ می آید به دیدن سعدی، سعدی هم یک کلیات سعدی می‌دهد اما شیخ می گوید کتابت برای خودت من با قرآن کار دارم. اینکه شما فرض کنید که قدرت فرهنگی ناشی از قدرت سیاسی است خطاست. این که فکر می کنید با یک دولت می‌توان فرهنگ را تغییر داد خطاست.

وی همچنین گفت:خدا لعنت کند رضا خان را که لفظ اجباری را آورد. هنوز هم ما فکر می‌کنیم که اگر وقت جوانان را بگیریم و گماشته این و آن بشوند درست می‌شود. مگر دنیا به سمت لشگرسازی حرفه‌ای نرفته است؟ تمام دنیا وقتی عزیزانشان به سن ۱۸ سال می‌رسند یک مهارتی دارند و می روند سر کار. اما در کشور ما تا ۱۸ سالگی رها می‌کنیم و یا یک سری محفوظات داند. پهلوی ها رفتند اما فرهنگشان مانده است. باید برویم برای این‌ها مهارت بیافرینیم. لیسانس ها را چه کنیم؟ گریه می‌کنیم. لعنت بر ما که آدم‌هایمان را به جای اینکه برویم به سمت نرم افزار می‌برم به سمت سخت افزار. ای داد ای بیداد! همه بردند روی نرم افزار ما هی می بریم روی سخت افزار! 
پس از غرضی نوبت به محمدباقر قالیباف بود که از زمان باقیمانده‌اش استفاده کند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچیزی که مشخص است این است که با همه زحمت‌هایی که کشیده شده است این است که کارنامه ما کارنامه قابل قبولی نیست. ما باید یک تغییر اساسی و تحول جدی در این کارآمدی ارائه بدهیم.
وی در حدود ۴ دقیقه زمان باقیمانده‌اش گفت: این را از انقلاب و امام یاد گرفتیم که توجه به رویکرد اجتماعی اساس کار ماست. به این معنی که اولویت را به نیروی انسانی بدهیم. اینگونه بر تبعیض و فساد غلبه پیدا می‌کنیم. مثلا در دفاع مقدس همین گونه بود. متاسفانه در حوزه اقتصاد و فرهنگ وسیاست این رویکرد را دنبال نکردیم. آنقدر که بی اعتمادی به ما خسارت وارد کرده بود چیز دیگر خسارت وارد نکرده است. امروز اقتصاددانان به ما اعتماد ندارند. دولت اجتماعی تبلور حضور اقشار مختلف مردم است. بنده در کارنامه خودم همواره این رویکرد را دنبال کرده‌ام. در پلیس که بودم هیچکس کمربند نمی‌بست اما ظرف ۴۵ روز ۷۵ درصد مردم کمربند می‌بستند.
پس از محمدباقر قالیباف نوبت به غلامعلی حدادعادل رسید.
وی یک دقیقه و نیم خود را به محمدرضا عارف پاسخ داد و گفت: من یک نکته خطاب به عارف بگویم. ایشان در بحث ماهواره منع را مطرح کردند. ایشان بحث اعتیاد را مطرح کردند. اگر آقای عارف رئیس جمهور شوند اجازه می‌دهند مواد مخدر بدون حساب وارد کشور شود؟ در همه مسایل همینگونه است. باید جلوی ورود سم را به غذای روحی مردم بگیریم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=26509

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با تمام احترام به آقاى مهندس غرضى مجبورم بگم از این آقا بپرسید واسه چى وارد این عرصه شدى. من منتظر بودم بگم من برام مهمون اومده با اجازه تون مرخص میشم!

  2. نگو.غرضی نمک مناظره ها و انتخابات است.از حداد بیشتر میاره

  3. اون نامزدهایی که در همین مرحله هم ترسو هستند وای به بعد از برگزیده شدنشون.
    درود بر شرف غرضی/عارف و روحانی که صریح و شفاف مشکلات را فریاد زدند. بقیه که ماشا… انگار نه انگار.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.