تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

حاشیه‌های مناظره؛ ازعروس عارف تاگلایه حداد و آقای غرضی که رفتن!

  • کد خبر : 26535
  • 15 خرداد 1392 - 22:19

  به گزارش میرملاس به نقل از فارس، مناظره دوم کاندیداهای ریاست جمهوری با رویکرد فرهنگی حواشی قابل توجهی داشت که در ادامه برخی از آنها را می‌خوانید: -ماجرای استقبال از کاندیداها این بار نیز مانند دور اول برقرار بود، با این تفاوت که این بار علاوه بر محمدتقی سهرابی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، علی […]

images

 

به گزارش میرملاس به نقل از فارس، مناظره دوم کاندیداهای ریاست جمهوری با رویکرد فرهنگی حواشی قابل توجهی داشت که در ادامه برخی از آنها را می‌خوانید:

-ماجرای استقبال از کاندیداها این بار نیز مانند دور اول برقرار بود، با این تفاوت که این بار علاوه بر محمدتقی سهرابی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، علی دارابی معاون سیما و سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس رسانه ملی که در دور قبل حضور داشتند، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما و تقدس‌نژاد مدیر امور مالی سازمان صداوسیما نیز به جمع استقبال کنندگان پیوسته بودند.

-ضرغامی پس از ورود مهمانان با آنها خوش و بش می‌کرد و سخنانی بین او و کاندیداها رد و بدل شد.

-دکور مناظره این بار با اندک تغییری و چسباندن صندلی کاندیداها و قراردادن تریبون در مقابل صندلی‌ها مواجه شده بود.

-مناظره رأس ساعت ۱۶ با اجرای مرتضی حیدری آغاز شد.

-خلاف دفعه پیش که حیدری خود اقدام به قرعه‌کشی می‌کرد، این بار علی طلوعی مدیر شبکه جهانی جام جم و نماینده ستاد انتخابات صداوسیما قرعه‌کشی را انجام داد.

-محسن رضایی اولین کسی بود که پشت تریبون رفت و جملات خود را با خواندن آیه‌ای از قرآن کریم و همچنین گفتن کلمه «یا ابوالفضل» آغاز کرد.

-محسن رضایی پس از شنیدن سخنان سایر کاندیداها اعلام کرد که خوشحالم صحبت‌هایم بر گرمی و رونق مناظره افزود.

-حسن روحانی در بخشی از سخنانش به بهترین‌های عرصه فرهنگ اشاره کرد و از محمدرضا شجریان به عنوان بهترین فرد عرصه موسیقی نام برد. در پاسخ به او نیز قالیباف گفت: در سخنانمان متکی به رای حرف نزنیم و متکی به استدلال حرف بزنیم. دروغ‌گویی بدتر از فقر در جامعه است.

-عارف در بخش دیگری از سخنان خود دوباره نام شجریان را که در تلویزیون ممنوع‌التصویر و صداست را آورد و گفت: ربنای شجریان چه تاثیر فرهنگی در کشور ما داشته است؟ این اثر سازنده یک اثر فرهنگی است. ما باید پیشخوان فرهنگی را تقویت کنیم. برای اینکه تهاجم فرهنگی را مقابله کنیم باید تولید کنیم.

-ولایتی در بخشی از سخنانش اعلام کرد که باید کار را به کاردانش بسپاریم و مصون سازی کنیم. پیشگیری از درمان بهتر است.

-در نیمه اول بخش اول همه کاندیداها زمان باقیمانده داشتند جز حسن روحانی که حدود ۲ دقیقه نیز بدهکار بود.

-در میانه مناظره حیدری اعلام کرد که مناظره امروز برای تعیین رأی مردم بسیار اثرگذار خواهد بود.

-وقتی زمان‌ها برای دوم اعلام شد، حسن روحانی خواست تا از سایر کاندیداها وقت بگیرد ولی حیدری اعلام کرد که وقت‌ها قابل واگذاری نیست.

-در بخش پایانی مرحله اول مناظرات حدادعادل دوباره نسبت به شیوه برگزاری مناظره‌ها گلایه کرد و گفت: مناظره این بار به شیوه موزائیکی برگزار شده، شما مانند موزائیک چیدمان را می‌بینید ولی در نهایت چیزی عائدتان نمی‌شود. بحث‌های ما به شیوه‌ای است که مخاطب نمی‌تواند به انتخاب برسد.

-مرتضی حیدری در پایان بخش اول اعلام کرد که می‌توانیم مناظره را با پرسیدن ۱۶ سوال با مدت زمان پاسخگویی ۲ دقیقه ادامه دهیم و یا ۱۰ دقیقه استراحت کنیم و کاندیداها به بحثشان ادامه دهند که کاندیداها اعلام کردند ترجیح می‌دهند که استراحت کنند. -وقتی کاندیداها در حال تصمیم‌‌گیری برای ادامه مناظره بودند، غرضی از جای خود بلند شد که حیدری گفت: آقای غرضی که رفتن.

-بخش دوم مناظرات حدود ساعت ۱۹:۴۵ آغاز شد و قرار شد ۱۶ سوال از کاندیداها پرسیده شود و هر کاندیدا به ۲ سوال با مدت ۲ دقیقه و چهار دقیقه در پایان صحبت کردند.

-محسن رضایی در بخشی از سخنانش درباره برگزاری مناظره‌ها گفت: مناظره‌ها هم در سال ۸۸ و هم امسال خیلی خوب برگزار سد و دوستانمان نباید می‌ترسیدند که مناظرات به گفت‌وگوهای جمعی تبدیل می‌شد، امیدوارم مناظرات دوباره برگردند و بی‌شک مردم محرم‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی هستند.

-دومین مناظره کاندیداها هرچند با محوریت فرهنگی برگزار شد، اما مباحث سیاسی همچنان اصلی‌ترین مباحث مطرح شده بود.

-در دو دقیقه زمان باقیمانده کاندیداها تلاش کردند تا جمع‌بندی کاملی از برنامه‌های فرهنگی خود ارائه دهند.

-پیش‌تر  ضرغامی اعلام کرده بود که زمان مناظره‌ها ۲۱۰ دقیقه است و این زمان می‌تواند تا اذان مغرب ادامه پیدا کند، ولی در مناظره دوم زمان بیش از آنچه صداوسیما پیش‌بینی کرده بود به طول انجامید و با اذان مغرب تلاقی پیدا کرد که شبکه یک از طریق زیرنویس اطلاع‌رسانی کرد.

-عارف در سخنان پایانی خود درباره تنوع فرهنگی صحبت کرد و گفت یکی از عروس‌های من آذربایجانی است، دیگری اصفهانی و یکی دیگر بیرجندی است و من اینجا مزیت تنوع فرهنگی را دیدم.

-مرتضی حیدری مناظره را با تبریک آغاز زعامت امام رضا (ع) به پایان برد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=26535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. زنده باد عارف

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.