تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

سوری : غرب با توهم فعالیت هسته‌ای در پارچین، به ایران اتهام‌زنی می‌کند

  • کد خبر : 26626
  • 17 خرداد 1392 - 12:26

  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه کانادا برای عقب نماندن از قافله اتهام‌زنی به ایران درباره برنامه هسته‌ای به اظهارات غیر‌‌واقع‌بینانه می‌پردازد، گفت: پارچین منطقه‌ای نظامی است و هیچ‌گاه زیاده‌خواهی‌های غرب راه به جایی نمی‌برد. حجت‌الله سوری در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به بیانیه کانادا که ایران […]

21319_orig

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه کانادا برای عقب نماندن از قافله اتهام‌زنی به ایران درباره برنامه هسته‌ای به اظهارات غیر‌‌واقع‌بینانه می‌پردازد، گفت: پارچین منطقه‌ای نظامی است و هیچ‌گاه زیاده‌خواهی‌های غرب راه به جایی نمی‌برد.
حجت‌الله سوری در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به بیانیه کانادا که ایران را متهم به مخفی کردن شواهد فعالیت‌های هسته‌ای در پار‌چین کرده است، گفت: کانادا برای عقب نماندن از قافله اتهام‌زنی به ایران درباره برنامه هسته‌ای به اظهارات غیر‌‌واقع‌بینانه می‌پردازد.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در قالب معاهده ان.پی.تی. و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای انجام می‌شود و جمهوری اسلامی ایران همواره نهایت همکاری را با بازرسان آژانس برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای انجام داده است.
سوری، ادامه داد: بر اساس مقررات بین‌المللی آژانس و هیچ نهاد بین‌المللی دیگری حق بازدید از مراکز نظامی کشورها را ندارد و با این‌همه جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن شفافیت برنامه هسته‌ای خود و همکاری با بازرسان این سازمان، اجازه بازدید از پارچین را صادر کرد که هیچ نوع فعالیت هسته‌ای در این مرکز نظامی مشاهده نشد و دولت ایران بیش از این اجازه دخالت غرب در مراکز نظامی را نمی‌دهد.
نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: تاکید بر هسته‌ای بودن پارچین، بهانه‌جویی آمریکا و غرب است تا مانع از انجام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شوند چرا که دستیابی جمهوری اسلامی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، کشور را در بسیاری از زمینه‌ها بی‌نیاز می‌کند و این امر عامل نگرانی شدید غرب است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: همچنین ایرانی با داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای که به خودکفایی در نیاز‌های پزشکی، کشاورزی، صنعتی و … رسیده باشد، می‌تواند الگوی کشور‌های دیگر جهان قرار گیرد و انحصار بسیاری از کالاها و تجهیزات را از دست آمریکا و کشور‌های غربی مانند کانادا خارج کند که این مساله زیان‌های بسیاری را متوجه منافع غرب می‌کند.
دولت کانادا در بیانیه ای که نماینده کانادا در آژانس خواند، ایران را به پاکسازی مرکز نظامی پارچین و تلاش برای مخفی کردن شواهد فعالیت‌های هسته‌ای خود در این مرکز متهم کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=26626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. جناب سوری خوب است هراز چند گاهی سرکی در گزارشات خبری میکشی و فرمایشاتت فقط نقل قول و چون از خودت حرفی نداری حرف دیگران را تکرار میکنی . یا در مجلس غایبی یا گاف میزنی

  2. سوری مایه شرمساری دلفان و سلسله است چرا که وقتی حضور در انتخابات در الشتر۱۲۰ درصد استس باید هم چنین باشد به گفته تورنتو ایشان حق دارد غایب باشد چرا که حرفی برای گفتن ندارد، ایشان نماینده نیست شنیده ها و دیده ها حاکی است که ۲ نفر از اقوام ایشان بنام نماینده عزل و نصب ها هستند
    انتظار دارم اگر راست می گوئید این مطلب را سانسور نکن چرا که نه بی ادبی کردیم و نه توهین حرف دل دلفان وسلسله را زدیم

  3. ما که از رای دادن به سوری از پشیمانی شاخ دراورده ایم
    ایشان تمام اختیار خود را به برادرش و چند نفر دلال داده اند
    مردم را سرخورده و پشیمان کرده اند خدایا ما را ببخش بخاطر این انتخاب توبه توبه توبه…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.