تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

شهرام گیل آبادی : صدا و سیما برای یک کاندیدا نیست؛ از جانبداری دست بردارید

  • کد خبر : 26736
  • 18 خرداد 1392 - 18:18

      صدا و سیما راه خود می‌رود. از یک کاندیدای خاص حمایت می‌کند. دیگرانی را سانسور می‌کند و برایش پاسخگویی به مردم ضرورتی ندارد. معاون رسانه‌ای در نامه‌ای به معاون سیاسی سازمان صدا و سیما، آنها را به صراط مستقیم دعوت کرده است. اگر صراط مستقیم برای آنها، حمایت ازیک کاندیدای خاص نباشد. […]

IMG_9169
 
 
 
صدا و سیما راه خود می‌رود. از یک کاندیدای خاص حمایت می‌کند. دیگرانی را سانسور می‌کند و برایش پاسخگویی به مردم ضرورتی ندارد. معاون رسانه‌ای در نامه‌ای به معاون سیاسی سازمان صدا و سیما، آنها را به صراط مستقیم دعوت کرده است. اگر صراط مستقیم برای آنها، حمایت ازیک کاندیدای خاص نباشد.
شهرام گیل آبادی، معاون هنری رسانه‌ای محسن رضایی در نامه‌ای که مخاطب آن معاون سیاسی سازمان صدا و سیما (آخوندی) بود، به پخش گزینشی و غرض‌ورزانه تبلیغات انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری در بخش خبری ۳۰/۲۰ اعتراض کرد.

به گزارش میرملاس ، گیل آبادی در این نامه که نسخه‌ای از آن در ختیار ما قرار گرفته است، یادآور شده که به صورت پرسش‌برانگیزی تصاویر و اوج خلق حماسه مردم در نگاه قشری انتخابگران حذف شده و مصلحت اشخاص به مصالح نظام ترجیح داده شده است. همچنین در این بخش خبری به سخره گرفتن جمعیت و شور مردمی، باعث اعتراضات بسیاری شده که این اعتراضات مقصری جز بدخواهان مردم و رسانه ملی ندارد.

اشکال دیگری که معاون هنری و رسانه ای محسن رضایی به بخش خبری ۳۰/۲۰ وارد دانسته، کادر و زوایای انتخابی است که متأسفانه نه استحکام دارد، نه شور حماسی مردم را نشان می‌دهد، نه به مساوات بین کاندیداها تقسیم شده و نه هویت استانی را در خود نشان می‌دهد.

موارد‌ دیگری که مورد انتقاد جدی قرار گرفته نیز به شرح زیر است: تصاویر «بخش خبری ۲۰:۳۰» رسانه ملی مورخ پنجشنبه ۱۶/۳/۹۲ حماسه مردم اصفهان را در خود نداشته و رادمردی و حماسه سیاسی مردم چهارمحال و بختیاری را به گونه‌ای حقیر در تصاویر جمعیتی در حد چند ثانیه نشان داد. قبلاً هم این عناد آشکار در پخش تصاویر کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، ساری، گرگان و … شهرها و استان‌های دیگر به چشم آمد. که این موضوع ظلم به مردم ایران و جایگاه رشادت‌های این ولی نعمتان ماست.

پخش تبعیض آمیز تصاویر مردمی کاندیداها نیز اشکال دیگری است که به اعتقاد گیل آبادی، باعث شده شائبه طرفداری رسانه ملی از کاندیداهایی شکل بگیرد که هرچند ممکن است این خواست مربوط به زحمتکشان و سرآهنگان رسانه‌ای جمهوری اسلامی نباشد،‌ شاید ‌بدخواهانی در اندیشه این کار سخیف و دون از شأن کشور باشند؛ که البته باید بدانیم مردم بصیر ایران اسلامی در چنین صحنه‌های تبعیض آمیزی، بارها هشیاری خود را نشان داده و تصمیمات مقتضی را به درستی گرفته‌اند.

معاون هنری رسانه‌ای محسن رضایی در پایان از معاون سیاسی رسانه ملی خواسته است، برای پاسخگویی به افکار عمومی و رفع این اشکالات، ‌دستور عاجل صادر و این ستاد را از کارهای عملی مثبت آگاه کند.

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر آخوندی
معاون محترم سیاسی صدا و سیما و رییس ستاد انتخابات رسانه ملی

با سلام و احترام

پیرو مکتوبه‌های مورخ ۱۲/۳/۹۲ و۱۳/۳/۹۲ و اعتراض‌های مکرر حضوری و تلفنی به نحوه پخش تصاویر جمعیت و سخنان جناب آقای دکتر محسن رضایی به اطلاع می‌رسانم نحوه پخش تصاویر از سیمای جمهوری اسلامی ایران خصوصاً «بخش خبری ۲۰:۳۰» اشکالات مطروحه زیر را دارد:

۱ ـ به صورت سوال برانگیزی تصاویر و اوج خلق حماسه مردم در نگاه قشری انتخابگران حذف شده و مصلحت اشخاص به مصالح نظام ترجیح داده شده است.

۲ ـ این حرکت مشکوک که جمعیت و شور مردمی را به سخره گرفته است، باعث اعتراضات بسیاری شده که این اعتراضات، مقصری جز بدخواهان مردم و رسانه ملی ندارد.

۳ ـ کادر و زوایای انتخابی متأسفانه نه استحکام دارد، نه شور حماسی مردم را نشان می‌دهد، نه به مساوات بین کاندیداها تقسیم شده و نه هویت استانی را در خود نشان می‌دهد.

۴ ـ تصاویر «بخش خبری ۲۰:۳۰» رسانه ملی مورخ پنجشنبه ۱۶/۳/۹۲ حماسه مردم اصفهان را در خود نداشته و رادمردی و حماسه سیاسی مردم چهارمحال و بختیاری را به گونه‌ای حقیر در تصاویر جمعیتی در حد چند ثانیه نشان داد. قبلاً هم این عناد آشکار در پخش تصاویر کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، ساری، گرگان و … شهرها و استان‌های دیگر به چشم آمد؛ که این موضوع ظلم به مردم ایران و جایگاه رشادت‌های این ولی نعمتان ماست.

۵ ـ قیاس تبعیض آمیز بین پخش تصاویر مردمی کاندیداها، باعث شده شائبه طرفداری رسانه ملی از کاندیداهایی شکل بگیرد که اگر این خواست مربوط به زحمتکشان و سرآهنگان رسانه‌ای جمهوری اسلامی نباشد، اما ممکن است بدخواهانی در اندیشه این کار سخیف و دون از شأن کشور باشند، که البته باید بدانیم مردم بصیر ایران اسلامی در چنین صحنه‌های تبعیض آمیزی بارها هشیاری خود را نشان داده و تصمیمات مقتضی را به درستی گرفته‌اند.

خواهشمندم برای پاسخگویی به افکار عمومی و رفع این اشکالات، ‌دستور عاجل صادر و این ستاد را از اقدامات عملی مثبت آگاه کنید.

شهرام گیل آبادی
معاون هنر، تبلیغات و اطلاع رسانی

رونوشت:
• جناب آقای مهندس ضرغامی، ریاست محترم سازمان صدا وسیما
• شورای محترم نگهبان، جهت استحضار

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=26736

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. در بخش خبرى ٢١ دیشب هم کاملا مشخص بود که جانبدارى میکنن. متاسفم که این دوگانه رفتار کردن صدا وسیما در استان ها هم وجود داره! فقط به شبکه هاى سر أسرى ختم نشده! متاسفانه بخش خبرى ٢٠/٣٠ از ماهیت و اساس نامه ى خود خارج و افسار گسیخته شده است.

  2. خدالعنت کند نا عادلان وظالمان را

  3. تا بوده همین بوده مگر در ۴ سال پیش اگر فرصت دفاع به آقایان هاشمی ، موسوی و کروبی داده می شد تا اعتراض خود را از راه قانون به گوش ملت برسانند و از خود دفاع کنند چنان مشکلی پیش ممی آمد روز جمعه هم آقای عارف اشاره کردند که سهم هر کدام از مسولین در پیش آمدن وقایع سال ۸۸ باید بررسی بشه که هرکدام چقدر مسولیت داشتند . همه از زیر مسولیت خود فرار می کنند وهمه تقصیرات را به گردن موسوی وکروبی وخاتمی می اندازند صدا وسیما در سال ۸۸ بیش از همه اینها خطا کرد وهیچگاه فرصت حرف زدن به آنها نداد جای تاسف داره در قرن ۲۱ ما کجاییم؟

    • خانم رهنورد با منطق قوی واستدلال علمی ثابت کردند که موسوی رای داشته و تقلب شده بود ایشان همان موقع قاطعانه گفتند چه طور ممکن است مردم لرستان به داماد خودشان رای ندهند؟ کروبی هم بامنطق واستدلال مختص خودشان فرمودند جه طور ممکن است سه میلیون اهل حق همه به من رای نداده باشتد چون من حلقه دراویش گنابادی را درقم تاییدکرده ام!!

  4. این حرف کامل درسته ولی مردم شعور شان بیشتر از این فیلم هاست

  5. من میگم میرملاس جان ای عزیزدل برادر اگر خیال میکنی محسن رضایی طرفدارفتنه گران هستند سخت دراشتباه تشریف دارید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.