تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

عارف و روحانی برای اجماع به توافق رسیدند

  • کد خبر : 26754
  • 18 خرداد 1392 - 19:58

        یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب خبر داد که اصلاح‌طلبان حداکثر تا روز دوشنبه نامزد واحد خود را معرفی خواهند کرد. محمد جواد حق شناس به نمایندگی از جبهه اصلاحات در دیدار با محمد رضا عارف با تاکید بر حمایت این جریان از محمدرضا عارف گفت: ما شما را نامزد اصلاح طلبان می […]

 

341030_766
 
 
 

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب خبر داد که اصلاح‌طلبان حداکثر تا روز دوشنبه نامزد واحد خود را معرفی خواهند کرد.

محمد جواد حق شناس به نمایندگی از جبهه اصلاحات در دیدار با محمد رضا عارف با تاکید بر حمایت این جریان از محمدرضا عارف گفت: ما شما را نامزد اصلاح طلبان می دانیم. عارف در دبدار با جبهه اصلاح طلبان با اشاره به برخی بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی گفت: بسیاری پیش از اینکه آقای هاشمی ثبت نام کنند، ستادهایشان را فعال کرده بودند، اما ما تا زمان رد صلاحیت ایشان، هیچ فعالیت ستادی انجام ندادیم چرا که منش ما اخلاقی است. عارف تاکید کرد: اگر تجربه سال ۸۴ را تکرار نکنیم، پیروز خواهیم بود. همچنین در این نشست محمد جواد حق شناس به نمایندگی از جبهه اصلاحات به دیدگاه‌های این گروه پرداخت و با تاکید بر حمایت این جریان از محمدرضا عارف گفت: ما شما را نامزد اصلاح طلبان می دانیم. وی با بیان اینکه مصوبه ابتدایی جبهه اصلاحات این بود که در حمایت از اصلاح‌طلبان فعال باشیم، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد اعضای این جبهه در ستاد آقای عارف فعال هستند اما هنوز وارد ستاد آقای روحانی نشدند.

در همین حال محمدجواد حق شناس در گفتگو با سایت فرارو نیز گفت: «طی جلسه ای که میان آقایان عارف و روحانی برگزار شد، اجماع میان این دو بزرگوار به تایید رسید و قرار شد طی مکانیسمی نامزد واحد اصلاح طلبان حداکثر تا روز دوشنبه معرفی شود.» وی درباره ساز و کار رسیدن به نامزد واحد گفت: «دو نماینده تام الاختیار که مورد تایید بزرگان اصلاح طلبان نیز هستند از سوی دو نامزد معرفی شده است و قرار بر است با در نظر گرفتن معیارهایی همچون نظرسنجی، توفیق در مناظرات، جذب حداکثر آراء و توجه به این مسئله که در صورت کناره گیری یکی آرای وی به سبد دیگری ریخته شود نامزد واحد معرفی شود.»

وی افزود: «اکنون کار نظرسنجی در چند استان کشور در حال انجام است و به نظر می رسد حداکثر تا روز دوشنبه نامزد واحد اصلاح طلبان معرفی خواهد شد.» پیش از این بحث های فراوانی پیرامون ائتلاف میان محمد رضا عارف به عنوان نامزد اصلاح طلبان و حسن روحانی به عنوان نامزد میانه رو ها شکل گرفته بود. بسیاری از فعالان سیاسی اصلاح طلب و حامیان آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از ردصلاحیت وی توسط شورای نگهبان خواستار حضور اصلاح طلبان و میانه روها با یک کاندیدای واحد در عرصه انتخابات شدند. با این وجود این دو کاندیدا اعلام کرده بودند که تا پایان در عرصه باقی خواهند ماند اما زمزمه های ائتلاف پس از مناظره اول تلویزیونی کاندیداها قوت بیشتری گرفت و در اواخر هفته گذشته به اوج خود رسید.

 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=26754

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۱
  1. تیتر زرد! طوری تیتر زده ای که گویا یکی از آنان به نفع دیگری کنار رفته است.

  2. با احترام به همه نامزدها و طرفدارانشان، واقعیت این است که تنها دو نفر در بین این هشت نفر توان و تمایل به “تغییر” اوضاع و روندهای کنونی را دارند. بقیه دوستان اصولگرا هستند و صرفا برای تغییرات جزئی وارد میدان شده اند و نه تغییر گفتمان حاکم.
    قالیباف برای “تغییر مدیریت” آمده است. در سیاست خارجی برنامه ای ندارد و در حوزه داخلی نیز معلوم نیست با آمدن یک تیم اصولگرایی دیگر به چه میزان تغییر حاصل شود.
    ولایتی اگرچه برای تعدیل سیاست خارجی برنامه و توان دارد اما در حوزه مسائل داخلی هدف تغییر اوضاع را ندارد.
    محسن رضایی بیش از حد بر اقتصاد تاکید می کند و تصور اشتباهش این است که بدون حل کردن مسائل سیاسی و مشکلات عرصه سیاست خارجی می توان اقتصاد را شکوفا کرد.
    غرضی و حداد که نیاز به تحلیل ندارن.
    اما جلیلی نه تنها به دنبال تغییر نیست بلکه معتقد است که الان در “اوج اقتداریم” و بدون شک با پیروزی او سیاست های کنونی چه در عرصه داخلی و چه خارجی با شدت و غلظت بیشتری تداوم پیدا می کند
    عارف و روحانی هم در شعارها و برنامه ها و هم در گفتمان کلی خود منادی “تغییر” وضع موجود هستند. اما بنده شخصا روحانی را ترجیح می دهم زیرا او برای احیای روابط ایران با جهان و تغییر سیاست خارجی برنامه و توان لازم را دارد (بر خلاف عارف که در حوزه سیاست خارجی حرفی برای گفتن ندارد). از سوی دیگر، عارف در حوزه مسائل داخلی تجربه و توان بالایی دارد که می تواند ضعف های اقای روحانی را پوشش دهد.
    به امید ریاست جمهوری روحانی و معاون اولی عارف

    • اگه خط آخر رو نخونده بودم فکر میکردم تحلیلتون درسته بابا دست از جناح بازی بردارین

      • ایرانی عزیز
        من اگر بخواهم جناحی رای بدهم، ترجیح من آقای عارف است. اما با توجه به چهره معتدل اقای روحانی و نیاز کشور به “اعتدال” از یک سو ، و همچنین نیاز به “تنش زدایی” در خارج و برنامه ها و توانایی ایشان برای تنش زدایی در سیاست خارجی، در شرایط کنونی اقای روحانی را ارجح می دانم.

      • میگم خانم حاتم زاده شما هم بشین وزیر بهداشت چطوره:………زنده باد قالیباف

  3. زنده باد اصلاحات
    زنده باد محمد خاتمی

  4. امیدوارم ائتلاف کنند اگر به نفع عارف باشه که بهتره

  5. اقای روحانی از کی اصلاح طلب شده است اقایان این ره به ترکستانست روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز است یعنی راست ترین تشکل جریان اصول گرایی باور کنید هر چند رای لرستان هم در برابر کل کشور کم تاثیر است اما درست اشتباه اصلاح طلبان در شهر کوهدشت دارد تکرار می شود .ما در کوهدشت به ملکشاهی رای دادیم و خیال کردیم که با حرف های اصلاح طلبانه اش تغییری در کوهدشت انجام می دهد اما دیدیم که ملکشاهی درست همانند قبادی فقط از اصول گرایان حمایت کرد پست های کلیدی را به اصول گرایان داد چرا ؟ چون این اقا ۲۰ ساله اصولگراست در قوه قضاییه اصول گرایان بوده در شورای نگهبان بوده بسیار ساده لوحانه است اگر بگوییم ملکشاهی با رای اصلاح طلبان اصلاح طلب شود هم چنان که نشد . حال در سطح ملی هم نباید این اشتباه تکرار شود اقای روحانی همانند ملکشاهی به دلیل جذب رای می گوید من اصلاح طلبم اگر رای بیاورد زیر قولش می زند مطمئن باشید چرا که اقای روحانی ۳۰ سال است اصول گرا بوده و عوض بشو نیست .چرا اقای روحانی در تمام اتفاقات بوجود امده در سال های پس از انقلاب یک موضع گیری به نفع اصلاح طلبان نداشته؟ اصلا مگر امکان دارد اقای روحانی اصلاح طلب باشد واین همه پست ومقام در نزد اصول گرایان داشته باشد. ایا اقای روحانی در برابر حوادت سال ۸۸ کوچکنرین موضعی برای کمک به اصلاح طلبان گرفت ؟ایا اقای روحانی حداقل مانند اصول گرایان معتدل چون مطهری ولاریجانی کوچکنرین موضعی به نفع اصلاح طلبان گرفت ؟ ایا اقای روحانی زمانی که دبیر شورای امنیت بود حداقل برای طاهری امام جمعه اصفهان کاری کرد ؟
    به نظر می رسد ااصلاح طلبان حتی اگر ببازند بهتر از این است که به روحانی رای بدهند چرا که فردا کار های روحانی به پای انها نوشته نی شود .فقط عارف می تواند اصلاح طلبان را نمایندگی کند .عارف پیشینه اصول گراییی ندار عارف جزو تشکل های اصول گرا نیست پس به ایشان رای می دهیم

    • جناب بازوند. با اردت
      من بسیاری از مسائلی را که شما گفته اید قبول دارم اما باید چند نکته اضافه کنم:
      ۱- اصلاح طلبی و اصولگرایی تو خون ادما نیست و یک گرایش فکری و سیاسیه که با مرور زمان می تونی تغییر کنه. آقای روحانی هم امروز مثل بسیاری از اصولگراها در طول این چند سال تا حدودی اصلاح طلب شده است. لااقلش این است که به صراحت از تغییر وضع موجود می گوید و هزینه هایش را هم می دهد.
      ۲- آقای روحانی چون همواره در شورای عالی امنیت ملی بوده است، عمدتا دغدغه امنیتی و حفظ نظام داشته است و چندان وارد بازی های سیاسی نشده است. به خاطر همین در بسیاری مسائل موضع نگرفته است.
      ۳- امروز دیگر بحث اصلاح طلبی و اصولگرایی نیست. اوضاع خیلی خراب تر از این حرفاست. باید به فکر کسی باشیم که لااقل از بدتر شدن وضع موجود جلوگیری کنه.

    • جواب امین بازوند اقایان این ره به ترکستانست مگه اقایی وجود داره

    • اقای بازوند با عرض پوزش من برعکس شما فکر میکنم،اگه ایشون اصلاح طلب نبود که اقایان خاتمی و رفسنجانی از ایشون همایت نمیکردن.

  6. خدا کنه ائتلاف کنن تکلیف ما مشخص شه

  7. با سلام
    اگه قراره یکی از این دو ریاست جمهوری باشند آقای عارف صداقت بیشتری نشان داده اما آقای روحانی بسیار محافظه کاری می کنند و مردم ایران را نامحرم خود می داند -در مناظره سوم خود ایشان گفتند نمی شود همه چیز را گفت چرا؟ مگر ایشان خود را را از مردم جدا می بینند که مردم بایستی از خیلی چیز بی خبر باشند

  8. ضمن احترام به همه کاندیداتور های عزیز وبه امید روزی که همه مردم شریف وزجر کشیده امان بتوانند یک بار دیگر باوحدت ویکپارچگی حضوری حداکثری داشته باشند تابتوانیم مثل همیشه چشم بد خواهان ایرانزمین راکور کنیم اگر چه حقیقتا حق مردم ما بیشتر از این است بنگریم بادیدگانی تیزبین به افراد مواظب موج سوارها باشید چون عده ای هستند واقعا استاد موج سواری اند دو نفر از هشت نفر این گونه اند یک نفرشون خیلی بولوف میزنه به نماینده محترم باید بگویم این بار اقبال با تو نیست یه کم صبر میکردی تاهشت سال دیگه بااصلاح طلبا ی قدیمیت دوباره دوست میشدی آخه این کارا برا جنابعالی خیلی راحته واقعا که !!!!!!!!

  9. آقای حاتم زاده لطفا در آینده در تصمیمات کلی مملکت دخیل باشید . چون تحلیلهایتان بله تین لای درزش نمیره

  10. ما را چه شده که هیچ مصلحت خویش نمی دانیم لطفا این اسناد را ببینید:
    http://loor.ir/News.asp?nid=7494
    سخنی با اصلاح طلبان لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری… ایران برای برخی از ایرانیان؟!

  11. اگر این روزها اصلاح طلبی به معنای اصلاح عملکردها و اصلاح روشهای زندگی بشر است پس خداوند همه انسانها را اصلاح طلب آفریده است چراکه اگر این چنین نبود بشر تا کنون به همان اصول اولیه زندگی پایبند بود و هیچ تغیری در زندگی خود ایجاد نمی کرد و می بایست تاکنون در غارها زندگی می کرد .این اصلاح طلبی و بروز شدن ها ی بشر که از ویژگی های ذاتی آن انست بشر را رو به جلو می برد چراکه در هر برهه ای از تاریخ که بشر دست و پا بسته افکار گذشته خود بوده و با هر تغییری در خود دشمنی ورزیده نوع بشر دچار فقر فلاکت و جنگ ستیز و خون ریزی شده مانند دوران رنسانس اروپا –

  12. موفق باشید

  13. موفق باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.