- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

برداشت ۶۵ هزار تن گندم و جو در شهرستان

wheat23 [1]

 

 

رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت از خسارت ۸۰ میلیارد تومانی خشکسالی به محصولات زراعی این شهرستان خبر داد.
مهندس ملکی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان با اعلام این خبر گفت: کوهدشت درسال‎های عادی و نرمال با تولید بیش از ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دام وطیور نقش بسیار مهمی دراقتصاد و اشتغال داشته است.
وی افزود: امسال با خسارت بین ۵۰ تا ۸۵ درصدی خشکسالی به محصولات زراعی که ارزش ریالی آن ۸۰ میلیارد تومان است، ما انتظار برداشت تقریبا زیر ۴۰ هزار تن گندم و ۲۵ هزار تن جو را در سطح شهرستان داریم.
ملکی خاطرنشان کرد: انبار غله ی مکانیزه شهرستان نیز با ظرفیت ۴۰ هزار تن آمادگی کامل جهت خرید تضمینی گندم از کشاورزان با نرخ مصوب هر کیلو ۷۲۰ تا ۷۵۰ تومان را دارد.
رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت ادامه داد: هم چنین ۶ شرکت تعاونی روستایی به عنوان مباشر خرید جهت تحویل گندم کشاورزان اعلام آمادگی کرده‎اند که کشاورزان می‎توانند با همان نرخ مصوب دولتی محصولات خود را به آنها نیز تحویل دهند.
ملکی اظهار کرد: مسوولین ارشد کشوری و استانی باید تخصیص‎ها را با توجه به ظرفیت‎ها هدایت کنند و امیدواریم با توجه به هزینه‎های بالای تولید، در آینده به جای پوشش یک پنجم هزینه‎های تولیدی محصولات، خود محصول تولیدی زیر پوشش بیمه‎ای قرار گیرد.