- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جلیلی : تفکر بسیجی باید جایگزین تفکر تکنوکراسی در وزارتخانه‌ها شود/ با ایجاد تردید از مسیر حسینی برنمی‌گردیم

1370585031_jalili3

 

 

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما با تردید افکنی‌ها از مسیر حسینی خود باز نمی‌گردیم، گفت: قوه مجریه باید تفکر بسیجی را جایگزین تفکر تکنوکراسی در وزارتخانه‌ها کند.

به گزارش  میرملاس ؛   سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز چهارشنبه با حضور در مسجد صاحب‌الزمان اسلام‌شهر در جمع مردم این شهر با اشاره به پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی علیرغم خواسته دشمنان اظهار داشت: کسانی که سعی داشتند ایران قدرت هسته‌ای نشود امروز می‌بینند که ایران جزو ۱۰ کشور برتر هسته‌ای شده است.

جلیلی با بیان اینکه مقامات رسمی این کشورها جمهوری اسلامی را یک قدرت بزرگ منطقه‌ای می‌دانند ادامه داد: ما این مسیر را به تاسی از امام حسین (ع) آغاز کرده‌ایم و ناکامی بزرگ دشمن امروز این است که این الگو در ایران خلاصه نشده و با آن جنوب لبنان نیز آزاد شده است و حماس با این الگو در غزه مقاومت می‌کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما پس از پیروزی‌های پی در پی امروز پشت خیمه‌های دشمن رسیده‌ایم و آنها سعی دارند در داخل ایجاد تردید و تزلزل کنند. از این رو این که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند ما در موقعیت خیبر هستیم یک ارزیابی دقیق است و باید مراقب باشیم در این مسیر حسینی دچار شک و تردید نشویم.

وی جریان تردید در کشور را یک جریان خطرناک عنوان کرد و افزود:‌ هر گاه جبهه حق به قدرت رسیده است، عده‌ای از درون خواسته‌اند این پیروزی‌ها را کم‌رنگ نشان دهند و ضعف‌ها را به رخ بکشند.

جلیلی با تاکید بر اینکه مقاومت در دو مبنای دین و مردم است، ادامه داد: هنر امام (ره) آزاد کردن ظرفیت مردم بر مبنای این بود و ما برای اولین بار در طول چند قرن اخیر شاهد بودیم که ایران در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تکرار حماسه‌های بزرگ بر مبنای اسلام ناب را قابل تجدید دانست و اظهار داشت:‌ما بر مبنای فعالین دینی خود نباید نسبت به فقر و تبعیض و محرومان بی‌توجه باشیم.

وی در ادامه با یادآوری این نکته که دولت‌های قبلی با هر سلیقه‌ای نیز به دنبال حل بیکاری و گرانی بوده‌اند، تصریح کرد: ما باید راه‌حل‌هایی اساسی برای رفع مشکلات را به شکل حماسی خلق کنیم.

جلیلی دولت را مهمترین ساختار اداری و اجرایی در کشور دانست و افزود: دولت نه تنها نباید مانع شود بلکه باید خودش نیز به سراغ مردم برود و در واقع وزارتخانه‌های ما ظرفیت‌هایی هستند که باید این حماسه را ایجاد کنند. ¬

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ساختار اجرایی دولت باید به گونه‌ای تنظیم شود که ما شاهد یک عدالت ساختاری باشیم،‌خاطرنشان کرد: نباید برخی نقاط کشور با اروپا و کشورهای پیشرفته برابری کنند و برخی از نقاط دیگر نیز مانند مناطق محروم جهان باشد. چرا که این موضوع یک بی‌عدالتی است.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به قله‌های پیشرفت کشور مهمترین گام این است که وزارتخانه‌ها نه به تفکر تکنوکراسی بلکه با تفکر بسیجی در خدمت مردم باشد و اگر این ظرفیت‌ها به خوبی مدیریت شود تولید قدرت خواهد کرد.

جلیلی در تشریح ایجاد یک ساختار عادلانه تصریح کرد: توجه به تولید الزاماتی دارد و به طور مثال نباید ۵ هزار میلیارد دست ۶ نفر باشد. طوری که دیگر این وام را پس ندهند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما باید یک بار مشکل گرانی و تورم را برای همیشه حل کنیم و پیشرفت‌های بزرگ کشور در تراز انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که ما می‌توانیم اضافه کرد: شما از ایران در ۲۴ خرداد یک حماسه بزرگ خلق خواهید کرد که این انتخاب بزرگ پشتوانه جمهوری اسلامی خواهد بود. از این رو نباید مردم را فقط برای انتخابات بخواهیم.

وی با انتقاد از کسانی که می‌خواهند مقاومت مردم را که باعث پیشرفت‌های بزرگی شده‌اند به سخره بگیرند، تصریح کرد: این در حالی است که حتی دشمنان ما نیز به این پیشرفت‌ها اعتراض داشته‌اند اما برخی با ایجاد تردید می‌خواهند مانع ادامه مسیر حسینی شوند. از این رو باید هوشیار بود.

جلیلی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ و کشورهای غربی بیش از آنکه از سانتریفیوژها و نیروگاه‌‌های هسته‌ای ما نگران باشند از احمدی‌روشن‌ها و شهریاری‌ها و ظرفیت جوانان که متکی بر اندیشه دینی و داشته‌های بومی است، ناراحتند، ادامه داد: کسانی که می‌گویند باید برویم و سازش و مصالحه کنیم باید جواب دهند که آیا در آن دوران تحریم‌ها بیشتر نشد و بعد از آن همه همکاری آیا ایران را محور شرارت نخواندند و مگر فشار خود را بر کشور بعد از تعلیق بیشتر نکردند؟

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تشریح دستاوردهای مقاومت تصریح کرد: ما برای داروی یک میلیون بیمار به سوخت ۲۰ درصد نیاز داشتیم. اما آنها به ما گفتند که ما آن را به شما نمی‌دهیم و در واقع آنها احساس کردند که موضوع یک گروکشی خوبی برای‌شان است از این رو به ما گفتند خواسته‌های ما را برآورده کنید تا شاید بعد از ۲ سال این درصد سوخت را به شما بدهیم که ملت در پاسخ گفت ما خودمان آن را تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهید شهریاری این کار را کمتر از دو سال انجام داد و ما کمتر از دو سال به این سوخت رسیدیم که تبدیل به صفحات سوخت شد، گفت: شهید شهریاری حتی یک ریال هم مزد نگرفت اما مزد وی شهادتش بود.

جلیلی با اشاره به دستاوردهای نشست آلماتی ۲ خاطرنشان کرد: کسانی که در سال ۸۸ می‌خواستند با ۵ خواسته از ما گروکشی کنند در آلماتی ۲ به ما گفتند شما این ۲۰ درصد را انجام ندهید و بگویید چه خواسته‌ای دارید از این رو این ثمره مقاومت است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند مقاومتی که باعث پیشرفت شده است،‌مظلوم قرار دهند باید بدانند ما هرگاه کوچکترین نرمشی در دفاع از حقوق خودمان انجام داده‌ایم فشار دشمن بیشتر شده است به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری امروز به صراحت تاکید کردند که هر گاه شما ذره‌ای خواستید عقب‌نشینی کنید دشمن فشار خود را بیشتر کرد اما برخی می‌خواهند با افزایش تردید از درون تهدید از بیرون را بیشتر کنند.

وی تاکید کرد: ما با تکیه بر مفاهیم اسلام ناب و باور کردن و اعتماد به مردم و آزاد شدن ظرفیت آنها حماسه‌های بزرگ اقتصادی را در عرصه‌های مختلف خلق خواهیم کرد.

 

منبع : فارس