تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

درگیری لفظی نماینده خرم آباد و معاون اول رئیس جمهور / آقامحمدی در اعتراض به انجام نشدن مصوبات دولت کارگروه استان را ترک کرد

  • کد خبر : 27056
  • 22 خرداد 1392 - 23:14

    ما اولین استان بیکار کشور هستیم، بگوئید برای رفع این بیکاری چه کرده اید؟ شما جز وعده های غیر واقعی و غیر صحیح کاری برای مردم استان ما نکردید. گناه مردم بی پناه و آواره ما که در همین میادین و کوچه و خیابان های تهران برای لقمه نانی آواره اند به گردن […]

IMG_2523

 

 

ما اولین استان بیکار کشور هستیم، بگوئید برای رفع این بیکاری چه کرده اید؟ شما جز وعده های غیر واقعی و غیر صحیح کاری برای مردم استان ما نکردید. گناه مردم بی پناه و آواره ما که در همین میادین و کوچه و خیابان های تهران برای لقمه نانی آواره اند به گردن شماست، آه آنان دامنتان را بگیرد، ما به عنوان نماینده مردم چه جوابی بدهیم؟

 

فارس: گفته می شود که شما در جلسه کارگروه توسعه لرستان به ریاست معاون اول رئیس جمهور در اعتراض به انجام نشدن مصوبات دولت در لرستان جلسه را ترک کرده اید. آیا این موضوع صحت دارد؟

آقامحمدی: بلی. موضوع صحت دارد. مجمع نمایندگان به همراه استاندار و برخی مدیران استان روز سه شنبه ۲۱ خرداد در دفتر آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور در جلسه ای که  با ۹ ماه تأخیر برگزار شد حضور یافتیم. این جلسه قرار بود در مهر ماه ۹۱ جهت اجرای مصوبات سفرهای دولت برگزار شود که آقای معاون اول لطف کردند آن را در پایان خرداد ماه و پایان عمر دولت تشکیل دادند!

دستور جلسه هم بر خلاف گذشته که قرار بود اجرایی شدن مصوبات معطل مانده سفرهای انجام شده دولت باشد، به موضوع تصویب مصوبات جدیدی که هیچگونه مطالعه ای در خصوص آنها انجام نگرفته بود اختصاص یافته بود. آن هم مصوباتی که قرار است در دولت آینده که ایشان تشریف ندارند مورد مطالعه و اجرا قرار بگیرند.

بنده چند بار از آقای رحیمی برای صحبت کردن تقاضای وقت نمودم که ایشان با اشاره از من خواست که پیش وی بروم. بنده هم نزد وی رفته و گفتم آقای رحیمی ما اینجا آمده ایم تا در خصوص اجرایی کردن مصوبات قبلی دولت جهت ایجاد اشتغال از قبیل راه اندازی کشت و صنعت، نیروگاهها خرم آباد، پارسیلون، راه آهن و غیره تصمیم بگیریم لکن شما دارید مصوبه برای دولت آینده وضع می کنید و این یعنی هیچ. که ایشان فرمایش کردند  اینها را که قرائت کنیم  بعد. بنده هم پذیرفتم. لکن پس از قرائت مطالب  احساس کردم که افراد دولت جلسه را ترک کنند.که یادداشت نوشتم که آقای رحیمی ما نماینده مردم هستیم آمده ایم مشکلات مردم را بگوییم و نتیجه بگیریم، شما ظاهراً می خواهید با قرائت یک سری مطالب و ترک جلسه توسط وزرا و مسئولین دولتی جلسه را تمام کنید و اجازه حرف زدن به ما ندهید. با برخی نمایندگان هم که مشورت کرده ایم به این نتیجه رسیدیم که این جلسه ابتر و بی فایده است مگر اینکه ما در جهت انجام چند پروژه که از مصوبات سفرهای قبلی است و اخذ نقدینگی جهت حل مشکلات شهری توافقی بکنیم. اما همانگونه که پیش بینی می شد آقای رحیمی با تعارف به ما کرده بود مبنی بر اینکه “بگم شیرینی برایتان بیاورند یا بستنی” به مدیران عامل بانک ها که کار اصلی ما با آنها بود اعلام کرد که شما دیگر مرخص هستید.

فارس: یعنی  به هیچ یک از شما اجازه صحبت ندادند؟

آقامحمدی: در میان مجمع نمایندگان و مدیرانی که به همراه استاندار آمده بودند صرفاً در حد چند لحظه به استاندار اجازه صحبت داده شد.

فارس: استاندار مطالب مورد نظر شما را بیان کردند؟

آقامحمدی: خیر، ولی گفتند این طرح های جدید را که همه اش به گردن استان انداخته اید که خیلی چیزی گیر استان نمی آید

و مقداری هم از خدمات آقای احمدی نژاد و رحیمی به مردم لرستان از جمله ایجاد راه آهن و سدها تقدیر و تشکربه عمل آوردند.

فارس: شما چه عکس العملی داشتید؟

آقامحمدی: بنده گفتم آقای رحیمی مشکل انجام نگرفتن و معطل ماندن مصوبات دولت مثل کشت و صنعت، نیروگاه ها، دهکده المپیک و امثالهم هستند، جلسه را تمام نکنید، بگذار مدیران عامل بانک ها باشند این مصوبات در گرو تعهدات بانک هاست که به آنها عمل نکرده اند ما به عنوان نمایندگان مردم حرف داریم، می خواهیم حرف بزنیم، اینکه شما ما را دعوت کرده اید مجمع نمایندگان آمده ایم، اینکه فقط شما یک طرفه حرف بزنید چیزی عاید مردم نمی شود. اگر می گفتید جلسه به این صورت می خواهد باشد ما اصلاً نمی آمدیم. لکن رحیمی که نمی خواست پاسخگوی کارهایی که انجام نگرفته باشد به مدیران بانک ها دستور داد که بروند و آنها هم شروع به ترک اتاق کردند.

فارس: بعد شما هم جلسه را ترک کردید؟

آقامحمدی: من هم موقعی که دیدم در حقیقت این جلسه صرفاً به اندازه یک بستنی خوردن بیشتر ارزش نداشت، بلند شدم و سرپا ایستادم، گفتم آقای رحیمی این نهایت بی اعتنایی و بی احترامی شما به مردم ما و ما نمایندگان مردم است. این جلسه شما در حقیقت یک توجیه کاری برای گول زدن ما بیشتر نبود. شما با مردم لرستان صادقانه عمل نکردید، رئیس شما هم به مردم ما راست نگفت.

شما در طول سه سفر به استان لرستان ۶۶۶ مصوبه داشته اید، بگوئید کدام طرح را به سرانجام رسانده اید، همین راه آهنی که به خاطر آن از شما تشکر کردند، آیا یک متر از آن ساخته اید. شما بگویید از این ۶۶۶ پروژه آیا ۶۰ پروژه به درد بخور از آنها به سرانجام رسانده اید. با نشان دادن دستور آقای رحیمی خطاب به مدیر عامل بانک ملی، گفتم؛ من از شما برای مدیر عامل بانک ملی در رابطه با واگذاری کشت و صنعت جهت راه اندازی آن برای اشتغال مردم بیکار این دستور را گرفتم، دبیرخانه بانک ملی گفت باید رحیمی مهر بزند که من آن را تحویل بگیرم، با خودت صحبت کردم، گفتی مهر ندارم. بالاخره با اصرار آن را ثبت دبیرخانه بانک کردیم اما پس از سه ماه مدیرعامل بانک کمترین اعتنا را به  دستور شما نداشته و روی آن دستور نداده است. جایی که دستور صریح شما برای زیر دستان شما ارزش ۲ ریال هم ندارد، حالا می خواهید برای آیندگان تعهد ایجاد کنید. تمام حرف های این جلسه هم هسچ ارزشی به مانند حرفهای قبلی ندارند.

ما اولین استان بیکار کشور هستیم، بگوئید برای رفع این بیکاری چه کرده اید؟ شما جز وعده های غیر واقعی و غیر صحیح کاری برای مردم استان ما نکردید. گناه مردم بی پناه و آواره ما که در همین میادین و کوچه و خیابان های تهران برای لقمه نانی آواره اند به گردن شماست، آه آنان دامنتان را بگیرد، ما به عنوان نماینده مردم چه جوابی بدهیم؟ شما اینجا هم فقط انشاء خواندید و ما را به تمسخر گرفتید. و جلسه را به عنوان اعتراض ترک کردم.

فارس: سایر نمایندگان و مدیران هم جلسه را ترک کردند؟

آقامحمدی: من بیرون آمدم و نماندم که ببینم چه کسانی آمدند یا چه کسانی ماندند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=27056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.