تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
11

پاتوق هنری ونمایشگاه مجازی ۲۱/ تاثیر گرافیک در ماندگاری جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل /ویژه نشان اصلی و پوسترهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

  • کد خبر : 27563
  • 30 خرداد 1392 - 0:54

| «فولکو»نماد(مسکات) جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رونمایی شد | نماد جام جهانی ۲۰۱۴ توسط رونالدو ستاره سابق تیم ملی برزیل رونمایی شد. فولکو به عنوان یک شخصیت دوست داشتنی دیده می شود.”آرمادیلو” که حیوان در معرض انقراض برزیلی است به عنوان نماد یا عروسک بازیهای جام جهانی ۲۰۱۴ رونمایی شد.آرمادیلو یک جانور در معرض خطر […]

| «فولکو»نماد(مسکات) جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رونمایی شد |

نماد جام جهانی ۲۰۱۴ توسط رونالدو ستاره سابق تیم ملی برزیل رونمایی شد. فولکو به عنوان یک شخصیت دوست داشتنی دیده می شود.”آرمادیلو” که حیوان در معرض انقراض برزیلی است به عنوان نماد یا عروسک بازیهای جام جهانی ۲۰۱۴ رونمایی شد.آرمادیلو یک جانور در معرض خطر انقراض است که هنگامی که تهدیدی را احساس کند به شکل یک توپ خود را جمع می کند و معمولا در شمال شرق برزیل یافت می شود.این نماد رنگهای پرچم برزیل به رنگ زرد، سبز و آبی را دربردارد و پیراهن سفیدی بر تن کرده که کلمات “برزیل ۲۰۱۴” بر روی آن نوشته شده است. 

—————————————————

001

 

—————————————————

 

002

 

—————————————————-

پوستر رسمی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رونمایی شد

پوستر رسمی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در مراسمی در شهر ریودوژانیرو این کشور رونمایی شد. درمراسم رونمایی از این پوستر، چهار بازیکن برزیلی که سابقه قهرمانی در مسابقات جام جهانی فوتبال را دارند یعنی آماریلدو، کارلوس آلبرتو تورس،ببتو و رونالدو حضور داشتند. مسوولیت طراحی پوستر رسمی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را که از بین سه طرح نهایی انتخاب شده، آژانسی تحت عنوان کراما بر عهده داشته است. رونالدو در این باره اظهار داشت: این پوستر گام مهمی برای نشان دادن برزیل و جام جهانی این کشور به جهان است و نشان می دهد که کشور ما مدرن، خلاق، پایدار، خوشحال، متحد و البته عاشق و صاحب فوتبال است.

 

————————————————–

 

003

 

 

—————————————————

پوسترهای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل در شهر ریو دژانیرو رونمایی شد.

این پوسترها نمادی از فعالیت شهرهای میزبان، برای آماده‌سازی خود برای مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ می باشد.

 

—————————————

 

004

 

—————————————

 

005

 

——————————————–

 

006

 

——————————————-

 

007

 

——————————————-

 

008

 

——————————————

  در پایان از دوست عزیز آقای وحید کشاورز بابت همکاری در این نمایشگاه مجازی کمال تشکر رو دارم.

—————————————–

.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=27563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. دستتون درد نکنه

  2. بسیار جذاب بود. مرسی.

  3. واقعازیبا بودن….ممنون از استاد عزیز به خاطر درج این مطالب زیبا و آموزنده…..

  4. بسیار بسیار عالی بود …
    متشکرم از دوست عزیزم وحید کشاورز و استاد ارجمندم آقای حسین پور …

  5. گرافیک فوتبالی
    ____________
    فوتبال این شلوغترین و پر سر و صداترین ، میهمان و میزبان این روزهای شبکههای تلویزیونی و خانههای ماست. چگونگی ساخت و پردازش این بازیها برای پخش از آنتن تلویزیون ، پیچیدگیهایی دارد که تماشاگران عادی کمتر متوجه آنها هستند . هیجان دیدن و دویدنها و گلزدنها ، بیشتر از آن است که حضور حداقل ۱۹ دوربین تصویربرداری را در ورزشگاه حس کنند . نیز کارگردانی و مونتاژ تصاویر این دوربینها ، کاری است به مراتب سختتر .

    یک بازی فوتبال در قالب برنامه تلویزیونی ، در هر سطح و مقیاسی که باشد ناچار است اطلاعاتی را (جدا از صدای گزارشگر و گوینده) به تماشاگران فوتبال تلویزیون منتقل کند . اطلاعاتی که برای درک بهتر و زیباتر بازی ، ضروری به نظر میرسد.

    معرفی
    ______

    در ابتدای هر بازی فوتبال ، تماشاگر نیاز دارد بازیکنان هر دو تیم را بشناسد : اسم ، رنگ لباس و جایگیریشان در کادر تلویزیون .

    تماشاگران تلویزیون از طریق کپشنها و ولههای حرکتی و با زبان گرافیک ، اطلاعات لازم را میبینند و دریافت میکنند . نمایش اطلاعات نوشتاری در این کپشنها و ولهها ، بایستی به اندازهای در قاب تصویری تلویزیون باقی بماند که تماشاگر مشتاق بتواند حداقل دو بار با چشم مرور کند . انتخاب اندازه و نوع فونت برای ارائه اسامی و نیز فاصله آنها از یکدیگر ، توسط طراح گرافیک آشنا با محدودیتهای فنی آنتن ، صورت میگیرد .

    او میداند چه نوع فونتی با سیستم فنی آنتن مطابقت دارد و در پروسه آنتن دچار فرسایش و ریختگی نمیشود . یا این که نباید اطلاعات اصلی را در حریم ممنوع کادر قرار دهد . بعضا در جریان پخش برخی بازیهای فوتبال از تلویزیون ، از فونتهای فارسی غیر استاندارد استفاده میشود که در حین پخش از تلویزیون برای تماشاگر ، ناخوانا و ناواضح به نظر میرسد . البته اغلب فونتهای فارسی ، قابلیت پخش از آنتن تلویزیون را ندارند و عمدهترین دلایل آنها هم نداشتن پاساژ مناسب نقطه و دندانهها ، درهمرفتگی و کشیدگی بیش از حد حروف ، رنگگذاری نامناسب و . . . است.

    نکته بعدی درباره حروف ، چینش و طرز لیآوت آنهاست ، نوشتهها میتوانند از چپ یا راست و یا از وسط با هم تراز شوند . در زبان فارسی معمولا اسامی بازیکنان و کللا نوشتهها از سمت راست وارد کادر تلویزیون میشوند که البته این قاعده ، جزمی و قطعی نیست .

    درباره خوانایی حروف و نوشتار در فوتبال تلویزیونی ، یک اصل همیشگی را هم باید رعایت کرد ؛ اینکه یک کلمه یا جمله موقعی “خوانا “ست که دو شرط “سرعت” و “صحت” را داشته باشد . در واقع نوشتهها در این نوع کپشنها ، نه فقط بایستی صحیح خوانده شوند (شرط صحت) ، بلکه باید در کمترین زمان هم این خوانایی صورت گیرد (شرط سرعت) . بنابراین “سریعخوانی” و “صحیحخوانی” دو شرط اصلی “خوانایی” نوشتار محسوب میشوند .

    نکته دیگر اینکه تماشاگر داخل ورزشگاه ، اطلاعاتی درباره بازیکنان و سابقه تیمها دارد و همین اطلاعات او را به ورزشگاه کشانده ، اما تماشاگر همان بازی پای تلویزیون ، شاید اصلا تماشاگر حرفهای فوتبال یا طرفدار یکی از تیمها نباشد .

    واضح است که این اطلاعات بایستی بصورت خلاصه و با زبان گرافیک ، که زبانی گیرا و آسان است ، منتقل شود . طراح گرافیک این برنامه هم ، به فراخور ، میتواند از المانها ، چینشها و رنگبندیهای مناسب استفاده کند . بطور مثال وقتی بازی فوتبال در سطح ملی و جهانی است ، نظیر همین بازیهای جام جهانی آلمان ، استفاده از پرچم دو کشور و رنگ لباسشان ، بهتر میتواند با تماشاگر ارتباط برقرار کند.

    گزارشهای تصویری
    ______________

    در حین بازی ، اتفاقاتی رخ میدهد که گزارشگر آنها را به صورت شفاهی به تماشاگران منتقل میکند و تماشاگر که محو هیجانات بازی شده ، ممکن است این اتفاقات و اطلاعات را نشنود و هضم نکند . مثل وقتی که بازیکنی خطایی میکند و گزارشگر سابقه و کارنامه خطاهای او را در این بازی و دیدارهای قبلیاش ، بیان میکند . در اینجا نیاز است این اطلاعات به صورت نوشتاری هم در معرض دید تماشاگر قرار گیرد . یا وقتی که گلی به ثمر میرسد تماشاگر دوست دارد اطلاعاتی از زننده گل داشته باشد که فلانی در این بازیها (جام جهانی) تاکنون چند گل زده ، یا این گل ، چندمین گل است یا . . .

    گذشته از این موارد ، حتی اگر اتفاق خاصی مثل خطای بازیکنان ، کورنر ، پنالتی ، تعویض ، گل و . . . صورت نگیرد ، هرازگاهی باید نتیجه بازی را به تماشاگران جدید نشان دهیم . ضمن اینکه فراموش نکنیم که جایگیری این المانهای گرافیکی ، نباید مزاحمتی برای دیدن تصاویر زمین بازی و حرکت بازیکنان باشد.

    دقیقه ۹۰
    _______

    وقتی نود دقیقه هیجان به آخر رسید زمان جمعبندی فرا میرسد . دو تیم چه کردند؟ تعداد گلها ، خطاها ، پنالتیها ، تعویضها ، کارتهای زرد و قرمز و . . . همه این اطلاعات بایستی با زبان گرافیک به تماشاگر منتقل شود . اطلاعاتی که در سریعترین زمان و به طرز صحیح خوانده میشوند

    منبع:www.rasaa.com

  6. خیلی زیبا بود ولی مسکات های قبلی جام های جهانی زیباتر بودند
    ممنون از استاد عزیزم و جناب آقای کشاورز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.