کد خبر : 27597
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 634 بازدید

پاتوق هنری و نمایشگاه مجازی 22 / هنر گرافیتی با موضوع کودکان

پاتوق هنری و نمایشگاه مجازی 22 / هنر گرافیتی با موضوع کودکان  ———— | هـنر گرافیـتی |  ———— هنر گرافیتی یکی از شیوه­های هنری نوین در جوامع معاصر است که پیوندی تنگاتنگ با خرده فرهنگ­های معترض به ویژه خرده فرهنگ جوانان دارد. گرچه در بیشتر مواقع به دلیل پیوند با خرده فرهنگ­های منحرف یا دسته­های […]

پاتوق هنری و نمایشگاه مجازی 22 / هنر گرافیتی با موضوع کودکان 

————

| هـنر گرافیـتی | 

————

هنر گرافیتی یکی از شیوه­های هنری نوین در جوامع معاصر است که پیوندی تنگاتنگ با خرده فرهنگ­های معترض به ویژه خرده فرهنگ جوانان دارد. گرچه در بیشتر مواقع به دلیل پیوند با خرده فرهنگ­های منحرف یا دسته­های خلافکار، گرافیتی را به مثابه نشانه­ای از فرهنگ انحراف و جرم قلمداد نموده­اند؛ اما ابزاری موثر برای اعتراض گروه­های سرکوب شده، معترض و یا به حاشیه رانده شده فراهم آورده است ظرفیت سیاسی و اجتماعی آثارگرافیتی به گونه­ای است که هنرگرافیتی را به ابزاری بسیار قدرتمند برای نقد جامعه سرمایه داری، نقد سیاستمداران فریبکار وعوامل سرکوب گر و دفاع از فقرا تبدیل می­کند، . واین آثار گرافیتی پیش رو توسط یک فرانسوی که دور دنیا چرخیده و عکسهای جالبی از گرافیتی‌ها و افرادی که بیشترشان کودکان هستند را گردآوری کرده است..

—————————————

 

 001

————————————–

 

002

 

—————————————–

 

 003

 

—————————————

 

 004

—————————————-

 

 005

————————————–

 

006

 

————————————–

 

007

 

—————————————

 

008

 

—————————————

 

009

 

—————————————-

 

0010

 

—————————————-

 

0011

 

—————————————-

 

0012

 

—————————————

درج شده توسط : سجاد همتی / دبیر پاتوق هنری " میرملاس "

دیدگاه ها

آقای حسین پورنمیشه اینجاروهم اینجوری زیباکنیدوبه این روح بی رنگ جون بدید

[پاسخ]

لیلاخوش ناموند در گفته :

خوش به حال این خارجی ها که همه چیزشون باکلاسه

[پاسخ]

حمیــــــرااسدی در گفته :

خیلی عالی بود …مرسی استاد

[پاسخ]

دخترک پاییزی در گفته :

خوب بود خوشم اومد………….!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

مریم در گفته :

رو دیوار شهر ما فقط نوشته: لعنت بر کسی که در این مکان آشغال میرزد

[پاسخ]

مردم پاسخ در تاريخ دوشنبه ۳ تیر , ۱۳۹۲ ۱۲:۲۱:

الان روی دیوار شهر ما جای چسب کاندیداست

[پاسخ]

مســعود ضرونــی در گفته :

هنر گرافیتی به واسطه ی وسیع بودن فضای کاریش انرژی و زمان بسیار بالایی نیز میخواهد که در این آثار با این حجم کار بسیار عالی به تصویر کشیده شده اند …
+ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
همچنین به واسطه ی محدود نبودن موضوع آثار از تاثیر گذار ترین آثار هنر نوین نیز به شمار میروند …
+ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ممنون حسین پور عزیز …

[پاسخ]

افرین

[پاسخ]

هلنا در گفته :

دیوارهای شهرمن بغض فرومانده ا ی ست درگلو
شهربسامان شده ایی بی نشان
اه که فرهنگ مرادزد برد
آبی گنبد مسجدکجاست
مازگرافیک نشان خوانده ایم
پوستر و…..یک عالمه حرف حساب
اه که دیوارهای شهرمن خالیند
ای دوست
بیا نقشی بکشیم ماندگار

[پاسخ]

مریم پاسخ در تاريخ یکشنبه ۲ تیر , ۱۳۹۲ ۰۸:۴۲:

دمت گرم

[پاسخ]

فاطمه همتی در گفته :

یعنی میشه دیوارای شهرماهم یه روزی مث این دیوارا زیبا بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه هم بشه روز انتخابات نابودشون میکنن.

[پاسخ]

فهیمه کوشکی در گفته :

ممنون استاد.
کاش ما هم بیایم به اعتراض از کاندیدها دیوار های شهرمون نقاشی کنیم البته با رنگی که هیچی به خودش نچسبونه
( به نظرتون دوستان هم چین رنگی هســـــــــــــــت ؟؟؟)

[پاسخ]

جلال آزادبخت در گفته :

سلام علیاآقا نازار دست شما درد نکنه، نمیشه با کار گرافیکی به چندتا از دیوارای شهر چهره ی زیبا بدین؟ منتظر جواب شما هستم، سپاسگذارم

[پاسخ]

سرویس هنری/علیآقا حسین پور پاسخ در تاريخ دوشنبه ۳ تیر , ۱۳۹۲ ۲۱:۱۷:

سلام دوست عزیز من جلال آزدبخت
—————————————
در پاسخ به سئوال شما عزیز و وروجک”اولین کامنت” باید عرض کنم.
برای شدن که میشه این اتفاق رو انجام داد، اما…
اما متاسفانه باید از فیلتر بزرگی بنام شهرداری عبور کرد، چون این نقاشی های دیواری مربوط به قسمت زیبا سازی شهرداری هستند، و خود بنده چندین بار در دوره های متفاوت شهرداری برای اینگونه کارها در سطح شهر و موراد مشابه رجوع کردم، ولی متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکردم.
امروزه در شهرهای بزرگ گرافیک محیطی و نقاشی دیواری به یکی از ابزار های قدرتمند در زیبا سازی شهری تبدیل شده است، حتی درشهرهایی چون خرم آباد هم به این معقوله کم و بیش اهمیت داده اند و در سطح این شهر شاهد اینگونه آثار هر چند کم در خور شهروندان خرم آبادی هستیم.اما در شهرستانی کوچکی مثل کوهدشت به هیچ عنوان به اینگونه مسائل بهاء نداده اند و نمی دهند.
با توجه به توانایی های هنرمندان کوهدشت هم این امر دور از ذهن نیست ولی خوب آن مجموعه ی مانند شهرداری باید مجری و سفارش دهند آثاری دیواری باشد” توی باغ نیست”.
——–
متاسفانه …

[پاسخ]

جلال آزادبخت پاسخ در تاريخ سه شنبه ۴ تیر , ۱۳۹۲ ۰۰:۴۴:

بابت توضیح شما سپاسگذارم. با آرزوی بهترین ها

[پاسخ]

ریحانه پاسخ در تاريخ جمعه ۷ تیر , ۱۳۹۲ ۲۱:۲۱:

با سلام خدمت استاد عزیزم
البته قبل از هر چیزی باید برای مردم این شهر فرهنگ سازی کرد، ما اول باید شهر رو آماده کنیم برای پذیرش این کار و بعد به مجوز نیاز داریم. افراد ناآگاه زیادی داریم که اصلاً این کارها و فعالیت ها رو پوچ و بی اهمیت می دانند . هیچ فایده ای نداره اگر مجوز هم بدهند ولی ما خودمان دست به نابودی این فعالیت ها بزنیم. وقتی توی شهر ما روی تابلوای راهنمایی و رانندگی اعلامیه می چسبونند چه فایده ای داره که شهر رو زیبا کنیم؟؟؟؟
به هر حال موفق باشید

[پاسخ]

وروجک پاسخ در تاريخ یکشنبه ۹ تیر , ۱۳۹۲ ۲۲:۳۳:

آقای حسین پور شما آنقدر خوبید که وصف کردنی نیست ممنون از توضیحتون

[پاسخ]

نوشین روان در گفته :

یه لحظه سرم گیج رفت.
اگه دیوارهای شهر ما رو هم بااین شکل!! نقاشی میکردن، احتمالا درصد در چاه افتادگی بالا میرفت. به قول اخوان. ما( راه می رفتیم و با هر گاممان، یک لحظه می پژمرد) در کل عالی بود.

[پاسخ]

دخترک پاییزی در گفته :

خوبه ولی خانم همتی اگه همه دیوارای شهر ما اینجوری زیبا میشد به نظر شما شبیه مهد کودک نمیشد؟هرچند شهر ما دیوار سالم نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

صمد آ در گفته :

آدم ها
کنار این نقاشی های بزرگ احساس امنیت می کنند.

[پاسخ]

فاطمه همتی در گفته :

خانم دخترک پاییزی:من ک نگفتم همه دیوارا این شکلی بشه.حتی اگه 2تا از دیوارای شهرمون به این شکل در بیاد بازم زیبا میشه .

[پاسخ]

دخترک پاییزی پاسخ در تاريخ یکشنبه ۲۳ تیر , ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴:

سلام. گفتیید دیوارای شهر ما.باشه چه اشکالی داره مهم زیباییه.

[پاسخ]