تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

روحانی: اگر تدبیر انتخاباتی رهبری نبود،شاهدچنین روزی برای ملت نبودیم/از هاشمی، خاتمی و عارف متشکرم

  • کد خبر : 27634
  • 30 خرداد 1392 - 17:44

  رئیس جمهور منتخب مردم با بیان اینکه خلق حماسه را مدیون رهنمودهای رهبرانقلاب هستیم، گفت: این روزها که مسئولین وزارتخانه‌ها نزد من می‌آیند و در حال نقل و انتقال قدرت هستیم، مشکلات برایم بیشتر ملموس‌تر می‌شود. به گزارش میرملاس ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب پنجشنبه در همایش تقدیر از مسئولان و اعضای ستادهای انتخاباتی‌اش […]

13-6-20-14541515081779_6551036ecfea

 

رئیس جمهور منتخب مردم با بیان اینکه خلق حماسه را مدیون رهنمودهای رهبرانقلاب هستیم، گفت: این روزها که مسئولین وزارتخانه‌ها نزد من می‌آیند و در حال نقل و انتقال قدرت هستیم، مشکلات برایم بیشتر ملموس‌تر می‌شود.

به گزارش میرملاس ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب پنجشنبه در همایش تقدیر از مسئولان و اعضای ستادهای انتخاباتی‌اش که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه می‌خواهم در این نشست از همه اعضا و افرادی‌که در ایام انتخابات برای بنده تلاش کردند، سپاسگزاری کنیم، خاطر‌نشان کرد: باید از خدای بزرگ تشکر کنم که زمینه این پیروزی را فراهم کرد. بنده این پیروزی را عنایت و فیض او و همچنین عنایت خواسته حضرت ولی‌عصر (عج) می‌دانم که این ایام به نام اوست و به روز ولادت با سعادتش نزدیک می‌شویم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تدابیر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: کلمات، جملات و رهنمودهای ایشان حتی کلام آخرشان در روز رای‌گیری که فرمودند “رای مردم امانت و حق‌الناس است”، مهم بود. اگر تدابیر ایشان نبود، معلوم نبود شاهد ‌چنین روزی برای ملت ایران باشیم.

رئیس جمهور منتخب ‌در بخش دیگری از سخنانش از تدابیر، حوصله،‌ صبر و سکوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکر کرد و گفت: باید از برادر عزیز، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی نیز تشکر کنم. از همه جریان‌های سیاسی، اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایانی که به صحنه آمدند، تشکر می‌کنم، همچنین باید از همه کسانی که در هفته آخر اتحاد و وحدت را سامان بخشیدند، به‌خصوص این دو بزرگواری که نام آنها را بردم، تشکر کنم؛ آنها بسیار بسیار تلاش کردند. مهم این بود که ما به هدف مهم خود برسیم. در این راه افرادی از خیلی چیزها مانند برند حزبی و جناحی گذشتند که این گذشت بسیار مهم بود و معنای بسیار زیادی دارد و آن اینکه در ادامه راه برای اهداف بلند نظام و ایران عزیز از خود می‌گذریم.

روحانی ضمن تشکر از ایثار و گذشت محمدرضا عارف،‌ افزود: برادر عزیزم دکتر عارف بسیار اخلاقی و بر مبنای هدف عمل کردند. بالاخره باید جوهره افراد را در کارهای آنان دید. با این اقدامات و کارها جایگاه انسان‌های والا مشخص می‌شود.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

  • از همه فرهیختگان، اندیشمندان، نویسندگان، اساتید و مخصوصاً جوانان به دلیل ایجاد صحنه پرشور در انتخابات تقدیر و تشکر دارم.
  • شور و نشاط مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ماه، یک جمله را می‌گفت و آن این بود که ما آینده بهتری را می‌خواهیم.
  • در حین و بعد از انتخابات منظره‌های زیادی را مشاهده کردم که همه آنها حاکی از رشد و درس‌آموزی از گذشته بود. می‌دانم ‌مشکلات چقدر زیاد است، حتی الان که برخی از وزارتخانه‌ها گزارش‌های کاری خود را به بنده انتقال داده‌اند، بیشتر این مشکلات برایم ملموس شده‌ است اما هرچه می‌گذرد، امیدم کاسته نمی‌شود.
  • من مطمئنم حضور مردم تنها در روزهای انتخابات نیست. مطمئنم حمایت مردم، هدایت مردم و ارشاد مردم برای این دولت تا پایان به اذن خدا خواهد بود.
  • ما جزو ستادهایی بودیم که پولی در بساط نداشتیم. دوستان می‌گفتند ما نیاز به ۵ میلیون پول داریم که به آنها گفتم تکیه ما به خداست. اگر اراده حضرت حق باشد، اقدامات انجام خواهد شد. سرمایه اصلی ما آبروی‌مان بود که همه آن را در کف اخلاص گذاشتیم و به صحنه آوردیم البته خیلی از مردم کمک کردند، با این حال ستادهای انتخاباتی جرقه اولیه بود و خداوند اراده کرد و این موج ایجاد شد.
  • در صندوق برخی از روستاها ۲۰۰ رای به نام حسن روحانی ریخته شده بود. من حقیقتاً دچار حیرت هستم، به خاطر اینکه در این فرصت کوتاه فقط وقت کردم به چند استان سفر کردم و سفر به شهرستان، بخش و روستا دیگر فراهم نشد.
  • {خطاب به اعضای ستاد انتخاباتی‌اش} امیدوارم فعالیت‌های شما در درگاه الهی مورد قبول واقع شود البته می‌دانم برای روحانی قدمی برنداشتید و خود من هم دنبال روحانی نبودم بلکه همه ما برای ایران قدم برداشتیم.
  • {با اشاره به حضور شهرام ناظری و پگاه آهنگرانی‌ در این همایش} از اجرای آقای شهرام ناظری لذت بردیم ضمن اینکه دخترم پگاه در این همایش و در نزد شما صحبت کرد. حضور این عزیزان یک پیام داشت و این پیام آن است که همه باهم هستیم؛‌ قهرها تمام شده و دوران آشتی، وحدت و اتحاد آغاز شده است. مگر می‌شود بی‌هنر زنده بود؟ هنر و فرهنگ جامعه را تلطیف می‌دهد. هنر پیام مقدسی در عمق جان ما می‌نشاند، از این رو این حضور برای من معنا داشت. آقای شهرام ناظری از مولانا شعری خواندند که باید قفل‌ها را بشکنیم. باید بگویم ما به جای شکستن قفل، آنها را با کلید باز می‌کنیم.
  • در ستادهای انتخاباتی ما بداخلاقی‌هایی صورت نگرفت. مبنای ما اخلاق، عدالت و انسانیت بود؛‌ کار ما در ستاد تمام شد ولی در اصل کارمان از امروز آغاز می‌شود. کاری که داریم، این است که به فکر حل معضلات کشور باشیم. از این رو باید همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات را حل و فصل کنیم
  • مبنای ما این است که برای دولت آینده از نیروهای شایسته و فراجناحی استفاده کنیم. همه معتمدین و دلسوزان برای ما عزیز هستند، از این‌رو از آنها استفاده می‌کنیم. سیاست ما جذب بقیه است نه دفع بقیه، به همین جهت هر کس به هر نامزدی که رای داده باشد، برای ما عزیز و محترم است. خدا را گواه می‌گیرم فردی‌که به نامزد دیگری رای داده باشد، من به او احترام می‌گذارم‌ چرا‌که باید به رای مردم احترام بگذاریم. معتقدم باید تمام ۷۵ میلیون را با چشم واحد نگاه کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=27634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. “مگر می‌شود بی‌هنر زنده بود؟ هنر و فرهنگ جامعه را تلطیف می‌دهد. هنر پیام مقدسی در عمق جان ما می‌نشاند”. درود بر روحانی.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.