- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیانیه شماره ۲ ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در شهرستان کوهدشت

n00229820-b [1]

عاشقا!خیز کــامد بهــاران چشمه ی کوچک از کوه جوشید
گل به صحرا در آمد چو آتش رود تیره چو طوفان خروشید
دشت از گل شده هفت رنگه

درود بر ایران.درود بر خاک حاصلخیز عشق. مردم ایران یکبار دیگر نشان دادند که” ایران یک نام نیست بلکه یک فرهنگ است”.فرهنگی که در طول تاریخ تهاجمات ریشه کنانه ی داخلی و خارجی را- از حمله ی مغول و اسکندر گرفته تا کشتار آزادمردانی چون امیرکبیر و توپ باران مجلس- دفع کرده و فرهنگهای مهاجم را در خود استحاله نموده است. حضور شکوهمند مردم در پای صندوقهای رای به راستی تبلور آن آیه ی شریفه است که می فرماید:” سرنوشت هیچ ملتی تغییر نخواهد کرد مگر اینکه خود آن مردم بخواهند”. همچنانکه پیش بینی کرده بودیم امید به بار نشست و مردم سرافراز ایران به استمرار گفتمان آزادی ،اصلاح واعتدال رای دادند. این پیروزی بر همه ی مردم ایران مخصوصا مردم هوشیار کوهدشت تهنیت باد.
اما تازه کار شروع شده است. همچنان که از شخصیت دکتر حسن روحانی انتظار می رود، دولت او دولتی فراجناحی و معتدل خواهد بود. بدون تردید رویکردهای صرفا سیاسی ِ افراطی، طی دوره های گذشته بزرگترین ضربه ها را به کشور زده است.اما گذشته، چراغ راه آینده است.
در دوره ی پیش رو، با تجربه گرفتن از گذشته ، دیگر نباید رئیس جمهور منتخب را در میدان رها کرده و کار را تمام شده بدانیم.همه ی ما مردم، در هر جایگاه و صنفی که هستیم باید پشت سر دولت منتخب قرار گرفته و ضمن حمایت روزافزون از او، خود بزرگترین منتقد او باشیم. برای این کار، اولین شرط، رعایت انصاف و اعتدال است. همه ی گروه ها و جناح های سیاسی و اصناف و اقشار مردم باید کمک کنند تا در آبادانی ایران سهمی داشته باشند. نقد و آسیب شناسی گذشته برای جلوگیری از تکرار خطا در آینده، کار شایسته و بایسته ای است، اما باید مواظب بود که در گذشته خیمه نزنیم و بدنبال تسویه حساب های شخصی و جناحی نباشیم. تجربه ۲۴ خرداد یکبار دیگر بر این امر صحه نهاد که تحریم انتخابات هیچگاه به نفع گروه های منتقد نبوده است. چه بسا سازمان های ریشه داری در همین کشور خودمان، که در دوره های پیشتر، جزو تاثیرگذارترین تشکل ها در مبارزات و مقاومت های مردمی بوده اند، بدلیل چند دوره تحریم انتخابات به کلی فراموش شده و از حافظه ی نسل ها پاک شده اند. تجربه ی انتخابات مجلس نشان داد که عدم یکپارچگی و همچنین بی برنامگی و بی انگیزگی جریان اصلاح طلبی، باعث شد که این جریان نتواند با انسجام لازم، نامزدهای مورد اجماع را برای مجلس معرفی کند و آراء آن دچار تشتت و تفرق گردید. اما خوشبختانه ۲۴ خرداد پیروزی دیگری برای ما دارد: همه ی شخصیتها و چهره های دیروز و امروز این جریان با گرد آمدن حول یک محور واحد و حمایت از دکتر حسن روحانی بار دیگر خود را یافتند و بدنه ی این جریان نیز به این اجماع و اجتماع دوباره، واکنش مثبت نشان داده است. کسب بیش از ۶۰% آرا توسط دکتر روحانی در کوهدشت موید این مطلب است. حفظ این اعتماد به عهده ی اندیشمندان و شخصیتهای این جریان است. باید ساز و کاری اتخاذ گردد که با برنامه ای مدون و اجرائی، این اعتماد استمرار یابد تا انشالله در کارزارهای انتخاباتی آینده بتوان با تکیه بر آراء مردم روشن بین این شهرستان، از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری نمود. بدون تردید مسیر جدیدی در روند تحولات سیاسی ایران آغاز شده است. این مسیر جدید، گفتمان خاص خودش را خواهد داشت: گفتمان اصلاح و اعتدال. در این گفتمان تازه جایی برای افراط گرایی و انحصار طلبی وجود ندارد و همین ویژگی باعث قوام و دوام این گفتمان خواهد شد. اگر در هشت سال گذشته گفتمان دولت و مجلس یکدست بود، در دولت امید و تدبیر، گفتمان نظام ،دولت و مردم همسو و همگرا خواهد بود. تفاوت این دولت با دولتهای قبل در این است که بنا بر گزارش ها، این بار جریانهای سیاسی اصلاح طلبی دنباله رو گفتمان و نظر مردم شدند اما در دولت های قبل، جریان انتخاب مسیر و عملکرد، از بالا به پایین و از طرف جریان سیاسی به سمت مردم بوده است. اینک ما مردم، تعیین کننده ی مسیر و سرنوشت خود و کشوریم. پس: دست در دست هم نهیم به مهر/میهن خویش را تا کنیم آباد.در این راستا از بخش خردورز و معتدل همه ی جریان های سیاسی کوهدشت برای همراهی و همکاری دعوت به عمل آورده و دست تک تک شما را به گرمی می فشاریم.

ایوب کوشکی
رییس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در شهرستان کوهدشت