تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

سد بختیاری بیش از ۱۰ هزار شغل در لرستان ایجاد می‎کند

  • کد خبر : 27750
  • 31 خرداد 1392 - 13:54

  مجری طرح سد بختیاری گفت: در زمان پیک عملیات اجرایی بلندترین سد بتنی جهان برای بیش از ۱۰ هزار نفر به شکل مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد شد. به گزارش میرملاس ، حسین رنجبران با اعلام این خبر افزود: با شروع عملیات اجرایی اصلی طرح سد و نیروگاه بختیاری گام بلندی در جهت اشتغال‎زایی […]

139201060000295

 

مجری طرح سد بختیاری گفت: در زمان پیک عملیات اجرایی بلندترین سد بتنی جهان برای بیش از ۱۰ هزار نفر به شکل مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

به گزارش میرملاس ، حسین رنجبران با اعلام این خبر افزود: با شروع عملیات اجرایی اصلی طرح سد و نیروگاه بختیاری گام بلندی در جهت اشتغال‎زایی در استان لرستان برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در دوره زمانی پیک عملیات اجرایی این پروژه، برای بیش از ۱۰ هزار نفر بطور مستقیم در بخش‎های مختلف و بیش از ۳۰ هزار نفر به شکل غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

مهندس رنجبران ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون در عملیات اجرای زیرساخت‎های طرح، ۹۰۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در بخش‎های فنی، تأسیساتی و خدماتی مشغول به کار شدند که اغلب این افراد بومی منطقه هستند.

مجری طرح بختیاری در ادامه گفت: سد بختیاری با ارتفاع ۳۲۵ متر از نوع بتنی دوقوسیو با حجم بتن‎ریزی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی خرم‎آباد در حال احداث است.

وی با بیان اینکه نیروگاه سد بختیاری توانایی تولید سالانه ۳ هزار گیگاوات ساعت برق را دارد، خاطرنشان کرد: سد بختیاری پس از آبگیری دارای دریاچه‎ای با حجم ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مرت مکعب آب و طول حدود ۶۰ کیلومتر به عنوا بزرگترین مخزن آبی پس از مخزن سد کرخه در کشور خواهد بود.

رنجبران افزود: از اهداف مهم این طرح می‎توان به افزایش تولید برق کشور، افزایش حجم آب قابل تنظیم در حوزه رودخانه دز، جلوگیری از ورود رسوبات به سد دز و در نتیجه افزایش عمر مفید سد و نیروگاه دز، تنظیم آب برای نیروگاه‎های جریانی دز ۱، ۲ و ۳ در پایین دست خود، کنترل سیلاب‎های مخرب فصلی، اشتغال‎زایی و افزایش قابلیت‎های گردشگری منطقه اشاره کرد.

مجری طرح سد بختیاری یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینهش ده و پیشرفت فیزیکی کل طرح نیز حدود ۱۵ درصد است.

به گزارش ایسنا، سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی دوقوسی جهان در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی خرم‎آباد و در میان ارتفاعات سر به فلک کشیده زاگرس در مجاورت ایستگاه تنگ پیچ راه‎آهن سراسری(هشتمین ایستگاه حد فاصل دورود – اندیمشک) ساخته می‎شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=27750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. ببخشید چه خبر از معشوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. با سلام و خسته عرض نباشی
    به نظر من این طرح برای استان لرستان بیشترین اشتغال را برای جوانان استان انجام می دهد میباشد که نظیر ان در استان وجود ندارد

  3. با سلام
    برای پیشرفت ایران عزیزمان باید سختی ها را تحمل کرد تا فردایی بهتر داشته باشیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.