تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

میرعمادی : پای دلالان باید از دستگاه قضایی قطع شود/ ضرورت برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی

  • کد خبر : 27803
  • 02 تیر 1392 - 0:51

  نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه برخی مدام به دنبال دلال بازی در دستگاه قضایی هستند گفت: باید پای این افراد از دستگاه قضایی قطع شود. مهر: حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر شنبه در دیدار با کارکنان دستگاههای وابسته به قوه قضاییه در لرستان، […]

IMG14493271.jpg

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه برخی مدام به دنبال دلال بازی در دستگاه قضایی هستند گفت: باید پای این افراد از دستگاه قضایی قطع شود.

مهر: حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر شنبه در دیدار با کارکنان دستگاههای وابسته به قوه قضاییه در لرستان، امر قضاوت را سخت و مشکل و در عین حال ارزنده و بااهمیت دانست و بیان داشت: تشخیص حق با توجه به ترفندهای مجرمان کار مشکلی بوده و مشکل تر از آن حکم صحیح صادر کردن است.

وی با بیان اینکه فعالیت قضات ارتباط با جان، مال و نوامیس مردم دارد بیان داشت: از سوی دیگر ارزشمندی امر قضاوت به آن است که این امر از شئون ولایت بوده و جایگاه قضات جای نبی و وصی است.

امام جمعه خرم آباد به حساس بودن امر قضاوت نیز اشاره کرد و بیان داشت: امر قضاوت به مثابه راه رفتن بر پل صراط و روی یک شمشیر تیز است.

حجت الاسلام میرعمادی “قاضی عادل” را رکن بلاد دانست و بیان داشت: یکی از عوامل موثر در موفقیت قضات داشتن استقلال و اعتماد به نفس است.

وی با بیان اینکه قضاوت یک امر تخصصی است، عنوان کرد: سعه صدر و پرهیز از بی حوصلگی و شتاب زدگی از دیگر عوامل موفقیت قضات است به طوریکه افراد بی حوصله نباید وارد میدان قضاوت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان دقت و احتیاط و هوشیاری در امر قضاوت و نظارت دقیق و همیشگی بر عملکرد زیر مجموعه را از دیگر عوامل موفقیت قضات دانست و بیان داشت: رمز موفقیت  قضات نظارت دقیق است.

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه به انتظارات مردم از دستگاه قضایی اشاره کرد و بیان داشت: احترام گذاشتن به مردم، تکریم ارباب رجوع و حرمت نگه داشتن از ضرورت های فعالیت در دستگاه قضایی است.

وی همچنین بر ضرورت جلوگیری از اعمال نفوذ در دستگاه قضایی تاکید کرد و بیان داشت: این امر بسیار مهم است چرا که مردم انتظار دارند دستگاه قضایی صلابت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر اینکه باید ضمن برخورد قاطع با دلال ها و رشوه بگیرها جلوی نفوذ این افراد به دستگاه قضایی گرفته شود، افزود: مردم انتظار دارند هر کسی بتواند به راحتی احقاق حق کند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه برخی مدام به دنبال دلال بازی و حقه بازی هستند عنوان کرد: باید پای این افراد از دستگاه قضایی قطع شود.

وی همچنین رعایت عدل و انصاف در دستگاه قضایی را یک ضرورت دانست و بیان داشت: برخورد با مفاسد اقتصادی از دیگر خواسته های مردم از دستگاه قضایی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به نقش قضات در خلق حماسه اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: همان گونه که دستگاه قضایی امنیت لازم برای مشارکت مردم در خلق حماسه سیاسی را فراهم کرد انتظار می رود با برخورد جدی با مفاسد اقتصادی زمینه خلق حماسه اقتصادی را نیز فراهم کند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به روند پیگیری پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی بیان داشت: انتظار می رود که دستگاه قضایی در این زمینه پاسخگو باشد چرا که عدم برخورد با مفسدان اقتصادی موجب جری شدن آنها می شود.

وی همچنین بر ضرورت سرعت و قاطعیت در روند بررسی پرونده ها تاکید کرد و بیان داشت: همچنین انتظار می رود دستگاه قضایی همکاری خوبی را با ضابطین قضایی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در کشورمان دارای امتیازات زیادی است، بیان داشت: نخستین امتیاز این است که در راس دستگاه قضایی ایران یک مجتهد عادل، با تقوا و با فضیلت قرار دارد.

حجت الاسلام میرعمادی همچنین به فعالیت نیروهای مومن، کارآمد و متعهد و قضات شریف در دستگاه قضایی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: امروزه دستگاه قضایی ما می تواند در دنیا ادعا کند که سالم ترین دستگاه قضایی دنیاست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک رضایتمندی نسبی از عملکرد دستگاه قضایی در کشورمان وجود دارد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=27803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.