- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هشدار انگلیس به گوگل

 

انگلیس روز گذشته به گوگل هشدار داد که باید تا ۳۵ روز دیگر تمامی اطلاعات شخصی افرادی که از طریق سرویس نمای خیابانی جمع آوری کرده را پاک کند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ساینس مانیتور، کمیسیونر اداره رگولاتوری انگلیس با ارسال اخطاریه‌ای برای گوگل به این شرکت اعلام کرده که باید تمامی آدرس‌های ایمیل، محتوای ایمیل‌ها، کلمات عبور، اطلاعات مربوط به نحوه استفاده کاربران از اینترنت و … را از سرورهای خود به طور کامل پاک کند.

 

گوگل در ۵ سال اخیر از طریق سرویس نمای خیابانی که تصاویری دقیق از شهرهای بزرگ تهیه می کند اطلاعات خصوصی کاربران را جمع آوری کرده است. گوگل برای تهیه تصاویر مورد نیاز در این سرویس با اتومبیل‌های بزرگی به عکاسی در خیابان‌های مختلف می‌پردازد و با نفوذ به شبکه ‌ای اینترنت بی‌سیم ناایمن اطلاعات خصوصی کاربران آنها را جمع آوری می‌کند.

 

این مساله تا مدتها افشا نشده باقی مانده بود تا آنکه با افشای موضوع در سال ۲۰۱۰ صدها شکایت در دهها کشور جهان علیه گوگل مطرح شد و در موارد متعددی گوگل به پرداخت جریمه و پاک کردن اطلاعات شخصی کاربران محکوم شد.

 

گوگل ابتدا مدعی شد این اطلاعات به طور خودکار و غیر عمدی جمع آوری شده اند، اما بررسی‌های بیشتر نشان داد این شرکت برای سرقت اطلاعات شبکه‌های اینترنت بی‌سیم نرم افزار خاصی را طراحی کرده و با برنامه‌ریزی قبلی دست به قانون شکنی زده است.

 

این شرکت تاکنون به بهانه های مختلف از پاک کردن اطلاعات خصوصی به سرقت رفته خودداری کرده و انگلیس برای آخرین بار به گوگل هشدار داده که در صورت تخلف به پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد. گوگل پیش از این به علت تخلف در آمریکا به پرداخت ۷ میلیون دلار جریمه محکوم شده بود.