تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

انتخاباتی با چند برنده!!

  • کد خبر : 2808
  • 22 اسفند 1390 - 20:14

علی خدایگان : انتخاباتی با چند برنده!! بالاخره انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی هم با تمام فراز و فرودها و خوب و بد ها گذشت و گذاشت تا مردم حوزه انتخابیه کوهدشت خیلی چیزها ببینند و بشنوند. در این بین اتفاقات زیادی افتاد، کنش و واکنش های بی شماری گریبان مسیر رقابت ها را گرفت. […]

علی خدایگان :

انتخاباتی با چند برنده!!

بالاخره انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی هم با تمام فراز و فرودها و خوب و بد ها گذشت و گذاشت تا مردم حوزه انتخابیه کوهدشت خیلی چیزها ببینند و بشنوند. در این بین اتفاقات زیادی افتاد، کنش و واکنش های بی شماری گریبان مسیر رقابت ها را گرفت.

سرانجام فرجام این ماراتن نفس گیر باکسب مدال طلای (حاج الهیارملکشاهی) رقم خورد.

این انتخابات یک برنده ی از حیث کسب رأی واقبال عمومی می بایست داشته باشد که داشت تا الهیارملکشاهی برگی جدید وبه قول معبرانش “فصلی نوین” درتاریخ سیاسی این شهررقم بزند، واین البته دستاورد کمی نیست .دستاوردی که با وجود رقیب قدرتمندی چون حاج آقا شاهرخی قبادی که نزدیک به سه دهه درصحنه سیاسی کوهدشت حضور فعال وموثر داشته و درعین حال ،عنوان نمایندگی شهر را نیز داشته وبه تبع آن مدیریت شهرستان خواه ناخواه با وی همراه بوده است، به دست آمده است!، اما این دستاورد به بزرگی یک (اقیانوس)،مسئولیت آوراست وطاقت فرسا ،که امیدواریم جناب ملکشاهی (همانطور که از زبانش شنیده ایم وباورکرده ایم که: به او می آید این توان را داشته باشد!*)بتواند برای جبران این اقبال واعتماد خودجوش، عملکردی درخور ومناسب شان مردم حوزه انتخابیه اش داشته باشد.

این انتخابات اما از جهات دیگرنیز برندگانی داشته است گوناگون ،که هدف از این نوشتار بیشترگریز ی است به این جهات.

۱-کلیه کسانی که احساس تکلیف اجتماعی کرده وتوان وکیل مردم بودن را درخود احساس نموده وبا کاندیداتوری خود این آمادگی را اعلام کردند، لکن به هردلیل صلاحیتشان تایید یا احراز نشد، ازحیث آمادگی انجام مسئولیت اجتماعی ،جزو برندگان این دوره انتخابات هستند که امیدواریم درجایگاه های دیگر خدمتگزار مردم باشند.

۲- دیگر برنده این میدان ، شخصیتی ست سختی کشیده روزگار سیاست ، علی امامی راد. شاید کمی تعجب برانگیز باشد عنوان برنده برای او. اما به روشنی آشکار است شخصیتی چون امامی که چهارسال تمام سنگینی بار رد صلاحیت دوره پیشین را بردوش خود تحمل نمود ،آن هم با سابقه سه دورنمایندگی مردم وخودرا سرباز ولایت دانستن ،نمایندگی دوره های چهارم “ششم وهفتم “را همگان به یاد دارند و براحدی پوشیده نیست!

اینک او با اخذ تایید صلاحیت مجدد ، هویت سیاسی اش بازسازی گردید. وشخصیتش تثبیت گردید وثابت شد که، در عبور از روزهای سخت ، این مردان سختند که می مانند ، نه روزهای سخت!

به هرحال شخصی که تا چند هفته پیش از انتخابات آمدن و نیامدنش تقریبا نامعلوم بود و در هاله ای ازیک ابهام غلیظ ، آن هم با رد صلاحیتی مجدد در دور جدید در مرحله ی شهرستانی. اما این اتفاق شکل دیگری برای افتادن به خود گرفت و امامی در بین هیجان هوادارانش ، پا به عرصه این رقابت ها گذاشت.و هویت دستکاری شده ی این رجل سیاسی ، بازآفرینی شد و کمی تا قسمتی نیز امیدپیروزی وی نزد هواداران خوش بینش تقویت شد. اگرچه این اتفاق نیفتاد و امامی راد در بین رقبای سرسخت “مدال برنز را به گردن آویخت، اما تایید صلاحیتی که شخصیت و اعتبار او را احیا کرده بود ، به همراه مقدار رأی مقبولی که کسب کرد حکم یک برد را برای او داشت.شاید درشرایط کنونی ،این نتیجه برای سناتور، کم موفقیتی نباشد و شاید رضایت خاطر او و هوادارانش فراهم شده باشد .

۳-و اما این انتخابات شلوغ و هیجانی و پر از جنجال ،با وجود ترافیک شب نامه ها وتهمت نامه ها !وعبور بعضی ها از خطوط قرمز اخلافی وعرف سیاسی ،یک پیروز دیگر نیز داشت که کمتر از او یاد می شود. این برنده ی برازنده ، شهردار اسبق کوهدشت ،کامیاب تیموری ست. شخصیتی جوان، محجوب و فروتن که لکه هیچ حاشیه سازی و جنجالی دامانش را نیالود و آتش هیچ تشنجی از کوره ی کارهایش بیرون نجهید.

کامیاب خنده رو و خوش خلق ، با توجه به اینکه شاید خود نیز برای پیروزی این دوره حسابی باز نکرده بود، یا حتی برای کورس جدی دراین رقابت ها پای به میدان نگذاشته بود ، علیرغم تمام فشارها و پیشنهادها وتشویق وی برای کنار رفتن به سود دیگرنامزدها ، تا لحظه ی آخر ماند و با وجود کسب آراء نه جندان مقبول ولی خالص ، هیچگاه مورد نکوهش نگاهی قرار نگرفت و تیر انتقادی به سمتش رها نشده و دربین انبوه اندوه ناک شبنامه ها و شبیه آن ، نامی از او برده نشدونامی به بدی از کسی نبرد. به راستی این نتیجه را می توان در نوع خود یک پیروزی قلمداد کرد و با وجود فضای تا حدی مسموم تبلیغاتی او را مرد اخلاق این کارزار نامید.

۴-برنده دیگر این امر ” نظام جمهوری اسلامی ایران است که با ابتکار حضرت امام خمینی (ره)معمار وبنیانگذار این جمهوری “توانسته است با ارایه طرحی نو تجربه های مختلف حکومتی بشر را پالایش نموده وچکیده آن تجربیات را با جمهوریت و اسلامیت پیوند دهد و ایده مردم سالاری دینی را از قوه به فعلیت برساند.و براین اساس زمینه مشارکت شهروندان را در اداره کشور فراهم کند.

لذا دست اندر کاران ومجریان امر انتخابات اعم از نظارتی واجرایی خصوصا استاندار و فرماندار محترم وهیات محترم نظارت شورای نگهبان استان وشهرستان با مدیریت مناسب این دوره موفق شدند که انتخابات حساس و پرتنش این حوزه را در کمال آرامش و حداعلای امنیت به انجام برسانندُ. پس بیراه نیست اگر آنان را برنده دیگر این انتخابات بدانیم.

درهمین جا باید از نقش پررنگ نیروی انتظامی اعم از راهنمایی ورانندگی ونیروهای امنیتی وحفاظتی و دریک کلمه” پلیس ” در بر قراری نظم وامنیت یاد و به خاطر آن همه تلاش شبانه روزی قدردانی نمود.

البته انتخابات بازندگانی نیز داشت : آنهایی که حدود اخلاقی را زیر پا گذاشته وبا عبور از مرزهای اخلاقی و عدم پذیرش حداقل های عرف رایج سیاسی با تهیه نظر سنجی های کاذب وجعلی ، یا بهتر بگوییم نظر سازی ،و رواج شایعات بی اساس و تنش آفرین و هجمه های سنگین ازطریق برخی وبلاگ نماها” ویا با نوشتن وتوزیع شبنامه ها وتهمت نامه ها ” حرمت حریم مقدس قلم را شکسته وحتی درمحاوره های حضوری با افترا بستن وتهمت زدن و به کاربردن القاب وعناوین زشت و رکیک وهتک حرمت برخی مومنین وشکستن حریم اشخاص ، خاطره بدی از خود به جا گذاشتند که تا مدتها درحافظه سیاسی مردم خواهد ماند و یقینا از آنان به نیکی یاد نخواهد شد .

اما والاترین برندگان

۵- بالاترین ، والاترین واولین برنده که درآخر!!به آن می پردازم مردم حوزه انتخابیه کوهدشت هستند.

نه تنها مردمی که کاندیدای آنها پیروز شده است ، بلکه کل مردمی که همگام با دیگر مردمان ایران هر کدامشان روز جمعه گذشته، هویت عظیم خود را لای شناسنامه شان گذاشته و حماسه ی بزرگ دیگری را خلق نموده و انگشت سبابه شان را مهیای امضای سندی دیگر در تثبیت جمهوریت این نظام برمبنای اسلامیت آن کرده بودند.

مردمی که از هر کدامشان اگر می پرسیدی خیل خیل ، کجا دارند می روند ، پاسخی کاملاً مشابه وهماهنگ ومعنادار را از آنها می شنیدی. مردمی که آمده بودند که بگویند : بوده ایم ، هستیم ، خواهیم بود. مردمی که همگام با ” اقیانوس ” مردم ایران و با” فراتر ازحضور “خود و با”خروش دانایی” ” تولدی دوباره”یافته و “فصلی نوین” آفریدند ، مردمی که به فرمان نایب الامام خامنه ای لبیک گفته وبا حضور حداکثری خود (۹۷درصد) خاطره حضور سال ۵۸ را (۲/۹۸درصد) زنده کردند.مردمی که علی رغم تصور و تبلیغ بعضی دوستان نادان و دشمنان دانا که سعی داشتند بگویند ، نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده است ، مردمی که بعضا با قبول محرومیت از برخی امتیازات مادی و علیرغم تحمیل وتحمل بعضی فشارها وتهدیدها وبا پس زدن و ردکردن برخی تطمیع ها، ثابت کردند که به فرموده امام خمینی (ره):همچنان(میزان رای ملت است)

درپایان یادآوری می گردد ” به جاست کلیه کاندیداهای محترم به بیانیه صبح جمعه مورخ۱۲/۱۲/۹۰خود توجه نموده و به یاد داشته باشند که رقابت پایان یافته واکنون هنگام رفاقت است پس همانطور که دربیانیه پیش گفته امضاء نموده اند(کاندیدای منتخب بتواند با همکاری سایرکاندیداها وآحاد مردم اهداف بلند نظام ومطالبات مردم را محقق نمایند). انشاءالله تعالی

امید که امید ما این است که ضمن روشن و گرم نگه داشتن تنور همه انتخابات که همواره صحه بر استحکام نظام مقدس ما می گذارند ، افراد ضمن رقابت سالم این خصیصه را نیز در نظر داشته باشند که در نهایت چه برنده چه بازنده ، نامی نیک از آنها باقی بماند به از سرای زرنگار است ، و زمانی که بعد از سپری شدن زمان تبلیغات وقتی به چهره ی همان مردم زمان تبلیغات نگاه می کنند ، همواره احساس خوشایندی داشته باشند و خوشوقت شوند وخدای ناکرده نحوه رفتارشان با هواداران دیگر رقبا غیر محترمانه نبوده باشد . تا آن مردم نیز همواره گل لبخندشان را به نشانه ی احترام به آنان هدیه کنند .

پی نوشت:*دریکی از جلسات تبلیغاتی در تازه آبادکوهدشت.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=2808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 36در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۶
  1. ای بی وجدان همه برنده هستند پس دکتر ما چی.

    • دکتر شکست خورد .ان هم چه شکستی .دکتر وقتی حضوراقیانوس رادید .وحضور نماینده وقت قبادی رادید وجود امامی رادید می خواست اکتفا به همان رای دور قبل می نمود وانصراف می داد .حداقل مردم دراینده اورارقیبی برای ….می دانستند .ولی این کار رانکرد .پس بازنده اصلی دکتر بود .واین راهم بداند اقای ملکشاهی .خوش چهره .متین.کاردان به وعدهایش عمل می کند .هم ثابت می کند که نماینده چه کارهای می تواند انجام دهد .وهم هر دوره از دور قبل بیشتر رای می اورد.

  2. من با باقی مقاله شما کاری ندارم. فقط این یک عبارتت معرکه است.مرقوم فرموده ای: «بالاترین ، والاترین واولین برنده که درآخر!!به آن می پردازم مردم حوزه انتخابیه کوهدشت هستند»

    عزیز من! مردم کوهدشت همیشه برنده بوده اند. از زمان محمدرضاعباسی فرد تا همین لحظه!!!!!
    وقتی مردمی نماینده شان نمره ی انظباط بیست بگیرد؛ خوب به نمایندگی از آن مردم بیست گرفته است یعنی مردم بیست گرفته اند. این که اظهر من الشمس است نیازی به توضیح ندارد.
    از پیروزی های دیگر؛ ۲۰۰ هزار هکتار زمین دیم در میان دو رود کشکان و سیمره است.
    پیروزی دیگر بیکاری ۵۰ درصدی جوانان است.

    • آقای اصلاح طلب! وقتی با باقی مقاله کاری ندارید نمی توانید منصفانه نظر بدهید. ضمنا انضباط درست است.

    • پاسخ به زنده باد اصلاحات:

      دوست ارجمند “من نیز باجنابعالی درمورد مشکلات کوهدشت هم عقیده ام ودراین خصوص در تاریخ ۱۲بهمن گذشته در دوقسمت پایانی مقاله ای با عنوان -انتخابات ازنگاهی دیگر- دروبلاگ سیمای کوهدشت” به این مشکلات پرداخته شده واگرعمری باشد درفرصتهای دیگر هم به آن خواهم پرداخت . درهرصورت از اظهار نظرتان ممنونم.کامرواباشی.

  3. آقا یا خانم ناشناس
    بازنده دکتر نبود بلکه این مردم بودند که باختن دکتر نیازی به نمایندگی نداره ولی می خواست دین خودشو به محل تولدش ادا کنهجهت اطلاعت
    !- دکتر ریس دانشگاه واحد های مختلف و شهرهای مختلف بوده
    ۲- مسول حوزه ریاست کل دانشگاه پیام نور بوده
    ۳- سخنران ایران در کشوره های مختلف بوده از جمله امریکا کشور، برزیل، ایتالیا، پاکستان و وووووو
    ۴- دکتر دانشیار البته جنابعالی…………….. دانشیاری یعنی چه

    • آقای بلد : این دکتر شما تا الآن کجا بوده چه گلی به سر شهر ما زده ما که تا چهار سال پیش نمیدونستیم همچین دکتری اصلا وجود خارجی داره یا نه بعدشم دوست عزیز چرا فکر میکنی شما خیلی حالیتونه بقیه همه نفهمن هیچوقت به شعور کسی …… ولش کن بی خیال

  4. تحلیل بسیار خوبی بود. و قلم شیوایی دارید. متاسفانه متن در چند جا تکرار شده است و باعث پرش افکار مخاطب می شود. آقای آزادبخت عزیز لطفا اصلاح فرمایید.

  5. از زاویه خوبی به موضوع پرداخته اید و باید تشکر کنم. البته مطلب کمی طولانی شده

  6. از بازدیدکنندگان هم تمنا می کنم شما را به خدا انقد تو سر و کله هم نزنید! چرا به جای پرداختن به متن، دنبال حاشیه ها هستید؟ این میگه دکتر چی چیه اون میگه شیخ چو چوه من میگم مهندس فی فیه آخه اینا واسه من و شما چکار کردن و چکار می کنن که به خاطرشون همه چیزمون رو لگد مال می کنیم؟! اصلا تا حالا از خودتون پرسیدید که همین آقایانی که ما براشون جنگ و دعوا راه می ندازیم از ما خبری دارن؟ اصلا می دونن ما داریم به خاطر اونا چکار می کنیم؟ اصلا می دونن توی یه سایتی، طرفداراشون دارن با الفاظ و ادبیات متنوع از خجالت همدیگه درمیان؟ وای بر ما… وای بر ما

  7. برخی جاهای متن تکرار شده لطفا تصحیح کنید هر چه زودتر

  8. آقای خدایگان خسته نباشید متن خوب و قشنگی بود ولی ای کاش این متن رو در سال ۸۸ نیز بعد از انتخابات ریاست جمهوری هم می نوشتید ممنون

  9. باسلام خدمت جناب خدایگان.از چنین پدری چنان فرزندانی را باید…
    دست مریزاد از زاویه ی متمایزی به انتخابات نگاه کرده اید..

    • دوست گرامی جناب آقای حشمت ا…آزادبخت ” باسلام “از ابراز لطفتان نسبت به حقیر سپاسگزارم. کامروا باشی.

  10. آقای نظری عزیر
    اولا ما به شعور کسی توهین نکردیم و نمی کنیم
    دومأ به قول شما دکتر ما تا الان مشغول تحصیل بوده گرفتن دو تا دکترا یکی از ایران یکی از امریکا کار راحتی نیست(البته اگه نگی به ما توهین کردی) در ثانی دکتر تا الان تحصیلاتشو تمام کرده و الان از هر جهت آماده خدمت به سر زمینشه
    مگه ادم قرار از بچه گی که متولد می شه به قول شما نیاید که وجود خارجی داشته باشه ادم باید چیزی برای گفتن داشته باشه بعد پیدایش شود.
    به امید اینکه همه ما یه روزی منطقی فکر کنیم

  11. اگر تمام سایت ها اینطور یک جانبه بخواهد به نفع کسی یا کسانی مطالبی را درج کند و از پذیرش افکاری که موافق میلشان نیست دوری کند باید فاتحه رسانه را خواند
    آقای خدایگان قطعا برندگان واقعی کسانی هستند که اولا اولین دغدغه شان مردم باشد و برای مردم کار کنند نه حتی برای به دست آوردن آبرو که آبرو و عزت همه ی انسان ها دست خداست و ثانیا کسانی که از آرا مردم صیانت کنند نه کسانی که با دادن وعده ووعید های که انسان را به هراس می اندازد
    یا به قول شاعر سالی که نکوست از بهارش پیداست

    • پاسخ به مهراد:
      دوست گرامی من هم باشما موافقم که باید همه مسئولین دغدغه خدمت به مردم راداشته باشند .اصولا فلسفه پذیرش مسئولیت دروحله اول باید خدمت به مردم باشد درغیر این صورت به فرموده مولا امیرالمومنین علی(ع) آن مسولیت و ریاست ” به اندازه لنگه کفش کهنه ای ارزش نخواهد داشت.کامروا باشی.

  12. متن را اصلاح نمایید

  13. معلوم نیست اصلا چی نوشتی. ……………………….

  14. واقعا خیلی خوب نوشتی .

  15. با سلام و خسته نباشد خدمت نگارنده گرامی. مطلب بی طرفانه و خیلی مفیدیست و به نظرم از دیدگاهی جدید پرداخت شده است. البته به نظر من فارغ از تمام مسائلی که در زمان تبلیغات در بین کاندیداها اتفاق افتاد، آقای تقی زاده نیز برندگانی داشت و آن مردمی بودند که به وی رای دادند؛ رای هر شخص، عقیده و اندیشه اوست و با افتادن درون صندوق، یک برگ برنده محسوب می شود. افراد زیادی که دکتر تقی زاده را انتخاب کرده اند، در واقع با عقیده شان انتخاب کردند و عقیده هر کس جایگاهی دارد و هر عقیده ای که عملی شود در واقع برنده شدن آن عقیده است. عملی شدن عقیده در انتخابات یعنی نوشتن آن، روی برگه ی انتخاب، پس هر کس این عمل را انجام دهد برنده است. آن مردمی که به دکتر رای داده اند ممکن است معیارهایی را در او دیده باشند که دیگران ندیده اند و این نیز خود مساویِ برد است.
    ..
    ..
    ..
    از نثر مقاله تان خیلی لذت بردم بخصوص جایی که گفته اید:
    ((مردمی که همگام با ” اقیانوسِ ” مردم ایران و با” فراتر ازحضور “خود و با”خروش دانایی” ” تولدی دوباره”یافته و “فصلی نوین” آفریدند.))

    و یا:
    ((نه تنها مردمی که کاندیدای آنها پیروز شده است ، بلکه کل مردمی که همگام با دیگر مردمان ایران هر کدامشان روز جمعه گذشته، هویت عظیم خود را لای شناسنامه شان گذاشته و حماسه ی بزرگ دیگری را خلق نموده و انگشت سبابه شان را مهیای امضای سندی دیگر در تثبیت جمهوریت این نظام برمبنای اسلامیت آن کرده بودند.))
    ..
    ..
    در کل باید بگویم این شهر نیاز به همکاری همه مسئولین و همدلی تمام مردم از طیف های مختلف دارد تا نه تنها تمدن دوازده هزار ساله اش را دوباره احیا، که به شهری مدرن و زیبا، با مردمی خوش بین، دوست، مهربان و بدون بیکاری و اعتیاد و فقر تبدیل گردد.
    ..
    دست مریزاد

  16. ایکاش به جای این همه جواب یا در د دل های تلخ به همدیگر و یا نان قرض دادن،
    دعا کنید که باااااااااااااااااااااااااز در این مجلس دست خالی برنگریم و بهت زده به هم نگاه نکنیم…
    وبا حسرت به پیشرفت شهرهای
    دیگر چه در داخل استان وچه خارج استان، ننگرییم
    عزیزان… ما زمانی پیروز محسوب میشویم، که بجای نگاه های تلخ به همدیگر
    شاهد رشد و پیشرفت شهرما باشیم
    در غیر اینصورت هر کدام از عزیزان کاندید چه دکتر چه غیر دکتر اگردر مجلس باشند،
    باااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااازنده ام.
    دعا کنید که دیگر دچار حجمه های خطی سیاسی نشویم…
    همه کاندیدا ها فرزند این شهر هستن، مرز وتفاوت ایجاد نکنیم
    چون به اندازه ای کافی وقت از دست داده ایم.

  17. به نظر من یک نوشتار است تا یک مقاله. تکرار چندباره و مکررِ حرفهای کلیشه ایِ سالهای قبل بود. همه اش را میشد در یک پاراگراف جا داد. حشمت آزادبخت هم از بزرگ منشیِ خود، و به احترامِ فرزندانش، ایشان را تشویق کرده است و گرنه بعید میدانم حشمت این نوشته را مقاله بپندارد.

    • قابل توجه آقای کوروش” عزیزجان بهتربود فقط نظرت رادرمورد نوشته می فرمودی وبه نظرآقای حشمت آزادبخت نمی پرداختی ، ضمنا فرهنگ معین معنای وازه مقاله را چنین نگاشته است : ۱-گفتن ،سخن گفتن۲-گفت وگو، سخن گویی۳-سخن،قول۴-فصلی ازکتاب یارساله۵-نوشته ای که درباره موضوعی نویسند(غالبا نوشته ای که برای درج در روزنامه یا مجله تهیه شود)پس مقاله همان نوشتاراست /انتخابات همان تکراراست!!

  18. مطلب جالب وتقریبا جامعی بوداما مقداری بلندبود ورویکردجانبداری از ملکشاهی داشت .کاش کمی هم به مشکلات مردمی که برنده شمرده شده اند پرداخته میشد.

    • پاسخ به آدینه وند:

      همولایتی گرامی” آقای آدینه وند از اظهارنظرت ممنونم -همه ما درمورد مشکلات کوهدشت به اندازه لازم وشاید هم کافی !!سخن گفته ونوشته ایم “حتی آنهایی که به نظر من وشما ” در جایگاه پاسخگویی به دیگران هستند”شاید بیش از سایرین در این باره گفته باشند!!!-ولی به قول مشهور -دوصد گفته چون نیم کردار نیست–من نیز در نوشته ای با عنوان انتخابات ازنگاهی دیگر” به تاریخ ۱۲بهمن ماه گذشته در ویلاگ سیمای کوهدشت ” مختصرا یادآوری کرده ام.امیداست گوشهایی برای شنیدن ودستهایی برای کارکردن پیدا شوند.

  19. عید نوروز جشن آفتاب مهتاب رابه همه تبریک میگویم.

  20. برنده واقعی کسانی هستند که در دوره قبادی پست گرفتند
    و نمکدان شکستند و دوباره برنده شدند
    تا پست هایشان برقرار و یا بالاتر برود.

  21. از یک زاویه جالب وغیر کلیشه ای بود. و امیدواریم که آقای ملکشاهی همانطورکه اینجا نوشته اید وخودش ادعا کرده توان حل مشکلات این منطقه را داشته باشد.

  22. جناب حاجی آقا خدایگان مطلب خوب ومنصفانه ای بود با تعابیر قشنگ و به جا اما یک خورده طولانی است و سایت میرملاس چند جا پرش متن داشته وقسمتهایی از آن تکرار ی شده است لطفا اصلاح کنید تکرار ها وپرش هارا.

  23. نوروزتان پیروز /هرروزتان نوروز

  24. دست مریزاد هنوز تاریخ دریافت ورسیدگی به شکایات تمام نشده بود انتخابات کوهدشت تایید شد خوب است که کاندیدای پیروزاز این فرصت دراینده برای رفع بیکاری ومشکلات شهرهم عجول باشد در……

  25. خدایا :نعمت عافیت مبدا همه نیازهاست/وعاقبت به خیری مقصد همه نیاز هاست/بین این مبدا تا ان مقصد/ والاترین نیازها دلخوشیست/ به بزرگیت سوگند/ آنرا به تمامی دوستانم عطا فرما.سال نو مبارک باد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.