- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

انتخاباتی با چند برنده!!

[1]

علی خدایگان :

انتخاباتی با چند برنده!!

بالاخره انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی هم با تمام فراز و فرودها و خوب و بد ها گذشت و گذاشت تا مردم حوزه انتخابیه کوهدشت خیلی چیزها ببینند و بشنوند. در این بین اتفاقات زیادی افتاد، کنش و واکنش های بی شماری گریبان مسیر رقابت ها را گرفت.

سرانجام فرجام این ماراتن نفس گیر باکسب مدال طلای (حاج الهیارملکشاهی) رقم خورد.

این انتخابات یک برنده ی از حیث کسب رأی واقبال عمومی می بایست داشته باشد که داشت تا الهیارملکشاهی برگی جدید وبه قول معبرانش “فصلی نوین” درتاریخ سیاسی این شهررقم بزند، واین البته دستاورد کمی نیست .دستاوردی که با وجود رقیب قدرتمندی چون حاج آقا شاهرخی قبادی که نزدیک به سه دهه درصحنه سیاسی کوهدشت حضور فعال وموثر داشته و درعین حال ،عنوان نمایندگی شهر را نیز داشته وبه تبع آن مدیریت شهرستان خواه ناخواه با وی همراه بوده است، به دست آمده است!، اما این دستاورد به بزرگی یک (اقیانوس)،مسئولیت آوراست وطاقت فرسا ،که امیدواریم جناب ملکشاهی (همانطور که از زبانش شنیده ایم وباورکرده ایم که: به او می آید این توان را داشته باشد!*)بتواند برای جبران این اقبال واعتماد خودجوش، عملکردی درخور ومناسب شان مردم حوزه انتخابیه اش داشته باشد.

این انتخابات اما از جهات دیگرنیز برندگانی داشته است گوناگون ،که هدف از این نوشتار بیشترگریز ی است به این جهات.

۱-کلیه کسانی که احساس تکلیف اجتماعی کرده وتوان وکیل مردم بودن را درخود احساس نموده وبا کاندیداتوری خود این آمادگی را اعلام کردند، لکن به هردلیل صلاحیتشان تایید یا احراز نشد، ازحیث آمادگی انجام مسئولیت اجتماعی ،جزو برندگان این دوره انتخابات هستند که امیدواریم درجایگاه های دیگر خدمتگزار مردم باشند.

۲- دیگر برنده این میدان ، شخصیتی ست سختی کشیده روزگار سیاست ، علی امامی راد. شاید کمی تعجب برانگیز باشد عنوان برنده برای او. اما به روشنی آشکار است شخصیتی چون امامی که چهارسال تمام سنگینی بار رد صلاحیت دوره پیشین را بردوش خود تحمل نمود ،آن هم با سابقه سه دورنمایندگی مردم وخودرا سرباز ولایت دانستن ،نمایندگی دوره های چهارم “ششم وهفتم “را همگان به یاد دارند و براحدی پوشیده نیست!

اینک او با اخذ تایید صلاحیت مجدد ، هویت سیاسی اش بازسازی گردید. وشخصیتش تثبیت گردید وثابت شد که، در عبور از روزهای سخت ، این مردان سختند که می مانند ، نه روزهای سخت!

به هرحال شخصی که تا چند هفته پیش از انتخابات آمدن و نیامدنش تقریبا نامعلوم بود و در هاله ای ازیک ابهام غلیظ ، آن هم با رد صلاحیتی مجدد در دور جدید در مرحله ی شهرستانی. اما این اتفاق شکل دیگری برای افتادن به خود گرفت و امامی در بین هیجان هوادارانش ، پا به عرصه این رقابت ها گذاشت.و هویت دستکاری شده ی این رجل سیاسی ، بازآفرینی شد و کمی تا قسمتی نیز امیدپیروزی وی نزد هواداران خوش بینش تقویت شد. اگرچه این اتفاق نیفتاد و امامی راد در بین رقبای سرسخت “مدال برنز را به گردن آویخت، اما تایید صلاحیتی که شخصیت و اعتبار او را احیا کرده بود ، به همراه مقدار رأی مقبولی که کسب کرد حکم یک برد را برای او داشت.شاید درشرایط کنونی ،این نتیجه برای سناتور، کم موفقیتی نباشد و شاید رضایت خاطر او و هوادارانش فراهم شده باشد .

۳-و اما این انتخابات شلوغ و هیجانی و پر از جنجال ،با وجود ترافیک شب نامه ها وتهمت نامه ها !وعبور بعضی ها از خطوط قرمز اخلافی وعرف سیاسی ،یک پیروز دیگر نیز داشت که کمتر از او یاد می شود. این برنده ی برازنده ، شهردار اسبق کوهدشت ،کامیاب تیموری ست. شخصیتی جوان، محجوب و فروتن که لکه هیچ حاشیه سازی و جنجالی دامانش را نیالود و آتش هیچ تشنجی از کوره ی کارهایش بیرون نجهید.

کامیاب خنده رو و خوش خلق ، با توجه به اینکه شاید خود نیز برای پیروزی این دوره حسابی باز نکرده بود، یا حتی برای کورس جدی دراین رقابت ها پای به میدان نگذاشته بود ، علیرغم تمام فشارها و پیشنهادها وتشویق وی برای کنار رفتن به سود دیگرنامزدها ، تا لحظه ی آخر ماند و با وجود کسب آراء نه جندان مقبول ولی خالص ، هیچگاه مورد نکوهش نگاهی قرار نگرفت و تیر انتقادی به سمتش رها نشده و دربین انبوه اندوه ناک شبنامه ها و شبیه آن ، نامی از او برده نشدونامی به بدی از کسی نبرد. به راستی این نتیجه را می توان در نوع خود یک پیروزی قلمداد کرد و با وجود فضای تا حدی مسموم تبلیغاتی او را مرد اخلاق این کارزار نامید.

۴-برنده دیگر این امر ” نظام جمهوری اسلامی ایران است که با ابتکار حضرت امام خمینی (ره)معمار وبنیانگذار این جمهوری “توانسته است با ارایه طرحی نو تجربه های مختلف حکومتی بشر را پالایش نموده وچکیده آن تجربیات را با جمهوریت و اسلامیت پیوند دهد و ایده مردم سالاری دینی را از قوه به فعلیت برساند.و براین اساس زمینه مشارکت شهروندان را در اداره کشور فراهم کند.

لذا دست اندر کاران ومجریان امر انتخابات اعم از نظارتی واجرایی خصوصا استاندار و فرماندار محترم وهیات محترم نظارت شورای نگهبان استان وشهرستان با مدیریت مناسب این دوره موفق شدند که انتخابات حساس و پرتنش این حوزه را در کمال آرامش و حداعلای امنیت به انجام برسانندُ. پس بیراه نیست اگر آنان را برنده دیگر این انتخابات بدانیم.

درهمین جا باید از نقش پررنگ نیروی انتظامی اعم از راهنمایی ورانندگی ونیروهای امنیتی وحفاظتی و دریک کلمه” پلیس ” در بر قراری نظم وامنیت یاد و به خاطر آن همه تلاش شبانه روزی قدردانی نمود.

البته انتخابات بازندگانی نیز داشت : آنهایی که حدود اخلاقی را زیر پا گذاشته وبا عبور از مرزهای اخلاقی و عدم پذیرش حداقل های عرف رایج سیاسی با تهیه نظر سنجی های کاذب وجعلی ، یا بهتر بگوییم نظر سازی ،و رواج شایعات بی اساس و تنش آفرین و هجمه های سنگین ازطریق برخی وبلاگ نماها” ویا با نوشتن وتوزیع شبنامه ها وتهمت نامه ها ” حرمت حریم مقدس قلم را شکسته وحتی درمحاوره های حضوری با افترا بستن وتهمت زدن و به کاربردن القاب وعناوین زشت و رکیک وهتک حرمت برخی مومنین وشکستن حریم اشخاص ، خاطره بدی از خود به جا گذاشتند که تا مدتها درحافظه سیاسی مردم خواهد ماند و یقینا از آنان به نیکی یاد نخواهد شد .

اما والاترین برندگان

۵- بالاترین ، والاترین واولین برنده که درآخر!!به آن می پردازم مردم حوزه انتخابیه کوهدشت هستند.

نه تنها مردمی که کاندیدای آنها پیروز شده است ، بلکه کل مردمی که همگام با دیگر مردمان ایران هر کدامشان روز جمعه گذشته، هویت عظیم خود را لای شناسنامه شان گذاشته و حماسه ی بزرگ دیگری را خلق نموده و انگشت سبابه شان را مهیای امضای سندی دیگر در تثبیت جمهوریت این نظام برمبنای اسلامیت آن کرده بودند.

مردمی که از هر کدامشان اگر می پرسیدی خیل خیل ، کجا دارند می روند ، پاسخی کاملاً مشابه وهماهنگ ومعنادار را از آنها می شنیدی. مردمی که آمده بودند که بگویند : بوده ایم ، هستیم ، خواهیم بود. مردمی که همگام با ” اقیانوس ” مردم ایران و با” فراتر ازحضور “خود و با”خروش دانایی” ” تولدی دوباره”یافته و “فصلی نوین” آفریدند ، مردمی که به فرمان نایب الامام خامنه ای لبیک گفته وبا حضور حداکثری خود (۹۷درصد) خاطره حضور سال ۵۸ را (۲/۹۸درصد) زنده کردند.مردمی که علی رغم تصور و تبلیغ بعضی دوستان نادان و دشمنان دانا که سعی داشتند بگویند ، نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده است ، مردمی که بعضا با قبول محرومیت از برخی امتیازات مادی و علیرغم تحمیل وتحمل بعضی فشارها وتهدیدها وبا پس زدن و ردکردن برخی تطمیع ها، ثابت کردند که به فرموده امام خمینی (ره):همچنان(میزان رای ملت است)

درپایان یادآوری می گردد ” به جاست کلیه کاندیداهای محترم به بیانیه صبح جمعه مورخ۱۲/۱۲/۹۰خود توجه نموده و به یاد داشته باشند که رقابت پایان یافته واکنون هنگام رفاقت است پس همانطور که دربیانیه پیش گفته امضاء نموده اند(کاندیدای منتخب بتواند با همکاری سایرکاندیداها وآحاد مردم اهداف بلند نظام ومطالبات مردم را محقق نمایند). انشاءالله تعالی

امید که امید ما این است که ضمن روشن و گرم نگه داشتن تنور همه انتخابات که همواره صحه بر استحکام نظام مقدس ما می گذارند ، افراد ضمن رقابت سالم این خصیصه را نیز در نظر داشته باشند که در نهایت چه برنده چه بازنده ، نامی نیک از آنها باقی بماند به از سرای زرنگار است ، و زمانی که بعد از سپری شدن زمان تبلیغات وقتی به چهره ی همان مردم زمان تبلیغات نگاه می کنند ، همواره احساس خوشایندی داشته باشند و خوشوقت شوند وخدای ناکرده نحوه رفتارشان با هواداران دیگر رقبا غیر محترمانه نبوده باشد . تا آن مردم نیز همواره گل لبخندشان را به نشانه ی احترام به آنان هدیه کنند .

پی نوشت:*دریکی از جلسات تبلیغاتی در تازه آبادکوهدشت.