- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جوان امدادگر نورآبادی نمونه کشوری شد

273-16 [1]

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت: جوان امدادگر لرستانی مقام نخست امدادگر کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش میرملاس ، مژگان حجاریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: پنجمین جشنواره اجتماعی حضرت علی اکبر (ع) با رویکرد ارائه جوان برتر در ایران اسلامی و پاسداشت تلاش آنان در عرصه‌های اجتماعی روز گذشته در تهران برگزار شد که رضا گودرزی عضو جوان جمعیت هلال احمر لرستان توانست با درخشش خیره کننده مقام نخست جوان امدادگر نمونه کشوری را به خود اختصاص دهد.

معاون جمعیت هلال احمر لرستان گفت: هدف کلی این جشنواره ارتقای جایگاه جوانان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی، شناسایی و معرفی جوانان فعال در عرصه‌های مختلف بود که خوشبختانه با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق در سال جاری توانستیم چهره‌ای واقعی از پتانسیل‌های جوانان عضو جمعیت هلال احمر لرستان را در یک عرصه ملی به همگان معرفی کنیم.

وی دیگر اهداف این جشنواره را تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد جوانان، ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده و ایجاد انگیزه و روحیه فعالیت‌های موثر و اثر بخش اجتماعی بین جوانان، شناسایی، ارتباط‌گیری و انسجام بخشی جوانان مستعد و برتر در عرصه اجتماعی و فراهم ساختن زمینه رشد اجتماعی جوانان در فعالیت‌های عام المنفعه، فرهنگی، اجتماعی و دینی دانست.

حجاریان القای خودباوری و اعتماد به نفس و تحقق شعار ما می‌توانیم و ارائه الگوی مناسب و برتر در عرصه اجتماعی و … را از دیگر اهداف این برنامه دانست.

وی افزود: محورهای انتخاب جوان برتر ۱۰ شاخص از جمله جوانان برتر امدادگر، جوانان برتر ایثارگر و… بود.

معاون جمعیت هلال احمر لرستان گفت: با عضوگیری، آموزش و تربیت نیروهای جوان در راستای فعالیت‌های امدادی، بشردوستانه و عام‌المنفعه و برنامه‌ریزی مدون و حمایت از جوانان در این جشنواره موفق به کسب دو رتبه کشوری شدیم.

حجاریان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه رضا گودرزی از شهرستان دلفان حائز رتبه نخست امدادگر جوان نمونه شد، مرحومه خانم میترا زندی از شهرستان بروجرد نیز حائز رتبه دوم ایثارگر جوان از بین ۱۰۰ نفر برتر کشوری شرکت کننده در پنجمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) شد.

گفتنی است، مرحومه میترا زندی عضو جوان جمعیت هلال احمر بروجرد بود که با داشتن کارت اهداء عضو پس از مرگ مغزی و بنابر وصیت خود پنج عضو وی به بیماران نیازمند اهدا شده بود.