- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رکورددار بودن گندم آبی لرستان در کشور

19_8802300759_L600

 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی لرستان گفت: اگر ما بهترین ایستادگی را در تحریم‎ها داشته‌‎ایم مدیون همت جهادی کشاورزان بوده‎ایم.

 

به گزارش میرملاس ، محمود کشوری در همایش چشم‎انداز توسعه روستایی از نظر فرهنگ و مدیریت جهادی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، افزود: امنیت غذایی که اکنون در کشور داریم مدیون همت جهادی کشاورزانی است که با سعی و تلاش خود به این مهم دست یافته‎اند.

 

وی اضافه کرد: ما باید همواره قدردان آنها باشیم چرا که اگر بخواهیم به توسعه همه‎ جانبه برسیم باید به این قشر زحمت‎کش بها دهیم و نقش کشاورزی را در حوزه‎های صنایع، اقتصاد و ارزش افزوده هیچ گاه نباید نادیده گرفته شود.

 

کشوری متذکر شد: حوزه کشاورزی در استان ما مورد غفلت قرار گرفته که باید توجه افکار عمومی را نسبت به مقام کشاورز معطوف و از نظر اجتماعی آن را بالا ببریم.

 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی لرستان ادامه داد: در این راستا همه از جمله رسانه‎ها وظیفه دارند توجه خود را بیش‎تر معطوف آنها کنند تا منزلت اجتماعی و فرهنگی‎شان ارتقا یافته و ارج نهاده شود.

 

وی بیان کرد: هر سال کمیته زراعی، کشاورزان نمونه استان را تعیین و در هفته کشاورزی از آنها در سه مقطع تولید کننده نمونه شهرستان، استان و ملی تقدیر به عمل می‎آورد که اکنون برگزیده‎های استانی و در هفته آینده نمونه‎های ملی را مورد قدردانی قرار خواهند داد؛ مدیران شهرستان‎ها تقدیر از برگزیده‎های شهرستانی را آغاز کرده‎اند.

 

کشوری با اشاره به رکورددار بودن گندم آبی استان در کشور، یادآور شد: طی ۱۰ سال گذشته، استان همیشه جزء رکوردداران بخش کشاورزی بوده و هر سال از یک تا ۳ نمونه ملی داشته ‎ایم که این افتخاری بزرگ برای استان ماست.

 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی لرستان با اشاره به نقش کشاورزان نمونه در ترویج فرهنگ کشاورزی مطلوب، اظهارکرد: با تقدیرهای این‎چنینی، کشاورزان برگزیده می‎توانند الگو و مشوقی برای سایر کشاورزان بوده و سبب ارتقای چرخه دانش در این بخش باشند.