- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۷ پرونده تخلف انتخاباتی در لرستان در حال بررسی است

n00527726-b

 

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: در مورد تخلفات انتخاباتی تنها هفت پرونده تشکیل شده که این پرونده‎ها در حال بررسی هستند.

به گزارش  میرملاس از خرم‎آباد، جعفر بدری  در جمع خبرنگاران استان لرستان گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در لرستان تشکیل شد.

وی افزود: بیشترین تخلف در انتخابات اخیر مربوط به شیوه‎های تبلیغاتی بوده و پرونده تخلفی در برخی شهرستان‎های استان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: در خصوص تخلفات انتخاباتی هفت پرونده تشکیل و در حال بررسی است.

وی در ادامه به تعداد پرونده‎های ورودی به دادگستری اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۰۰ هزار پرونده ورودی هرساله به دادگستری لرستان، فقط ۲۰ مورد اعتراض به احکام وارد شده است.

بدری اظهار داشت: ۸۰ درصد از مراجعان تسلیم حکم دادگاه هستند و این نشان دهنده اعتماد مردم به رسیدگی‎های دستگاه قضا در استان است.

وی با بیان این‌که بیش از ۹۳ درصد آرا در مرحله بدوی به درستی صادر می‎شوند، گفت: با بررسی‎های انجام شده در ماه گذشته از مجموع ۲۰ درصد اعتراض به آرای صادره وارد شده و کمتر از ۱۰ درصد منجر به نقض حکم شده است و مابقی با اصلاح یا رأی بدوی تأیید می‎شوند.

بدری اظهار داشت: اولویت دستگاه قضا درست رسیدگی کردن به پرونده‎های مراجعان است.

رئیس‎کل دادگستری لرستان با اشاره به این‌که سال گذشته دو هزار و ۱۳۴ فقره پرونده در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفتند، گفت: از این تعداد، هشت هزار و ۵۱ فقره پرونده اجرای حکم شده است.

بدری با مثبت دانستن عملکرد دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه آن در استان افزود: این خود نشان از حجم سنگین کار در دستگاه قضایی است که باید سرعت و دقت در رسیدگی‎های قضایی را به آن اضافه کرد.