تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

برخورد قاطع دادگستری لرستان با تخریب منابع طبیعی/ صدور حکم برای برخی متخلفان

  • کد خبر : 28184
  • 05 تیر 1392 - 11:03

      رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل دادگستری لرستان از برخورد قاطع دستگاه قضایی لرستان با تخریب کنندگان منابع طبیعی خبر داد. سید رحیم کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تدابیر دستگاه قضایی استان در خصوص حفاظت از منابع طبیعی اظهار داشت: در این راستا ستاد حفاظت از منابع ملی […]

0-101
 
 
 
رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل دادگستری لرستان از برخورد قاطع دستگاه قضایی لرستان با تخریب کنندگان منابع طبیعی خبر داد.

سید رحیم کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تدابیر دستگاه قضایی استان در خصوص حفاظت از منابع طبیعی اظهار داشت: در این راستا ستاد حفاظت از منابع ملی در دستگاه قضایی استان فعال است که به اینگونه جرائم رسیدگی می کند.

وی با بیان اینکه این ستاد با دبیری دادستان به صورت مستمر تشکیل جلسه می دهد، بیان داشت: در صورتیکه در جایی در این زمینه کوتاهی شده باشد در این ستاد مطرح و به طور جدی با تخلفات برخورد می شود.

رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل دادگستری لرستان یادآور شد: از سوی دیگر هم در دادسراها و هم دادگاهها شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی وجود دارد.

کاظمی تصریح کرد: وضعیت پیگیریهای دادگستری در این زمینه به گونه ای است که می توانیم ادعا کنیم که از دستگاههای متولی امر در این زمینه دلسوزی و جدیت ما کمتر نیست.

وی به برخورد با معدن دارانی که منجر به تخریب طبیعت در منظقه چگنی شده اند نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه پرونده های متعددی تشکیل شده که برخی از آنها منجر به صدور حکم نیز شده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل دادگستری لرستان با یادآوری اینکه دستگاه قضایی برای برخورد جدی و صدور حکم قاطع و قوی متناسب با جرم نیاز به تحقیقات زیادی دارد، عنوان کرد: با این وجود در زمینه تخریب جنگلهای چگنی احکام خوبی نیز صادر شده است.

کاظمی تصریح کرد: تلاش دستگاه قضایی در این راستا است که گامی در مسیر حفاظت از این سرمایه ملی بردارد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=28184

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. باید مسئولین در برخورها قاطعیت بیشتری نشان دهند وجریمه بیشتری را برای کسانی که مراتع را جهت اضافه کردن به املاک خود شخم زده وتصرف میکنند در نظر بگیرند

  2. انشالله

  3. باسلام خدمت تمامی مردم خوب لرستان تخریب منابع طبیعی کشور جدی است !!!

    رشد فزآینده واگذاری عرصه های منابع طبیعی ، ضعف دستگاه ها ی مسئول در زمینه اجرا و نظارت ، نارسایی و یا فقدان قوانین مناسب و ناکارآمدی اقدامات جهت پیشگیری و برخورد اصولی با متجاوزان و به طور کلی تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی ، همه و همه دست به دست هم داده تا امروز شاهد نابودی منابع طبیعی لرستان باشیم .

    امروز به هر طرف که چشم می اندازیم از زمین و هوا گرفته تا رودخانه ، جنگل و .. همه چیز در حال نابودی است .

    منابعی که برای مردمان امروز فقط یک امانت گرانبها است اما دیگر چیزی از آن برای نسل آینده باقی نمانده است .

    آنچه مسلم است ، نابودی منابع طبیعی را باید در نبود مدیریت زیست محیطی ، اقتصادی و انسانی و همچنین نبود بستر فرهنگی مناسب جستجو کنیم .

    حفظ و حراست بدون تردید یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از نابودی و تخریب منابع طبیعی است ، امری که تا کنون از سوی دستگاه های مسئول و به خصوص سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست کم تر مورد توجه قرار گرفته است .

    در این صورت حفاظت از منابع طبیعی باید به صورت وظیفه ای ملی وسیعی تلقی شود و همه مردم اعم از مسئول و غیر مسئول به سازمان های زیربط کمک کنند در غیر این صورت مناطق گوناگون لرستان کماکان صحنه تاخت و تاز این جریان فاسد خواهد بود و به تدریج شاهد بروز کانون های بحران در حوزه تضییع اراضی ملی خواهیم بود .

    به امید روزی که تمام مردم برای حفظ و حراست و همچنین گسترش این منابع ارزشمند کوشا باشند .

    میرملاس با عرض تشکر سعی کنید بیشتر دراین خصوص خبربزارید باتشکر از لطفتون یک شهروند لرکه عاشق کوههاودشتهای این دیارم

  4. قسم نمرم اما وه دینم درو

  5. از زحمات شما سپاسگزارم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.