- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

برخورد قاطع دادگستری لرستان با تخریب منابع طبیعی/ صدور حکم برای برخی متخلفان

0-101
 
 
 
رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل دادگستری لرستان از برخورد قاطع دستگاه قضایی لرستان با تخریب کنندگان منابع طبیعی خبر داد.

سید رحیم کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تدابیر دستگاه قضایی استان در خصوص حفاظت از منابع طبیعی اظهار داشت: در این راستا ستاد حفاظت از منابع ملی در دستگاه قضایی استان فعال است که به اینگونه جرائم رسیدگی می کند.

وی با بیان اینکه این ستاد با دبیری دادستان به صورت مستمر تشکیل جلسه می دهد، بیان داشت: در صورتیکه در جایی در این زمینه کوتاهی شده باشد در این ستاد مطرح و به طور جدی با تخلفات برخورد می شود.

رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل دادگستری لرستان یادآور شد: از سوی دیگر هم در دادسراها و هم دادگاهها شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی وجود دارد.

کاظمی تصریح کرد: وضعیت پیگیریهای دادگستری در این زمینه به گونه ای است که می توانیم ادعا کنیم که از دستگاههای متولی امر در این زمینه دلسوزی و جدیت ما کمتر نیست.

وی به برخورد با معدن دارانی که منجر به تخریب طبیعت در منظقه چگنی شده اند نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه پرونده های متعددی تشکیل شده که برخی از آنها منجر به صدور حکم نیز شده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات اداره کل دادگستری لرستان با یادآوری اینکه دستگاه قضایی برای برخورد جدی و صدور حکم قاطع و قوی متناسب با جرم نیاز به تحقیقات زیادی دارد، عنوان کرد: با این وجود در زمینه تخریب جنگلهای چگنی احکام خوبی نیز صادر شده است.

کاظمی تصریح کرد: تلاش دستگاه قضایی در این راستا است که گامی در مسیر حفاظت از این سرمایه ملی بردارد.