تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

رهبر معظم انقلاب : هدف دشمنان، استمرار فشار، خسته کردن ملت و تغییر نظام است/ همه باید به رییس‌جمهور منتخب کمک کنند

  • کد خبر : 28244
  • 05 تیر 1392 - 19:24

   رهبر معظم انقلاب فرمودند: شکست همه‌جانبه برنامه‌ها و اهداف دشمنان، تجلی اعتماد عمومی ملت به نظام اسلامی و مجریان و ناظران انتخابات، وجود امنیت پایدار به‌عنوان زیرساخت پیشرفت و آبادانی و… از نکات مهم انتخابات اخیر بود. به گزارش گروه سیاسی میرملاس ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در […]

1368343636_80257363-2797099

 

 رهبر معظم انقلاب فرمودند: شکست همه‌جانبه برنامه‌ها و اهداف دشمنان، تجلی اعتماد عمومی ملت به نظام اسلامی و مجریان و ناظران انتخابات، وجود امنیت پایدار به‌عنوان زیرساخت پیشرفت و آبادانی و… از نکات مهم انتخابات اخیر بود.
به گزارش گروه سیاسی میرملاس ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس، مسئولان و قضات دستگاه قضایی، با تشکر از اقدامات دستگاه قضا، حماسه عظیم و حقیقی ملت بصیر و هوشمند ایران را در انتخابات ۲۴ خرداد، کاری کارستان خواندند و با تأکید بر ضرورت کمک به رئیس‌جمهور منتخب افزودند: شکست همه‌جانبه برنامه‌ها و اهداف دشمنان، تجلی اعتماد عمومی ملت به نظام اسلامی و مجریان و ناظران انتخابات، وجود امنیت پایدار به‌عنوان زیرساخت پیشرفت و آبادانی، نجابت و قانون‌پذیری نامزدهای دیگر در قبال رئیس‌جمهور منتخب، و استحکام و اقتدار جمهوری اسلامی در دفاع از منافع ملت از نکات مهم انتخابات اخیر بود.

در این دیدار که در آستانه سالگرد حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از شخصیت برجسته و نورانی آیت‌الله بهشتی افزودند: در آن جنایت خبیثانه، شخصیت‌های برجسته، علمای بزرگ و خدمتگزاران صادق به شهادت رسیدند اما چهره پلید منافقین و حامیان مستکبر آنها نیز برای ملت افشا شد و این دستاورد بزرگی بود که عملاً امکان حیات منافقین را در کشور از بین برد و برای جمهوری اسلامی سرنوشت‌ساز شد.

ایشان همچنین با تشکر از سخنان مفید و روشنگر آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در این دیدار افزودند: باید از اقدامات و تلاش‌های ارزنده مسئولان و کارکنان شریف دستگاه قضایی حقیقتاً تشکر کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «سلامت» و «کارآمدی» قوه قضاییه را دو هدف راهبردی و همیشگی دستگاه قضا خواندند و تأکید کردند: این دو هدف عالی، باید در تمام برنامه‌ها و اقدامات مورد توجه کامل قرار داشته باشد تا دستگاه قضایی به مجموعه‌ای کاملاً کارآمد و سالم تبدیل شود.

ایشان کارآمدی و سلامت دستگاه قضا را موجب رضایت و احساس امنیت مردم برشمردند و افزودند: دستگاه قضا باید به جایی برسد که هر مظلومی بتواند خود را به ساحل امن آن برساند و در مقابل ظلم بایستد.

رهبر انقلاب مراقبت دائم و پیگیری مستمر را زمینه‌ساز تحقق اهداف قضایی خواندند و خاطرنشان کردند: باید با صیانت و هوشیاری، فاصله فعلی تا قوه قضاییه مطلوب اسلامی را پر کرد.

ایشان همچنین تصریح کردند: البته پیمودن این راه سخت، به زمان نیاز دارد اما مهم این است که همه حرکت‌ها در جهت پر کردن خلأها و رسیدن به نتیجه مطلوب باشد.

رهبر انقلاب، آگاهی مسئولان قضایی از خلأهای موجود این دستگاه را، امری مثبت دانستند و افزودند: همه کارها باید براساس برنامه‌های مصوب انجام شود تا در پرتو همت و تلاش امیدوارانه، نقائص موجود برطرف و دستگاه قضایی روز به روز بهتر و شکوفاتر شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در سخنان مهمی درباره انتخابات ۲۴ خرداد با تجلیل و تشکر از ملت بزرگ و موقع‌شناس ایران، افزودند: حقایق و نکات برجسته این انتخابات باید همچنان در دایره تحلیل و توجه قرار داشته باشد.

ایشان با اشاره به برنامه‌ریزی یک‌ساله، پیچیده و چند‌وجهی جبهه مخالف ملت ایران خاطرنشان کردند: دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی تلاش کردند یا انتخابات برگزار نشود و یا با سردی و بی‌اعتنایی ملت روبه‌رو شود.

ایشان همچنین تصریح کردند: آنها برای بعد از انتخابات هم برنامه داشتند تا به‌بهانه‌های مختلف مقاصد شوم خود را پیگیری کنند اما به‌فضل الهی ملت، مهارت و عظمت خود را در روز رأی‌گیری نشان داد و آنچه اتفاق افتاد ۱۸۰ درجه خلاف خواسته‌های دشمنان بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش بیگانگان برای القای تحلیل‌های سست و بی‌پایه درباره حضور شوق‌آفرین ملت در انتخابات خاطرنشان کردند: شبهه‌افکنی و تردیدآفرینی درباره صحت انتخابات از جمله روشهای دشمنان برای دلسرد کردن مردم بود اما ملت به‌گونه‌ای عمل کرد که دستگاه‌های تبلیغاتی استکبار، در همان روز انتخابات مجبور شدند به حضور پرشور و عظیم مردم اعتراف کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: رمز حضور عظیم ملت در انتخابات امسال، اعتماد و علاقه عمومی به نظام جمهوری اسلامی، اعتماد به ناظران و مجریان انتخابات و امیدواری ملت به حرکت مستمر و پیش‌رونده ایران عزیز بود و این، حقیقتی بسیار مهم و انکارناپذیر است.

ایشان در همین زمینه به سخنان خود در چند روز قبل از انتخابات اشاره و خاطرنشان کردند: آن روز گفته شد اگر احیاناً کسانی هستند که دلشان با نظام خیلی صاف نیست اما برای ایران و منافع ملی اهمیت قائلند در انتخابات شرکت کنند که لابد برخی از رأی‌دهندگان در زمره این افراد هستند.

ایشان افزودند: این واقعیت نشان می‌دهد حتی کسانی که طرفدار نظام نیستند به نظام و انتخابات آن اعتماد دارند چرا که می‌دانند جمهوری مستحکم اسلامی، مثل شیر در مقابل طمع‌ورزان ایستاده و از کشور، منافع ملی و عزت ملی، به‌خوبی دفاع می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین نکته برجسته دیگری از انتخابات یعنی «امنیت کامل در سراسر کشور»، همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را یادآور شدند و گفتند: در انتخابات شوراها به‌علت زمینه‌های پیچیده طایفه‌ای، منطقه‌ای و قومی معمولاً امکان بروز درگیری و ناامنی وجود دارد اما به‌فضل الهی و در پرتو همراهی ملت و تلاش مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط، در انتخابات اخیر هیچ نشانی از ناامنی وجود نداشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تبیین برخی نکات برجسته انتخابات ۲۴ خرداد، رفتار نجیبانه و قانون پذیری نامزدهای دیگر انتخابات را، بسیار مهم و موجب شکرگزاری به درگاه پروردگار دانستند.

ایشان گفتند: دیدار نامزدهای دیگر با رئیس جمهور منتخب و تبریک و ابراز خرسندی از انتخاب وی، موجب شیرینی کام مردم شد و جای تشکر دارد.

رهبر انقلاب با اشاره به حوادث تلخ سال ۸۸ و تأکید مکرر خود بر قانونگرایی افزودند: در این انتخابات نیز می‌شد بهانه گیری کرد و با راه‌اندازی اختلاف و دعوا، عظمت و شکوه حضور ملت را نادیده گرفت و کام مردم را تلخ کرد اما رفتار بانجابت و قانون‌مدارانه دیگر نامزدها، برای مردم احساس آرامش و شادی به‌همراه آورد و این قانونگرایی باید برای همیشه و برای همه درس باشد.

ایشان ورود نیروی عظیم مردم به عرصه انتخابات را ناشی از هدایت دلهای ملت به‌دست توانای پروردگار برشمردند و گفتند: در پرتوی این لطف الهی، انتخابات حقیقتاً حماسه شد و آرزوی خیرخواهان تحقق یافت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کمک به رئیس جمهور منتخب را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: اداره کشور، واقعاً کار سختی است و همه افراد و همه دستگاه‌ها باید رئیس جمهور برگزیده مردم را یاری کنند.

ایشان تصریح کردند: ایراد و انتقاد و اعتراض سالم، قطعاً برای پیشرفت کشور مفید است اما همه به‌یاد داشته باشیم که «در حاشیه بودن و ایراد گرفتن» آسان است اما کار اجرایی، دشوار و سخت است بنابراین همه باید به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضرورت پرهیز از دامن زدن به توقعات و یا برخوردهای شتاب‌زده خاطرنشان کردند: نباید به‌سرعت قضاوت کرد بلکه باید با همکاری و همدلی، کارهای کشور را به جلو برد.

ایشان در پایانِ بخش انتخاباتی سخنانشان با گلایه از برخی حرفهای نامزدهای انتخاباتی در برنامه‌های دوران تبلیغات اضافه کردند: دولت کنونی در کنار نقاط ضعفش، نقاط قوت فراوانی نیز دارد و چقدر خوب بود که نامزدهای محترم با نگاهی منصفانه در کنار بیان نقاط ضعف، به خدمات مهم دولت و کارهای زیربنایی و سازندگی آن نیز اشاره می‌کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان به موضوع هسته‌ای پرداختند.

ایشان تأکید کردند: همان‌گونه که در اولین روز سال نو گفته شد چند کشور که جبهه مخالف ایران را تشکیل می‌دهند و خود را به‌دروغ جامعه جهانی می‌خوانند با لجبازی نمی‌خواهند موضوع هسته‌ای حل شود اما اگر لجبازی را کنار بگذارند حل مسئله هسته‌ای ایران، کاری سهل، آسان و روان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: موضوع هسته‌ای بارها تا لحظه حل، پیش رفته است اما امریکایی‌ها بهانه‌های جدیدی پیش کشیده‌اند.

ایشان با اشاره به سند مکتوبی که آژانس بین المللی هسته‌ای امضا کرده است افزودند: در این سند آژانس اذعان کرده که اشکالاتی که درباره پرونده هسته‌ای ایران داشته است برطرف شده و بنابراین پرونده هسته‌ای ایران باید بسته می‌شد اما امریکایی‌ها بلافاصله مسائل جدیدی را مطرح کردند چرا که موضوع هسته‌ای را نقطه مناسبی برای تهدید و فشار بر ایران می‌دانند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریکات صهیونیست‌ها خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی در بحث هسته‌ای، قانونی و شفاف عمل کرده و از لحاظ استدلالی دارای منطقی محکم است اما هدف دشمنان، استمرار فشار، خسته کردن ملت و تغییر نظام است بنابراین نمی‌گذارند مسئله حل شود.

ایشان افزودند: البته دشمنان در حرفهای خصوصی و نامه‌ها می‌گویند نمی‌خواهیم نظام را تغییر دهیم، اما عملکردشان خلاف این حرف را نشان می‌دهد.

رهبر انقلاب تأکید کردند: برای آنها، هسته‌ای، حقوق بشر، دموکراسی و هیچ چیز دیگر اهمیتی ندارد. آنها دنبال سد کردن پیشرفت ملت و سلطه مجدد بر ایران عزیز ما هستند اما جمهوری اسلامی با اقتدار، استقلال، تکیه بر مردم و اعتماد به پروردگار، ایستاده است و از منافع ایران دفاع می‌کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: تجربه نیز نشان داده است هرکسی در راه حق استقامت ورزد پیروز است و بدون تردید ملت ایران در این زمینه نیز به دشمنان سیلی خواهد زد.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه گزارشی از اهم اقدامات دستگاه قضایی در یک سال گذشته بیان کرد.

رئیس دستگاه قضا تدوین و ابلاغ برنامه پنج‌ساله توسعه قوه قضاییه، بازسازی کمی و کیفی نیروی انسانی سیستم قضایی، اهتمام به آموزش و پژوهش، تقویت برنامه‌های فرهنگی، به‌کارگیری فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی از جمله سامانه‌های خدمات الکترونیکی، تحول در نگاه به مسائل زندان و مجازات و همچنین قاطعیت در برخورد با اشرار سازمان یافته، متجاوزین به حریم اشخاص و قاچاقچیان مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌ها در زمینه ایجاد تحول و توسعه در دستگاه قضایی کشور معرفی کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=28244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.