تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

کلاه برداری‌ با استفاده از Missed Calls

  • کد خبر : 28290
  • 06 تیر 1392 - 13:00

   میرملاس نیوز:شیوه این کلاهبرداری های جدید به این ترتیب است که طعمه ها اسیر شماره هایی می شوند که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع می شوند. کنجکاوی افراد برای پی بردن به اینکه Missed Call مربوط به چه کسی است، باعث می شود تا کلاه برداری از آنان ممکن […]

 

 میرملاس نیوز:شیوه این کلاهبرداری های جدید به این ترتیب است که طعمه ها اسیر شماره هایی می شوند که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع می شوند. کنجکاوی افراد برای پی بردن به اینکه Missed Call مربوط به چه کسی است، باعث می شود تا کلاه برداری از آنان ممکن شود.اکنون سوال این است که این حُقه چگونه است؟ در پاسخ به آن باید گفت: یک کامپیوتر شماره هایی را انتخاب می کند و سپس بصورت اتوماتیک با آنها تماس می گیرد.

پس از آنکه زنگ تلفن طعمه یا هدف مورد نظر یکبار به صدا درآمد، کامپیوتر مذکور از کار متوقف می شود و گوشی در منوی فهرست تماس ها یک تماس از دست رفته را نشان می دهد.تا اینجا تکمیل طرح مذکور به این بستگی دارد که صاحب تلفن به شماره ای که به عنوان تماس از دست رفته در فهرست تماس های دستگاه وی نشان داده شده است، پاسخ دهد یا خیر.

کنجکاوی یکی از مهمترین عواملی است که منجر به موفقیت چنین نقشه هایی می شود و حتی کلاهبرداران هم خود می دانند که بسیاری از مردم به راحتی به تماس های از دست رفته خود پاسخ می دهند تا در نهایت به دلیل برقراری آن تماس پی ببرند.به هر حال با پاسخ دادن به تماس از دست رفته، صاحب تلفن بی آنکه متوجه باشد به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می شود که به سرعت به ضرر وی نرخ هایی محاسبه می شود.کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کرده و اطمینان حاصل می کنند که حداکثر مبلغ مالی از این تماس به دست آمده است و سپس زمانیکه قبض ماهانه مشترکین به دست آنها می رسد، افرادیکه مورد چنین سو استفاده های مالی قرار گرفته اند تازه به حقیقت ماجرا پی می برند.

در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد که از طریق آن بتوان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری به عمل آورد و بهترین راه برای جلوگیری از چنین سو استفاده هایی این است که مشترکان تنها به آن دسته از تماس های از دست رفته پاسخ دهند که شماره های مالکان آنها را می شناسند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=28290

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. سپاس از اطلاع رسانی جناب آقای صفایی عزیز.

    • سپاس از شما آقای حسین پور که وقت گذاشتین

  2. ya abalfazl

  3. سلام نیما جان
    ممنون بابا اطلاع رسانی به موقع تون

  4. جل الخالق

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.